Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6 Avant Tdi] Zwiększone zużycie paliwa po chipie 3.0 t

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
BLOKU79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 gru 2012, 16:09
Lokalizacja: RZESZÓW

[ A6 C6 Avant Tdi] Zwiększone zużycie paliwa po chipie 3.0 t

Post autor: BLOKU79 » 20 sty 2013, 16:48

Jak w temacie. Jestem po modyfikacji w V-TECH lecz jest duży problem. Auto pali 10 l/100 km przy bardzo spokojnej jeździe. Wcześniej palił 6,8-7,5 przy tym stylu jazdy i to uważam za odpowiedni wynik. Proszę o info doświadczonych kolegów. Miało być o 0,5l mniej <luzik> . Dla wyjaśnienia pomiary spalania były robione metodą klasyczną. Fis również pokazywał dokładnie 10 l/100 km.
Wzmocniony do 272 Km i 530 Nm

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 20 sty 2013, 22:04

Zazwyczaj jak jest taka różnica ,to coś nie tak z tym programem.
Jedz niech robi korekte <wnerw>
A motor nie zaczął twardo pracować ??
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI

BLOKU79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 gru 2012, 16:09
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: BLOKU79 » 21 sty 2013, 21:43

Te 10 na setke to nie średnia tylko bardzo delikatna jazda na odcinku 150 km z prędkościami 70-110 (kiepskie warunki drogowe).
Silnik pracuje poprawnie tak jak przed modyfikacją - nie dymi jest bardzo stabilny.
Wzmocniony do 272 Km i 530 Nm

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 25 sty 2013, 21:44

podobaja mi sie wasze wypowiedzi :) gdybyście mogli jeszcze udowodnic te wasze spalanie - jakos o dziwo mi nie zeszlo nigdy ponizej 11ltr przy spokojnej jezdzie w mieście (zazwyczaj jest to nawet 12)

blady99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 27 sty 2013, 18:24

Bo oni jezdza po autostradach tylko i nie hamuja wcale... Taka plynna jazda:)

Awatar użytkownika
jacek528
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 363
Rejestracja: 06 maja 2012, 15:36
Imię: Jacek
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Brak
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie - Żary

Post autor: jacek528 » 27 sty 2013, 19:21

wojoo pisze:podobaja mi sie wasze wypowiedzi :) gdybyście mogli jeszcze udowodnic te wasze spalanie - jakos o dziwo mi nie zeszlo nigdy ponizej 11ltr przy spokojnej jezdzie w mieście (zazwyczaj jest to nawet 12)
Ale przecież nikt z kolegów nie napisał, że jest to jazda po mieście :) A nawet jeden z kolegów zaznaczył, że na odcinku 150 km z prędkościami 70-110km/h :D

Moje 2,7 przy obecnych warunkach (śnieg i breja);
- w mieście - 11 do 13 litrów,
- średnie 7,7 litra (cykl mieszany)
Obrazek
- w trasie 6 do 6,5 litra

BLOKU79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 gru 2012, 16:09
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: BLOKU79 » 28 sty 2013, 17:42

Jestem po modyfikacji programu w związku z reklamacją w Vtech. Spalanie wróciło do normy sprzed modyfikacji. Komputer pokazuje na trasie przy prędkości 70-120 kmh średnie zużycie paliwa = 7,4. Ciekawostką jest fakt ze w rzeczywistości przy sprawdzeniu metodą analityczną wyszło 8,0l.
Minusem jest fakt iż obiecywano mi zmniejszenie zużycia o ok. 0,5 litra co niestety nie udało się osiągnąć.
Wszystkie te wartości odnoszą się do mocy po modyfikacji czyli 272 konie mocy. Tego nie zmieniali.
Wzmocniony do 272 Km i 530 Nm

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 28 sty 2013, 17:45

jeżeli nie zmieniali wartości to co w takim ukladzie zmienili ?:) wybacz ale cudów2 nie ma... jezeli były by takie sposoby to wszyscy by jeździli na "zmniejszenie zuzycia paliwa". Coś kosztem czegoś :) hamowali ci auto po zmianie ?

BLOKU79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 gru 2012, 16:09
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: BLOKU79 » 28 sty 2013, 19:19

Po modyfikacji auta nie hamowali - stwierdzili że nie ma takiej potrzeby bo nie ruszali parametrów związanych z mocą auta.
Wyjaśnienia były takie że zmniejszyli dawkę paliwa na listwie wtryskowej w zakresie niskich obrotów tj 1000- 2500.
Efekt jest taki że auto jezdzi dokładnie tak samo jak wcześniej a pali o 2l mniej.
Moja interpretacja:
Vtech używa jeden program do tego modelu dla wszystkich modyfikacji i nie zawsze jest to właściwe rozwiązanie dla konkretnego egzemplarza. Tak było ze mną.
Po tych doświadczeniach kolejnym razem nie będę korzystał z usług VTECH.
Tylko indywidualne podejście do konkretnego egzemplarza i pisanie programu pod konkretny samochód jest kluczem do sukcesu.
Wzmocniony do 272 Km i 530 Nm

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 28 sty 2013, 19:50

BLOKU79 pisze:Jestem po modyfikacji programu w związku z reklamacją w Vtech. Spalanie wróciło do normy sprzed modyfikacji. Komputer pokazuje na trasie przy prędkości 70-120 kmh średnie zużycie paliwa = 7,4. Ciekawostką jest fakt ze w rzeczywistości przy sprawdzeniu metodą analityczną wyszło 8,0l.
Minusem jest fakt iż obiecywano mi zmniejszenie zużycia o ok. 0,5 litra co niestety nie udało się osiągnąć.
Wszystkie te wartości odnoszą się do mocy po modyfikacji czyli 272 konie mocy. Tego nie zmieniali.
Dla Vtech programy pisze praktycznie jeden człowiek <spadaj> do dupy z takim podejsciem do samochodu i człowieka , który za to płaci.
Na reklamacyjnej korekcie programu powini Ci za darmo auto zhamować i przeprosić za stracony czas !!
No ale dobrze ,że spalanie sie wróciło do normy.
pozdro
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 28 sty 2013, 19:50

BLOKU79 pisze:Vtech używa jeden program do tego modelu dla wszystkich modyfikacji
Ameryki nie odkryłeś ;) to już od dawna wiadomo, to są partacze którzy nie mają pojęcia o chipowaniu

Awatar użytkownika
jacek528
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 363
Rejestracja: 06 maja 2012, 15:36
Imię: Jacek
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Brak
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie - Żary

Post autor: jacek528 » 28 sty 2013, 20:05

Oj tam partacze ;) ... może po prostu idą na łatwiznę ;)
I tak jak "slaby" napisał, powinni byli w ramach zadość uczynienia wyhamować auto za "free" i przeprosić, a teraz pozostanie duży niesmak i niezadowolony (stracony) klient.

adrian055

Post autor: adrian055 » 28 sty 2013, 23:04

po programie nie można zabardzo wierzyć fis on nawet bez przekłamuje a po programie to raczej napewno pozdrawiam

Awatar użytkownika
jacek528
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 363
Rejestracja: 06 maja 2012, 15:36
Imię: Jacek
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Brak
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie - Żary

Post autor: jacek528 » 28 sty 2013, 23:25

adrian055 pisze:po programie nie można zabardzo wierzyć fis on nawet bez przekłamuje a po programie to raczej napewno pozdrawiam
FIS może nie być wiarygodny ale już kiedy tankujemy do pełna, robimy podobne trasy i różnice są kolosalne ... mówią za siebie :)

adrian055

Post autor: adrian055 » 28 sty 2013, 23:28

czyli tak jak kolega pisze zatankuj do pełna zrób 100km i ponownie zalej wtedy będzie wszystko jasne

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja