Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEL 2.5 140 KM] Nie pali na mrozie - lubelskie

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
gibaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 19 sty 2013, 14:53
Lokalizacja: LBL

Post autor: gibaj » 19 sty 2013, 15:15

a skąd wiesz że rozrusznik jest ok? jak robi dug dug czy jak tam napisałeś?

BIMER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 kwie 2012, 18:16
Lokalizacja: Chełm

Post autor: BIMER » 19 sty 2013, 16:26

gibaj pisze:a skąd wiesz że rozrusznik jest ok? jak robi dug dug czy jak tam napisałeś?
Silnik (a nie rozrusznik) robi dug dug jak próbuje na jakikolwiek gar załapać.

lajter25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 19 sty 2013, 07:39
Lokalizacja: kielce

Post autor: lajter25 » 19 sty 2013, 18:31

witam mam problem z odpalaniem z rana samochodz ciezko kreci tak jakby brakowalo mu paliwa ale tez jak postoji z 5 godz to jest to samo w czym tkwi problem pomozcie

Awatar użytkownika
gibaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 19 sty 2013, 14:53
Lokalizacja: LBL

Post autor: gibaj » 19 sty 2013, 18:38

zobacz rano czy jest paliwo w przewodach przed odpaleniem jeśli nie ma to szukaj nieszczelności ;)

lajter25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 19 sty 2013, 07:39
Lokalizacja: kielce

Post autor: lajter25 » 19 sty 2013, 18:42

ciezko bedzie bo mam czarne przewody dzisiaj wymienilem zaworek zwrotny co wychodzi od filtra paliwa i tez ten co jest na filtrze paliwa i jest to samo

Awatar użytkownika
gibaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 19 sty 2013, 14:53
Lokalizacja: LBL

Post autor: gibaj » 19 sty 2013, 18:56

SLAVY ROZKAZ <lol> <lol>
a filtr kiedy zmieniałeś ?

Czaku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 wrz 2012, 19:01
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław/Łagiewniki
Kontakt:

Post autor: Czaku » 20 sty 2013, 23:00

Dariodario proponował taki test:
"Jak zapali, niech pochodzi z 10 sekund, wylacz,odczekaj z minute i zobacz jak odpala. Jak dobrze tzn ze ci sie gdzies zapowietrza przez dluzszy postuj."
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców. Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno."

BIMER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 kwie 2012, 18:16
Lokalizacja: Chełm

Post autor: BIMER » 22 sty 2013, 12:16

Obrazek
Obrazek

Mam nowe wyniki. Zaczął się tworzyć wykres, ale chyba nadal jest źle. Gdzie powinien być ten idealny punkt, żeby było dobrze i jak interpretować te wyniki ? Co oznaczają te kolorowe kreski ?

A jak to jest z dawką paliwa ? Im mniej na vagu tym więcej w rzeczywistości ? Czyli jak jest 2.2-2.5 to znaczy że bardzo duża dawka jest ? No bo jak dodaję mu gazu to ta wartość wzrasta gdzieś do 8 mg, czyli jakby malała ? Nie wiem, nie rozumiem tego.

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 22 sty 2013, 16:01

BIMER, teraz masz lepiej niż poprzednio ustawiony początek wtrysku, aczkolwiek silniki AEL, a z opisu widzę taki masz, najlepiej pali na mrozie jak jest zapłon ustawiony w granicach 60 -75, więc w twoim przypadku należało by lekko przyśpieszyć początek wtrysku. Co do wykresu TDIGrapt (TDI Timing) idealnie jest jak jest początek wtrysku ustawiony na niebieskiej kresce.

Co do dawki to im mniej na vagu tym więcej w rzeczywistości (na obrotach jałowych), to, że dodajesz gazu i ci się zwiększa nie masz co patrzeć gdy regulujesz dawkę paliwa.

BIMER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 kwie 2012, 18:16
Lokalizacja: Chełm

Post autor: BIMER » 22 sty 2013, 16:15

Dawkę ustawia się mechanicznie, czy na vagu ? Jeżeli na vagu to jak to zrobić krok po kroku ?

Czaku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 wrz 2012, 19:01
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław/Łagiewniki
Kontakt:

Post autor: Czaku » 23 sty 2013, 09:16

Jeżeli chodzi o dawkę obrotów jałowych to:
wchodzisz w silnik pozniej logowanie ->12233 -> pozniej adaptacja -> kanal 01 -> odczyt
Zmieniasz wartosc ktora tam jest na mniejsza -> zapisz i sprawdzasz po odpaleniu czy dawka mg/skok miesci sie w przedziale 3 - 9.

Ponadto musisz pamiętać że to niewielka korekta i ma bardzo mały zakres.
Wartosci na VAGu są odwrotnie proporcjonalne do rzeczywistości. Biorąc pod uwagę zakres 3-9 to 3 - duza dawka - 9 mała dawka.
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców. Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno."

BIMER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 kwie 2012, 18:16
Lokalizacja: Chełm

Post autor: BIMER » 23 sty 2013, 10:26

Czaku pisze:Jeżeli chodzi o dawkę obrotów jałowych to:
wchodzisz w silnik pozniej logowanie ->12233 -> pozniej adaptacja -> kanal 01 -> odczyt
Zmieniasz wartosc ktora tam jest na mniejsza -> zapisz i sprawdzasz po odpaleniu czy dawka mg/skok miesci sie w przedziale 3 - 9.

Ponadto musisz pamiętać że to niewielka korekta i ma bardzo mały zakres.
Wartosci na VAGu są odwrotnie proporcjonalne do rzeczywistości. Biorąc pod uwagę zakres 3-9 to 3 - duza dawka - 9 mała dawka.
Nic z tych rzeczy nie działa, wyświetla brak odpowiedzi z kontrolera, czyli dawki nie da się zmienić przez vaga. Zmiana kąta wtrysku nie wiele pomogła, nadal odpala z wielkim trudem, subiektywnie jedyna różnica to że kręci ciszej i bardziej miękko. Potem po takim kręceniu chmura szarego dymu. Sprawdziłem, że do pyknięcia świece grzeje 15 sekund. Jak pochodzi 2 minuty to przy kolejnej próbie (-11 stopni) odpala już od strzała (bez grzania świec). Gdzieś musi być coś nie tak, tylko co ?

dariodario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 lut 2012, 19:49
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: dariodario » 23 sty 2013, 11:08

Czaku pisze:Jeżeli chodzi o dawkę obrotów jałowych to:
wchodzisz w silnik pozniej logowanie ->12233 -> pozniej adaptacja -> kanal 01 -> odczyt
Zmieniasz wartosc ktora tam jest na mniejsza -> zapisz i sprawdzasz po odpaleniu czy dawka mg/skok miesci sie w przedziale 3 - 9.

Ponadto musisz pamiętać że to niewielka korekta i ma bardzo mały zakres.
Wartosci na VAGu są odwrotnie proporcjonalne do rzeczywistości. Biorąc pod uwagę zakres 3-9 to 3 - duza dawka - 9 mała dawka.
login moze byc 22158.
jak nie dasz rady zmienic vagiem jaki masz to sprobuj vagiem z serii 200 (vagcom)mi duzo wiecej nim poszlo anizeli vagiem z serii300

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 24 sty 2013, 17:53

BIMER pisze:
Nic z tych rzeczy nie działa, wyświetla brak odpowiedzi z kontrolera, czyli dawki nie da się zmienić przez vaga. Zmiana kąta wtrysku nie wiele pomogła, nadal odpala z wielkim trudem, subiektywnie jedyna różnica to że kręci ciszej i bardziej miękko. Potem po takim kręceniu chmura szarego dymu. Sprawdziłem, że do pyknięcia świece grzeje 15 sekund. Jak pochodzi 2 minuty to przy kolejnej próbie (-11 stopni) odpala już od strzała (bez grzania świec). Gdzieś musi być coś nie tak, tylko co ?
a skąd wiesz że grzeją??? to że przekaźnik się załącza nie znaczy że świece grzeją <milczek>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

BIMER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 kwie 2012, 18:16
Lokalizacja: Chełm

Post autor: BIMER » 24 sty 2013, 18:47

krzysiekjx1 pisze:
BIMER pisze:
a skąd wiesz że grzeją??? to że przekaźnik się załącza nie znaczy że świece grzeją <milczek>
Bo sprawdziłem ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga