Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] Pompa od silnika BDG w AFB

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

[ INNY] Pompa od silnika BDG w AFB

Post autor: arri » 28 sty 2013, 20:36

Witam,

Korzystając z okazji że nie mam jak dłubać przy mojej padlince chciałem się dowiedzieć pewnej rzeczy odnośnie mojej "starej" zepsutej, uszkodzonej (itp.) a jednocześnie drogocennej pompie VP44.

Zastanawiam się co z nią zrobić bo leży mi w garażu w kartoniku. oto kilka faktów:

- jeździć, auto jeździło
- kąt wtrysku dało się ustawiać
- Była z silnika BDG więc pracowała z innymi wtryskiwaczami do od AFB czyli przepaść
- Było z nią dużo różnych problemów w moim aucie (przez nią wymieniłem dobry przepływomierz :/ )

Na parę dni przed zamianą na właściwą (co już opisywałem na tym forum) Pracowała w miarę dobrze, nie zapowietrzała się itp. natomiast miała taką wadę, że ciężko było się przebić silnikiem powyżej 2 tys obrotów. Tak z głupoty poczytałem na jakiejś angielskiej stronie coś o elemencie który pracuję (reguluje/jest aktywny) właśnie do momentu gdy silnik przekroczy te magiczne 2 tys. I faktycznie wychodziło by na to że to ten element pracował niedobrze. teraz już nie pamiętam czy to chodziło o nastawnik dawki ale chyba tak.

Jest sens coś z nią robić, naprawić i sprzedać? Czy lepiej zaspokoić moją olbrzymią ciekawość "jak to w środku wygląda" i z dziką rozkoszą rzucić się na nią z kompletem kluczy i imadłem? :D

mcdziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 29 sty 2012, 10:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mcdziak » 30 sty 2013, 18:58

No to może ja się podepne, też chodzi i o mixa. Posiadam silnik AFB i zamierzam wgrać mu wirusa bo 150KM/300NM to jednak żaden szał jak na takie auto. Przed strojeniem zamierzam jednak odpowiednio przygotować auto, czyli wymiana przepływki, regeneracja turbo, czyszczenie dolotu, wyciecie kata, moze delikatna mod. wydechu, czyszczenie IC, no i najwazniejsze czyli doprowadzenie do ładu układu paliwowego czyli regeneracja pompy oraz naprawa i kalibracja wtrysków.
No i po tym jak ze długim wstępie właściwe pytanie: jaka najwydajniejsza/mniej awaryjna pompa podejdzie do AFB.
Teraz zapewne mam 106A, czy na przykład wsadzenie pompy z AKE 180KM plus oszywiście wtryski z AKE jest mozlwe i na zasadzie plug and play??

Plus pytanie jak wsadziłeś pompe z BDG jak one chodziły juz po CAN-ie a z tego co widze auto masz z 99r

arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: arri » 03 lut 2013, 13:42

Ja jej tam nie wsadziłem właśnie. Dziwne że to działało (tak to nazwijmy) na pewno różne rzeczy mi się działy przy niej nawet z elektryką (i to nie jest zbieg okoliczności) np migacze mi się zawieszały świecił i nie mrugał i dziwnie zegary działały. po wsadzeniu innej pompy od razu przeszło xD wiem... brzmi idiotycznie :p

Ja bym innej pompy nie wkładał lepiej cały silnik wymień bo bez sensu. Oryginał to oryginał :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja