[ AJK 2.7 230 KM] Branie oleju-czy to koniec turbiny czy moz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Olej w rurze Y znajduje się z powodu złego działania ezektora.Prawdopodobnie jest przypchany lub zaworek zwrotny pomiędzy odmą a ezektorem.Co do uszkodzonych turbin to jak by padałay to auto powoli łapało by Ci muła,palił by ciągle olej,kopcił by,słyszał byś jak turbiny zaczynają coraz bardziej świszczeć,po odpuszczeniu gazu dochodził by dzwięk z układu wydechowego jak byś miał grzechotkę tam.
340KM i 500NM 

- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
piotrasz3, kupiłeś sobie bardzo drogi silnik i teraz sie musisz z tym pogodzić że wszystko co go nęka nie będzie tanie.
Jak myslisz że przez turbiny znika olej to pierwsze co zdejmuje sie wąż z intercollera,
jak wyleje sie sporo oleju to znaczy że turbina puszcza, jak nie będzie wcale lub śladowe ilości to jest ok.
Nie sprawdzisz turbin bez wyjęcia ich, zdjęcia Ci nic nie dają.
Powodów znikania oleju może być mnóstwo, nie wiem dlaczego sie tak na te turbiny uparłeś, skoro nic z autem sie nie dzieje.
Jak myslisz że przez turbiny znika olej to pierwsze co zdejmuje sie wąż z intercollera,
jak wyleje sie sporo oleju to znaczy że turbina puszcza, jak nie będzie wcale lub śladowe ilości to jest ok.
Nie sprawdzisz turbin bez wyjęcia ich, zdjęcia Ci nic nie dają.
Powodów znikania oleju może być mnóstwo, nie wiem dlaczego sie tak na te turbiny uparłeś, skoro nic z autem sie nie dzieje.

Auto posiadam prawie dwa lata i przerabiałem już mnóstwo tematów typowych bolączek.Przekonałem sie ze nie bardzo można liczyć na mechaników.Lubie jak auto jest sprawne i pewne za trzy tygodnie wyjazd na narty a tu znika olej i to ok litr na tyś to chyba nie normalne tym bardziej ze tak nie było.Tak naprwde to nadal nie wiem co wciaga mi olej.Pewne jest to że to nie sa pierscienie ani uszczelniacze.Normalnie nie widać i nie czuc w spalinach oleju.Dwa razy widziałem w lusterku po wymianie oleju(stan oleju max) spore dymienie ale tylko przez chwile potem wszystko wraca do normy Pozostaja dwa tematy odma lub turbo.Prosiłem o pomoć w diagnozie zespołu odmy bo nie wiem jak powinna działac,jaki udział w jej pracy ma n75 wszystko drożne i oczyszczone ze szlamu Ezektor czysty ale ma równiez przelot z małej rurki w kierunku serwa
Na dole jest zawór zwrotny i tez działa.Nie wiem jakie ma działanie 078129101a to na schemacie opisane jest jako zawór
presure limit valve jednak u m nie to wygląda na zwykłą puszkę bo przelot jest swobodny w obie strony.Pytanie ile oleju w przewodach ic to norma (w jednym dwie łyzki stołowe w drugim troche mniej.tak samo było rok temu)
Na dole jest zawór zwrotny i tez działa.Nie wiem jakie ma działanie 078129101a to na schemacie opisane jest jako zawór
presure limit valve jednak u m nie to wygląda na zwykłą puszkę bo przelot jest swobodny w obie strony.Pytanie ile oleju w przewodach ic to norma (w jednym dwie łyzki stołowe w drugim troche mniej.tak samo było rok temu)
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
piotrasz3, jak wyeliminowałes z podejżeń pierścienie i uszczelniacze?
Jak by turbo puszczało to też byś miał dymienie, to samo z odmą.
Jak nie dymi i nie smierdzi oliwą w spalinach to znaczy że oleju nie spala,
a to znaczy że raczej jest gdzieś wyciek.
Naprawdę ciężko jest cos poradzić w tej kwestii nie widząc auta.
Jak by turbo puszczało to też byś miał dymienie, to samo z odmą.
Jak nie dymi i nie smierdzi oliwą w spalinach to znaczy że oleju nie spala,
a to znaczy że raczej jest gdzieś wyciek.
Naprawdę ciężko jest cos poradzić w tej kwestii nie widząc auta.
Miałem juz kilka aut i zazwyczaj stare wiem jak wyglądają spaliny i jaki maja zapach przy pobieraniu przez silnik oliwy z piersacieni lub usczelniaczy.Po za tym wzrost spalania oleju nie pojawia sie nagle.Ma sie wrażenie że co jakiś czas silnik wywali tłumikiem olej .Nie odbywa sie to ciagle dlatego podejżewam że ma to związek z turbiną lub odmą która czasowo powoduje wzrost ciśnienia i wywalenie oleju przez uszczelnienie turbiny do tłumika gdzie nie jest spalony(tak jak przy zamarznięciu odmy).po za tym juz wspominalem że spaliny mają zapach gumy ale nie sa błekitne tak jak w przypadku spalania oleju przez silnik
.
.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Ocena spalania oleju poprzez zapach i wygląd spalin może się w tym przypadku nie sprawdzić. Mój też popija olej, a po spalinach tego nie widać. Jeśli widać nieregularne bąki, to mogą być uszczelniacze. Warto zrobić próbę olejową. Nadal twierdzę, że "gumowy" zapach, to zapach palonego oleju. I nadal sugeruję zmianę oleju na inny jako najtańsze i najprostsze co można zrobić na początek.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker