Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] TipTronic umarł...

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 22 gru 2012, 16:24

Zwraca uwagę na wymienę oleju, bo może jakiś domorosły mechanik, wpadłby na pomysł zmiany konwertera, bez wymieny oleju :)
Na pewno nie jest, tak, że od zmiany oleju pada konwerter.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 22 gru 2012, 16:43

Zagór pisze:Na pewno nie jest, tak, że od zmiany oleju pada konwerter.
Dokładnie tak... ja zmieniłem i już 20kkm zrobiłem i wszystko jest <okok>

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2015
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 22 gru 2012, 17:47

qrde mam wlasnie takie mysli gdyz oststnio duzo bylo przypadko
wxze wlasnie po wymianach zaczely sie problemy.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 22 gru 2012, 17:59

Piotruś pisze:
Poza tym ja naprawdę bardzo chciałbym wiedzieć dlaczego w niektórych przypadkach dochodzi do uszkodzenia skrzyni tuż po wymianie oleju, ale z grzczności nie będę kontynuował tej myśli publicznie ... :) .
A ja jestem zdania, że Ty wcale nie jesteś taki grzeczny ;), więc proszę o kontynuację myśli :)

Awatar użytkownika
Nachbar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nachbar » 23 gru 2012, 10:45

sorki wszystkich że tak szybko ni reaguje jak Wy ale ten zgon niuni spowodował, ze wczoraj prawie cały dzień spędziłem na sprawdzaniu sprawności Fabi, którą to przyjdzie mi dziś podróżować z żonką i maluchem oraz całym kramem....

Usterka wystąpiła w dzień w którym jechałem żeby wymienić olej, uszczelkę oraz filtr... więc raczej nie zrzucam tego na kark złej wymiany... Postanowiłem pojechać na wymianę, bo zauważyłem, że mam wyciek ze skrzyni...
Chłopak, który robił mi wszystko przy niej powiedział, że jak spuścił olej nie było go tyle ile powinno być i nie był pierwszej czystości...

Jeżeli chodzi o olej jakim zalał to nie wiem... jestem jednym z tych co uważają, że każdy powinien znać się na swojej roboty... - powiedział że załatwiał od kumpla z serwisu vw...
Był tez u jakiegoś magika przed wymianą oleju od skrzyń biegów (podobno sprawdzony bo robił już dla niego kilka w różnych samochodach i jest do tej pory OK) i ten powiedział, że ten efekt zrzucania z 4 na 3 może być wynikiem ubytku oleju i jeżeli nie będzie czarny to powinno pomóc... w innym przypadku albo tarcze w skrzyni lub opcja mniej bolesna - coś ze sterowaniem czy czymś takim...
Audi A6 Avant S-line

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 23 gru 2012, 21:09

Aron pisze:Auto jeździ. Wstawiona skrzynia z 2007r z przebiegiem 38 tyś., mechatronik cały (sama elektronika nie wystarczy!) przeczyszczony i przełożony. Nowa uszczelka przy misce, nowy olej (zielony) i uszczelka gdzieś od wydechu.

Olej w skrzyni nowej i starej: niemal idealnie zielony i czarnawy:
[url=http://images47.fotosik.pl/927/c24a91aca65272c8med.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images47.fotosik.pl/927/d1efd47cd9793a4amed.jpg]Obrazek[/URL]

Początkowo przełożyliśmy skrzynie całą wraz z mechatronikiem. Efekt: Na zegarach wyskoczył napis SAFE i zablokowało jak się później okazało 27 sterowników! Inny magik odblokował.

Za parę dni muszę podjechać na sprawdzenie, czyli organoleptyczne potwierdzenie czy wszystko ok.
Dla potomnych - nie trzeba zadnego magika zeby cokolwiek rozblokowywac - wystarczy:
Wylaczyc zaplon, podlaczyc oryginalny sterownik, wlaczyc zaplon i skasowac bledy.

Co do roznych olejow - w poszczegolnych latach produkcji byla zmiana oleju z L6 na L8 (zmienia sie kolor oleju) byl tez update softwaru (zmieniaja sie parametry oleju).

Co do przekladania plyt hydraulicznych, teoretycznie uzywanego sterownika nie da sie zalozyc - praktycznie, mozna skopiowac jeden sterownik na drugi - w ZF'ie (nie wiem czy kopiuja uzywany na uzywany, napewno kopiuja uzywany na nowy, pozniej dopisanie do IMMO w audi). Audi niepowinno robic tez problemow z dopisaniem uzywanego sterownika jak nie robi problemow z dopisaniem nowego... no chyba ze jest pewne o nielegalnosci tego sterownika...

skiba2323
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:35
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: skiba2323 » 26 gru 2012, 12:19

Czyli jak nie wiem czy był wymieniany olej u mnie w tipie to mam go wymienic?
mam najechane ponad 300tyś a tip chodzi sprawnie nic mu nie dolega
180KM-215KM
CCCO

krzysiekurs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 24 paź 2012, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krzysiekurs » 03 sty 2013, 11:59

Witam ja mialem ten sam problem w mojej a6 c6 2005r 3.0tdipzy przebiegu 235 tys/km
zaczol wyskakiwac mi blad skrzyni i pracowala tylko na 3-ech biegach,po diagnozie w ;samco;w warszawie skrzynia do naprawy i nie jest wina braku lub nie wymiany oleju jak wielu z was pisze tylko jest to spowodowane przebiegiem. 19 grudnia odebralem swoja laleczke z naprawy i teraz smiga jak malinka <lol> .
Naprawa skrzyni,regeneracja sprzegla,wymiana oleju + filtr=6200 zl.
teraz tylko za jakis miesiac czeka mnie jeszcze jedna wymiana oleju i wszystko <okok>
wirus 250 KM i 510 Nm

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 sty 2013, 12:18

krzysiekurs, _powitania

Awatar użytkownika
Nachbar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nachbar » 04 sty 2013, 11:19

no a ja po krótkiej przerwie świątecznej zaczynam rozglądać się za dobrym serwisem asb... w wawie lub okolicy. Jak już z powyższego wynika można to zrobić w samco i nawet orientacyjne koszty wiadome :> .... A czy ktoś z Was słyszał albo nawet coś wie na temat firmy MIDPARTS z Ursusa... podobno (wiadomości od mechanika mojego znajomego) większość ASO Audi-VW z wawy jak mają problem z asb wozi je właśnie tam... ale czy to prawda nie wiem...
Jaka jest standardowa gwarancja na naprawę asb?
Audi A6 Avant S-line

krzysiekurs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 24 paź 2012, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krzysiekurs » 06 sty 2013, 19:04

Ja jestem z ursusa i wlasnie tu szukalem pomocy ale po opini kolegi ktory tam pracuje postanowilem jechac do samco bo w midparts wlascicel naprawe wycenia po tym jakim jezdzisz samochodem,wiec skoro stac cie na takie auto to plac. kolega robil u nich skrzynie tipa od a4 i mial ta sama robote wykonana co ja i zaplacil 8900zl.Ale najlepiej podjechac na diadnoze i wysluchac koszkow naprawy i tu itu :)
wirus 250 KM i 510 Nm

Awatar użytkownika
Nachbar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nachbar » 07 sty 2013, 21:44

No właśnie sęk w tym, że ja jedynie na lawecie <rotfl> wiec trudno mi jechać i tu i tu....
Audi A6 Avant S-line

krzysiekurs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 24 paź 2012, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krzysiekurs » 08 sty 2013, 19:21

No to widze ze calkowicie tip juz umarl :( Ja nie chce robic zadnej reklamy ale na twoim miwjscu postawil bym auto do samco,i jezeli zalezy ci na czasie to napewno szybko to zrobia,ja po 48 h od momentu jak postawilem auto juz nim jezdzilem,za tydzien mija juz miesiac i smiaga jak ta lala <lol>
wirus 250 KM i 510 Nm

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 sty 2013, 13:57

Bo to jest SAMKO.

krzysiekurs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 24 paź 2012, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krzysiekurs » 12 sty 2013, 14:05

No wlasnie zle napisalem,przepraszam za wprowadzenie w blad :>
SAMKO
wirus 250 KM i 510 Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga