Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEL 2.5 140 KM] a6c4 2.5 AEL stuka na zimnym pomocy!

Silniki wysokoprężne
Energetyk140
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 02 gru 2012, 12:28
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Energetyk140 » 19 gru 2012, 16:11

Jak wcisniesz sprzęgło i cichnie to dwumasa sie tłucze. Odpalałem bez paska i tak samo tłucze, wiec napinacz absolutnie, kolo pasowe też odpada. O czym my tu w ogole piszemy... Szklanki sprawdzone, wszystkie trzymają jak należy.

[ Dodano: 2013-01-09, 17:32 ]
Witam po dlugiej przerwie. Aktualnie silnik rozebrany na czyniki i pomierzony precyzyjnie czy jest ktos chetny pomuc w znalezienieu winiwajcy halasu?

zuras
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 18 gru 2012, 16:09
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zuras » 14 sty 2013, 21:37

Witaj.Jak znajdziesz przyczynę to napisz jeśli możesz.Pozdrawiam i życzę zlokalizowania usterki oraz taniej naprawy.

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 14 sty 2013, 23:10

kiedyś też spotkałem sie z podobnym problemem i z osprzętu podmieniliśmy wszystko co możliwe i stuk nie ustępował - po przejechaniu 300km (na zasadzie niech się dzieje co chce) samo ucichło <rotfl>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Energetyk140
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 02 gru 2012, 12:28
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Energetyk140 » 16 sty 2013, 15:53

Wiatm, odnawiamy:
Panewki jak nowe za sklepu, tulejki w korbach podtarte : wlasnie sie robia nowe ale zaklad mowi ze to napewno nie stuka, tuleje cylindrow zuzyte wszystkie tak samo tylko centymetr od progu dalej do dolu zero wytarcia mierzone trzy razy, ma wszystkich tlokach brak 0,06 na wszystkich pieciu wiec to tez nie stuka! Zakladam nowe pierscienie gdyz stare mialy minimalne wrzery, takze glowica sie robi nowe prowadnice uszczelniacze i szklanki wyeliminuje to calkowice gore. Po zlozeniu jezeli bedzie nadal stukac zrobie zrzut dawkowania na kazdy wtrysk i zobacze jezeli nadal to wymienie kolo pasowe bo i tak tego nie przeskocze, choc stuka tak jak by zza pompy wtryskowej. Jezeli to nic nie da wyjme skrzynie i obejrze dwumas ale po wcisnieciu nie zmienial sie dzwiek... A dalej to juz sam nie wiem... honowanie bloku i nadwymiar nowe tloki, choc ja nie uwazam ze to moze stukac bo by stukalo na wszystkie garczki. Gdyby tlok w tuleji stukal z powodu wytarcia tych 0.06 to na zimnym olej jest gesty i by go trzymal bo w tloku sa cztery otwory przez ktore doplywa olej do scianki, tlok jest chlodzony olejem przez natrysk od dolu wiec i on sie szczegolnie nie nagrzewa. Ma przejechane 600 000 km Juz sam nie wiem wszystko rozebrane i nie ma konkretnej przyczyny, zaczyna mnie to w------ć

[ Dodano: 2013-01-16, 15:59 ]
Wskazowki silnik AEL ma inne tloki i korby, tlok od ATT jest inny korba takrze ma mniejszy zforzen! bo to ze ma czujnik polozenia walu wszyscy wiedza! V70, S70, VW-LT,Audi 100 c4 ma tloki z wyzlobieniami w okolicy sforznia AEL ma pelne utwardzane cale na okolo nie jak pozostale czesciowo!

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 17 sty 2013, 10:06

proponuję wsadzić nowe szklanki tylko mechanik niech nie waży się ich dotknąć imadłem!!!
to jest podstawowy błąd mechaników którzy zmieniają szklanki że zamiast włożyć je poskręcać auto i poczekać około 2.5-3 godzin to ściskają je imadłem i można je odrazu do kosza wyrzucić.
wkłada się skręca i czeka, żeby same pod naciskiem sprężyn się schowały.

jak masz u Siebie tłoki na wierzchu możesz zrobić i wrzucić fotki korbowodow i tłoków od AEL'a? ja nie pomyślałem i nie wrzuciłem swoich jak miałem na wierzchu, a szkoda. mozna by było porównać co nieco...
u mnie tylko zaczęło sie ciśnienie w układzie robic po rozebraniu okazało się że jednocześnie w kilku miejscach zaczęły się robić przedmuchy do układu chłoedzenia.
jednak pozostałe czesci oprócz pierścieni są bez zastrzeżeń. ślady chonowania giną tylko około 1cm od GMP ale progów nie da sie wyczuć, z pieścieni można powiedzieć że żyletki się porobiły

co do honowania to jest to końcowy etap obróbki powierzchni cylindra, jeśli nie masz progów na wylindrach i tłoki też nie są zużyte to by je zostawił, jesli nawet już tłoki trzeba wymienić to na nich nie oszczędzaj tylko kup z górnej półki a te niestety około 400-500zł kosztują za kompletnego uzbrojonego tłoka.
są drogie ale jesli już wymieniasz tłoki weź z górnej pólki nie pożałujesz, te tańsze niestety często puchną i auto traci moc, i zdarzają się przypadki przytarcia lub nawet całkowitego zatarcia tłoków w cylindrach...
a te 0,06mm których brakuje to na tłoku czy cylindrze, czy tu i tu?


natomiast w przebieg rzędu 600kkm wierzę tak jak w to że moja C4 ma 380kkm. w audi coupe mam też wrzucony silnik po 1 200 000 km ( tak dobrze widzicie) i to dobrze udokumentowny przebieg u poprzedniej o jedynego właściciela auta w pl, ja brałem go można powiedzieć że od niego i stąd wiem jaki był przebieg, do 980 tys km było auto serwisowane. wpotem już sam oleje zmieniał. praktycznie przynajmniej raz w tygodniu do Francji kurs. o tym jak się auto sprawowało świadczy chyba najlepiej fakt ze po wypadku tego auta z którego ja wziąłem silnik znów zakupił C4 i też 115KM
i szczerze ten sinlik lepiej wewnątrz wyglądał niż w C4 po przebiegu rzekomych 380 tys km mimo że C4 mam w automacie.

a co do stukania to sprawdź jeszcze połączenie na sworzniu tłokowym czy korbowód nie "kiwa " się w na boki na tłoku. oczywiście mówimy o kierunku równoległym do osi sworznia.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

Energetyk140
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 02 gru 2012, 12:28
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Energetyk140 » 17 sty 2013, 22:01

Progi sa jak pieron brakuje 0,15 srednicowka, od progu po 1cm jest juz faktyczny wymiar tuleji wytarta jest tam gdzie nie dochodzi olej w ponkcie zwrotnym pierscieni, do pierscieni do dolu tuleja ma zero zuzycia bo tam jest zawsze olej i moje zdanie jest takie ze tlok ma dobre prowadzenie bo tam gdzie jest pasowany jest luz o 0,06 wiekszy. Wszystkie dziury i wszystkie tloki sa identycznie zuzyte mierzone srednicowka i mikrometrem nie suwmiarka nie na oko! Oczywiscie mozna by sie tu klocic ale wszystkie by sie tlukly a nie wybitnie jeden! A co do korb byly luzy miedzy sworzniem a tuleja bylo widac swiatlo na sucho, bylem w dwuch najleprzych warsztatach trudniacych sie remontami i jednoznacznie mowia ze sworzen w korbie nie moze sie tluc przy moim luzie. Korby mam zrobione teraz jest naprawde lux na olej zero luzu a kreca sie lekko. Dodaje iz tuleja od ATT jak i w katalogach taka sama do AEL jest calkowicie inna po pierwsze do AEL ma dwa otwory smarujace i jest Wieksza i dluzsza co zatem idzie i korba inna bodajrze zewnetrznie 27mm i 29mm troche pomyslunku, wlasna incepca pasuja od LT! Tuleje w korbach mialy male pekniecia 2mm nie w miejscu laczenie bo wiemy ze to nie jednolita tuleja i duzo luzu jak dla mnie. Poskladam wszystko do kupy jezeli bedzie nadal stukac pozostaje kolo pasowe i dwumas wiecej opcji ja juz nie widze!

[ Dodano: 2013-01-17, 22:08 ]
A do przebiegu to polacy tylko utwierdzaja sie w przebiegach 100 tkm a to pozostalosc po komunistycznych polonezach w ktorych po tym przebiegu albo padl motor albo wypadly progi bo o tluczacych panewkach, tluczacych zaworach, wyjacych mostach od nowosci nie wspomne a to ze w kazdym bloku brak osiowosci walu i plaszczyzny bloku tez nie chce mowic. Sam danego roku zrobilem 55 tkm wiec o czym tu mowic. Ale szacunek do polskiej motoryzacji mam i popieram ludzi odnawiajacych nasza polska mysl techniczna!

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 17 sty 2013, 22:20

Energetyk140 pisze:Progi sa jak pieron brakuje 0,15 srednicowka, od progu po 1cm jest juz faktyczny wymiar tuleji wytarta jest tam gdzie nie dochodzi olej w ponkcie zwrotnym pierscieni
takie miejscowe zużycie i głębokie zuzycie u samej góry tulei cylindrowej jest efektem zbyt wczesnego kąta wtrysku , i bardzo często lejących wtryskiwaczy...

jesli masz dobre tłoki to ja bym tulejował silnik, plusem jest wieksza sztywność bloku dzieki temu a silnik masz jak nowy, szczególnie dlatego że będziesz miał ori tłoki. wbrew pozorom to ma znaczenie.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

Energetyk140
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 02 gru 2012, 12:28
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Energetyk140 » 21 sty 2013, 16:53

Witam
Kolo pasowe rozebralem śrubokrętem... jak ruszam nim mocno w prawo i lewo to stuka bo blokada zabezpieczajaca przed obroceniem jest pod kontem i w skrajnych polozeniach unosi kolo i stuka o podstawe. Doszedlem takze do tego ze brakuje mi podkladki pod kolo rozrzadu ( zabezpieczajacej przed obroceniem ) To wszystko moze stukac ale dzwiek slychac jak by z pod pompy wtryskowej. Odpale na jednej czesci kola i kupie ta podkladke to na 100% wyeliminuje przod silnika. Kolo jest dosc sprytnie skonstruowane ale moje ma luz poprzeczny takze jego regeneracja jest malo prawdopodobna, pisze o regeneracji poniewaz zmienialem juz nie jedno takie kolo i kazde bylo krzywe, dwa zawozilem na szlifierke magnesowa zeby wyrownac przylge do walu ale to bezses. Powoli powoli bede szukal problemu ale stwierdzam glosno ze jak sie rozbiera to okazuje sie ze polowa czesci jest wypracowana w tak starym samochodzie. A6C4 mialo miec przeciwpancerny silnik...

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 21 sty 2013, 18:24

A6C4 mialo miec przeciwpancerny silnik...
i tak jest jesli wciąć pod uwagę rzeczywiste przebiegi a nie to co sugerują sprzedaawcy.
90% aut na dwa razy wiekszy przebieg
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 22 sty 2013, 10:13

lub nawet x 3 <lol> Orginalne kolo pasowe w poprzednim AELu wymienilem po 390 tys. przebiegu (jaki mial orginalny przebieg dobre pytanie)
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

Energetyk140
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 02 gru 2012, 12:28
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Energetyk140 » 01 lut 2013, 11:55

Witam po przerwie, silnik zlozony, rozrzady nie pomylilem zalapal po odpowietrzeniu od strzala, ze szklanek usunolem olej wiec klepaly az sie nie nagrzal. Wczoraj i dzis pracowal po godzinie na wolnych, chodzi bajecznie!!! Poezja!!! zobaczymy co bedzie dalej...

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 01 lut 2013, 13:50

Energetyk140, też występuje wtedy jak popychacze przechowywujesz denkiem do góry.
zawsze się denkiem do dołu trzyma, inaczej sam tłoczek i cylinderek się zapowietrzą i tak będzie stukać.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

Energetyk140
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 02 gru 2012, 12:28
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Energetyk140 » 03 lut 2013, 14:14

Rozkladalem szklanki na czesci i wylewalem olej zeby uniknac jak kiedys podparcia zaworow przez nowe szklanki. Warsztat w ktorym robilem glowice powedzial ze zaklada sie walek i kreci o cwierc obrotu co godzine i szklanek nie da sie rozebrac... Zrobilem 300 km zalalem pelen syntetyk zrobilem 100 km i nasluchuje teraz jak by jednej szklanki czasami, czy mogla byc wadliwa? Pojezdze kilka tysiecy zobaczymy moze jakis paproszek podeszedl pod zaworek w szklance.

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 03 lut 2013, 14:53

Energetyk140, instrukcja nie mówi nic o kręceniu co jakiś czas o określoną wartość wałem.
wystarczy po dokręceniu wałka zostawić na 2-3h i to wystarczy, popychacze które są rozsunięte skręceniu wałka pod wpływem sprężyn sie zsuwają poprzez istnięce luzy na pasowaniach olej wycieknie.
potem jak już uruchomisz silnik pod wpływem ciśnienia oleju i działania wewnętrznej sprężynki w tłoczku i cylinderku oraz zaworu kulkowego, luz który pojawia się w momencie kiedy krzywka przestaje wywierać nacisk, zostaje skasowany przez "wydłużenie" zespołu tłoczek-cylinderek, chodzi tu o rozsuniecie tłoczka.

uszkodzona szklanka potrafi wydawać naprawdę mylące dźwięki, dlatego jeśli coś się w silniku tłucze to zawsze zaczyna sie od wtryskiwaczy, szklanek, w przypadku naszych silników VACU-pompy,

natomiast z rozbiórką zaworków to był samobój, przez rozebranie ich zapowietrzyłeś je, zanim sie odpowietrzą mogą sie uszkodzić a na pewno nie pozostanie to bez wpływu na ich trwałość, właśnie po to na opakowaniach zbiorczych masz oznaczenia "TOP", jest po to aby szklanki podczas przechowywania sie nie zapowietrzały ani żeby olej z nich nie uciekł.


jeśli szklanka po nagrzaniu silnika nie ucichła to zmień ją, nie przejdzie jej chyba że faktycznie, podszedł jakiś paproch ale i tak znów się to będzie pojawiać a przez to gniazdo zaworu będzie rozbijane.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

Energetyk140
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 02 gru 2012, 12:28
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Energetyk140 » 10 lut 2013, 11:24

Witam po przerwie. Jezdze, zrobilem 800km Problem teraz pojawil sie po nagrzaniu silnia i jest nie jednostajny. A wiec stuk strykte metaliczny powiedzmy cykliczny od 750 do 2000 rpm Rozrzad z przodu 100% idealnie sprawdzalem 3 razy, vacum na bok bez trzpienia nadal to samo, po odkreceniu korka od wlewu oleju slucham i cisza dzwiek nie dochodzi z glowicy. Zastanawia mnie kat wtrysku, napinacz mam na max i pasek jest prawie dostatecznie naciagniety. Czy moze miec to powiazanie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga