Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Szarpanie skrzyni

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 13 sty 2013, 21:01

Dokładnie, z puszki filtra bierze czyste powietrze, które trafia do pompy SAI.
Sadza tam ?? - raczej jej tam być nie powinno, aczkolwiek zawsze może się troszkę spalin cofnąć do układu. Nie zaglądałem do swojej rury.
Wkładkę KN odradzam, ale zrobisz jak chcesz - ma zły wpływ na żywotność MAF.

Sztefi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 sty 2013, 10:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Sztefi » 14 sty 2013, 10:41

Zagór myślę że mogło mi wracać spaliny przez tę pompę w związku z tym mocnym szarpaniem przez MAF? Filtr i tak założę a jak padnie MAF to udam się z reklamacją bo mam jeszcze niecały rok gwarancji :D Zagór a jeździłeś na tej wkładce?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 sty 2013, 11:13

Jak padnie MAF i znajdą na nim ślad oleju z wkładki - to kupisz nowy, bo gwarancję odrzucą, niestety wkładka (stożek) to dobra rzecz, ale do wyczynu, gdzie koszty serwisowe, nie mają większego znaczenia :( W cywilnym aucie nie ma sensu, naprawdę :) Zysk w porównaniu z kosztami jest mizerny :(

Przez szarpanie raczej nie, po zawory są w trakcie jazdy zamknięte, ale może to normalny objaw, w końcu w układzie wydechowych panuje dość wysokie ciśnienie, więc trochę spalin może się cofnąć, szczególnie, że nie wiadomo czy zawory są zamykane przed wyłączeniem pompy, czy też całkiem całkiem odwrotnie :(

Sztefi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 sty 2013, 10:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Sztefi » 14 sty 2013, 11:22

Ale ja nie chcę zakładać stożka tylko zastąpić filtr oryginalny taką samą wkładką tylko że firmy K&N, a uparłem się bo miałem kiedyś taki w aucie i po 2 latach użytkowania stwierdziłem że trzeba wymienić i kupie nowy oryginalny. Jak założyłem nowy to auto "nie chciało jechać" to wyrzuciłem nowy i wsadziłem dalej stary. Zobaczymy jak padnie to przyznam Ci racje i przy okazji flachę postawie jak będzie okazja :D

A jakbym założył jakiś dodatkowy filtr na tego węża od pompy??

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 sty 2013, 12:01

To nie chodzi o konstrukcję filtra (stożek, wkładka) a o olej jakim jest nasączany, niestety jego drobinki odrywają się od filtra i siadają na elemencie pomiarowym MAF, dalej już chyba tłumaczyć nie muszę :)
Druga sprawa, jeśli coś filtruje tak samo, to nie jest w stanie puścić więcej powietrza, więc jaki z tego wniosek - auto ma niedostatecznie dokładnie odfiltrowane zasilanie - oczywiście w sporcie jest to mało ważne, tam zywotność silnika jest i tak znikoma :)

Zrobisz jak chcesz :)

Ja bym tam nic do tego SAI nie pchał, może się okazać, że będziesz miał checka z tytułem - niewłaściwa wartość przepływu w SAI.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 14 sty 2013, 13:08

Zagór, a to powietrze ci leci do pompy SAI to za co jest odpowiedzialne?Czy te przewody się zapychają i jakie są skutki gdy np. pękną albo się zapchają.Pytam tak chipotetycznie.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 sty 2013, 19:14

Dodmuch do układu wydechowego dodatkowego powietrza, podnosi temp spalin w celu szybszego nagrzania katalizatora - wymysł ekoterrorystów :(

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 14 sty 2013, 19:24

Acha,ja to wogóle miałem wycięte katalizatory ale mam wstawione niby jakieś mniejsze(żadnych błędów na vag nie ma)-taka rzezba poprzedniego właściciela <mysli>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Sztefi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 sty 2013, 10:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Sztefi » 17 sty 2013, 07:09

Zagór, wczoraj zauważyłem że jak czyściłem MAF to nie wpiąłem tego węża od SAI do filtra powietrza. Po wpięciu go na swoje miejsce nadal mam szarpanie :/ Jak go odpiąłem na zapalonym silniku to cały czas zasysa powietrze bez różnicy czy zimny czy ciepły. Rozbierałeś może kiedyś tą pompę?? mógłbyś mi doradzić co zrobić?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 sty 2013, 09:48

Nie rozbierałem, bo nie miałem potrzeby :( - to chyba taka trochę konstrukcja jak suszarka, można kupić tanio uzywkę, ale .... trzeba to dość dokładnie zdiagnozować.
Co znaczy zasysa ciągle, ciągle działa pompa SAI, czy też czuć delikatne zasysanie powietrza?, może masz problem z zaworami sterującymi przepływem z SAI do wydechu?
Filtr powietrza, i dukt dostarczający powietrze w jakim jest stanie?
MAF można myć, ale to rzeźbienie w g..ie, trzeba kupić nówkę w ASO :)
Masz jak zlogować przepływkę?
Zloguj bez tej rury, i z rurą, zobaczymy co wyjdzie, ale IMO ta rura nie powinna mieć na to szarpanie wpływu.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 17 sty 2013, 11:21

Sztefi, pisałes że już nie masz szarpania,to po jakiego grzyba znowu ruszałeś przepływkę??Możliwe że teraz ją uszkodziłeś na amen :|
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 sty 2013, 12:28

Generalnie przepływki, nie można tykać pędzlem, tylko spryskać IPA, i przelecieć powietrzem, ale nie takim z kompresora 4bary, ale specjalnym do elektorniki.
Tak czy inaczej, niech zrobi logi, z i bez tej rury, zobaczymy co wyjdzie, nie musisz robić na 3-ce, wystarczy 2-gi bieg do końca - wiem warunki nie sprzyjają, ale od czego jest q :)

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 17 sty 2013, 12:42

Zagór, co to jest IPA(ty częso piszesz takimi skrótami,a nie każdy wie o co chodzi ;) ).Mogę (jeśli kiedyś zajdzie potrzeba)spryskać MAF środkiem do czyszczenia styków-to tosamo co IPA?
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 sty 2013, 12:51

Alkohol, ale nie żaden Jasio Wędrowniczek, tylko izopropyl.
takiego uzywam - http://www.ambersil.ajm.pl/index.php?pa ... t&Itemid=5
, do różnych rzeczy, czyszczenie optyki napędów CD/DVD, głowice streamerów, itd... więc i MAF można tym bezpiecznie umyć, zresztą patrzyłem kiedyś na skład środka LM do mycia MAF, i to był izopropylen.

Sztefi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 sty 2013, 10:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Sztefi » 17 sty 2013, 12:59

Chodzi o to, że jak odepnę tę rurę to auto nie szarpie i wszystko jest ok, a jak ją podepnę to szarpie. Przepływki nie czyściłem tylko zauważyłem że nie włożyłem tej rury, a jak włożyłem to szarpanie wróciło, dzięki czemu wiem że coś z tą pompą SAI musi być nie tak. Jak przykładam rękę do węża na zapalonym silniku to cały czas zasysa powietrze. Chyba kupie tą pompę i zobaczę czy coś to da. Jak jeżdżę i mi tak szarpie to zabrudza mi filtr właśnie tą sadzą co pisałem wcześniej. Dzisiaj podjadę do znajomego i zobaczę czy u niego też tak zasysa jak u mnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja