Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Nowy-Problem z doładowaniem

Silniki wysokoprężne
luko84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 21 sty 2013, 16:44
Lokalizacja: Rzeszów

[ AKE 2.5 180 KM] Nowy-Problem z doładowaniem

Post autor: luko84 » 21 sty 2013, 17:07

Witam Panowie.
Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość....
Mój problem pojawił sie niedawno jak jechałem do pracy. Samochód stracił na mocy a komp mi pokazywał spalanie 23/100. Z początku myślałem ze paliwo bo akurat tankowałem, ale później się okazało że to nie to. Wymieniłem przepływke na oryginał, spalanie jest "w normie"-da się przełknąć. Do tej pory to zauważyłem następujące rzeczy:
-delikatna fala obrotów w całym zakresie, a sczególnie pod obciążeniem,
-spadek obrotów do 2 tyś po kilku (6-10) sek przy wyprzedzaniu
-turbina wraca powietrze do filtra.
Byłem u kilku magików ale wiadomo....tu 20zł za podpięcie kompa, itd.
Podaję moje wideo:
-

Coś podobnego:
-
"Pufanie" pojawia się przy spadku obrotów

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 21 sty 2013, 20:03

Po 1 Ten link nie działa po drugie opisz co dokładnie mu dolega turbina wraca powietrze do filtra <mysli> <mysli> po trzecie byłeś u kilku magików i co wzioł kasę i nic nie powiedział????konkretna diagnostyka silnika cię czeka i nie mów że 20zł to dużo bo bez tego nikt ci nie pomoże

luko84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 21 sty 2013, 16:44
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: luko84 » 21 sty 2013, 20:35

Link działa tylko trzeba wkleić bez myślnika...
youtu.be/zcUFH4b4Fcw
youtu.be/WBJxXwhjnnw
Co do kwesti pieniędzy to się źle wyraziłem. Byłem u kilku sprawdzali komputer i nic, żadnych błędów nic nie powiedzieli. ÂŁącznie wydałem na to ponad 200zł. Za samo podpięcie krzyczą sobie 50zł (niektórzy) i nic nie wiedzą po takiej diagnozie. Zal poprostu takich "pseudomechaników" ale takich mam w okolicy, dlatego szukam pomocy na forum.

[ Dodano: 2013-01-21, 20:39 ]
Wraca powietrze ponieważ jest przeładowanie. Jeśli trzymam obroty na około 4 tyś to się trzymają na krótki czas około 6-10sek później spadają do 2,5tyś. niezależnie od nacisku gazu nie pódzie więcej niż 2,5tyś. Puszczę z gazu wróci powietrze do filtra i znów daje na full obroty, trzymam i znów się sytuacja powtarza

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 21 sty 2013, 20:46

Teraz tak jak naciśniesz na gaz to trzyma obroty czy spadają czy jest zanik mocy?jakie obroty silnik uzyskuje maksymalne

[ Dodano: 2013-01-21, 20:56 ]
Obejrzałem film wygląda na to jak by był uszkodzony czujnik intrcoolera sprawdź jeszcze jaki jest stan turbo jakie są luzy na ośce

luko84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 21 sty 2013, 16:44
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: luko84 » 21 sty 2013, 21:06

Jak nacisnę gaz to obroty rosną jest moc, trzymam na 4 tys trzyma pare sekund i spadaja do 2,5 tys. Najlepiej mozna to zaobserwowac przy wyprzedzaniu-jestem w polowie samochodu a tu nagle staje

[ Dodano: 2013-01-21, 21:09 ]
obroty na cały zegar a turbo bez luzów

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 21 sty 2013, 21:12

Tak jak ci pisałem sprawdź czujnik bo prawdopodobnie to jego sprawa i sprawdź przewody co idą do niego daj znać jak dojdziesz ładu

luko84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 21 sty 2013, 16:44
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: luko84 » 21 sty 2013, 21:14

a gdzie znajduje sie dokładnie ten czujnik?

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 21 sty 2013, 21:22

Jest on na dolocie przy intercoolerze

luko84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 21 sty 2013, 16:44
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: luko84 » 21 sty 2013, 21:24

moge prosic o fotke z int i jak ten zawor sprawdzic?

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 21 sty 2013, 21:40

Trzeba na vagu najlepiej i sprawdzić ciśnienie w kolektorze ssącym

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 21 sty 2013, 21:58

Ten czujnik znajduje się po lewą lampą na wyjściu z intercoolera
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

luko84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 21 sty 2013, 16:44
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: luko84 » 21 sty 2013, 22:37

To ten co sie zalacza przy gaszeniu silnika? Egr nim steruje

[ Dodano: 2013-01-21, 22:42 ]
Obrazek

[ Dodano: 2013-01-21, 22:43 ]
http://allegro.pl/audi-a6-c5-2-5-tdi-98 ... 19080.html

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 21 sty 2013, 22:47

http://chomikuj.pl/Daniel155/zrzuty+pul ... 821946.jpg
tak wygląda ten czujnik
to co pokazałeś to jest zawór przepustnicy
a sprawdzisz ten czujnik w POL-VAG albo VAG-COM
chyba 11 blok danych

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 21 sty 2013, 23:02

luko84, to co pokazałeś w linku to klapa gasząca.

Czujnik jest przy samym intercoolerze, taki płaski, przykręcony na 2 śrubki do rury.

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 22 sty 2013, 20:43

Zgadza się wejdź w link wyżej na zdjęciu jest pokazane jak on wygląda sprawdź jeszcze czy wtyczka nie jest zaśniedziała

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja