Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Przerabianie oryginalnych lamp tylnych na LED ;)

Warsztat
Awatar użytkownika
Wybuchowy2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 23 lut 2011, 22:25
Lokalizacja: Kazimierz Biskupi

Post autor: Wybuchowy2 » 08 sty 2013, 10:48

Dami1602 pisze:a co do przednich lamp macie jakies pomysly?
W przednich można jedynie zastosować coś takiego http://sklep.ledix24.pl/130-189-large/z ... mm-12v.jpg

[ Dodano: 2013-01-08, 10:50 ]
dukosz pisze:rezystor rezystor rezystor
Oj no już się nie czepiaj <lol> każdy wie o co chodzi ;p

[ Dodano: 2013-01-08, 10:51 ]
zwykły $ Brawo! Problem rozwiązany <brawo>

zwykły $
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 30 sie 2008, 15:05
Lokalizacja: Jestem ślązakiem /EPKT

Post autor: zwykły $ » 08 sty 2013, 10:59

[ Dodano: 2013-01-08, 10:51 ]
zwykły $ Brawo! Problem rozwiązany <brawo>[/quote]

Dzięki .
Pamiętajmy jeszcze że żarówka zabiera 21watt więc opornik też musi . Najbliższy opornik jaki będzie idealny w przypadku stopu to 6-7 ohm/20-25W a takie wystepują

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 08 sty 2013, 13:21

zwykły $ pisze:...U - Napięcie w voltach 12 ...
A może, by wziąć 14-14,5 V choć pewnie niewiele to zmieni. ;p
10 &#937; wyjdzie tylko Waty opornika ważne są by się nie grzał.

analogicznie do obliczeń zwykły $
21 watt/14,5 volt = 1.45 A
R= 14,5/1.45 wychodzi 10 Ohm

Ale jesteście pewni, że chodzi o opór czy o pobór prądu w układzie kontroli żarówek? <klotnia>
znalazłem w czeluściach internetu jak ktoś pisze:Metody "oszukania" są zasadniczo dwie:
-wymiana rezystorów pomiarowych w module sterującym oświetleniem
-sztuczne obciążenie dołożone do LED, może to być żarówka, rezystor, lub źródło prądowe.
A takiej opcji nie ma w c5.
żeli pisze:ÂŻadnego rezystora nie trzeba :-P
1. Uruchom Vag-Com
2. Przejdź do modułu 46 - Comfort System
3. Przejdź do kodowania (Coding)
4. Dodaj 0131072 do aktualnej wartości.
5. Zapisz i wyjdź.
[scroll]Zajrzyj tu może pomoże. ____________ Zajrzyj tu może pomoże. ______________ Zajrzyj tu może pomoże.[/scroll]
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 08 sty 2013, 15:48

Nie trzeba by uwzględnić jeszcze oporu zestawu diodek z rezystorkami, który będzie równolegle połączony z tym rezystorem?

zwykły $
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 30 sie 2008, 15:05
Lokalizacja: Jestem ślązakiem /EPKT

Post autor: zwykły $ » 08 sty 2013, 16:51

mwx pisze:Nie trzeba by uwzględnić jeszcze oporu zestawu diodek z rezystorkami, który będzie równolegle połączony z tym rezystorem?
Dlatego wziąłem 12v a nie 14.5 aby oporność wyszła mniejsza i zsumowała się z diodami dając efekt zamierzony.

A to rozwiązanie poniżej:
lol72 pisze:
zwykły $ pisze:...U - Napięcie w voltach 12 ...
A może, by wziąć 14-14,5 V choć pewnie niewiele to zmieni. ;p
10 &#937; wyjdzie tylko Waty opornika ważne są by się nie grzał.

analogicznie do obliczeń zwykły $
21 watt/14,5 volt = 1.45 A
R= 14,5/1.45 wychodzi 10 Ohm
Byłoby dobre gdybyśmy chcieli oszukać komputer nie stosując żadnego oświetlenia

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 09 sty 2013, 04:05

zwykły $ pisze:
Dlatego wziąłem 12v a nie 14.5 aby oporność wyszła mniejsza i zsumowała się z diodami dając efekt zamierzony.
Jesli dobrze pamietam to odwrotnosc oporu zastepczego liczy sie sumujac odwrotnosci oporow rownolegle polaczonych opornikow.

Trzaba by pewno zmierzyc prad jaki plynie przez uklad diodek, napiecie i policzyc ich opor (oporu mierzyc bezposrednio nie ma sensu, bo diodki to elementy nieliniowe) a nastepnie policzyc jaki powinien byc rezystorek.

Nie wiadomo tylko jak w zasadzie przebiega procedura testowania żarówy i czy rzeczywiscie chodzi tu o opór. Jesli wysyłany jest impuls jakiegoś niższego napięcia (a zdaje mi sie ze tak jest, zeby zarowki nie migały przy tescie) to obliczenia będą bez sensu ze wzgledu na nieliniowa charakterystyke u/i diodek. Jesli jest to np 5V to diodek w ogole nie nalezy brac pod uwage, bo ponizej napiecia progowego nie przewodza praktycznie prądu.


Pewno najszybciej bedzie przyinwestowac 10pln w paczke roznych opornikow, potestowac i wlutować taki o największej mozliwej rezystancji, zeby nie miec w lampie zbędnego grzejnika. Ten uklad nie moze byc zbyt czuły, bo żarówki bywają różne, a ich oporność zalezy od temperatury.

zwykły $
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 30 sie 2008, 15:05
Lokalizacja: Jestem ślązakiem /EPKT

Post autor: zwykły $ » 09 sty 2013, 09:24

mwx pisze:
Jesli dobrze pamietam to odwrotnosc oporu zastepczego liczy sie sumujac odwrotnosci oporow rownolegle polaczonych opornikow.

Trzaba by pewno zmierzyc prad jaki plynie przez uklad diodek, napiecie i policzyc ich opor (oporu mierzyc bezposrednio nie ma sensu, bo diodki to elementy nieliniowe) a nastepnie policzyc jaki powinien byc rezystorek.

Nie wiadomo tylko jak w zasadzie przebiega procedura testowania żarówy i czy rzeczywiscie chodzi tu o opór. Jesli wysyłany jest impuls jakiegoś niższego napięcia (a zdaje mi sie ze tak jest, zeby zarowki nie migały przy tescie) to obliczenia będą bez sensu ze wzgledu na nieliniowa charakterystyke u/i diodek. Jesli jest to np 5V to diodek w ogole nie nalezy brac pod uwage, bo ponizej napiecia progowego nie przewodza praktycznie prądu.


Pewno najszybciej bedzie przyinwestowac 10pln w paczke roznych opornikow, potestowac i wlutować taki o największej mozliwej rezystancji, zeby nie miec w lampie zbędnego grzejnika. Ten uklad nie moze byc zbyt czuły, bo żarówki bywają różne, a ich oporność zalezy od temperatury.
Jeżeli patent z żarówką podłączoną równolegle się sprawdzał u autora tematu to wystarczy zastosować rezystor odpowiadający tej żarówce i ją zastąpić . Pamiętając tylko żeby rezystor był wysokiej mocy (watt) żeby jak to jak stwierdziłeś "nie mieć w lampie zbędnego grzejnika"A taki wyliczyłem powyżej. Więc po co tu kombinować. Najlepsze są najprostrze rozwiązania.
mwx pisze: Pewno najszybciej bedzie przyinwestowac 10pln w paczke roznych opornikow, potestowac i wlutować
Rozwaliłeś mi tatuaż . <szok>

Awatar użytkownika
Dami1602
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 07 sty 2012, 18:33
Lokalizacja: 78048 Villingen-Schwenningen

Post autor: Dami1602 » 10 sty 2013, 21:32

Wybuchowy2 pisze:W przednich można jedynie zastosować coś takiego http://sklep.ledix24.pl/1...24x-5mm-12v.jpg
kurde to juz mam... mialem na mysli łezki :D
Moc jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a turbo podstawą!

Awatar użytkownika
Wybuchowy2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 23 lut 2011, 22:25
Lokalizacja: Kazimierz Biskupi

Post autor: Wybuchowy2 » 10 sty 2013, 23:33

Dami1602 pisze:kurde to juz mam... mialem na mysli łezki :D
Obawiam się, że inna przeróbka może zalatywać wiochą <stres>

Arre84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 31 sty 2012, 19:38
Lokalizacja: Jelenia góra

Post autor: Arre84 » 12 sty 2013, 11:15

Odnosnie lamp przednich to gusta rozne ja preferuje bix-y i dzienne 4w led w miejsce po dlugich....

Leca do mnie lampy poliftowe i teraz pytanie co z diodami w miejsce kierunku?
nikt nic sie nie bawil?
Bede mial luzne lampy wiec zamierzam zrobic i pozycje/stop na czerwono i kiedunki
z tym rezystorem 6,8 oma 20-24w nie bedzie problemu?
:)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 sty 2013, 16:39

Arre84 pisze:Odnosnie lamp przednich to gusta rozne ja preferuje bix-y i dzienne 4w led w miejsce po dlugich....
Bixy bixami, ale bez tych dwóch H7 to jednak jest sporo mniej swiatła na drodze na "długich".

Masz takie ledy? Widać to w dzień?

Ja mam złe doświadczenie z ledami na postojówkach, ktore od ciepła wydzielanego przez nie same zaczęły puszczać biały dym/parę, ktory upaskudził wnętrze lampy. Zobacz czy u Ciebie nie dzieje się podobnie.

Arre84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 31 sty 2012, 19:38
Lokalizacja: Jelenia góra

Post autor: Arre84 » 13 sty 2013, 17:19

Jezdze juz z 4-5 miesiecy na dziennych ledach w kloszu lampy i nic nie ma...
mocne sa bardzo widac je lepiej niz nie jedne paski kilkuledowe
zreszta foty masz u mnie w watku
ale jedna taka zarowka h7 led 4w to jakies 50 zlociszy :/

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 13 sty 2013, 17:52

[ Dodano: 2013-01-13, 16:53 ]
ja mam bixy i czarne srodki plus H7 led 6000k. zamiast dlugich i powiem ze daja lepiej niz standart H7 , ale ja prawie dlugich nigdy nie uzywam :] i juz tak rok i gitara

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 13 sty 2013, 17:59

egoonn, napisz co to za LEDy , które świecą mocniej niż 55W H7 <szok>

Arre84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 31 sty 2012, 19:38
Lokalizacja: Jelenia góra

Post autor: Arre84 » 13 sty 2013, 23:33

Kolega egoon mial na mysli ze bixy - krotkie i dlugie ma na xenonie na soczewce
a w miejsce dlugich ma h7 led 6000k zapewne na dziennych tak jak ja ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga