Witam
mam kilka pytan odnosnie sprawdzenia aparatu zapłonowego :
jak sprawdzic poprawne działanie cewki ?
jak sprawdzic czy kable WN sa w porządku ? ( słyszałem cos o spryskaniu woda w ciemnosci i obserwcji czy nie ma przebic ?)
co jeszcze moze powodowac wypadanie zapłonów ?
sprawa wyglada tak ze byłem na regulaji gazu koles sie bawił motor zachowywał sie dziwnie podczas kalibracji czasmi trzasł wróciłem do domu i były bledy o wypadaniu zapłony SPORADYCZNY , wiec wole wszytsko posprawdzac
dodam ze komplet świec jest nowy
prosze o pomoc sugestie
pozdrawiam
[ APR 2.8 193 KM] Wypadajace zapłony - jak sprawdzic ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
kolego a czy kasowanie błedów = skasowaniu korekt ? bo nie moge znaleźc takiego info nigdzie ,wiem ze korekty skasuja sie jak posmigam troche na PB , a czy kompem moge to zrobic ?Zagór pisze:Skasuj blędy, to na 99% wynik regulacji LPG, pewnie chwilami w trakcie strojenia gazu było za ubogo, i zostały zapisane błędy wypadania zapłonu
a co do tematu to jak moge sprawdzic kable , bo sam nie wiem ile one maja lat od zakupu ich nie wymieniałem , swiece wymieniłem pro forma choc były w dobrym stanie co swiadczy o dobrej kondycji silnika
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
czyli robie tak (pytam bo niegdy tego nie robiłem):marek [a6] pisze:witam. masz odpowiedz na własne pytanie we własnym poście . spryskaj wodą i będziesz widział jak sie silnik zachowuje jak sie zmieni praca silnika to kable lipa popatrz też na cewkę czy iskry nie skaczą ,oczywiście na kablach też. pozdro
-zdejmuje plastik z silnika
-uzbrajam sie w spryskiwacz do kwiatów
-odpalam niunie obojetnie PB LPG
-psikam na kable (przy cewce czy na calej długosci? , dodam ze mam karbowane oslony na kablach BERU)
-obserwuje czy iskry nie przeskakuja (nie wiem szczerze jak ja mam to zaobserwowac)
-nasłuchuje silnika czy sie jego praca nie zmienia podczas zraszania wodą cewki i kabli ?
pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tak, kasowanie błędów zeruję korektę LTFT, nawet jeśli nie ma zapisanych błędów, i przeprowadzisz ich kasowanie, korekty się wyzerują.raftor pisze:kolego a czy kasowanie błedów = skasowaniu korekt ? bo nie moge znaleźc takiego info nigdzie ,wiem ze korekty skasuja sie jak posmigam troche na PB , a czy kompem moge to zrobic ?
Po tej operacji, polataj chwilę na Pb, a potem na LPG, i zajrzyj za 150-200km do ECU, czy coś się pojawiło, ale IMO nie powinno

Też czasem po strojeniu miałem zapisany błąd sporadyczny wypadania zapłonu, ale bez checka.