Cześć
Mam następujący problem. Czy to na D/S czy sekwencji (Quattro, skrzynia Tiptronic), bardzo często elektronika odcina mi obroty silnika, gdy ten dobija w okolice 4000-4500rpm.
Napisałem "bardzo często", gdyż czasami wkręca się normalnie. Zauważyłem też, że jeśli np. po kick-down obroty od razu wskakują powyżej tego przedziału, to już dalej silnik ciągnie normalnie.
Zaczęła się też palić kontrolka czystości spalin. Nie wiem, czy to też może mieć z tym związek czy nie, ale wczoraj podczas jazdy świeciła się również kontrolka ESP, mimo że jechałem spokojnie...
Pod komputer się jeszcze nie podpinałem. FIS żadnych błędów nie zgłasza.
Generalnie, auto dopiero co kupiłem i próbuję je doprowadzić do normalnego stanu. Było już u p. Sopy ale najwyraźniej problemu nie usunęli... jak się podepnę pod komputer to uzupełnię temat o dodatkowe informacje.
Póki co, pytanie do Was - czy ktoś z Was już miał tego typu problem?
Pozdrawiam,
Marek
[ ARE 2.7 250 KM] Odcinanie obrotów silnika przy ~4000rpm
[ ARE 2.7 250 KM] Odcinanie obrotów silnika przy ~4000rpm
Ostatnio zmieniony 03 lut 2013, 22:28 przez LesiU, łącznie zmieniany 1 raz.
Więc tak. Z błędów dotyczących silnika, to mamy:
- błąd G235 dot. czystości spalin (to ta kontrolka, zwana również "check engine"
),
- coś z zapłonem na cylindrach 4, 5 i 6
- problem z sondą lambda - zwarcie do masy (jeśli dobrze pamiętam).
Silnik pracuje nierówno (czuć lekkie wibracje) na biegu jałowym. Przed zresetowaniem błędów mocniej dymił z lewej rury.
Ogólnie, to chyba raczej nie ma co tutaj zgadywać... do sprawdzenia kable od sond(y) lambda. Ta podobno była wymieniana na oryginał w zeszłym roku, więc może tylko ta wiązka będzie do poprawek.
To załączające się ESP to prawdopodobnie wina złej zbieżności (auto jedzie prosto ale wtedy kierownica jest minimalnie skręcona w prawo).
- błąd G235 dot. czystości spalin (to ta kontrolka, zwana również "check engine"

- coś z zapłonem na cylindrach 4, 5 i 6
- problem z sondą lambda - zwarcie do masy (jeśli dobrze pamiętam).
Silnik pracuje nierówno (czuć lekkie wibracje) na biegu jałowym. Przed zresetowaniem błędów mocniej dymił z lewej rury.
Ogólnie, to chyba raczej nie ma co tutaj zgadywać... do sprawdzenia kable od sond(y) lambda. Ta podobno była wymieniana na oryginał w zeszłym roku, więc może tylko ta wiązka będzie do poprawek.
To załączające się ESP to prawdopodobnie wina złej zbieżności (auto jedzie prosto ale wtedy kierownica jest minimalnie skręcona w prawo).
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Rocznik: 1993
- Moje auto: S4 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Przede wszystkim jeśli czujnik G235 wyskoczy ponownie, to najprawdopodobniej jest do wymiany. Nazywa się to czujnik temperatury spalin (EGT).
Coś z zapłonem na cylindrach to pewnie wypadanie zapłonów.
Następnym razem lepiej jak wkleisz dokładnie to co pokazuje ci VAG, a nie własną interpretację/tłumaczenie błędów...
Coś z zapłonem na cylindrach to pewnie wypadanie zapłonów.
Następnym razem lepiej jak wkleisz dokładnie to co pokazuje ci VAG, a nie własną interpretację/tłumaczenie błędów...
Normalnie bym tak zrobił ale wyszło zupełnie przypadkowo, że uda się nam podpiąć pod kompa i sprawdzić błędy, więc po prostu zanotowałem kody błędów i na szybko przejrzałem logi, bo trzeba się było zwijać bo czas gonił (a to było już ze 2 tygodnie temu...).
Natomiast z tym "coś z zapłonem", to było dokładnie to co teraz napisałeś - wypadanie zapłonów. Dzięki za przypomnienie
Oczywiście, plan jest taki żeby jeszcze raz się podpiąć (auto od tamtego czasu zrobiło już około 700-800km), zczytać błędy i zacząć coś działać ale nie wiem, kiedy to nastąpi. Na pewno dam znać.
[ Dodano: 2013-03-08, 00:25 ]
Oto błędy, jakie pojawiły się po ostatnim resecie (jakieś 3 tygodnie temu).
Adres 01: Silnik Plik etykiet:
Oznaczenie elementu: 4B0 907 551 N
Komponent: 2.7l V6/5VT 0002
Kodowanie: 10752
Kod serwisu: WSC 02325
11 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
17866 - Czujnik 1 temperatury spalin; zespół 2 (G236): zwarcie z masą
P1458 - 35-00 - -
17862 - Czujnik 1 temperatury spalin (G235): zwarcie z masą
P1454 - 35-10 - - - Sporadyczny
17965 - Regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona granica regulacji
P1557 - 35-00 - -
17539 - Zespół 2; sonda 1: rezystancja wewnętrzna za duża
P1131 - 35-10 - - - Sporadyczny
16487 - Miernik masy powietrza (G70): sygnał za duży
P0103 - 35-10 - - - Sporadyczny
17831 - Zespół 1; układ doprowadzania wtórnego powietrza: za mały przepływ
P1423 - 35-00 - -
17819 - Zespół 2; układ doprowadzania powietrza wtórnego: za mały przepływ
P1411 - 35-00 - -
16534 - Zespół 2; sonda 1: elektryczna usterka w obwodzie prądowym
P0150 - 35-10 - - - Sporadyczny
17537 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (mult.): mieszanka za bogata
P1129 - 35-00 - -
17535 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.): mieszanka za bogata
P1127 - 35-00 - -
17870 - Zespół 2; regulacja temperatury spalin: sygnał niezrozumiały
P1462 - 35-10 - - - Sporadyczny
Kody gotowości: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 01V-927-156.lbl
Oznaczenie elementu: 4B0 927 156 CC
Komponent: AG5 01V 2.7l5VT RdW 1818
Kodowanie: 00001
Kod serwisu: WSC 00000
Znaleziono 1 błąd:
18265 - Sygnał mocy: zgłoszenie usterki przez komputer sterujący silnika
P1857 - 35-10 - - - Sporadyczny
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 4B0-614-517.lbl
Oznaczenie elementu: 4B0 614 517 H
Komponent: ABS/ESP allrad 1728
Kodowanie: 06397
Kod serwisu: WSC 00000
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
01119 - Sygnał rozpoznawania biegu
35-10 - - - Sporadyczny
18265 - Sygnał mocy: zgłoszenie usterki przez komputer sterujący silnika
P1857 - 35-10 - - - Sporadyczny
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
Co ciekawe, nie ma już informacji o wypadających zapłonach... natomiast wywala błąd przepływomierza i drugiej czujki temp. spalin (wcześniej raportowało tylko G235 a teraz obie).
Co Wy na to?
Inna sprawa, tak teoretyzując - czy minimalnie złe ustawienie rozrządu może również być przyczyną, np. pojawiania się tego odcięcia przy ~4k rpm?
Natomiast z tym "coś z zapłonem", to było dokładnie to co teraz napisałeś - wypadanie zapłonów. Dzięki za przypomnienie

Oczywiście, plan jest taki żeby jeszcze raz się podpiąć (auto od tamtego czasu zrobiło już około 700-800km), zczytać błędy i zacząć coś działać ale nie wiem, kiedy to nastąpi. Na pewno dam znać.
[ Dodano: 2013-03-08, 00:25 ]
Oto błędy, jakie pojawiły się po ostatnim resecie (jakieś 3 tygodnie temu).
Adres 01: Silnik Plik etykiet:
Oznaczenie elementu: 4B0 907 551 N
Komponent: 2.7l V6/5VT 0002
Kodowanie: 10752
Kod serwisu: WSC 02325
11 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
17866 - Czujnik 1 temperatury spalin; zespół 2 (G236): zwarcie z masą
P1458 - 35-00 - -
17862 - Czujnik 1 temperatury spalin (G235): zwarcie z masą
P1454 - 35-10 - - - Sporadyczny
17965 - Regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona granica regulacji
P1557 - 35-00 - -
17539 - Zespół 2; sonda 1: rezystancja wewnętrzna za duża
P1131 - 35-10 - - - Sporadyczny
16487 - Miernik masy powietrza (G70): sygnał za duży
P0103 - 35-10 - - - Sporadyczny
17831 - Zespół 1; układ doprowadzania wtórnego powietrza: za mały przepływ
P1423 - 35-00 - -
17819 - Zespół 2; układ doprowadzania powietrza wtórnego: za mały przepływ
P1411 - 35-00 - -
16534 - Zespół 2; sonda 1: elektryczna usterka w obwodzie prądowym
P0150 - 35-10 - - - Sporadyczny
17537 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (mult.): mieszanka za bogata
P1129 - 35-00 - -
17535 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.): mieszanka za bogata
P1127 - 35-00 - -
17870 - Zespół 2; regulacja temperatury spalin: sygnał niezrozumiały
P1462 - 35-10 - - - Sporadyczny
Kody gotowości: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 01V-927-156.lbl
Oznaczenie elementu: 4B0 927 156 CC
Komponent: AG5 01V 2.7l5VT RdW 1818
Kodowanie: 00001
Kod serwisu: WSC 00000
Znaleziono 1 błąd:
18265 - Sygnał mocy: zgłoszenie usterki przez komputer sterujący silnika
P1857 - 35-10 - - - Sporadyczny
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 4B0-614-517.lbl
Oznaczenie elementu: 4B0 614 517 H
Komponent: ABS/ESP allrad 1728
Kodowanie: 06397
Kod serwisu: WSC 00000
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
01119 - Sygnał rozpoznawania biegu
35-10 - - - Sporadyczny
18265 - Sygnał mocy: zgłoszenie usterki przez komputer sterujący silnika
P1857 - 35-10 - - - Sporadyczny
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
Co ciekawe, nie ma już informacji o wypadających zapłonach... natomiast wywala błąd przepływomierza i drugiej czujki temp. spalin (wcześniej raportowało tylko G235 a teraz obie).
Co Wy na to?

Inna sprawa, tak teoretyzując - czy minimalnie złe ustawienie rozrządu może również być przyczyną, np. pojawiania się tego odcięcia przy ~4k rpm?
Nowa porcja informacji
Oba czujniki temperatury spalin wymienione. Elektronika już nie odcina obrotów. Silnik pracuje równiej, szczególnie w niskim zakresie obrotów. Brak falowania.
Została jeszcze kwestia braku mocy ale do wymiany mam jeszcze jedną sondę (sonda 1, bank 2 - to będzie prawa strona, zgadza się?). Przy okazji cały układ wydechowy zostanie wzięty pod lupę (na ile to będzie możliwe w warsztacie).
Działam już na własnym VAGu (wersja 311) więc w któryś weekend ściągnę dynamiczne logi.
EDIT:
Aye, captain!
Oba czujniki temperatury spalin wymienione. Elektronika już nie odcina obrotów. Silnik pracuje równiej, szczególnie w niskim zakresie obrotów. Brak falowania.
Została jeszcze kwestia braku mocy ale do wymiany mam jeszcze jedną sondę (sonda 1, bank 2 - to będzie prawa strona, zgadza się?). Przy okazji cały układ wydechowy zostanie wzięty pod lupę (na ile to będzie możliwe w warsztacie).
Działam już na własnym VAGu (wersja 311) więc w któryś weekend ściągnę dynamiczne logi.
EDIT:
Aye, captain!
Ostatnio zmieniony 14 maja 2013, 07:18 przez LesiU, łącznie zmieniany 1 raz.