Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[2.5 tdi AEL] często pękający pasek pompy wtryskowej

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
konkas1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 24 gru 2007, 13:35
Lokalizacja: Zabrze

[2.5 tdi AEL] często pękający pasek pompy wtryskowej

Post autor: konkas1987 » 24 sty 2011, 20:39

Witam co może byc przyczyną ze na przestrzeni poł roku dwukrotnie pekł pasek napędzający pompe wtryskową. Dodam ze oba zakupione paski były z dobrych firm Gates albo Contitech.Mechanik powiedział ze prawdopodobnie przyciera się pompa i ona zrywa pasek.Pompa kręci się bez problemu ręcznie.Rolka napinacza tego paska była wymianiana gdzies 60 tys temu.Obecnie nie ma luzu i nie chuczy.Auto ma licznikowej 280 tys przegiebu. Proszę o pomoc! Dziekuję

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 24 sty 2011, 21:38

w moim tez pekł ten pasek ale jeszcze przed zakupem i porzedni wlaściciel wymienił caly rozrzad i przy tym mowil mi ze winna była któraś rolka -pasek sie chodził krzywo i pekł
Łan tu sri TDI :mrgreen:

konkas1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 24 gru 2007, 13:35
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: konkas1987 » 26 sty 2011, 18:33

slavi16 pisze:konkas1987,
Po raz trzeci i ostatni:
Uzupełnij proszę swój profil zgodnie z regulaminem. Wypełnij rzetelnie wszystkie obowiązujące pola. Jeśli nie chcesz podawać miasta w którym zamieszkujesz, podaj inne duże, najbliżej leżące od Twojego miejsca przebywania. Informacje techniczne uzupełnij szczegółowo i prawidłowo wybierając je menu w Twoim profilu.Brak uzupełnionego profilu może skutkować jego usunięciem lub zablokowaniem.
Dalsze ignorowanie Regulaminu zakończy się ostrzeżeniem!
Ok poprawione. Przepraszam. Teraz jest już chyba wszystko ok.

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 28 sty 2011, 17:54

ja już też 2 paski zajeździłem, moim zdaniem na 99% przyczyną było zbyt mocne naciąganie paska, założony pasek powinniśmy bez problemu móc wygiąć 90 stopni w jedną i drugą stronę
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 29 sty 2011, 12:00

Dokladnie tak
ludzie czesto naciagaja pasek na maxa
dlatego ze nie ma tam autoregulatora

rubik...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 05 wrz 2010, 20:53
Lokalizacja: Garwolin.Norwegia

Post autor: rubik... » 01 lut 2013, 22:43

Witam
Czy mógł byś mi opisać ustawienie paska pompy,własnie mi pekł.
wiem że są znaki na pompie i na kole napędzającym pompe,to w miarę kumam,ale czy muszę też ustawiać wieniec na znak,przy skrzyni ?
czy po założeniu muszę odpowietrzać układ paliwowy ?
dzieki z góry za pomoc.
pozdrawiam.

rubik...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 05 wrz 2010, 20:53
Lokalizacja: Garwolin.Norwegia

Post autor: rubik... » 02 lut 2013, 12:06

tz. że muszę ustawić to koło zębate przy skrzyni też ?
jak tym kołem obrócić ?
pozdro. :)

rubik...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 05 wrz 2010, 20:53
Lokalizacja: Garwolin.Norwegia

Post autor: rubik... » 02 lut 2013, 16:48

pompe już wiem jak ustawić,chyba coś takiego
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f2 ... acdf3.html#
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb7 ... 61aed.html#
dodam że kreski białe były już,i trochę mi mieszają.

Ale na kole napędzającym pompę nie kumam bardzo,te kreski są dobrze ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... eca21.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ce64d.html

na wieńcu to w ogóle nie mogę odszukać znaku.
mimo że wiem gdzie szukać.

No ale jeszcze mam czas,pasek już jedzie z Polski,będzie we wtorek.
Może jakoś poradzę,bo ceny w NO to masakra,sam pasek to 350zł <szok> <szok> <szok>
Na ustawienie kąta już się wybiorę do warsztatu,ale muszę najpierw uruchomić brykę.
http://images40.fotosik.pl/1932/3a7093c6f6c25636gen.jpg

Pozdrawiam z krainy Mrozu.

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 02 lut 2013, 18:26

rubik... pisze: No ale jeszcze mam czas,pasek już jedzie z Polski,będzie we wtorek.
Może jakoś poradzę,bo ceny w NO to masakra,sam pasek to 350zł <szok> <szok> <szok>
to ta trójka z przodu to chyba za kuriera <rotfl>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

tdiservice
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 14 lis 2012, 22:16
Lokalizacja: Legnica

Post autor: tdiservice » 02 lut 2013, 20:47

[ Dodano: 2013-02-02, 20:52 ]
Witam co może byc przyczyną ze na przestrzeni poł roku dwukrotnie pekł pasek napędzający pompe wtryskową. Dodam ze oba zakupione paski były z dobrych firm Gates albo Contitech.Mechanik powiedział ze prawdopodobnie przyciera się pompa i ona zrywa pasek.Pompa kręci się bez problemu ręcznie.Rolka napinacza tego paska była wymianiana gdzies 60 tys temu.Obecnie nie ma luzu i nie chuczy.Auto ma licznikowej 280 tys przegiebu. Proszę o pomoc! Dziekuję
a teraz w temacie, ten pasek nie ma prawa sie zużyć, zdarza się ze w LT (podobna konstrukcja) ktoś nie wymienia pasa na pompie bo mu sie nie chce rozbierac przedzialu kabinowego i grodzi i wtedy zjada zeby, sa przypadki ze pompa nie jest w osi bo jakis cymbal nie zalozyl wspornika (pompa przymocowana jest na 4 sruby, 3 w korpusie od sterony kola i jedna na wsporniku z tylu bloku, a tez przypadki ze uszkodzone jest lozyskowanie pompy i to jest powod wypracowania pasa, ale wtedy masz zuzycie boczne pasa jezdzi po kole pasowym, natomiast jezeli pas ulega zerwaniu bez uszkodzen bocznych to jest zwyczjnie zle napiety.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2013, 21:01 przez tdiservice, łącznie zmieniany 1 raz.
Zadowolenie z niskiej ceny trwa krócej niż rozczarowanie niską jakością.

rubik...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 05 wrz 2010, 20:53
Lokalizacja: Garwolin.Norwegia

Post autor: rubik... » 03 lut 2013, 11:09

Indianie to to tylko namieszali z tymi znakami. <szok>

Pompe to jest wszystko jasne jak ustawić,
ale koło napędzające pompe to nie wiem gdzie ma być ten znak? u góry ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... eca21.html

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 03 lut 2013, 11:59

rubik... pisze:Indianie to to tylko namieszali z tymi znakami. <szok>

Pompe to jest wszystko jasne jak ustawić,
ale koło napędzające pompe to nie wiem gdzie ma być ten znak? u góry ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... eca21.html
na ten znak nie patrz bo tylne koło wałka rozrządu,które napędza pasek dla pompy nie ma żadnego punktu stałego na wałku
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

rubik...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 05 wrz 2010, 20:53
Lokalizacja: Garwolin.Norwegia

Post autor: rubik... » 03 lut 2013, 12:02

i wszystko jasne <brawo>
dzieki <okok>

rafal149135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rafal149135 » 10 mar 2013, 13:32

Wymień rolki, napinacze i koło zębate (w ASO zapłacisz 130zł za koło) ja je teraz przy wymianie rozrządu wymieniałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl