Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ANK 4.2 340 KM] Audi S6 340PS

Silniki benzynowe
MateuszS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2012, 21:08
Lokalizacja: Żary

[ ANK 4.2 340 KM] Audi S6 340PS

Post autor: MateuszS6 » 12 sty 2013, 19:24

Panowie,mam taki problem... w nowo zakupionej audi trzeba było podkleic miske olejową bo ciekła na uszczelce( podklejone dedykowanym silikonem) wszystko w porządku,aaaaale <szok> po ściągnięciu miski olejowej okazalo się ,że na spodzie z olejem jest zmieszana niewielka ilość wodu(takie maslo,bardzo mało,ale było), wg historii serwisowej samochód miał wymieniony olej 7 tys. km. temu i teraz nie wiem jak zdiagnozowac problem?

Auto nie grzeje się,oleju nie ubywa, płynu chłodniczego też nie! Co prawda zrobiłem nią dopiero ok 300km,ale nie ma żadnych objawów uszkodzonej głowicy,którą podejrzewam.

Czy ktoś z Was miał taki problem,może się wypowiedzieć??

Pod korkiem ani na bagnecie nie ma śladów masła, tak samo jak płyn chłodniczy-czyściutki.

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 12 sty 2013, 21:26

przy małych przebiegach dziennych moze wytracas cie woda sprawdz odme czy nie jest zarosnieta.Ps pozdrawiam klubowicza z ÂŻar!

Awatar użytkownika
PawełS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 08 sty 2012, 15:36
Lokalizacja: Skwierzyna

Post autor: PawełS6 » 12 sty 2013, 21:56

dokładnie jak kolega napisał, jeżeli auto pokonuje krótkie trasy, olej nie jest dogrzany to nie zdąży odparować wilgoś i trochę takiego masła może się pojawić, ale sytuację trzeba obserwować. Oby skończyło się na strachu :)
AUDI S6 340KM 2000r - wreszcie V8
BMW E46 330d 184KM 2001r - genialne auto
Escort 1.6 16V 90KM 1995r - krótka przygoda
Astra 1.4 60KM 1993r - pierwsze własne auto

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 12 sty 2013, 23:44

takie coś może się pojawić po jeżdżeniu na krótkim dystansie ale tylko i wyłącznie na korku wlewowym, tam gdzie woda się skrapla (para wodna idzie do góry i na czym się zatrzyma tam się wytrąca woda i miesza z olejem, wcześniej ma fazę lotną a olej płynna więc jeśli miałoby się zmieszać to cały olej byłby zwalony) koledzy trochę przypomnijcie sobie fizykę ze szkoły a później się wypowiadajcie. Raz u siebie w warsztacie miałem taki przypadek jak piszesz ale wtedy była to uszczelka pod głowicą :/

PawełS6 w oleju nie ma wilgoci, jeśli jest to jest właśnie maź, wilgoć jest w powietrzu które zasysa silnik dopiero przy dłuższej pracy w cieple wysusza się powietrze w układzie korbowym

Obserwuj bagnet, woda z olejem jest cięższa i jeśli dostaje się płyn do oleju to stopniowo na dnie będzie coraz więcej mazi i pokaże się na bagnecie

jasyl77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 02 lip 2011, 15:39
Lokalizacja: suwalki

Post autor: jasyl77 » 13 sty 2013, 01:00

a jezeli u mie czasem na korku i w wezach odmy?na bagnecie nic,wymienic olej czy cos przytkane juz?

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 13 sty 2013, 09:55

wyczyść odmy i jeździj czasem więcej niż 5km zwłaszcza w zimę

MateuszS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2012, 21:08
Lokalizacja: Żary

Post autor: MateuszS6 » 13 sty 2013, 10:02

Shark pisze:takie coś może się pojawić po jeżdżeniu na krótkim dystansie ale tylko i wyłącznie na korku wlewowym, tam gdzie woda się skrapla (para wodna idzie do góry i na czym się zatrzyma tam się wytrąca woda i miesza z olejem, wcześniej ma fazę lotną a olej płynna więc jeśli miałoby się zmieszać to cały olej byłby zwalony) koledzy trochę przypomnijcie sobie fizykę ze szkoły a później się wypowiadajcie. Raz u siebie w warsztacie miałem taki przypadek jak piszesz ale wtedy była to uszczelka pod głowicą :/

PawełS6 w oleju nie ma wilgoci, jeśli jest to jest właśnie maź, wilgoć jest w powietrzu które zasysa silnik dopiero przy dłuższej pracy w cieple wysusza się powietrze w układzie korbowym

Obserwuj bagnet, woda z olejem jest cięższa i jeśli dostaje się płyn do oleju to stopniowo na dnie będzie coraz więcej mazi i pokaże się na bagnecie
Mówisz uszczelka pod głowicą,ale jak zdiagnozować/sprawdzić ten problem?? Gdybym nie zajrzał do miski,to nie wiedziałbym o tym i jeździł,a tak? Sądzicie,że moge jeździć tak bezproblemowo?

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 13 sty 2013, 10:18

tak jak pisałem, jeździj aż pokaże się na bagnecie, lecz olej już nie spełnia takiego działania jak powinien, więc z szaleństwem daj sobie spokój. Tak na dobrą sprawę to zdiagnozowane już masz, lecz cholera wie czy komuś wcześniej jakimś cudem woda/płyn się do oleju nie wlał :/ w sumie przez chłodnicę oleju płynie także płyn, może ona być też jakimś cudem pęknięta i się miesza :/ zobacz czy nie masz wycieku płynu przy filtrze oleju

MateuszS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2012, 21:08
Lokalizacja: Żary

Post autor: MateuszS6 » 13 sty 2013, 10:22

No niby tak,ale wiesz.. człowiek się łudzi,że to nie jest to najgorsze... Wg planu serwisowego olej miał 7 tys km i na bagnecie nie było śladu,w misce tylko minimalna ilość,więc myślisz,że mleko szybko pojawi się na bagnecie? chciałbym mieć 100% pewność co to jest.

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 13 sty 2013, 12:06

jakbyś miał auto dłuższy czas to mógłbyś zdiagnozować bo byś wiedział co się z nim wcześniej działo, teraz to jest gdybanie. Skąd ta maź się tam wzięła nie mamy pojęcia, jedyne co możesz teraz z robić to jeździć i obserwować, no chyba że chcesz rozebrać silnik na części pierwsze i wymienić wszystkie uszczelki i sprawdzić szczelność głowic. Jest to wg. mnie bez sensu. Skąd możesz wiedzieć że ten olej był zmieniany te 7tyś.km temu ?? na papierze to ja Ci wszystko mogę napisać i postawić pieczątkę, może ten olej ma 30tyś. km ?? a może na prawdę walnięta jest uszczelka pod głowicą i ktoś świeżo przed sprzedażą wymienił olej bo była sama maź i dopiero zaczęło się zbierać na dnie ?? A może kiedyś była walnięta i ktoś nie wypłukał magistrali olejowej i takie coś się odłożyło ?? Wszystko może być.

Kiedyś miałem taki przypadek, że jak odkręciłem korek spustu oleju to wyleciała najpierw sam czysty płyn (woda jest cięższa więc spada poniżej oleju -1litr wody/1kg , litr oleju/0.8kg) a dopiero po chwili coś na styl oleju bo jeszcze w pełni nie zdążyło się wymieszać.

Według mnie jeździj, dopóki cały olej nie będzie taki to spokojnie można jeździć, niestety smok pompy olejowej zasysa z samego dna miski więc duże jest ryzyko że zasysać będzie tą maź (oczywiście jeśli jeszcze się pokaże) tak więc proponuję spokojnie

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 13 sty 2013, 13:57

Ja bym zrobił płukankę, odkrecił miskę, wyczyścił z syfu, zalał nowym olejem i potem obserwował, z wodą w układzie smarowania nie ma żartów :(

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 13 sty 2013, 17:30

wiesz jak kolega zdejmował miskę to chyba tej mazi dalej nie wlewał...

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 13 sty 2013, 18:42

Shark'y <luzik> wiesz jak po zdjęciu miski wlał ten sam olej, bo twierdzi, że ma 7k km, to co mnie wlał tego syfu?

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 15 sty 2013, 22:36

A no nie wiem czekam na odzew właściciela jak postępy

MateuszS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2012, 21:08
Lokalizacja: Żary

Post autor: MateuszS6 » 21 sty 2013, 08:54

Witam Panowie! :) Przepraszam za brak odpowiedzi,praca niszczy;)

Olej został zalany spowrotem ten sam,mazi była dosłownie mała plamka,którą wyłapałem i dokładnie wyczyścilem miskę. Przez ten tydzien zrobiłem 1300km,oleju ani nie ubyło ani nie przybyło, płynu chłodniczego również nie ubyło ani 1mm, na bagnecie nie widac wody,więc wszystko w porządku.

Doszukałem się w książce serwisowej,że w 2009 roku auto przeszło jakiś duży serwis na kwote 3600euro,na pewno nie jest to rozrząd,bo ten był wymieniany w 2010,czyli może robili głowice i to w misce to po prostu pozostalości? Tak sam sobie tłumacze <radocha>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga