Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICĄ"

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 03 lut 2013, 11:43

Wiem że kolektory były wyjmowane więc mam cichą nadzieje że przeczyścili, tym bardziej, że miałem dodatkowo wymienianą uszkodzoną przepustnicę. <mysli>

prezes99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 sty 2013, 21:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: prezes99 » 03 lut 2013, 12:15

Troche odbiegnę od tematu ale ja tez zmagam sie z tym problemem przepustnic, na dniach sie za to wezmę.
Słyszałem od pewnego serwisu nieautoryzowanego opinię żeby "wyciąć z programu sterowanie przepustnicami ponieważ brak klap nie wpływa na pracę silnika"
co o tym sądzicie?

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 03 lut 2013, 13:15

prezes99, jasne , jest możliwość wyłączenia klap w programie sterownika , jednak trzeba liczyć się z minimalnie gorszym narastaniem momentu obrotowego z niskich obrotów. Osobiscie uważam , że od kiedy pojawiły się zestawy naprawcze w aso po 50zl na stronę to nie ma co kombinować tylko trzeba naprawić :)

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 03 lut 2013, 14:30

Piotruś, właśnie edytuje soft od bmk , klapy zaczynają się otwierać od 2250rpm , czyli tak jak napisałeś , obroty na których najczęsciej jezdzimy 3.0TDi.

ak240867
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Lubliniec

Re: [A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z Klapami kolektorow ssacych

Post autor: ak240867 » 03 lut 2013, 14:32

Witam, czytam te wasze blogi i poprostu musze sie wtracic poniewaz takie dorady, jak zmiany soft-u czy jakies odlaczanie klap kolektora ssacego doprowadzi tylko do porazki, te klapy sa po to zeby regulowac doladowanie z Turbo jak i dostosowac ilosc doladowania do dawki paliwa. Jezeli zmienicie oprogramowanie lub odlaczycie sterowanie klap, silnik dostanie pelna dawke doladowania z Turbo, tzn ze wasz silnik bedzie mial uboga mieszanke (stosunekPowietrza do ilosci paliwa) Uboga mieszanka w Dieslu jest poprostu zabujstwem dla silnika , przy ubogiej mieszance silnik bedzie mial zawsze wyszsza temperature co doprowadzi go Katastrofy, klapy ssace kolektora maja jeszcze inne zadanie, zamykaja doplyw powietrza przy gaszeniu silnika itd. Wiec prosze !! Ludzie nie piszcie glopot, bzdur bo wasze rady doprowadzaja co niektorych do Finansowej porazki, a nie chodzi nam przeciez o to.
Ten problem z klapami ssacymi jest juz dawno znany, w silnikach 2,7 TDI i 3,0 TDI z lat 2004 do ?? 2009 w 1%-2 % padaja silniczki elektryczne co steruja tymi klapami, w 98% winne sa dzwigienki, albo jak to nazwac ? co lacza silnik sterujacy z krutkim walkiem ktory jest osadzony na osi klap i zabezpieczony specialna spinka z nierdzewki, na obu koncach tej dzwigienki sa zatrzaski kulkowe ktore sie wyrabiaja i powstaje luz jak i ten walek ktory jest na osi klap tez z biegiem czasu sie wyrabia i ma luz w obudowie kolektora ssacego. Wszystko razem (dwa zlacza kulkowe jak i walek w obudowie) powoduje ze przy gornym i dolnym polozeniu silnika sterujacego (ktory tez wysyla dane do komputera w jakim polozeniu sie znajduje) klapy nie sa w tym miejscu co maja byc (nie sa calkiem otwarte lub zamkniete), przez ten luz wartosci polozenia klap nie zgadzaja sie z wartosciami silnika sterujacego, dlatego wychodzi ten blad i swieci sie na pulpicie silniczek na zolto. Przepraszam ze to tak szczegolowo opisuje, bo nie kazdy musi sie na tym znac.
Tak, do zeczy !! koszt takich kolektorow to gdzies 3 tys zl + robocizna, uzywek nie ma sensu kupowac , bo zaden dobrej czesci na sprzedaz niema, chyba ze po jakims wypadku, ale takie silniki z reguly sa w calosci sprzedawane, wiec wezmy pod uwage ze nie ma uzywek !
Jak juz wspomnialem, ten problem jest w samochodach z silnikami 2,7 i 3 l TDI do roku ?? 2008 (nie wiem dokladnie , mozliwe ze do 2009) puzniej Audi zaskoczyl i zmienil budowe tych dzwigienek co lacza silniczek sterujacy z tym malym walkiem osadzonym na osi klap kolektora ssacego, po tej zmianie problem z klapami nie wystepuje. Pisze to, bo mialem u mnie ten sam problem i opckalem to na 1000% a nie naleze do takich co jada do serisu i wyzucaja od razu bez zastanowienia 3,5 tys zl.

To nie miejsce na takie oferty (0x4B25A)
Ostatnio zmieniony 03 lut 2013, 19:29 przez ak240867, łącznie zmieniany 2 razy.

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 03 lut 2013, 14:39

ak240867, akurat silniki z samoczynnym zapłonem , są 'chłodniejsze' przy większej ilości powietrza niż paliwa. Zupełnie odwrotnie niż w silnikach ZI.

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 03 lut 2013, 15:08

ak240867 pisze:oferuje za 600 zl
Wow ale promocja. 10 razy cena w ASO - a dziś to nie 1 kwietnia ;p

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 03 lut 2013, 15:38

Piotruś pisze:
slg pisze:Piotruś, właśnie edytuje soft od bmk , klapy zaczynają się otwierać od 2250rpm , czyli tak jak napisałeś , obroty na których najczęsciej jezdzimy 3.0TDi.
Witaj slg :) .
Dodam tylko, że jak dla mnie wyrywanie klap kolektora to podobniie niski proceder jak usuwanie DPF'ów <foch> :| .
Szczyty kretynizmu i lamerstwa :( .
Piotrek , tak samu myślę , nie chcę nikomu zaglądać w portfel , ale skoro ktoś już nabył c6 , musi się liczyć z kosztami napraw/przeglądow troche większymi niż przy golfie.

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 03 lut 2013, 17:07

ha ha 600zl ale kolega chcial przyciac:)

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 03 lut 2013, 17:40

Oto filmiki wykonane wczoraj podczas wymiany kolektorow. Przyjrzyjcie sie na czym polega problem zanim postanowicie wymienic tylko ciegna.






Pacjent:

Audi A6 2.7TDI rocznik modelowy 2008 z przebiegiem 80tys mil / ok 140tys km.

A tak potrafi wygladac nie czyszczony kolektor :)

Obrazek


Obrazek
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 03 lut 2013, 18:06

mbectb pisze:Pacjent:

Audi A6 2.7TDI rocznik modelowy 2008 z przebiegiem 80tys mil / ok 140tys km.

A tak potrafi wygladac nie czyszczony kolektor
Nie wiem od czego to zależy, ja robiłem swoje kolektory przy 220 000 tys km, było trochę nagaru - nawet można było tego nie czyścić i tak założyć.
A tutaj i widziałem jak kolega robił / miał przejechane 150 000 / to straszna masakra.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 lut 2013, 18:37

ak240867, oferty sprzedaży nie prowadzimy w tym dziale. Poza tym, dla mnie to czysta autoreklama... Następne takie zachowanie skończy się 'belką'...

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 03 lut 2013, 18:55

0x4B25A pisze:ak240867, oferty sprzedaży nie prowadzimy w tym dziale. Poza tym, dla mnie to czysta autoreklama... Następne takie zachowanie skończy się 'belką'...
Oj tam oj tam ,walnoł się o jedno zero <hura>


mbectb pisze:[Audi A6 2.7TDI rocznik modelowy 2008 z przebiegiem 80tys mil / ok 140tys km.

A tak potrafi wygladac nie czyszczony kolektor
Jak widać łatwo można sie przyzwyczaić do małego przebiegu auta <szok>
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 03 lut 2013, 20:40

Piotruś pisze:
mbectb pisze:Pacjent:

Audi A6 2.7TDI rocznik modelowy 2008 z przebiegiem 80tys mil / ok 140tys km.

A tak potrafi wygladac nie czyszczony kolektor
Mbectb, wymiana (naprawa) klapek kolektorów w tym przypadku to jedynie usuwanie skutków innej awarii, która za jakiś czas znowu spowoduje wytarcie ośki.
Według mnie silnik wymaga pilnej i rozległej reanimacji innych, "ważniejszych" podzespołów, bo uszkodzone kolektory w tym akurat przypadku to tylko tzw. małypikuś <mysli> :| .
Wydaje mi się że nagar może powstawać ze zbierającego się oleju silnikowego,który zalega w układzie chłodzenia doładowywanego powietrza. Co może świadzyć o nieszczelnej turbinie i niemałym przebiegu !!
Ostatnio zmieniony 03 lut 2013, 21:20 przez slaby, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI

Awatar użytkownika
Nachbar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: [A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z Klapami kolektorow ssacych

Post autor: Nachbar » 03 lut 2013, 21:21

ak240867 pisze:... montaz tych dzwigienek i tych walkow to 10 min i po sprawie, kazdy to sobie sam zrobi, bez wybudowywania calych kolektorow....[url=http://images46.fotosik.pl/1941/b4260ad01437abe4.jpg]Obrazek[/URL]
To może ja zaproponuję, nie kupno tych elementów za 600 PLN brutto <lol> a 50 PLN za wymianę przez kolegę tego zestawu po stronie pasażera... <radocha> <radocha>
Nie należę do tych co nie mają pojęcia technicznego, ale też nie jestem mechanikiem samochodowym, choć koło na zapas po flaku sobie wymienię...
Myślę, że to uczciwa zapłata jak za 5 min roboty - 10 min trwa wymiana obu.... :] (mi wymiana od kierowcy zajęła 15).
Proszę powiedz kiedy masz czas... ja spróbuję się dopasować...
Audi A6 Avant S-line

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja