jak odkrecic rozrusznik w 2.5 tdi Tip+Q
jak odkrecic rozrusznik w 2.5 tdi Tip+Q
Witam szanowne grono, dzisiaj mój rozrusznik zakończył żywot i to efektownie bo dym tez był i mam już nowy ale odręciłem tylko dolną śrubę rozrusznika a natomiast nie potrafię znaleść łba śruby górnej pomocy a i tu jeszcze jedno pytanie czy śruby są wkręcane od strony chłodnic czy skrzyni bo dolna była od strony chłodnic a w nowym rozruszniku w otworach są gwinty czyli powinny być śruby od strony skrzyni pomożcie bo czas goni jak to wykręcić z wyjęciem sobie poradze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 20 gru 2009, 18:08
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Już dokładnie nie pamiętam ale w moim 2,5 była jedna śruba wkręcana a dwie z nakrętką wszystko na 16 klucz i wiem że płaskim kluczem trzymałem nakrętkę od strony chłodnic a kluczem nasadowym na długiej przedłużce kręciłem śrubę od strony skrzyni (ja miałem manual), potem trochę gimnastyki i rozrusznik wychodził. Jeszcze chyba musiałem trochę zawieszenia prawego koła rozebrać żeby go wyjąć.
- Mariusz-MN
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 296
- Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
- Lokalizacja: Lublin
No to wielka rzadkość. Rozrusznik ten uchodzi za jeden z najbardziej udanych produkcji Bosch. Praktycznie nie trafia do napraw (chyba ze szczotki czy tulejki ale to rzecz ktora sie zuzywa). Poprostu jest tak dobrze dobrany do tego silnika ze ponad 250 tys km spokojnie wytrzymujemajki78 pisze:mój rozrusznik zakończył żywot i to efektownie bo dym tez był
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego majki78, informacje jakie znalazłem są typowe dla silników 6-cyl i powinny Cię naprowadzić gdzie szukać brakujących śrub 
![Obrazek]()
![Obrazek]()
PS1. Oczywiście całość operacji przeprowadzamy przy zdemontowanym alternatorze oraz klemach akumulatora
PS2. Wydaje mi się, że górna śruba może znajdować się za osłoną przegubu wewnętrznego przykręconego do skrzyni biegów - stąd pewnie problem z jej lokalizacją

PS1. Oczywiście całość operacji przeprowadzamy przy zdemontowanym alternatorze oraz klemach akumulatora

PS2. Wydaje mi się, że górna śruba może znajdować się za osłoną przegubu wewnętrznego przykręconego do skrzyni biegów - stąd pewnie problem z jej lokalizacją