[ AEL 2.5 140 KM] Nie pali na mrozie - lubelskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 wrz 2012, 19:01
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław/Łagiewniki
- Kontakt:
Dariodario proponował taki test:
"Jak zapali, niech pochodzi z 10 sekund, wylacz,odczekaj z minute i zobacz jak odpala. Jak dobrze tzn ze ci sie gdzies zapowietrza przez dluzszy postuj."
"Jak zapali, niech pochodzi z 10 sekund, wylacz,odczekaj z minute i zobacz jak odpala. Jak dobrze tzn ze ci sie gdzies zapowietrza przez dluzszy postuj."
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców. Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno."
Mam nowe wyniki. Zaczął się tworzyć wykres, ale chyba nadal jest źle. Gdzie powinien być ten idealny punkt, żeby było dobrze i jak interpretować te wyniki ? Co oznaczają te kolorowe kreski ?
A jak to jest z dawką paliwa ? Im mniej na vagu tym więcej w rzeczywistości ? Czyli jak jest 2.2-2.5 to znaczy że bardzo duża dawka jest ? No bo jak dodaję mu gazu to ta wartość wzrasta gdzieś do 8 mg, czyli jakby malała ? Nie wiem, nie rozumiem tego.
BIMER, teraz masz lepiej niż poprzednio ustawiony początek wtrysku, aczkolwiek silniki AEL, a z opisu widzę taki masz, najlepiej pali na mrozie jak jest zapłon ustawiony w granicach 60 -75, więc w twoim przypadku należało by lekko przyśpieszyć początek wtrysku. Co do wykresu TDIGrapt (TDI Timing) idealnie jest jak jest początek wtrysku ustawiony na niebieskiej kresce.
Co do dawki to im mniej na vagu tym więcej w rzeczywistości (na obrotach jałowych), to, że dodajesz gazu i ci się zwiększa nie masz co patrzeć gdy regulujesz dawkę paliwa.
Co do dawki to im mniej na vagu tym więcej w rzeczywistości (na obrotach jałowych), to, że dodajesz gazu i ci się zwiększa nie masz co patrzeć gdy regulujesz dawkę paliwa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 wrz 2012, 19:01
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław/Łagiewniki
- Kontakt:
Jeżeli chodzi o dawkę obrotów jałowych to:
wchodzisz w silnik pozniej logowanie ->12233 -> pozniej adaptacja -> kanal 01 -> odczyt
Zmieniasz wartosc ktora tam jest na mniejsza -> zapisz i sprawdzasz po odpaleniu czy dawka mg/skok miesci sie w przedziale 3 - 9.
Ponadto musisz pamiętać że to niewielka korekta i ma bardzo mały zakres.
Wartosci na VAGu są odwrotnie proporcjonalne do rzeczywistości. Biorąc pod uwagę zakres 3-9 to 3 - duza dawka - 9 mała dawka.
wchodzisz w silnik pozniej logowanie ->12233 -> pozniej adaptacja -> kanal 01 -> odczyt
Zmieniasz wartosc ktora tam jest na mniejsza -> zapisz i sprawdzasz po odpaleniu czy dawka mg/skok miesci sie w przedziale 3 - 9.
Ponadto musisz pamiętać że to niewielka korekta i ma bardzo mały zakres.
Wartosci na VAGu są odwrotnie proporcjonalne do rzeczywistości. Biorąc pod uwagę zakres 3-9 to 3 - duza dawka - 9 mała dawka.
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców. Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno."
Nic z tych rzeczy nie działa, wyświetla brak odpowiedzi z kontrolera, czyli dawki nie da się zmienić przez vaga. Zmiana kąta wtrysku nie wiele pomogła, nadal odpala z wielkim trudem, subiektywnie jedyna różnica to że kręci ciszej i bardziej miękko. Potem po takim kręceniu chmura szarego dymu. Sprawdziłem, że do pyknięcia świece grzeje 15 sekund. Jak pochodzi 2 minuty to przy kolejnej próbie (-11 stopni) odpala już od strzała (bez grzania świec). Gdzieś musi być coś nie tak, tylko co ?Czaku pisze:Jeżeli chodzi o dawkę obrotów jałowych to:
wchodzisz w silnik pozniej logowanie ->12233 -> pozniej adaptacja -> kanal 01 -> odczyt
Zmieniasz wartosc ktora tam jest na mniejsza -> zapisz i sprawdzasz po odpaleniu czy dawka mg/skok miesci sie w przedziale 3 - 9.
Ponadto musisz pamiętać że to niewielka korekta i ma bardzo mały zakres.
Wartosci na VAGu są odwrotnie proporcjonalne do rzeczywistości. Biorąc pod uwagę zakres 3-9 to 3 - duza dawka - 9 mała dawka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 lut 2012, 19:49
- Lokalizacja: podkarpacie
login moze byc 22158.Czaku pisze:Jeżeli chodzi o dawkę obrotów jałowych to:
wchodzisz w silnik pozniej logowanie ->12233 -> pozniej adaptacja -> kanal 01 -> odczyt
Zmieniasz wartosc ktora tam jest na mniejsza -> zapisz i sprawdzasz po odpaleniu czy dawka mg/skok miesci sie w przedziale 3 - 9.
Ponadto musisz pamiętać że to niewielka korekta i ma bardzo mały zakres.
Wartosci na VAGu są odwrotnie proporcjonalne do rzeczywistości. Biorąc pod uwagę zakres 3-9 to 3 - duza dawka - 9 mała dawka.
jak nie dasz rady zmienic vagiem jaki masz to sprobuj vagiem z serii 200 (vagcom)mi duzo wiecej nim poszlo anizeli vagiem z serii300
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
a skąd wiesz że grzeją??? to że przekaźnik się załącza nie znaczy że świece grzejąBIMER pisze:
Nic z tych rzeczy nie działa, wyświetla brak odpowiedzi z kontrolera, czyli dawki nie da się zmienić przez vaga. Zmiana kąta wtrysku nie wiele pomogła, nadal odpala z wielkim trudem, subiektywnie jedyna różnica to że kręci ciszej i bardziej miękko. Potem po takim kręceniu chmura szarego dymu. Sprawdziłem, że do pyknięcia świece grzeje 15 sekund. Jak pochodzi 2 minuty to przy kolejnej próbie (-11 stopni) odpala już od strzała (bez grzania świec). Gdzieś musi być coś nie tak, tylko co ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga