Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 2,5 TDi] Problem z elektryczną blokadów drążka skrzyni

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
wuji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 20 sie 2008, 16:25
Lokalizacja: Wawa

[C4 2,5 TDi] Problem z elektryczną blokadów drążka skrzyni

Post autor: wuji » 20 sie 2008, 16:45

Witam
Mam problem tego typu, że nie mogę przełączyć drążka automatycznej skrzyni biegów z pozycji P. Tak jakby blokada, która dezaktywuje naciśnięcie pedału hamulca wogóle nie reagowała. W czym może być problem? Czy to kwestia stacyjki czy elektromagnesu? A może jakaś linka? Potrzebuje pilnej pomocy bo nie mogę ruszyć auta z miejsca, w którym nie może stać. POMOCY !!!

Stosuj tagi a takze przywitaj sie w odpowiednim dziale
Ostatnio zmieniony 20 sie 2008, 17:28 przez wuji, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
keniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 27 gru 2007, 14:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: keniro » 20 sie 2008, 23:57

"W pozycji dźwigni P koła napędzane blokowane są mechanicznie za pomocą zapadki sterowanej dźwignią zmiany biegów. Zapadka blokuje jeden z elementów skrzyni biegów sprzężony bezpośrednio z uładem wyjścia momentu obrotowego skrzyni do układu dyferencjału.

W pozycji dźwigni P koła samochodu są mechanicznie blokowane, dlatego też położenie to służy do parkowania samochodu. Przy parkowaniu samochodu nawet na niewielkich wzniesieniach należy przestrzegać następującej kolejności wykonanych czynności. Po zatrzymaniu samochodu pedałem hamulca, zaciągamy hamulec ręczny, przełączamy dźwignię zmiany biegów w pozycję P, wyłączamy silnik.

Jeżeli nie zaciągniemy hamulca ręcznego przed przełączeniem dźwigni w pozycję P niewielki obrót kół napędzanych spowoduje silne naprężenie zapadki w układzie blokady. Może to utrudnić poźniejszą zmianę położenia dźwigni. Jeżeli już doszło do takiej sytuacji nie należy siłą wymuszać zmiany położenia dźwigni. Próbujemy rozruszać samochód pchając go w kierunku przeciwnym niż spadek wzniesienia i w tym momencie staramy się zmienić położenie dźwigni."

z automat.pl

Wydaje mi się że masz ten problem
Warto czasami poczytać trochę o swoim samochodzie Polecam
'91 C4 100 2.0 AAE Sedan było
'00 A6 C5 2.5 AKE Avant jest :)
Ride or Die

wuji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 20 sie 2008, 16:25
Lokalizacja: Wawa

Post autor: wuji » 21 sie 2008, 01:58

Nie no takie rzeczy to ja wiem. Udało mi się odkryć w czym jest rzecz. Problem był w spalonym bezpieczniku ! :) Tak, tak spalony bezpiecznik uniemożliwił odblokowanie dźwigni zmiany biegów. Dzieki za zainteresowanie.

Dalej nie stosujesz sie do regulaminu! Jeszcze jedna uwaga i bedzie warn
Ostatnio zmieniony 21 sie 2008, 10:42 przez wuji, łącznie zmieniany 1 raz.

kamixo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 27 gru 2008, 10:55
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Mam to samo

Post autor: kamixo » 27 gru 2008, 11:37

Witam. Ja właśnie mam ten sam problem. Dzwigni zmiany biegów nie mogę ruszyć z pozycji P Jak by jakaś blokada, której nie zwalnia nawet pedał hamulca.. "Wuji" jak byś mógł napisać coś więcej o tym bezpieczniku (jaki bezpiecznik gdzie go mogę znaleźć i gdzie go kupić) to byłbym bardzo wdzięczny. Mi tak samo auto zostało, tyle że na szczęście przed garażem. Czekam na Odp.

wuji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 20 sie 2008, 16:25
Lokalizacja: Wawa

Post autor: wuji » 31 gru 2008, 17:21

Sprawdż sobie bezpieczniki - nie pamiętam który to był dokaładnie ale umieszczone są w otworze który ukazuje się po otwarciu drzwi kierowcy - na boku pulpitu. Niestety bezpieczniki palą się z jakiegoś powodu, u mnie (w większości audi typu avant), dzieję się tak przez wiązkę kabli poprowadzoną do tylnych świateł na tylnej klapie. Podczas otwierania i zamykania klapy izolacja przewodów w tej wiązce pęka i dochodzi do zwarcia i spalenia bezppiecznika a w efekcie sterownik skrzyni biegów blokuje drążek. Akcja wiązana i trudna do odkrycia ale niestety prawdziwa.
Ja naprawiłem to w ten sposób, że wymieniłem wszystkie przewody z wiązki (dolutowywując nowe o takich samych przekrojach) na długości dosłownie 10 cm w miejscu gdzie była pęknięta izolacja i teraz bez problemu działa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga