Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFN 1.9 110 KM] Wymiana rozrządu schemat i momenty dokręci

Silniki wysokoprężne
vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

[ AFN 1.9 110 KM] Wymiana rozrządu schemat i momenty dokręci

Post autor: vwpiotrek » 07 sty 2013, 15:34

Witam. Zabieram się za wymianę rozrządu, lecz potrzebuje momenty dokręcenia:
- śruby wału
- śruby wałka rozrządu
- śruby wałka pośredniego
- śrubek ( 3szt ) pompy wtryskowej

Jeśli można prosił bym o schemat z ELSY

ps. czy potrzebne są blokady? ew jakie?

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 07 sty 2013, 19:31

Było gdzieś napisane na forum z jaką siłą się dokręca te śruby a co do blokad to wszystkie układy rozrządu wymagają blokad wał,wałek rozrządu i pompa wtryskowa na te element musisz mieć blokady chyba że będziesz znaczył przed rozbieraniem a potem ustawiał na te znaki ale jak nigdy tego nie robiłeś to daj sobie spokój a i do wymiany rozrządu poco będziesz odkręcał koło od pompy i od walka rozrządu <mysli>

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 07 sty 2013, 20:08

Z wałka rozrządu sączy się olej dlatego ściągam koło zębate. Tak czy siak do AFN nie znalazłem interesujących mnie informacji na temat dokręcania...

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 07 sty 2013, 20:25

Koło rozrządu przykręcasz na 45Nm te trzy śruby od koła pompy 20Nm rolka prowadząca 25Nm napinacz też 25Nm

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 07 sty 2013, 20:52

3 śruby pompy słyszałem ze 20Nm + 90stopni
a śruba wałka pośredniego? też 45?
a śruba wału? 120Nm + 90stopni?

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 07 sty 2013, 21:00

Dokręć na Nm tak jak ci pisałem daj spokój ze stopniami to nie głowica śruba na wał wkręć na klej do gwintów

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 07 sty 2013, 21:17

śruba jest zamówiona nowa. na opakowaniu widoczna jest konewka;/ czyli smarowac olejem czy klejem do gwintów?

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 07 sty 2013, 21:28

Zawsze daje się klej nie olej

jarcun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 27 maja 2012, 17:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jarcun » 08 sty 2013, 16:23

w 1,9 90-110 koni [nie wiem jak w innych] śrubę smaruje się olejem a nie klejem i dokręca 90n+90stopni czasem źródła podają ze 110 koni dokręca się 110n +90 stopni [na ori srubie swaga jest nawet instrukcja na opakowaniu] olej i 90+90

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 08 sty 2013, 18:13

Też słyszałem o oleju. To samo śruby głowicy olejem smaruje...

Ale czekam na opinie osób które robią to na codzień.

jarcun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 27 maja 2012, 17:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jarcun » 08 sty 2013, 19:11

robię to bo jestem mechanikiem hehe ;p niestety wielu kolegów twierdzi ze klej . tam są ogromne tarcia i później ktoś nie daje rady rady dokręcić i ścina kolko i na dodatek ciężko odkręcić a jak się urwie to już wogle kiszka <zalamka>

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 08 sty 2013, 19:27

czy informacja jest na 100% pewna że olej? każdorazowo daje się nową śrubę ;) i wg książki 120Nm+90stopni
a jak to ma się szpilki napinacza? tez bez kleju? w zestawie mam nową szpilkę. w ASO twierdzą że się zmienia...

jarcun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 27 maja 2012, 17:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jarcun » 08 sty 2013, 19:57

tego nie wiem nigdy nie dawałem nowej a ze dość lekko się dokręca to ja smaruje klejem dla spokoju

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 08 sty 2013, 20:01

jarcun, Podpowiesz coś na temat wymiany szpilki? jakim momentem wkręcić ją do bloku?

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 08 sty 2013, 20:15

na pierwszy montaż tak jak fabryka robi daje klej a ty zrobisz jak uważasz ta śruba ma być mocno dokręcona i ma się nie odkręcić napisałem ci z jakim momentem dokręcenia masz rolkę napinającą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga