Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

(A6 C5) Korekta przebiegu na liczniku

Elektryka
Awatar użytkownika
Wyrwiząb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 323
Rejestracja: 12 gru 2011, 11:19
Imię: Radosław
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wyrwiząb » 09 sty 2013, 08:07

daniel1997 pisze:Wyrwiząb, jak kosmetyka to jeszcze znośnie pozdrawiam <okok>
Byłem wczoraj w serwisie bo lał mi spryskiwacz reflektora i serwisat poproszony o dokładne sprawdzenie powiedział, że nikt nigdy w tym aucie nic nie grzebał z przebiegiem. Sprawdzał nie tylko sam licznik (nie wiem dokładnie, czy może jakieś komputer od licznika), ale coś w silniku w czym też przebieg się zapisuje. Kolega kiedyś też patrzył, ale on to bardzo amatorsko robi i z przymrużeniem oka go słuchałem. To by oznaczało, że bezpodstawnie wmawiałem sprzedającemu, że niemożliwe jest aktualne wskazanie i wszystkie faktury i książka jest autentyczna. Sprawdziłem też ponownie zgłoszoną przez niego szkodę i chociaż do samej szkody się nie przyznawał ;) to w ubezpieczalni 132000 :) Teraz się zastanawiam, czy zasadne jest robienie rozrządu skoro przejechane na nim jest około 40000 w czasie 4 lat. Jak można sprawdzić rozrząd? Rzeczywiście wnętrze mam idealne, climatronic, przełącznik świateł, wszystko bez tych charakterystycznych białych przetarć! Zadzwonię chyba potem do faceta, pogadam z nim żeby się upewnić raz jeszcze i go przeproszę.

Koledzy, napiszcie proszę gdzie dokładnie sprawdzać to jeszcze. Mam diesel 2.5 tdi, kod BAU. Muszę mieć pewność.
I jeszcze jedno pytanie, czy jest możliwość że naprawa turbiny gwarancyjna w Niemczech, nie była wpisana w książkę????

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 10 sty 2013, 12:03

Wyrwiząb pisze:... Teraz się zastanawiam, czy zasadne jest robienie rozrządu skoro przejechane na nim jest około 40000 w czasie 4 lat...
Kolego jak najbardziej warto ... Guma z którego jest zrobiony pasek się starzeje, łożyska korodują, a i pompa cieczy chłodzącej może odczuć ten czas. Nie wiem ile ta zabawa kosztuje w 2.5tdi, ale ja wolałem wydać 600zł i być w miarę spokojny, że przez najbliższe kilka lat podzespół ten nie będzie przyczyną usterki silnika (a remonty jak wiadomo są kosztowne).

Jeżeli nie chcesz wymieniać całego kompletu, wymień tylko paski oraz rolki prowadzące - elementy najbardziej podatne na procesy starzenia.

Awatar użytkownika
Wyrwiząb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 323
Rejestracja: 12 gru 2011, 11:19
Imię: Radosław
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wyrwiząb » 10 sty 2013, 21:35

kot919 pisze:
Wyrwiząb pisze:... Teraz się zastanawiam, czy zasadne jest robienie rozrządu skoro przejechane na nim jest około 40000 w czasie 4 lat...
Kolego jak najbardziej warto ... Guma z którego jest zrobiony pasek się starzeje, łożyska korodują, a i pompa cieczy chłodzącej może odczuć ten czas. Nie wiem ile ta zabawa kosztuje w 2.5tdi, ale ja wolałem wydać 600zł i być w miarę spokojny, że przez najbliższe kilka lat podzespół ten nie będzie przyczyną usterki silnika (a remonty jak wiadomo są kosztowne).

Jeżeli nie chcesz wymieniać całego kompletu, wymień tylko paski oraz rolki prowadzące - elementy najbardziej podatne na procesy starzenia.
No to tak zrobię jakoś na wiosnę. U mnie na pewno dużo drożej będzie, ale nie przeraża mnie to. Dzwoniłem do niego wczoraj, cały czas powtarza jak mantrę, że autem jeździł sporadycznie bo dostawczakiem na codzień śmiga.

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 10 sty 2013, 22:21

Wyrwiząb pisze:I jeszcze jedno pytanie, czy jest możliwość że naprawa turbiny gwarancyjna w Niemczech, nie była wpisana w książkę????
Z tego co ja się orientuję, to nie ma takiej możliwości. Niemcy są bardzo skrupulatni w tej kwesti.
A przy jakim przebiegu była ta naprawa turbiny? Jak na tak mały przebieg auta byłoby to co najmniej dziwne, ale ... wszystko jest możliwe ... ;)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 sty 2013, 16:28

Wyrwiząb pisze:
Rzeczywiście wnętrze mam idealne, climatronic, przełącznik świateł, wszystko bez tych charakterystycznych białych przetarć!
Ja też, pomimo prawie 400 000km przebiegu. ;)
Zrób rozrząd - miej święty spokój.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 12 sty 2013, 17:10

Koledzy do sprawdzenia przebiegu najlepiej VAG Tacho - pokaże przebiegi we wszystkich zapisanych miejscach (a nie tylko w liczniku) i można sobie zapisy porównać. Na ogół przebieg jest cofany w liczniku i nie ruszany gdzie indziej - bo się nie opłaca. Gdy różnica jest kilkunastu tysięcy to jest ok - moduły inaczej zliczają i różnice po latach widać. Jak odkryjemy np. 100000 różnicy - wiadomo...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja