
[ A6 C6 Avant Tdi] Zwiększone zużycie paliwa po chipie 3.0 t
[ A6 C6 Avant Tdi] Zwiększone zużycie paliwa po chipie 3.0 t
Jak w temacie. Jestem po modyfikacji w V-TECH lecz jest duży problem. Auto pali 10 l/100 km przy bardzo spokojnej jeździe. Wcześniej palił 6,8-7,5 przy tym stylu jazdy i to uważam za odpowiedni wynik. Proszę o info doświadczonych kolegów. Miało być o 0,5l mniej
. Dla wyjaśnienia pomiary spalania były robione metodą klasyczną. Fis również pokazywał dokładnie 10 l/100 km.

Wzmocniony do 272 Km i 530 Nm
- jacek528
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 363
- Rejestracja: 06 maja 2012, 15:36
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie - Żary
Ale przecież nikt z kolegów nie napisał, że jest to jazda po mieściewojoo pisze:podobaja mi sie wasze wypowiedzigdybyście mogli jeszcze udowodnic te wasze spalanie - jakos o dziwo mi nie zeszlo nigdy ponizej 11ltr przy spokojnej jezdzie w mieście (zazwyczaj jest to nawet 12)

Moje 2,7 przy obecnych warunkach (śnieg i breja);
- w mieście - 11 do 13 litrów,
- średnie 7,7 litra (cykl mieszany)
- w trasie 6 do 6,5 litra
Jestem po modyfikacji programu w związku z reklamacją w Vtech. Spalanie wróciło do normy sprzed modyfikacji. Komputer pokazuje na trasie przy prędkości 70-120 kmh średnie zużycie paliwa = 7,4. Ciekawostką jest fakt ze w rzeczywistości przy sprawdzeniu metodą analityczną wyszło 8,0l.
Minusem jest fakt iż obiecywano mi zmniejszenie zużycia o ok. 0,5 litra co niestety nie udało się osiągnąć.
Wszystkie te wartości odnoszą się do mocy po modyfikacji czyli 272 konie mocy. Tego nie zmieniali.
Minusem jest fakt iż obiecywano mi zmniejszenie zużycia o ok. 0,5 litra co niestety nie udało się osiągnąć.
Wszystkie te wartości odnoszą się do mocy po modyfikacji czyli 272 konie mocy. Tego nie zmieniali.
Wzmocniony do 272 Km i 530 Nm
Po modyfikacji auta nie hamowali - stwierdzili że nie ma takiej potrzeby bo nie ruszali parametrów związanych z mocą auta.
Wyjaśnienia były takie że zmniejszyli dawkę paliwa na listwie wtryskowej w zakresie niskich obrotów tj 1000- 2500.
Efekt jest taki że auto jezdzi dokładnie tak samo jak wcześniej a pali o 2l mniej.
Moja interpretacja:
Vtech używa jeden program do tego modelu dla wszystkich modyfikacji i nie zawsze jest to właściwe rozwiązanie dla konkretnego egzemplarza. Tak było ze mną.
Po tych doświadczeniach kolejnym razem nie będę korzystał z usług VTECH.
Tylko indywidualne podejście do konkretnego egzemplarza i pisanie programu pod konkretny samochód jest kluczem do sukcesu.
Wyjaśnienia były takie że zmniejszyli dawkę paliwa na listwie wtryskowej w zakresie niskich obrotów tj 1000- 2500.
Efekt jest taki że auto jezdzi dokładnie tak samo jak wcześniej a pali o 2l mniej.
Moja interpretacja:
Vtech używa jeden program do tego modelu dla wszystkich modyfikacji i nie zawsze jest to właściwe rozwiązanie dla konkretnego egzemplarza. Tak było ze mną.
Po tych doświadczeniach kolejnym razem nie będę korzystał z usług VTECH.
Tylko indywidualne podejście do konkretnego egzemplarza i pisanie programu pod konkretny samochód jest kluczem do sukcesu.
Wzmocniony do 272 Km i 530 Nm
Dla Vtech programy pisze praktycznie jeden człowiekBLOKU79 pisze:Jestem po modyfikacji programu w związku z reklamacją w Vtech. Spalanie wróciło do normy sprzed modyfikacji. Komputer pokazuje na trasie przy prędkości 70-120 kmh średnie zużycie paliwa = 7,4. Ciekawostką jest fakt ze w rzeczywistości przy sprawdzeniu metodą analityczną wyszło 8,0l.
Minusem jest fakt iż obiecywano mi zmniejszenie zużycia o ok. 0,5 litra co niestety nie udało się osiągnąć.
Wszystkie te wartości odnoszą się do mocy po modyfikacji czyli 272 konie mocy. Tego nie zmieniali.

Na reklamacyjnej korekcie programu powini Ci za darmo auto zhamować i przeprosić za stracony czas

No ale dobrze ,że spalanie sie wróciło do normy.
pozdro
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI