Panowie, widzę że temat koloru stary jak świat ...ale wciąż na czasie. Moim zdaniem ciężko udowodnić że zmiana oleju (koloru) ma wpływ negatywny na skrzynie, nawet jeśli się coś "posypie" po jakiś czasie. Trzeba pamiętać że nie wiemy co by się stało ze skrzynią gdybyśmy wogóle nie wymienili oleju tak jak doradza ASO (jeździli na starym), być może rozpadła by się dużo wcześniej. Zielony olej być może nie jest lepszy od żółtego ... ale czy jest gorszy ? Nie sądze. W tym temacie chyba pozostaje tylko dyskusja, bo ciężko w praktyce udowodnić wyższość koloru oleju. Ja też wymieniłem na zielony i jak na razie jest OK , a nawet SUPER Z drugiej strony należy pamiętać że dużo ludzi zaczyna "naprawę" skrzyni od wymiany oleju, kiedy jeździ na tym wspaniałym żółtym... i jednak coś się psuje. Może po prostu kto szanuje skrzynie ten nie ma z nią problemów, a olej to rzecz niezbędna ale nie "wyrocznia" skrzyni
Ja osobiscie znam czlowieka co ma swoje A6 od nowosci,nalatał juz ponad 300 tysiecy km i jego skrzynia zadnej wymiany oleju nie widziała. Jest natomiast wiele przypadkow ludzi co wymienili olej i sie popsuło. Podejrzewam ,ze wymaina napewnio nie zaszkodzi,alle tylko jak zrobi to profesjonalista. W innym przypadku moze chyba bardziej zaszkodzic anizeli pomoc. Nie wiem to tylko takie moje przemyslenia.
Domel48 pisze:Podejrzewam ,ze wymaina napewnio nie zaszkodzi,alle tylko jak zrobi to profesjonalista. W innym przypadku moze chyba bardziej zaszkodzic anizeli pomoc. Nie wiem to tylko takie moje przemyslenia.
Moja ma przebieg 285tysi i też nie miała wymienianego olej w skrzyni (chyba, że miała a nie wiem - wiece jak sprawdzić to po VIN? mam rozkodowanego vina ale po niemiecku )
KL4K50N, ale co chcesz sprawdzić po VIN? Czy była wymiana oleju? Jeśli była gdzieś poza ASO (a jeśli już, to tak by raczej było), to i tak nic się nie dowiesz, bo wpisy tego nie obejmują...
Rozumiem.A jak ludzie obchodza sie w tym kraju (Austrii )Zsamochodami? Uczeszczaja chociaz do serwisow? Bo sa kraje gdzie nie wiedza ,że jest cos takiego jak serwis.Zawsze odradzano mi kupno pojazdu z Włoch itp.
Ja mam 185k i jutro śmigam na pierwszą wymianę oleju do ASO. 230 zł za litr oleju + filtry i pewnie koło 2.000 wyjdzie. Chcę to zrobić w ASO z tego względu że auto było w serwisie ostatnio 2 lata temu na 149k i chciałbym jakiś wpis dołożyć. Dodatkowo zrobię wymianę oleju w silniki bo za 1,5 k przypada wg. kartki .....a w czwartek do AZ-ów na kolektory...ciekawe co z tego wyjdzie
Z mojego doswiadczenia wynika to ze Audi Servis nie zaleca wymiany oleju w transmisji ale ... UWAGA w niektorych przypadkch wrecz wymaga zeby wymienic plyn w AT. i wgrac nowy software ..... U mnie byl problem z falowaniem obrotow , diagnozy byly rozne ,
i nic nie pomagalo , pomogl mi dopiero gosc z serwisu ktory po czsie do mnie zadzwonil i powidzial ze problemy taki jak moj sie powtazaja i ze trzeba wymienic plyn na nowy (niebieski)i wgrac nowy software i to prawdopodobnie pomoze , zgodzilem sie . Po wymianie pomoglo .
Dodaje wam orginala instrukcje dla mechnikow z serwisu z mojej naprawy tam pisze wyraznie ze olej w AT sie sprawdza czy nie jest zuzyty i zabrudzony i ze sie wymienia , wnioski wyciagajcie sami. pozdro z USA .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
(...)
My question is related with an oil exchange in Tiptronic gearboxes (6HP19A). In most cases, Audi service claims that the oil shouldn’t be changed and it is for all component’s life.
As far as I know, it stands in contradiction to your position from service papers, where you claim that the oil exchange should be done in regular intervals (between 80 000km and 120 000km). Depending on driving style.
What is more, in Audi service we can hear that such exchange can be harmful for our Tiptronic and it is better not to do it.
I would be thankful for an answer which can 'dispel a myth' about changing oil in our gearboxes.
(...)
Technik ZF-Konzern:
(...)
As mentioned in the enclosed ZF list of lubricants TE-ML 11 we only recommend to change the gearbox oil if you drive your car under severe conditions as explained on page 4. If you drive your car in a normal way (normal operating conditions) an oil change is not recommended. In case of changing the oil it is very important only to use the released original oil and to do the oil change and oil level check according to the enclosed oil filling instructions.
(...)
________________________________________________________________________
Poniżej załączam 4. stronę wspomnianego dokumentu (kluczowy wycinek dot. naszych skrzyń):
Podsumowując, nie jest wprost i definitywnie napisane, że zawsze należy zmieniać przy określonym interwale km/lata ani też, że nie trzeba. Słowo klucz: 'normal operating conditions', o które można by się spierać... bo czy nie zdarza się wielu z Was: szybka jazda po autostradzie (zbliżona do maksymalnej), czy też agresywny i sportowy styl jazdy? Myślę, że tak... dlatego moim zdaniem warto wymieniać... i tak też będę robił...
Każdy postąpi tak, jak uzna za słuszne...
P.S. W załączniku procedura sprawdzania stanu/dolewania oleju ATF
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.