Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Nietypowy objaw

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
yogurt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 21 lut 2012, 16:55
Lokalizacja: podkarpacie

[ TIP+Q] Nietypowy objaw

Post autor: yogurt » 31 gru 2012, 18:29

Witam,

Przeczytałem chyba całe forum ale przypadku analogiczego do mojego nie odnalazlem.

Skrzynia do przodu działa płynnie czy na zimno czy już rozgrzana jazdą, tiptronic również bez problemow.

Dziwne zachowanie natomiast dotyczy stanu kiedy auto jest po przejażdzce i załącze wsteczny bieg - auto czasami nie rusza do tylu samoczynnie, trzeba dac delikatnie gazu i wtedy rusza bieg załącza sie plynnie, nie przeciaga i cofa normalnie. Dodam ze na zimno ten problem nie wystepuje samochod cofa wtedy normalnie (tj, rusza bez dodawania gazu) poza tym w VAGu czysto, tryb awaryjny sie nie wlaczyl nigdy. Auto mam od niedawna ma papierowe 220tkm i dotychczas nikt oliwy w skrzyni nie ruszał.

Co może być przyczyna? Dodam jedynie ze auto niebawem trafi na serwis z rozrzadem itp, wymiana oliwy w skrzyni jest rozwniez przewidziana jednak nieco martwi mnie ten objaw, na co moze on wskazywac ?

pozdr

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 31 gru 2012, 18:32

yogurt pisze:Co może być przyczyna? Dodam jedynie ze auto niebawem trafi na serwis z rozrzadem itp, wymiana oliwy w skrzyni jest rozwniez przewidziana jednak nieco martwi mnie ten objaw, na co moze on wskazywac ?
Jak nie wiadomo czy kiedykolwiek był wymieniany olej to lepiej chyba nie ruszać, tylko sprawdzić poziom i ewentualnie dolać jak brakuje.

jmm

Post autor: jmm » 07 sty 2013, 11:43

A nie ma jakiejś przeszkody pod kołami, że auto na niskich obrotach po prostu nie ma siły jej pokonać??

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 sty 2013, 12:06

yogurt pisze:auto czasami nie rusza do tylu samoczynnie, trzeba dac delikatnie gazu i wtedy rusza bieg załącza sie plynnie,
Ja bym się doszukiwał problemów ze sprzęgłem hydrokinetycznym (konwerterem) <mysli> Ale to już niech nasi 'spece' od skrzyń się wypowiedzą bardziej wiążąco...

yogurt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 21 lut 2012, 16:55
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: yogurt » 08 sty 2013, 19:47

jmm pisze:A nie ma jakiejś przeszkody pod kołami, że auto na niskich obrotach po prostu nie ma siły jej pokonać??
zupelnie plasko, rano z garazu wyjezdzam na wstecznym bez gazu, po przejazdzce kiedy chce wyjechac z tej samej pozycji jest ten objaw. kolejnego ranka wyglada to tak samo, wyjazd bez problemow...

na zimno, zawsze jest ok, na cieplo trzeba dac lekko gazu, jezeli jestem na gorce przodem w dol i auto jest rozgrzane to ucieka do przodu, po dodanie gazu zapina dopiero bieg, ale lekko bez szarpniec, na zimno nawet jak jest "z górki" i zapne wsteczny to działa OK...

Lukasz8821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 29 lut 2012, 20:28
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Lukasz8821 » 29 sty 2013, 21:11

problem na pewno nie tkwi w konwerterze to mogę ci zagwarantować w 100%. Sprzęgło hydrokinetyczne nie ma nic do ruszania i zaczyna swoja pracę od 3 biegu. ja zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia w skrzyni. I moja dobra rada nie wymieniaj oleju w skrzyni jeśli nie był wymieniany bo wtedy przekonasz się co znaczy awaria konwertera. :)

mackolja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 wrz 2012, 17:25
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: mackolja » 30 sty 2013, 01:17

Sprawdź olej w skrzyni , jest na forum dokładnie opisane przy jakiej temp i w jaki sposób to zrobić, może być oleju za mało, gdy jest zimny pracuje normalnie bo jeszcze nie jest przetaczany przez pompę, a gdy sie rozgrzeje skrzynia i olej zaczyna swoja wędrówkę może go być za mało i stad problem. Na Twoim miejscu zaczął bym od tego ja też miałem problemy ze skrzynią, i po wymianie dużo sie poprawiło więc nie wiem skąd obawy niektórych o to żeby nie wymieniać.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 30 sty 2013, 09:10

Lukasz8821 pisze:Sprzęgło hydrokinetyczne nie ma nic do ruszania i zaczyna swoja pracę od 3 biegu
A to ciekawe co piszesz, a wcześniej ajak jest przekazywany moment z silnika do skrzyni?
Chyba coś ci się z lock'upem pomyliło kolego :(
Ale i tak nie to jest tematem - IMo skoro do przodu jeździ normalnie, a ma problem z R na gorącej skrzyni - słabe ciśnienie - pewnie zawalone syfem zawory sterujące R.
Porządna diagnostyka u kogoś kto zna te skrzynie, sam nic nie wymyślisz :(

yogurt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 21 lut 2012, 16:55
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: yogurt » 12 lut 2013, 23:26

diagnoza - pęknięty kosz wstecznego biegu...

skrzynia już zrobiona i chodzi bez zastrzezen. konwerter był ok, sterowanie również - jedyna usterka dotyczyła pękniętego kosza.

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 13 lut 2013, 03:23

yogurt pisze:skrzynia już zrobiona i chodzi bez zastrzezen
Kolego, a możesz zdradzić, jaki był koszt naprawy?
Pigułka wiedzy o olejach silnikowych w Audi A6 i Audi A7. --> a6-c5/na-jakim-oleju-jezdza-klubowicze-t81758.html

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 13 lut 2013, 12:07

Również jestem ciekaw ile to kosztowało?
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

yogurt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 21 lut 2012, 16:55
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: yogurt » 13 lut 2013, 15:32

Pittip pisze:Również jestem ciekaw ile to kosztowało?
z racji tego, ze skrzynia byla juz na wierchu zmienono pompe oleju, zregenerowano konwerter, zmieniono tarcze wirne, komplet uszczelnien, oliwe i filtr i kosztował to 4,5k PLN.

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 14 lut 2013, 06:50

Dzięki! Czyli cena łapie się na standardzik ... 4-6 tys. zł. :)

zielak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 31 paź 2010, 10:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: zielak » 09 kwie 2013, 13:25

yogurt, Witam. Jestem z okolic Przemyśla i szukam speca od tiptronica. Mam do wymiany chłodnicę płynu chłodzącego silnik zintegrowaną z chłodnicą oleju skrzyni biegów. Możesz kogoś polecić.

yogurt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 21 lut 2012, 16:55
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: yogurt » 09 kwie 2013, 16:17

soto-serwis sedziszow malopolski, robilem tam tipa w audi i wymiane oliwy w sonacie '06 i moge smialo polecic. na podkarpaciu w tym temacie najlepsi goscie, a wlasciwie starszy gosc. znajomi robili tam bmw audice i inne auta rowniez jeepy i zawsze zrobione na tip-top.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja