[ AKN 2.5 150 KM] Problem z błędem 550 kąt wtrysku - LOGI !
[ AKN 2.5 150 KM] Problem z błędem 550 kąt wtrysku - LOGI !
Witam Panowie jestem świeżo po wymianie pompy wtryskowej na zregenerowaną z servisu boscha. Kąt wtrysku mam ładnie ustawiony na 2*ATDC. Problem jest tego typu że wywala mi błąd 550. Gdy odpalę z rana przejadę z 5km i wywala mi błąd muszę zgasić i odpalić auto wtedy przez chwilę błędu nie ma lecz po chwili znowu wyskakuje. W momencie gdy wyskakuje błąd odcina mi turbinę. Zmieniłem zawór n75 lecz to nic nie dało. Zadzwoniłem więc do Panów z servisu boscha od których kupiłem pompę i oni dają 100% że pompa jest sprawna, kazali sprawdzić mi wtrysk sterujący. Na zimnym silniku 96 Omh, na ciepłym 120Omh. Znowu zadzwoniłem do servisu po konsultacji Pan powiedział mi że w takim razie wtrysk sterujący jest sprawny i żebym wysłał im pompę na ponowne sprawdzenie lecz on daje 100% pewności że jest sprawna gdyż ma do niej wydruk ze stołu probierczego. Moim zdaniem pompa odpada na 99% gdyż jest to moja 3 pompa pierwsza padła po założeniu 2 używanej z allegro okazało się że była uszkodzona lecz na tej uszkodzonej był ten sam problem co na tej nowej. Teoretycznie wtrysk sterujący jest dobry lecz kiedyś wywaliło mi błąd Czujnik położenia (wzniosu) iglicy -g80 przerwa lub zwarcie do plusa. Po skasowaniu nigdy więcej się nie pojawił. Nie widzi mi się wyciągać tą pompę znowu gdyż może to być tylko strata czasu i raczej tak będzie. O co może chodzić co może być przyczyną wywalania tego błędu ? Panowie pomóżcie bo powoli załamuje mnie te auto. Wchodziłem w BS przy ustawianiu kąta wtrysku widać że przestawiacz ładnie przestawia kąt wtrysku.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2013, 21:50 przez kuba94, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 lut 2012, 19:10
- Imię: Paweł
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: chełm/lubelskie
kolego ma byc kolo 1 na late jest to na forum
masz tu opisane
a6-c5-25-afbblad-550-regkata-wyprzwtrys ... t=blad+550
masz tu opisane
a6-c5-25-afbblad-550-regkata-wyprzwtrys ... t=blad+550
Może być 5 stopni na late i nie będzie błędu wywalać!pawcio232 pisze:kolego ma byc kolo 1 na late jest to na forum
masz tu opisane
a6-c5-25-afbblad-550-regkata-wyprzwtrys ... t=blad+550
na 99% pompa, coś musieli przy remoncie pominąć
Powiedzieli że nie problemu mogę im ją odesłać spowrotem i jeszcze raz sprawdzą ją na stole probierczym. Choć zapewniał mnie że mają wydruk i na 100% było z nią wszystko ok. Nie chce mi się po raz piąty wykręcać pompy wysyłać ją do innego miasta itd ale już nie mam na nic innego pomysłu. Najdziwniejsze jest to że na starych pompach było to samo.
Nie, na pewno nie ma tam żadnych bąbelków a pasek wydaje mi się że jest naciągnięty dobrze nie można za mocno go docisnąć.
Gdyby problem był tylko na tej nowej pompie to był bym pewien ale on pojawił się już przy starych pompach. Jak wskoczy ten błąd a ja np dam mu mocniej gazu to czasem silnik zaczyna pracować jak stary traktor jest strasznie głośny lecz po chwili spokojnej jazdy ucisza się. Na kompie nie ma żadnych błędów tylko ten jeden 550.
[ Dodano: 2013-01-23, 16:48 ]
Kurde teraz zobaczyłem że pasek faktycznie jest luźny napinałem go już 2x i po jakimś czasie robi się luźny wina napinacza ? Dziś spróbuję zrobić to jeszcze raz
[ Dodano: 2013-01-23, 21:15 ]
Ok Panowie pasek naciągnięty, odpalam auto zrobiłem 20 km i jest ok nie wywala żadnego błędy wracam szczęśliwy do domu i znowu to samo wywaliło błąd. Sprawdziłem pasek 2 raz jest dobrze napięty. Nie mam już żadnych pomysłów. Dodam tylko że po odpaleniu z rana na początku silnik chodzi nie równo ale zapewne jest to przez to że prawdopodobnie żadna świeca żarowa nie działa. Ma ktoś może jeszcze jakieś sugestie bo ja już zgłupiałem
Gdyby problem był tylko na tej nowej pompie to był bym pewien ale on pojawił się już przy starych pompach. Jak wskoczy ten błąd a ja np dam mu mocniej gazu to czasem silnik zaczyna pracować jak stary traktor jest strasznie głośny lecz po chwili spokojnej jazdy ucisza się. Na kompie nie ma żadnych błędów tylko ten jeden 550.
[ Dodano: 2013-01-23, 16:48 ]
Kurde teraz zobaczyłem że pasek faktycznie jest luźny napinałem go już 2x i po jakimś czasie robi się luźny wina napinacza ? Dziś spróbuję zrobić to jeszcze raz
[ Dodano: 2013-01-23, 21:15 ]
Ok Panowie pasek naciągnięty, odpalam auto zrobiłem 20 km i jest ok nie wywala żadnego błędy wracam szczęśliwy do domu i znowu to samo wywaliło błąd. Sprawdziłem pasek 2 raz jest dobrze napięty. Nie mam już żadnych pomysłów. Dodam tylko że po odpaleniu z rana na początku silnik chodzi nie równo ale zapewne jest to przez to że prawdopodobnie żadna świeca żarowa nie działa. Ma ktoś może jeszcze jakieś sugestie bo ja już zgłupiałem
Ok panowie dodaje logi zrobiłem ich dzisiaj kilka może nie wszystkie są potrzebne ale:
http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_111663.html
http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_111664.html
http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_111665.html
http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_111666.html
http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_111667.html
http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_111668.html
http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_111669.html
http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_111670.html
http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_111671.html
[ Dodano: 2013-01-24, 21:12 ]
Dodam jeszcze że dziś podregulowałem jeszcze trochę kąt wtrysku jeździłem 30 min i nie wyrzucił błędu.
http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_111663.html
http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_111664.html
http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_111665.html
http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_111666.html
http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_111667.html
http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_111668.html
http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_111669.html
http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_111670.html
http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_111671.html
[ Dodano: 2013-01-24, 21:12 ]
Dodam jeszcze że dziś podregulowałem jeszcze trochę kąt wtrysku jeździłem 30 min i nie wyrzucił błędu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 337
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
ale temp. raczej nie jest potrzebna do tego by zobaczyć jak zachowuje się przestawiacz kąta wtrysku, poza tym wskazówka stała na środku, przy temperaturze -9 ciężko jest dogrzać auto stojąc w miejscu do 90* myślę że te kilka stopni nie robi takiej kolosalnej różnicy.
[ Dodano: 2013-01-26, 00:41 ]
Ok panowie znowu wyskoczył błąd wygląda na to że tłoczek się opóźnia w takim razie wysyłam pompę :D
[ Dodano: 2013-01-26, 00:41 ]
Ok panowie znowu wyskoczył błąd wygląda na to że tłoczek się opóźnia w takim razie wysyłam pompę :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 lut 2012, 19:10
- Imię: Paweł
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: chełm/lubelskie
panowie ja mam podobny problem tylko że błąd wyskakuje dopiero po rozgrzaniu auta do 90C gaszę i próbuję odpalić a on kręci jak by rozrusznik nie dawał rady czy powodem może być za mocno napięty pasek pompy wtrys. tzn lekko ta strzałeczka jest za tym punktem
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-00 - Faulty
pompa była robiona 2 razy w dwóch różnych firmach czy problemem może być źle skalibrowana mapa wtrysku pompy?
czy adaptacja ?
dodam że obroty mam wyższe niż standardowe czyli ktoś prawdopodobnie grzebał
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-00 - Faulty
pompa była robiona 2 razy w dwóch różnych firmach czy problemem może być źle skalibrowana mapa wtrysku pompy?
czy adaptacja ?
dodam że obroty mam wyższe niż standardowe czyli ktoś prawdopodobnie grzebał
A więc Panowie odświeżam temat pompa wróciła do mnie bo wysłałem ją do servisu boscha jest w 100% sprawna mam nawet wydruk ze stołu probierczego EPS944. Jeśli kąt wtrysku był ustawiony poprawnie wtrysk sterujący na zimnym silniku 90 a na ciepłym 120 omów, pompa dobra na 100% to gdzie może leżeć problem ? Może w niektórych chwilach niedomaga ten wtrysk sterujący ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga