hehe, na pierwszej stronie to tylko część zdjęć, najlepsze są pierwsze, malowanie lusterka na czarny mat, całe auto folią bo odkręcenie lusterka to była czarna magia( jedna śruba)
Przekaźniki były różne w zależności od wersji sedan/Avant, z automatycznymi wycierakami i bez nich, tak więc numery będą się różniły.
ja kupiłem taki jak u mnie więc ok.
brak przejścia przez konektor nr 2 purpurowego 10pin złącza umieszczonego w nogach kierowcy w słupku (przewód zielono-purpurowy). Odpowiada on za dostarczanie sygnału z przerywacza silnika do do przekaźnika wycieraczek (do którego wchodzi na pin 11/31b). Powinien się tam okresowo pokazywać sygnał GND.
Kolega piszę że poprostu trzeba poprawnie złożyć ten cały mechanizm i jest oki. Skąd w takim razie wziął się taki problem w moim przypadku? Szukamy dalej.
W kolejnym z postów czytam o podobnym jak nie identycznym problemie i była to wina przekaźnika (co prawda o innym numerze bo było to Audi A3). Wymiana przekaźnika pomogła w tamtym przypadku...
tiger-k3m, kurcze, ja szukałem 3 dni w pracy( a dużo się nie dzieje więc miałem czas) i nie znalazłem tego tematu. W końcu widać jak się powinno ustawić to wszystko w środku. Pójdę zaraz obadać, choć kij wie czy za bardzo nie popsułem w międzyczasie czegoś innego
Sprawdziłem wtyczkę i sytuacja wygląda tak że skrajny prawy pin to najszybsze wycieraczki, drugi od prawej to wolniejsze stałe wycieraczki. Czasowe też u mnie były pod tym 2 od prawej.
Lewy skrajny to masa.
Nie wiem co jest pod drugim od lewej. Zielony przewód.
Najlepsze jest to że po złożeniu kiery jak skręcam w prawo to słyszę takie kliknięcie plastiku, coś jakby w lewo się wypinało a w prawo wpinało, wnerwia niemiłosiernie, ale nie wiem co to, patrzyłem i wydawało mi się że to taśma, ale trzymała się dobrze
Kolega piszę że poprostu trzeba poprawnie złożyć ten cały mechanizm i jest oki. Skąd w takim razie wziął się taki problem w moim przypadku? Szukamy dalej.
Mógł się wygiąć ten miedziany ''wskaźnik'' co tam gość prostował.
ale skąd u mnie ten sam kłopot na drugim silniczku( wersja że był zły, ale przed wysyłką był dobry więc nie możliwe )
Teraz ciekawią mnie te piny, jak masz dostęp do schematu to fajnie jakbyś spojrzał.
sprawdzałem na nie podpiętym silniczku, może coś tam dochodzi albo wychodzi z silniczka, typu ten sygnał kiedy mają przestać, wtedy wiem że manetka ogarnia na pewno dobrze.
Myślę, że to kwestia tego silniczka i ustawienia w środku. Sprawdze i dam znać, ale nie gwarantuję że mój efekt będzie końcowym bo tak jak pisałem grzebałem w silniczku dość sporo, jak dostanę nowy to wtedy pewnie będę mógł coś więcej napisać.
truckman pisze:Nie wiem co jest pod drugim od lewej. Zielony przewód.
To jest właśnie zwierany sygnał GND przez silnik - wnioskuję, że jest to sygnał do przekaźnika który informuje go kiedy silnik znajduje się w pozycji wyjściowej. (przewód zielono-purpurowy - według schematu).
Możesz spróbować podłączyć wszystko i zobaczyć czy na tym pinie pojawia się sygnał GND.
To jest właśnie zwierany sygnał GND przez silnik - wnioskuję, że jest to sygnał do przekaźnika który informuje go kiedy silnik znajduje się w pozycji wyjściowej. (przewód zielono-purpurowy - według schematu).
No to manetka sprawna, tylko ta kiera, 3 raz będę musiał to ściągać od razu tempomat chyba założę na razie może sobie strzelać.
idę zaraz ten magiczny silniczek obadać.
EDYCJA, nic się nie zmieniło, ale nie kombinowałem bo i tak silniczek i przekaźnik w drodze.
Po powrocie z delegacji problem ustąpił samoczynnie, na razie jest oki. Jak u was Panowie czy coś się zmieniło?
Truckman: wymiana silniczka i przekaźnika?
tiger-k3m, ogólnie będzie wymiana silniczka, manetki i przekaźnika. Tylko nie napisałem adresu w PW, sprzedawca nie dopytał i silnik z przekaźnikiem poszedł na adres z przelewu( ''jedyne'' 150km od Poznania) i dopiero jutro będę miał go u siebie.
Zobaczymy co wyjdzie. Najpierw podłączam sam silniczek i sprawdzam, jak to się nie powiedzie i nie pomoże wymiana wyżej wymienionych rzeczy to wyciagam 2 pin od prawej i wycieraczki beda jak w starej furze. Tylko jedno tempo i będą się zatrzymywały po ustawieniu manetki na zero.
[ Dodano: 2013-02-07, 20:22 ]
Pilna sprawa. Przyszedł do mnie silnik z inna kostką ale tyle samo pinow, raczej powinno chodzić tylko jedno ale jak to podłączyć
Zdjęcia pobrane z neta, ale powinno być podglądowo ok
KONIEC WALKI Z WYCIERACZKAMI
Dobrze zakończyłem walkę. Wszystko działa bardzo dobrze. Mam film na którym trochę opowiadam, ale chwilę to potrwa bo uaktualniłem system na kompie i okazało się, że pakiet w skład którego jest program do obróbki wideo był tylko na tym systemie z którym kupiłem kompa i nie mam go niestety na płycie, więc muszę sobie kupić nową wersję i zmontować trochę wideo. [/b]
No i kolejne dni mrozu i kolejne problemy z wycieraczkami... Znowu działają jak chcą. Zdarza się że wg nie chcą się zatrzymać teraz a jak się zatrzymają to tam gdzie chcą.
Truckman, napisz zamiast filmu gdzie konkretnie tkwi problem w twoim przypadku. Ja u mnie stawiam na przekaźnik bo takie szaleństwo to musi mieć przyczynę w elektryce. Ewentualnie piny zaśniedziały i coś nie tak jest. Ciekaw jestem co u Ciebie było przyczyną.
Truckman, napisz zamiast filmu gdzie konkretnie tkwi problem w twoim przypadku. Ja u mnie stawiam na przekaźnik bo takie szaleństwo to musi mieć przyczynę w elektryce. Ewentualnie piny zaśniedziały i coś nie tak jest. Ciekaw jestem co u Ciebie było przyczyną.
problem był w silniku.
polecam wersję silnika tą co kupiłem i przerabiałem kostkę.