Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKN 2.5 150 KM] Olej na filtrze powietrza.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Max1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:18
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

[ AKN 2.5 150 KM] Olej na filtrze powietrza.

Post autor: Max1985 » 23 sty 2013, 06:01

Witam. Niedawno przy okazji wymiany termostatu odkryłem dość spore plamy oleju na filtrze powietrza. Chciałbym się dowiedzieć jakie mogą być przyczyny takiego zjawiska? dodam ze z pierdziawą mam problemy i będzie wymieniana.
Prawdopodobnie została źle zregenerowana ponieważ po niecałych 10tyś. km. znów pojawiły się luzy i to dość mocne.
(świszczy piszczy i kręci od 2500tyś. obr
Z góry dzięki za pomoc.
Obrazek

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 23 sty 2013, 20:12

Oleju ubywa?smarowanie turbiny przepuszcza

Awatar użytkownika
Max1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:18
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Max1985 » 24 sty 2013, 05:54

Właśnie oleju nie ubywa. Co parę dni sprawdzam stan i oleju jest tyle ile było.
Obrazek

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 24 sty 2013, 10:57

Jak oleju nie ubywa a przynajmniej dużo nie to tan olej w filtrze to może być olej z odmy
który się skroplił na ściance przewodu dolotowego i zabrudził filtr

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 24 sty 2013, 11:01

Tak jak pisałem turbina będzie przepuszczać a w rurze wydechowej nie ma czasem oznak oleju?
Ostatnio zmieniony 24 sty 2013, 11:22 przez Maciek B*, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Max1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:18
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Max1985 » 24 sty 2013, 17:06

W rurze nie ma oleju ale kopci na czarno przy przyspieszaniu oraz ciagnie od 2500-3000 obrotów dopiero :/
Obrazek

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 24 sty 2013, 23:57

jak kopci na czarno jak gwałtownie wciśniesz gaz to wina wtryskiwaczy z oleju byłby szary dym

Awatar użytkownika
Max1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:18
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Max1985 » 25 sty 2013, 05:53

Czyli ogólnie wymiana turbiny jest jak najbardziej na miejscu :) Pytanko nr2 tak mimochodem. czy za to ze autko dostaje mocy dopiero od 2,5 tys obr. może być odpowiedzialny jeden z zaworów turbiny ( n75 lub egr ) ? Prżepływka wymieniona oraz n75 ale zmian w działaniu brak.
Obrazek

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 25 sty 2013, 18:53

Sprawdź na vagu jakie ciśnienie doładowania jest przez turbo na wolnych obrotach

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga