Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] sprawdzenie instalki parktronika

Elektryka
ODPOWIEDZ
gadget
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 16 sie 2012, 09:04
Lokalizacja: Mława

[A6 C5] sprawdzenie instalki parktronika

Post autor: gadget » 01 lut 2013, 11:45

Witam!! Czytałem wiele wątków na forum, ale nie znalazłem info na moje pytanie...

Otóż zastanawiam się nad montażem ori czujników parkowania z tyłu w mojej A6... Jest np na alledrogo wiele ofert kompletnych wiązek czy też zestawów takich czujników, ale zastanawiam się czy przed kupnem jest jakaś możliwość podpięcia zestawu "na krótko" celem sprawdzenia czy zestaw faktycznie działa?? Oczywiście zestaw nie jest zamontowany jeszcze w aucie tylko wszystko jest już powyciągane...

Macie jakiś pomysł??
jest: A6 C6 2.0TDI :)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: [A6 C5] sprawdzenie instalki parktronika

Post autor: kot919 » 01 lut 2013, 15:59

gadget pisze:Witam!! Czytałem wiele wątków na forum, ale nie znalazłem info na moje pytanie...

Otóż zastanawiam się nad montażem ori czujników parkowania z tyłu w mojej A6... Jest np na alledrogo wiele ofert kompletnych wiązek czy też zestawów takich czujników, ale zastanawiam się czy przed kupnem jest jakaś możliwość podpięcia zestawu "na krótko" celem sprawdzenia czy zestaw faktycznie działa?? Oczywiście zestaw nie jest zamontowany jeszcze w aucie tylko wszystko jest już powyciągane...

Macie jakiś pomysł??
Kolego występowały 3 typy modułów:
1) Moduł do tylko do tylnej wiązki
2) Moduł do tylko do tylnej wiązki z CAN
3) Moduł do tylnej i przedniej wiązki z CAN

Nie sądzę, że uda Ci się którykolwiek odpalić bez podłączenia do samochodu (metoda na stole) z uwagi na konieczność podłączenia albo sygnału prędkości (moduł z pkt 1) lub szyny CAN (moduł z pkt 2 i 3)

Możesz zrobić podłączenie kombinowane, tzn część sygnałów wziąć z samochodu a część z powiedzmy zasilacza laboratoryjnego.
Jak będziesz miał już moduł, to napisz jego numer a znajdę Ci schemat podłączenia.

PS. Do Twojego rocznika fabrycznie występowały moduły 2 i 3

gadget
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 16 sie 2012, 09:04
Lokalizacja: Mława

Post autor: gadget » 01 lut 2013, 17:20

Kolego nie wiem czy dobrą informację otrzymałem, ale ustaliłem taki nr modułu: 8Z0 919 283. Jeśli nie to co trzeba to napisz...
jest: A6 C6 2.0TDI :)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 01 lut 2013, 17:28

gadget pisze:Kolego nie wiem czy dobrą informację otrzymałem, ale ustaliłem taki nr modułu: 8Z0 919 283. Jeśli nie to co trzeba to napisz...
To jest moduł który wymaga podłączenia CAN i obsługuje tylko tylne czujniki - czyli pasujący do Twojego rocznika. Aby sprawdzić czy działa najprościej podłączyć do samochodu który jest wyposażony w ten właśnie sterownik. Odbywa się to poprzez przełożenie 16pin wtyczki do nowego modułu oraz podłączenie nowej wiązki do nowego modułu.

Podłączenie tego na stole racze nie wchodzi w grę. Możesz to samo zrobić u siebie w samochodzie jednakże trzeba sprawdzić kodowanie licznika (ustawienie can) oraz wyprowadzić niezbędne okablowanie. Troszkę przy tym pracy jednak jest to wykonalne.

gadget
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 16 sie 2012, 09:04
Lokalizacja: Mława

Post autor: gadget » 02 lut 2013, 13:10

Hmmm kolego kot919, a powiedz jak to jest później z montażem?? Jak trudna jest to zabawa?? Bo zakładając, że miałbym ori wiązkę, w/w moduł i czujniki, to samo zainstalowanie w zderzaku nie sprawi mi trudności, nie wiem jednak jak to później podłączyć do instalacji auta, żeby grało jak trzeba?? Masz jakiś schemacik, może mały [/b]how-to krok po kroku?? Byłbym mega wdzięczny :D
jest: A6 C6 2.0TDI :)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 02 lut 2013, 13:46

gadget pisze:Hmmm kolego kot919, a powiedz jak to jest później z montażem?? Jak trudna jest to zabawa?? Bo zakładając, że miałbym ori wiązkę, w/w moduł i czujniki, to samo zainstalowanie w zderzaku nie sprawi mi trudności, nie wiem jednak jak to później podłączyć do instalacji auta, żeby grało jak trzeba?? Masz jakiś schemacik, może mały [/b]how-to krok po kroku?? Byłbym mega wdzięczny :D
Jak już wspominałem wcześniej, dokładałem instalację przednią jednakże sama procedura 'układania' przewodów jest podobna.

Co potrzebujesz:
- moduł
- wiązkę tylnych czujników
- czujniki
- nakładkę (hokej) na tylny zderzak
- mocowania czujników do zderzaka (nie pamiętam czy wchodza one w skład nakładki wyszczególnionej powyżej)
- złącze 16pin modułu parktronika (zakładam że wiązka czujników będzie kompletna - zakończona 12pin złączem wpinanym do modułu)
- sporo przewodów (np 5m/8żył - może być skrętka komputerowa - linka +5m/2żył skrętka do CANa)

Montaż mechaniczny:
- demontujesz tylny zderzak
- demontujesz osłonę boczną bagażnika z lewej strony
- demontujesz siedzenie tylne (z oparciem lewa strona)
- demontujesz poduszkę powietrzną tył lewa strona
- demontujesz osłonę lewego progu - stronę wewnętrzną
- demontujesz przedni fotel
- demontujesz osłonę słupka w nogach kierowcy
- demontujesz osłonę deski rozdzielczej w nogach kierowcy
- demontujesz podstopnicę
- odsuwasz tapicerkę (wykładzinę) tak aby odsłonić przewody idące od słupka A do bagażnika (tam gdzie jest taki trójkąt na lewym nadkolu

- montujesz nową nakładkę do zderzaka i zaznaczasz gdzie mają być czujniki
- wiercisz dziury pod czujniki (nie pamiętam czy mocowania czujników są zamontowane do zderzaka czy do nakładki ale to się da ustalić)
- montujesz mocowania czujników (odpowiednio do nakładki i zderzaka)
- montujesz czujniki oraz instalację w zderzaku i montujesz go do samochodu
- przeciągasz instalację do środka samochodu w okolicę czarnego trójkąta na lewym nadkolu (przejść przez blachy możesz albo przez odpowietrzenie samochodu - lewy bok za nadkolem, lub jak ktoś kiedyś napisał przez specjalny otwór rewizyjny - jak w oryginale)
- przykręcasz moduł parktornika do czarnego trójkąta na lewym nadkolu
- ciągniesz przewodu przez cały samochód od licznika do modułu parktornika

Schemat elektryczny w załączniku.

Sam montaż nie jest zbytnio trudny, jeżeli masz jakieś pojęcie o elektryce. Jeżeli chodzi o czasochłonność mnie montaż przedniego pociągnęło ok 10h.

Ponadto musiałbyś mieć jakiś interfejs diagnostyczny, bo zapewne zechcesz sprawdzić system zanim całość złożysz co na pewno doprowadzi do zapalenia się kontrolki AirBag

Mogę Ci też wrzucić jak dokładnie ściąga się poszczególne tapicerki, demontuje siedzenia itd
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga