Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 Allroad] Kłopoty z zawieszeniem pneumatycznym C.D.

Zawieszenie
vintorez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 paź 2011, 16:03
Lokalizacja: małopolskie

[ A6 C5 Allroad] Kłopoty z zawieszeniem pneumatycznym C.D.

Post autor: vintorez » 21 mar 2012, 19:35

opiszę problem od początku :
od momentu kupna samochodu w październiku ubiegłego roku zawieszenie z mozołem dźwigało się z poz.2 na poz.3;
pozostawione na poz.2 opadało do 1 podczas nocnego postoju, natomiast pozostawione na poz. 3 utrzymywało ją przez noc.
Do mojej ostatniej korespondencji z Piotrusiem samochód nie zaznał nigdy trybu podnośnikowego (mimo że kilka razy był podnoszony) z powodu mojej ignorancji w tym temacie.
Poważne kłopoty zaczęły się podczas "wielkich mrozów" - wtedy samochód usiadł kompletnie i "wstał" kiedy temperatura osiągnęła +1.
Nawet kiedy jechałem na umówionego VAGa, z którego zdjęcia załączam (było -2 st.C.) samochód ponownie usiadł.
Po badaniu temperatura podniosła się do +3 st.C. i samochód "wstał".
Ponieważ Piotruś zalecił mi obserwację - opiszę teraz jej wyniki.
Do dnia dzisiejszego samochód zachowywał się tak jak po jego kupnie, co opisałem na wstępie, przy czym należy dodać - po wjechaniu na krawężnik przednim prawym kołem samochód nawet pozostawiony na poz.3 opadał do 1.
W dniu dzisiejszym smyk ponownie usiadł, przy czym usiadł do zera jakby, ponieważ nie osiąga on nawet poz.1, a dolna zielona dioda miga.
Miga również przez pewien czas kontrolka zawieszenia pneumatycznego, by po mniej więcej minucie zaświecić się światłem ciągłym.
Dwa razy ponowne uruchomienie silnika pomagało - tzn. gasła pomaraĂączowa kontrolka i samochód dźwigał się.

Od wielkich mrozów odwiedziłem trzech mechaników ( pamiętając radę Piotrusia z jakiegoś posta - żadnemu nie pozwoliłem tam grzebać):
- pierwszy zdiagnozował dziurę w tylnym lewym miechu
- drugi orzekł konieczność wymiany kompresora
- trzeci powiedział żeby wymienić komplet - amory, miechy, kompresor i przewody (cytuję:"bo one też potrafią mieć dziurkę")

Zacząłem w panice przeglądać Allegro i znalazłem dwóch oferentów nowych miechów, których zdjęcia załączam.
Obydwa w cenie ok 1300 pln za sztukę..... A - widzę że tylko jeden załącznik chyba wchodzi - więc zdjęć miechów nie ma.
Heeeeeeeeelp.......

Niestety - tutaj zdjęć nie jestem w stanie załączyć, ponieważ przekraczają 200kb dozwolonej pamięci - przesłałem je mailem Piotrusiowi, któremu pragnę podziękować za zainteresowanie moim ( i nie tylko moim ) problemem.
dolls tolls

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 21 mar 2012, 21:24

Masz kilka wyjść kupić miech na allegro np;
http://allegro.pl/miech-amortyzator-aud ... 44635.html
Obrazek
Ale prawdopodobnie nie obędzie sie bez wymiany kompresorka.Ale w takim wypadku radzę udać sie tu;
http://regeneracja-airmatic.pl/index.ph ... Itemid=100
Postawią diagnozę i wymienią zuzyte części.

maxx30gda
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 28 gru 2008, 18:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: maxx30gda » 21 mar 2012, 22:40

Potwierdzam.Limak dobrze ogarnia temat pneumatyki.Kiedys byłem u nich ze znajomym eską.W kolejce czekały trzy allroady i chłopy uwijali sie błyskawicznie.Fachowcy.
Audi Allroad 2.5 tdi 2002 , VW Phaeton 3.2 b+lpg 2002

vintorez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 paź 2011, 16:03
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: vintorez » 22 mar 2012, 09:30

Przykro mi ale żadnego mejla ani PW od Ciebie nie dostałem :( choć to w sumie nic nie szkodzi.


Witajcie Klubowicze, Piotrusiu,

być może mój mail poleciał do Twego spamu - pisałem z adresu medort@o2.pl - do "logi"

idąc za Waszymi radami - znalazłem trzy oferty kabli VAG po ok 80 pln; nie wiem na który się zdecydować;

bardzo dziękuję za podpowiedzi o miejscu naprawy - cholernie to daleko ode mnie, ale nie ma rady widocznie;

postaram się dojechać dzisiaj "cało" do domu - mam 360 km - wygląda że do wymiany będzie wieeeeele.....

pakuję manatki i w drogę,

pozdrawiam Was serdecznie, Dariusz
dolls tolls

vintorez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 paź 2011, 16:03
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: vintorez » 22 mar 2012, 18:07

Piotruś pisze:
vintorez pisze:być może mój mail poleciał do Twego spamu
Sprawdziłem. SPAM też jest pusty ale faktycznie moze coś być z moją skrzynką nie teges, bo przedwczoraj inny kolega też do mnie pisał a nie doleciało ... <zalamka> .
vintorez pisze:idąc za Waszymi radami - znalazłem trzy oferty kabli VAG po ok 80 pln; nie wiem na który się zdecydować;

W Twoim autku (w zastosowaniu niekomercyjnym) doskonale sprawdzi się fejsik od Viakena (pracują stabilnie, wtyczki doskonale pasują, polecam) + VAG-COM.

Udało mi się cało przyjechać do dom... Samochód nie zdradził ochoty aby się dźwignąć z klęczków.
Nie wiem czy nie dałem "ciała" - pospieszyłem się i zamówiłem kurierem ten zestaw - chcę po prostu jak najprędzej pokazać to co Piotruś zalecił.

http://allegro.pl/kabel-vag-kkl-usb-vw- ... 30223.html

Nawiązując do fotografii miecha - rozmawiałem już kiedyś z "v-klasse" - wychodzi na to, że trzeba u niego wydać drobne 4 tysiacze ( bo 2 miechy, plus 2 amory Sachsa) - dosyć przygnębiająca perspektywa...

Zdjęcia z ostatniego VAGa mam w normalnym folderze, oraz w pliku WinRAR - niestety - znacznie przekraczają one przepustowość naszej forumowej bramki.
Może Piotrusiu po prostu jeszcze raz na Twego majla je posdesłać - gdybyś nie miał nic przeciwko...?

Pozdrawiam serdecznie, Dariusz
dolls tolls

maxx30gda
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 28 gru 2008, 18:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: maxx30gda » 23 mar 2012, 19:37

Mi własnie przez kostki elektryczne auto klękło i nie chciało sie podnieść.Wizyta u ogarniętego chłopa trwała 30 minut i autko śmiga bez problemu.
Audi Allroad 2.5 tdi 2002 , VW Phaeton 3.2 b+lpg 2002

vintorez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 paź 2011, 16:03
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: vintorez » 25 mar 2012, 16:06

maxx30gda pisze:Mi własnie przez kostki elektryczne auto klękło i nie chciało sie podnieść.Wizyta u ogarniętego chłopa trwała 30 minut i autko śmiga bez problemu.
A czy wcześniej ktoś jakoś rozpoznał kłopot z kostkami na komputerze (VAGu), czy jakoś za pomocą miernika?
Zgodnie z radą Piotrusia zaopatrzyłem się w kabelek i studiuję instrukcję.

Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi i serdecznie pozdrawiam
dolls tolls

Awatar użytkownika
cwysocki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 01 lis 2011, 21:55
Lokalizacja: Oslo Norwegia

Post autor: cwysocki » 09 gru 2012, 12:50

Witam podepne sie pod forum bo szukalem czy ktos mial podobny problem do mojego ale nie znalazlem.
A wiec cala historia zaczela sie od tego ze raz po nocnym postoju opadla mi prawa tylna czesc po odpaleniu autka wszystko sie podnioslo i bylo ok . Ost zostawilem autko idac do pracy i znowu bylo opadniete gdy wrucilem odpalilem i ok pojezdzilem troche okolo 100km poszlem po zakupy do sklepu gdy wrucilem cala lewa str byla padnieta prawa ok . Po odpaleniu auta nie podiosla sie opuscilem na dol i znowu do gory nic nie pomoga prawa str chodzi ladnie lewa nawet nie drgnie co to morze byc ??? Pytam gdyz mieszkam w norwegi i niechce odrazu leciec na serwis gdyz maja tu ceny zabujcze i pozatym nic nie naprawiaja tylko wsio jak leci wymieniaja na nowe . Pozdrawiam
Cezary

vintorez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 paź 2011, 16:03
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: vintorez » 09 gru 2012, 13:27

cwysocki pisze:Witam podepne sie pod forum bo szukalem czy ktos mial podobny problem do mojego ale nie znalazlem.
A wiec cala historia zaczela sie od tego ze raz po nocnym postoju opadla mi prawa tylna czesc po odpaleniu autka wszystko sie podnioslo i bylo ok . Ost zostawilem autko idac do pracy i znowu bylo opadniete gdy wrucilem odpalilem i ok pojezdzilem troche okolo 100km poszlem po zakupy do sklepu gdy wrucilem cala lewa str byla padnieta prawa ok . Po odpaleniu auta nie podiosla sie opuscilem na dol i znowu do gory nic nie pomoga prawa str chodzi ladnie lewa nawet nie drgnie co to morze byc ??? Pytam gdyz mieszkam w norwegi i niechce odrazu leciec na serwis gdyz maja tu ceny zabujcze i pozatym nic nie naprawiaja tylko wsio jak leci wymieniaja na nowe . Pozdrawiam
Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie - wydaje mi się, że najpierw trzeba podłączyć urządzenie diagnostyczne VAS - sprawdzić tam moduł zawieszeia pneumatycznego, sprawdzić ciśnienie w kompresorze ( powinno być chyba ok 15 bar), pokasować ewentualne błędy - i zobaczyć co dalej.
Nie chce być też złośliwy, ale proponuję również skorzystać troszkę ze słownika ortograficznego. Pozdrawiam.
dolls tolls

Awatar użytkownika
cwysocki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 01 lis 2011, 21:55
Lokalizacja: Oslo Norwegia

Post autor: cwysocki » 09 gru 2012, 13:43

Witam . Na diagnostyke czekam znajomy ma wpasc zobaczymy co pokaze . Za bledy bardzo przepraszam ale kupa lat za granica i z Polskiego zawsze bylem slaby :|
Pozdrawiam
Cezary

Mefisto86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2012, 00:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mefisto86 » 09 sty 2013, 22:35

To i Ja się podepnę pod temat . Chwile jak kupiłem auto i zaczęło być mokro moje zawieszenie zaczęło świrować . okazało się że uszkodzony był czujnik od poziomowania tył prawy . Wymieniłem . Ostatnio zaczął mi się pojawiać znowu błąd ale tym razem razem z poziomowaniem xenonów . Na vag-u wyszedł lewy tył . Błąd xenona pojawia się tylko jak jest mokro . Jak autko się wysuszy po nocy w garażu jest wszystko ok . Będzie mokro to się znowu zapali . Proszę o poradę czy to zbieg okoliczności że te czujnik tak mi padły ze zużycia przez te wszystkie lata i wilgoć czy raczej szukać coś po stronie elektryki ??

Drugi temat jest taki że byłem dziś pod autem i zauważyłem że przy tylnim prawym kole z miecha wydobywają się bombelki między gumą a białym plastikiem :/ czy jestem w stanie jakoś to zregenerować ?? jest na to jakiś tańszy patent niż zakup nowego miecha czy jechanie do chłopaków co robią to za 1300zl ?? widziałem na allegro zestawy naprawcze do miechów . Ktoś to wymieniał kiedyś czy raczej się w to nie bawić ?? :/

Pozdrawiam
No quattro no fun

Michał ow40
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 10 sty 2013, 09:15
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Post autor: Michał ow40 » 10 sty 2013, 19:38

cwysocki jak na moje oko to kompresor bym wykluczył. jak mialem c6 to raz po raz blad na tablicy sie pojawiał i nie chciał podnieść auta zgasilem odpalilem i ok i tak kilka razy. potem wogole mi nie chciała podnieść auta czyli kompresor flak spalil sie,. auto opadło po czasie do zerabo kompresor co jakis czas powinien dopompowac powietrza a juz nie dawal i nawet na lawetę nie mogłem zabrać. moja sugestia to raczej sprawdzić szczelność układu potem moduł i zrobić adaptacje to może wystartuje. ale to tylko sugestia:) mam numer do kolesia co mi zrobil zawieche jak co moge podac:P
I do przodu:P

Awatar użytkownika
cwysocki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 01 lis 2011, 21:55
Lokalizacja: Oslo Norwegia

Post autor: cwysocki » 12 sty 2013, 14:41

Witam juz problem razwiazalem , niewiem dlaczego i zkad ale w miechu byla woda i zamarzla dokladnie w tym maly otworze co podlancza sie powietrze , nie dalo rady pompowac przez lod i dlatego kladlo jedna str . Wiec jak narazie problem rozwiazany , ciagle tylko proboje dojsc zkad tam woda sie wziela .
Pozdrawiam
Cezary

Awatar użytkownika
fadros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 17 sty 2013, 10:30
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: fadros » 17 sty 2013, 10:39

Nie chciałbym zakładać nowego tematu więc kontynuuję:

Pytanie odnośnie allroad c5 2002, którego chcę jutro diagnozować.
Auto przy 170 tyś km w 2009 sprowadzone ze szwajcarii do Polski i tu zrobione 40 tyś km
Pneumatyka: ciśnienie trzyma całą noc po podniesieniu, nie ma strat (wymieniona była jedna poducha bo uciekało ciśnienie).
Natomiast czasem system przechodzi w serwis i nie pozwala nic robić z zawieszeniem - opuszczać, podnosić.

Czy na pierwszy ogień trzeba się liczyć z dużymi kosztami?

Dwa: Czy jeśli podchodzi się do sprawy, że będzie się jeździło autem na 1 poziomie to usterki pneumatyki nie burzą bezpieczeństwa jazdy? Chodzi o to czy można poruszać się autem na najniższym poziomie do momentu naprawy zawieszenia.

Jutro mam zamiar podejmować decyzję odnośnie auta i mam nadzieję dłużej zagoszczę na forum - oby nie w działach usterek.

EDIT: Z Vinu wyszło, że już w 2009 miało 240 tyś przebiegu i miał wymieniane w serwisie: kolumny zawieszenia i sprężyny pneumatyczne; więc teraz może mieć naturlane z 300 tysi...

to 2.7 biturbo więc i turbiny mogą już klęczeć.

EDIT 2:
Kupiona <okok>
Teraz wszystko po kolei pod lupę. Na miejscu jeszcze się tysiaka zbiło... kompresor na 99% do wymiany albo regeneracja. Sama w sobie zawiecha szczelna - ale po drodze gdzieś gubi ciśnienie, bo kompresor się załącza nie potrzebnie i często chodzi "od tak".

kbw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 lut 2013, 15:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kbw » 05 lut 2013, 22:43

Witam,

Chciałbym podłączyc sie do tematu. Mam A6 Allroad C5 od 5 lat. Przez cały okres uzytkowania zawieszenie pracowalo jak w zegarku - opuszczało sie automatycznie i po autostradzie podnosiło do poz 2 automatycznie. Bez problemu wchodziło na 4 poziom na wszystkich kołach równo.

Od miesiaca lewa strona nie pracuje rowno z prawa stroną. Przy poziomie 1 - samochód stoi równo.
Przy podniesieniu na poziom 2 (tak naprawde prawa jest na 2 a lewa troszkę niżej szczególnie lewy tyl) - prawa strona podchodzi szybko, a lewa dłużej ale czasami tez do 2 dochodzi, przy czy czasami jadac dalej na poziomie 2 nawet z predkoscia osculująca w granicach 40-50 km/h samochód sam opuszcza sie na poziom 1 (wszystkie miechy równo) i tak zostaje. Temperatura zewnetrzna od 0 do -5 stC. Przy próbie podniesienia samochodu na poziom 3 i wyżej prawa strona idzie i ma chęć a lewa od poziomu ok 1,5 (pomiedzy 1 a 2) stoi i nie idzie nic - szczegolnie lewy tyl. Byłem w serwisie - stwierdzono usterke czujnika w tylnym lewym kole. Czujnik wymioniony na nowy i dalej to samo. W serwisie nie wiedza co to. Podobno system szczelny i chca wymieniac wszystko po kolei bo nie umieja zdiagnozowac usterki i przyczyny takiego zachowania.

Proszę o pomoc i podanie kontaktu do serwisu w województwie mazowieckim (im bliżej Warszawy tym bedzie lepiej) gdzie ludzie znaja sie na zawieszeniu i pomoga mi poradzic sobie z problemem abym mógł znów cieszyc sie jazda moim kochanym allroadem.

Pozdrawiam,
Błażej
kbw

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga