Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ALF 2.4 165 KM] Syczenie pod maską w okolicach przepustnic

Silniki benzynowe
paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 29 sty 2013, 21:09

grzemo pisze:
tkamicki5 pisze:Jak zrobiłeś tą kompensację .
Można obejrzeć na zdjęciu wyżej które umieścił paput,

Co do przepustowości filtrów wystarczy że zamienisz je miejscami i będziesz widział czy czasy wtrysku poszły za filtrem.
no własnie tak jutro zrobię bo na razie to śnieg nagina :[

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 30 sty 2013, 19:11

Zajcu pisze:poprzez nieszczelna odme mozesz miec wahania na jałowym , wycieki oleju , i smród w kabinie olejem , ale generalnie to nie ma jakiegos wielkiego wpływu na jazdę samochodem na pb czy lpg , sam mam zatkana odme ale mi chodzi dobrze na lpg.
Oczywiście że ma wpływ na jazdę zasysanie lewego powietrza.
Kiedyś w Braniewie mechanior walczył 3 godz. aż znalazł u mnie nieszczelność, bo nie mógł ustawić dobrze instalacji po wymianie wtrysków.
Na benzynie nie będziesz czuł różnicy, ale gaz jest wrażliwy na takie rzeczy.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 31 sty 2013, 09:37

robsonb73 pisze:
Zajcu pisze:poprzez nieszczelna odme mozesz miec wahania na jałowym , wycieki oleju , i smród w kabinie olejem , ale generalnie to nie ma jakiegos wielkiego wpływu na jazdę samochodem na pb czy lpg , sam mam zatkana odme ale mi chodzi dobrze na lpg.
Oczywiście że ma wpływ na jazdę zasysanie lewego powietrza.
Kiedyś w Braniewie mechanior walczył 3 godz. aż znalazł u mnie nieszczelność, bo nie mógł ustawić dobrze instalacji po wymianie wtrysków.
Na benzynie nie będziesz czuł różnicy, ale gaz jest wrażliwy na takie rzeczy.
własnie lekki rozjazd jest też na Pb, więc nie wiem juz sam - sondy pracują, sprawdzałem w vagu, może jednak ta nieszczelnosc

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 31 sty 2013, 11:55

Jak na lpg mapy się rozjechały to i po przełączeniu na PB też bedzie rozjazd. Dopiero po skasowaniu adaptacji w ECU PB sprawdź ten rozjazd NO I PODAJ JAKI ON JEST.

Czytałem twoje tematy i wątki na lpg forum , ciężko tobie pomóc jak gdybasz miesiąc i macasz zamiast brać się za robotę.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 31 sty 2013, 16:29

tkamicki5 pisze:Jak na lpg mapy się rozjechały to i po przełączeniu na PB też bedzie rozjazd. Dopiero po skasowaniu adaptacji w ECU PB sprawdź ten rozjazd NO I PODAJ JAKI ON JEST.

Czytałem twoje tematy i wątki na lpg forum , ciężko tobie pomóc jak gdybasz miesiąc i macasz zamiast brać się za robotę.
no nie przesadzajmy, robię sporo przy tym aucie, choćby wtryski się same nie rozebrały, nie jest tak łatwo tutaj poustawiać bo trzeba czekać aż auto postoi z 1 dzień i ostygnie dopiero widze co się dzieje gdy jest zimny, na ciepłym silniku problem znika więc ciezko jest mi diagnozowac

olik1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 kwie 2011, 20:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: olik1989 » 04 lut 2013, 21:20

Czy przy połączeniu przepustnicy z kolektorem przychodzi jakaś uszczelka? Na kolektorze jest u mnie taka wąska pomarańczowa i nic więcej. Macie może numer tego kołnierza uszczelniającego który przychodzi na połączeniu plastikowej rury za przepływomierzem do przepustnicy? Z góry dzięki U mnie też jakby syczało, obroty delikatnie falują i czasami po zdjęciu nogi z gazu lubią spaść bardzo nisko.
Ostatnio zmieniony 09 lut 2013, 22:35 przez olik1989, łącznie zmieniany 1 raz.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 05 lut 2013, 20:18

Panowie zauważyłem następującą prawidłowość:

jeśli zmieniam korektę tak aby po zmianie na zasilanie LPG nie zmieniały sie czasy wtrysku Pb to następuje rozjazd między stronami Vki w czasach wtrysku o jakieś 0,3-0,4 ms

natomiast moge zmienić korektę tak by strony Vki były równe podczas pracy na gazie i Pb jednak wtedy po przełączeniu Pb/LPG widać ze komputer obcina czasy wtrysku Pb - znaczy się że zalewa


w instrukcji sequela napisane jest że: - należy zawsze starać się tak dobierać dysze wtryskiwaczy, a także ciśnienie na
biegu jałowym aby przesunięcie było dodatnie


u mnie niestety przesunięcie jest lekko ujemne, aby nie zmieniały się czasy wtrysków



I tu moje pytanie: czy tak mam zostawić czy też kobinować z ciśnieniem/dyszami aby przesunięcie było dodatnie? Jak radzicie?

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 05 lut 2013, 22:00

paput pisze:jeśli zmieniam korektę tak aby po zmianie na zasilanie LPG nie zmieniały sie czasy wtrysku Pb to następuje rozjazd między stronami Vki w czasach wtrysku o jakieś 0,3-0,4 ms
owszem nastąpi wydłużenie/skrócenie o zadaną wielkość korekty.Więc jeśli chcesz w ten sposób się podeprzeć i tą korektą ratować to nie patrz już na czasy wtrysku LPG bo będą inne na stronach silnika , ale za to utrzymasz równe czasy benzynowe , a o to w tym chodzi.


" Przesunięcie - parametr pozwalający na zmianę położenia wszystkich punktów modelu
w pionie o daną wartość w milisekundach " .
i Ustawia się go raczej wg konkretnego wtrysku lpg.
A tobie zapewne chodzi o "Nachylenie" i to je reguluje się ciśnieniem bądź wielkością dyszy .
Jak masz NACHYLENIE ujemne to znak ze dysze są jak wiadro heh , albo ciśnienie masz 2 bar ;) , a czasy PB na jałowym na poziomie zapewne 3,2 ms co daje czasy lpg poniżej 3 ms przy tych czasach wtryski lpg nie są stabilne . chyba ,że masz tam mega wypas wtryski to ..może

olik1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 kwie 2011, 20:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: olik1989 » 09 lut 2013, 22:36

Czy przy połączeniu przepustnicy z kolektorem przychodzi jakaś uszczelka? Na kolektorze jest u mnie taka wąska pomarańczowa i nic więcej. Macie może numer tego kołnierza uszczelniającego który przychodzi na połączeniu plastikowej rury za przepływomierzem do przepustnicy? Z góry dzięki U mnie też jakby syczało, obroty delikatnie falują i czasami po zdjęciu nogi z gazu lubią spaść bardzo nisko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja