To ja może coś podpowiem, bo trochę na te tematy wiem... :D
Powiem tak, żaden lakiernik/blacharz nie lubi tematu rys. Praktycznie rzecz biorąc, kiedy malujemy rysę która ma szerokość 1-3 mm (przeważnie taką - gwoździe, klucze itp.) musimy zetrzeć lakier na szerokości ok 10 cm, żeby można było płynnie rysę wytracić i wtedy podkłady itp. Jeżeli byśmy tego nie zrobili, a ubytek uzupełnili szpachlą blacharską, i polakierowali, to po lakierowaniu będzie ok, ale 2-3 tyg. w warunkach atmosferycznych i szpachla/podkład/lakier "siądzie" i pod światło cała rysa nam wyjdzie. Nie ma na to mocnych, chyba że jest tu jeszcze jakiś lakiernik i się pochwali jakimś patentem, to sporo życie ułatwi :D
Jeżeli kolego nie chcesz oddać elementu do lakiernika i nie jesteś wybitnym estetą, to zakup 50-100 ml lakieru + klar (mniej ciężko kupić bo im się mieszać nie opłaca) bierzesz cienki pędzelek lub wykałaczkę/zapałkę i uzupełniasz ubytek najpierw lakierem bazowym, później kilka razy klarem i jak klar dobrze wyschnie spoleruj papierem 2000 przez klocek, bo ręką przetrzesz lakier w innym miejscu, i pastą polerską na maszynie, ew. ręcznie ale to zejdzie dużo czasu i wysiłku (pastę polecam 3M na sucho z zieloną nakrętką, [my jej używamy przy każdym lakierowaniu więc mogę śmiało polecić, ew. Farecla, ale to strasznie dużo syfu i na mokro trzeba], a jako polerkę możesz użyć dużej szlifierki kątowej z zapiętą gąbką polerską dostępną w sklepach lakierniczych [pasuje na gwint z dużych szlifierek - tylko pamiętaj o szlifierce z reg. obrotów ! bo polerujesz na ok. 2-4 tys/min - również używamy takiej polerki na lakierni bo te niby specjalistyczne to to samo a dużo droższe]) i po polerce będzie widać pod światło nierówność lakieru i nie będzie białych rys widać. Wszystko zależy od Twoich zdolności manualnych i wykonania.
Opisany wyżej sposób stosujemy dla klientów którzy nie chcą malować całego elementu, a tylko zabezpieczyć blachę i ukryć w miarę rysę - nie jest to sposób "serwisowy", aczkolwiek dużo można w lakiernictwie podziałać na takich różnych sposobach i często to sytuację i portfel ratuje. No i nikt dokładnie nie będzie naszego np. błotnika przecież na ulicy oglądał
Jeżeli ktoś ma co do sposobów sugestie, to chętnie wymienię poglądy na ten temat, można się wiele ciekawego nauczyć :D
No i jeżeli ktoś by miał jakieś pytanie dotyczące lakier/blacha/mechanika to chętnie służę pomocą, jak i również spotkamy się pewnie na spotach, to też możemy podyskutować
Czekam kolego na dalsze wieści w sprawie błotnika i drzwi.
Pozdrawiamy,
zespół DFC Concept.
Usunięte zgodnie z 27. pkt Regulaminu.