Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKN 2.5 150 KM] Problem z błędem 550 kąt wtrysku - LOGI !

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
kuba94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 08 paź 2012, 21:54
Lokalizacja: Białystok

[ AKN 2.5 150 KM] Problem z błędem 550 kąt wtrysku - LOGI !

Post autor: kuba94 » 22 sty 2013, 16:18

Witam Panowie jestem świeżo po wymianie pompy wtryskowej na zregenerowaną z servisu boscha. Kąt wtrysku mam ładnie ustawiony na 2*ATDC. Problem jest tego typu że wywala mi błąd 550. Gdy odpalę z rana przejadę z 5km i wywala mi błąd muszę zgasić i odpalić auto wtedy przez chwilę błędu nie ma lecz po chwili znowu wyskakuje. W momencie gdy wyskakuje błąd odcina mi turbinę. Zmieniłem zawór n75 lecz to nic nie dało. Zadzwoniłem więc do Panów z servisu boscha od których kupiłem pompę i oni dają 100% że pompa jest sprawna, kazali sprawdzić mi wtrysk sterujący. Na zimnym silniku 96 Omh, na ciepłym 120Omh. Znowu zadzwoniłem do servisu po konsultacji Pan powiedział mi że w takim razie wtrysk sterujący jest sprawny i żebym wysłał im pompę na ponowne sprawdzenie lecz on daje 100% pewności że jest sprawna gdyż ma do niej wydruk ze stołu probierczego. Moim zdaniem pompa odpada na 99% gdyż jest to moja 3 pompa pierwsza padła po założeniu 2 używanej z allegro okazało się że była uszkodzona lecz na tej uszkodzonej był ten sam problem co na tej nowej. Teoretycznie wtrysk sterujący jest dobry lecz kiedyś wywaliło mi błąd Czujnik położenia (wzniosu) iglicy -g80 przerwa lub zwarcie do plusa. Po skasowaniu nigdy więcej się nie pojawił. Nie widzi mi się wyciągać tą pompę znowu gdyż może to być tylko strata czasu i raczej tak będzie. O co może chodzić co może być przyczyną wywalania tego błędu ? Panowie pomóżcie bo powoli załamuje mnie te auto. Wchodziłem w BS przy ustawianiu kąta wtrysku widać że przestawiacz ładnie przestawia kąt wtrysku.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2013, 21:50 przez kuba94, łącznie zmieniany 2 razy.

pawcio232
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 18 lut 2012, 19:10
Imię: Paweł
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: chełm/lubelskie

Post autor: pawcio232 » 22 sty 2013, 22:21

kolego ma byc kolo 1 na late jest to na forum
masz tu opisane
a6-c5-25-afbblad-550-regkata-wyprzwtrys ... t=blad+550

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 22 sty 2013, 22:23

Coś mi się wydaje że będzie wina elektroniki pompy wcale bym tak nie wierzył że 100% sprawna.

mateo_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 mar 2012, 19:38
Lokalizacja: Stare Sioło

Post autor: mateo_81 » 22 sty 2013, 22:57

pawcio232 pisze:kolego ma byc kolo 1 na late jest to na forum
masz tu opisane
a6-c5-25-afbblad-550-regkata-wyprzwtrys ... t=blad+550
Może być 5 stopni na late i nie będzie błędu wywalać!

na 99% pompa, coś musieli przy remoncie pominąć

kuba94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 08 paź 2012, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kuba94 » 23 sty 2013, 00:24

Powiedzieli że nie problemu mogę im ją odesłać spowrotem i jeszcze raz sprawdzą ją na stole probierczym. Choć zapewniał mnie że mają wydruk i na 100% było z nią wszystko ok. Nie chce mi się po raz piąty wykręcać pompy wysyłać ją do innego miasta itd ale już nie mam na nic innego pomysłu. Najdziwniejsze jest to że na starych pompach było to samo.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 23 sty 2013, 06:56

kuba94 upewniles sie, ze zadne bąbelki do pompy nie lecą ?

adrian055

Post autor: adrian055 » 23 sty 2013, 10:29

zobacz czy masz dobrze naciągnięty pasek od pompy wtryskowej u mnie był dość luzny kąt wtrysku był dobrze ustawiony a błąd wywalało po naciągnieciu paska błędu nie ma

kuba94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 08 paź 2012, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kuba94 » 23 sty 2013, 13:22

Nie, na pewno nie ma tam żadnych bąbelków a pasek wydaje mi się że jest naciągnięty dobrze nie można za mocno go docisnąć.
Gdyby problem był tylko na tej nowej pompie to był bym pewien ale on pojawił się już przy starych pompach. Jak wskoczy ten błąd a ja np dam mu mocniej gazu to czasem silnik zaczyna pracować jak stary traktor jest strasznie głośny lecz po chwili spokojnej jazdy ucisza się. Na kompie nie ma żadnych błędów tylko ten jeden 550.

[ Dodano: 2013-01-23, 16:48 ]
Kurde teraz zobaczyłem że pasek faktycznie jest luźny napinałem go już 2x i po jakimś czasie robi się luźny wina napinacza ? Dziś spróbuję zrobić to jeszcze raz

[ Dodano: 2013-01-23, 21:15 ]
Ok Panowie pasek naciągnięty, odpalam auto zrobiłem 20 km i jest ok nie wywala żadnego błędy wracam szczęśliwy do domu i znowu to samo wywaliło błąd. Sprawdziłem pasek 2 raz jest dobrze napięty. Nie mam już żadnych pomysłów. Dodam tylko że po odpaleniu z rana na początku silnik chodzi nie równo ale zapewne jest to przez to że prawdopodobnie żadna świeca żarowa nie działa. Ma ktoś może jeszcze jakieś sugestie bo ja już zgłupiałem

mateo_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 mar 2012, 19:38
Lokalizacja: Stare Sioło

Post autor: mateo_81 » 24 sty 2013, 13:20

Jedyna rada to jeszcze raz ustawić wszystko na blokadach, następnie ustawić kąt wtrysku, bo możliwe, że jeśli pasek był luźny to przeskoczył o ząbek...

kuba94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 08 paź 2012, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kuba94 » 24 sty 2013, 21:07


Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 25 sty 2013, 00:23

temperatura była za niska logi są oszukane

kuba94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 08 paź 2012, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kuba94 » 25 sty 2013, 00:32

ale temp. raczej nie jest potrzebna do tego by zobaczyć jak zachowuje się przestawiacz kąta wtrysku, poza tym wskazówka stała na środku, przy temperaturze -9 ciężko jest dogrzać auto stojąc w miejscu do 90* myślę że te kilka stopni nie robi takiej kolosalnej różnicy.

[ Dodano: 2013-01-26, 00:41 ]
Ok panowie znowu wyskoczył błąd wygląda na to że tłoczek się opóźnia w takim razie wysyłam pompę :D

pawcio232
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 18 lut 2012, 19:10
Imię: Paweł
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: chełm/lubelskie

Post autor: pawcio232 » 26 sty 2013, 20:33

panowie ja mam podobny problem tylko że błąd wyskakuje dopiero po rozgrzaniu auta do 90C gaszę i próbuję odpalić a on kręci jak by rozrusznik nie dawał rady czy powodem może być za mocno napięty pasek pompy wtrys. tzn lekko ta strzałeczka jest za tym punktem
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-00 - Faulty
pompa była robiona 2 razy w dwóch różnych firmach czy problemem może być źle skalibrowana mapa wtrysku pompy?
czy adaptacja ?
dodam że obroty mam wyższe niż standardowe czyli ktoś prawdopodobnie grzebał

kuba94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 08 paź 2012, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kuba94 » 06 lut 2013, 16:06

A więc Panowie odświeżam temat pompa wróciła do mnie bo wysłałem ją do servisu boscha jest w 100% sprawna mam nawet wydruk ze stołu probierczego EPS944. Jeśli kąt wtrysku był ustawiony poprawnie wtrysk sterujący na zimnym silniku 90 a na ciepłym 120 omów, pompa dobra na 100% to gdzie może leżeć problem ? Może w niektórych chwilach niedomaga ten wtrysk sterujący ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga