Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ APR 2.8 193 KM] Wypadajace zapłony - jak sprawdzic ?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

[ APR 2.8 193 KM] Wypadajace zapłony - jak sprawdzic ?

Post autor: raftor » 18 sty 2013, 18:15

Witam

mam kilka pytan odnosnie sprawdzenia aparatu zapłonowego :

jak sprawdzic poprawne działanie cewki ?
jak sprawdzic czy kable WN sa w porządku ? ( słyszałem cos o spryskaniu woda w ciemnosci i obserwcji czy nie ma przebic ?)
co jeszcze moze powodowac wypadanie zapłonów ?

sprawa wyglada tak ze byłem na regulaji gazu koles sie bawił motor zachowywał sie dziwnie podczas kalibracji czasmi trzasł wróciłem do domu i były bledy o wypadaniu zapłony SPORADYCZNY , wiec wole wszytsko posprawdzac

dodam ze komplet świec jest nowy

prosze o pomoc sugestie

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 18 sty 2013, 18:20

Skasuj blędy, to na 99% wynik regulacji LPG, pewnie chwilami w trakcie strojenia gazu było za ubogo, i zostały zapisane błędy wypadania zapłonu :(

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 18 sty 2013, 18:41

Zagór pisze:Skasuj blędy, to na 99% wynik regulacji LPG, pewnie chwilami w trakcie strojenia gazu było za ubogo, i zostały zapisane błędy wypadania zapłonu :(
kolego a czy kasowanie błedów = skasowaniu korekt ? bo nie moge znaleźc takiego info nigdzie ,wiem ze korekty skasuja sie jak posmigam troche na PB , a czy kompem moge to zrobic ?

a co do tematu to jak moge sprawdzic kable , bo sam nie wiem ile one maja lat od zakupu ich nie wymieniałem , swiece wymieniłem pro forma choc były w dobrym stanie co swiadczy o dobrej kondycji silnika

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 18 sty 2013, 19:17

witam. masz odpowiedz na własne pytanie we własnym poście . spryskaj wodą i będziesz widział jak sie silnik zachowuje jak sie zmieni praca silnika to kable lipa popatrz też na cewkę czy iskry nie skaczą ,oczywiście na kablach też <okok> . pozdro
tylko quatrro !!!

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 18 sty 2013, 20:15

marek [a6] pisze:witam. masz odpowiedz na własne pytanie we własnym poście . spryskaj wodą i będziesz widział jak sie silnik zachowuje jak sie zmieni praca silnika to kable lipa popatrz też na cewkę czy iskry nie skaczą ,oczywiście na kablach też <okok> . pozdro
czyli robie tak (pytam bo niegdy tego nie robiłem):

-zdejmuje plastik z silnika
-uzbrajam sie w spryskiwacz do kwiatów
-odpalam niunie obojetnie PB LPG
-psikam na kable (przy cewce czy na calej długosci? , dodam ze mam karbowane oslony na kablach BERU)
-obserwuje czy iskry nie przeskakuja (nie wiem szczerze jak ja mam to zaobserwowac)
-nasłuchuje silnika czy sie jego praca nie zmienia podczas zraszania wodą cewki i kabli ?

pozdro

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 18 sty 2013, 20:24

allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 18 sty 2013, 20:48

witam. wszystko tak jak napisałeś tylko silnik ma być rozgrzany do normalnej temp. pracy.pozdro
tylko quatrro !!!

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 18 sty 2013, 20:55

dzieki chłopaki <okok>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 21 sty 2013, 09:14

raftor pisze:kolego a czy kasowanie błedów = skasowaniu korekt ? bo nie moge znaleźc takiego info nigdzie ,wiem ze korekty skasuja sie jak posmigam troche na PB , a czy kompem moge to zrobic ?
Tak, kasowanie błędów zeruję korektę LTFT, nawet jeśli nie ma zapisanych błędów, i przeprowadzisz ich kasowanie, korekty się wyzerują.
Po tej operacji, polataj chwilę na Pb, a potem na LPG, i zajrzyj za 150-200km do ECU, czy coś się pojawiło, ale IMO nie powinno :(
Też czasem po strojeniu miałem zapisany błąd sporadyczny wypadania zapłonu, ale bez checka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja