
[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICĄ"
prezes99, jasne , jest możliwość wyłączenia klap w programie sterownika , jednak trzeba liczyć się z minimalnie gorszym narastaniem momentu obrotowego z niskich obrotów. Osobiscie uważam , że od kiedy pojawiły się zestawy naprawcze w aso po 50zl na stronę to nie ma co kombinować tylko trzeba naprawić 

Re: [A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z Klapami kolektorow ssacych
Witam, czytam te wasze blogi i poprostu musze sie wtracic poniewaz takie dorady, jak zmiany soft-u czy jakies odlaczanie klap kolektora ssacego doprowadzi tylko do porazki, te klapy sa po to zeby regulowac doladowanie z Turbo jak i dostosowac ilosc doladowania do dawki paliwa. Jezeli zmienicie oprogramowanie lub odlaczycie sterowanie klap, silnik dostanie pelna dawke doladowania z Turbo, tzn ze wasz silnik bedzie mial uboga mieszanke (stosunekPowietrza do ilosci paliwa) Uboga mieszanka w Dieslu jest poprostu zabujstwem dla silnika , przy ubogiej mieszance silnik bedzie mial zawsze wyszsza temperature co doprowadzi go Katastrofy, klapy ssace kolektora maja jeszcze inne zadanie, zamykaja doplyw powietrza przy gaszeniu silnika itd. Wiec prosze
Ludzie nie piszcie glopot, bzdur bo wasze rady doprowadzaja co niektorych do Finansowej porazki, a nie chodzi nam przeciez o to.
Ten problem z klapami ssacymi jest juz dawno znany, w silnikach 2,7 TDI i 3,0 TDI z lat 2004 do
2009 w 1%-2 % padaja silniczki elektryczne co steruja tymi klapami, w 98% winne sa dzwigienki, albo jak to nazwac ? co lacza silnik sterujacy z krutkim walkiem ktory jest osadzony na osi klap i zabezpieczony specialna spinka z nierdzewki, na obu koncach tej dzwigienki sa zatrzaski kulkowe ktore sie wyrabiaja i powstaje luz jak i ten walek ktory jest na osi klap tez z biegiem czasu sie wyrabia i ma luz w obudowie kolektora ssacego. Wszystko razem (dwa zlacza kulkowe jak i walek w obudowie) powoduje ze przy gornym i dolnym polozeniu silnika sterujacego (ktory tez wysyla dane do komputera w jakim polozeniu sie znajduje) klapy nie sa w tym miejscu co maja byc (nie sa calkiem otwarte lub zamkniete), przez ten luz wartosci polozenia klap nie zgadzaja sie z wartosciami silnika sterujacego, dlatego wychodzi ten blad i swieci sie na pulpicie silniczek na zolto. Przepraszam ze to tak szczegolowo opisuje, bo nie kazdy musi sie na tym znac.
Tak, do zeczy
koszt takich kolektorow to gdzies 3 tys zl + robocizna, uzywek nie ma sensu kupowac , bo zaden dobrej czesci na sprzedaz niema, chyba ze po jakims wypadku, ale takie silniki z reguly sa w calosci sprzedawane, wiec wezmy pod uwage ze nie ma uzywek !
Jak juz wspomnialem, ten problem jest w samochodach z silnikami 2,7 i 3 l TDI do roku
2008 (nie wiem dokladnie , mozliwe ze do 2009) puzniej Audi zaskoczyl i zmienil budowe tych dzwigienek co lacza silniczek sterujacy z tym malym walkiem osadzonym na osi klap kolektora ssacego, po tej zmianie problem z klapami nie wystepuje. Pisze to, bo mialem u mnie ten sam problem i opckalem to na 1000% a nie naleze do takich co jada do serisu i wyzucaja od razu bez zastanowienia 3,5 tys zl.
To nie miejsce na takie oferty (0x4B25A)

Ten problem z klapami ssacymi jest juz dawno znany, w silnikach 2,7 TDI i 3,0 TDI z lat 2004 do

Tak, do zeczy

Jak juz wspomnialem, ten problem jest w samochodach z silnikami 2,7 i 3 l TDI do roku

To nie miejsce na takie oferty (0x4B25A)
Ostatnio zmieniony 03 lut 2013, 19:29 przez ak240867, łącznie zmieniany 2 razy.
Piotrek , tak samu myślę , nie chcę nikomu zaglądać w portfel , ale skoro ktoś już nabył c6 , musi się liczyć z kosztami napraw/przeglądow troche większymi niż przy golfie.Piotruś pisze:Witaj slgslg pisze:Piotruś, właśnie edytuje soft od bmk , klapy zaczynają się otwierać od 2250rpm , czyli tak jak napisałeś , obroty na których najczęsciej jezdzimy 3.0TDi..
Dodam tylko, że jak dla mnie wyrywanie klap kolektora to podobniie niski proceder jak usuwanie DPF'ów![]()
.
Szczyty kretynizmu i lamerstwa.
Oto filmiki wykonane wczoraj podczas wymiany kolektorow. Przyjrzyjcie sie na czym polega problem zanim postanowicie wymienic tylko ciegna.
Pacjent:
Audi A6 2.7TDI rocznik modelowy 2008 z przebiegiem 80tys mil / ok 140tys km.
A tak potrafi wygladac nie czyszczony kolektor
![Obrazek]()
Pacjent:
Audi A6 2.7TDI rocznik modelowy 2008 z przebiegiem 80tys mil / ok 140tys km.
A tak potrafi wygladac nie czyszczony kolektor

Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Nie wiem od czego to zależy, ja robiłem swoje kolektory przy 220 000 tys km, było trochę nagaru - nawet można było tego nie czyścić i tak założyć.mbectb pisze:Pacjent:
Audi A6 2.7TDI rocznik modelowy 2008 z przebiegiem 80tys mil / ok 140tys km.
A tak potrafi wygladac nie czyszczony kolektor
A tutaj i widziałem jak kolega robił / miał przejechane 150 000 / to straszna masakra.
Oj tam oj tam ,walnoł się o jedno zero0x4B25A pisze:ak240867, oferty sprzedaży nie prowadzimy w tym dziale. Poza tym, dla mnie to czysta autoreklama... Następne takie zachowanie skończy się 'belką'...

Jak widać łatwo można sie przyzwyczaić do małego przebiegu auta <szok>mbectb pisze:[Audi A6 2.7TDI rocznik modelowy 2008 z przebiegiem 80tys mil / ok 140tys km.
A tak potrafi wygladac nie czyszczony kolektor
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI
Wydaje mi się że nagar może powstawać ze zbierającego się oleju silnikowego,który zalega w układzie chłodzenia doładowywanego powietrza. Co może świadzyć o nieszczelnej turbinie i niemałym przebieguPiotruś pisze:Mbectb, wymiana (naprawa) klapek kolektorów w tym przypadku to jedynie usuwanie skutków innej awarii, która za jakiś czas znowu spowoduje wytarcie ośki.mbectb pisze:Pacjent:
Audi A6 2.7TDI rocznik modelowy 2008 z przebiegiem 80tys mil / ok 140tys km.
A tak potrafi wygladac nie czyszczony kolektor
Według mnie silnik wymaga pilnej i rozległej reanimacji innych, "ważniejszych" podzespołów, bo uszkodzone kolektory w tym akurat przypadku to tylko tzw. małypikuś![]()
.

Ostatnio zmieniony 03 lut 2013, 21:20 przez slaby, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI
Re: [A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z Klapami kolektorow ssacych
To może ja zaproponuję, nie kupno tych elementów za 600 PLN bruttoak240867 pisze:... montaz tych dzwigienek i tych walkow to 10 min i po sprawie, kazdy to sobie sam zrobi, bez wybudowywania calych kolektorow....[url=http://images46.fotosik.pl/1941/b4260ad01437abe4.jpg]Obrazek[/URL]



Nie należę do tych co nie mają pojęcia technicznego, ale też nie jestem mechanikiem samochodowym, choć koło na zapas po flaku sobie wymienię...
Myślę, że to uczciwa zapłata jak za 5 min roboty - 10 min trwa wymiana obu....
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Proszę powiedz kiedy masz czas... ja spróbuję się dopasować...
Audi A6 Avant S-line