Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AJK 2.7 230 KM] Branie oleju-czy to koniec turbiny czy moz

Silniki benzynowe
krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 28 gru 2012, 15:21

Olej w rurze Y znajduje się z powodu złego działania ezektora.Prawdopodobnie jest przypchany lub zaworek zwrotny pomiędzy odmą a ezektorem.Co do uszkodzonych turbin to jak by padałay to auto powoli łapało by Ci muła,palił by ciągle olej,kopcił by,słyszał byś jak turbiny zaczynają coraz bardziej świszczeć,po odpuszczeniu gazu dochodził by dzwięk z układu wydechowego jak byś miał grzechotkę tam.
340KM i 500NM :)

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 28 gru 2012, 16:11

piotrasz3, kupiłeś sobie bardzo drogi silnik i teraz sie musisz z tym pogodzić że wszystko co go nęka nie będzie tanie.
Jak myslisz że przez turbiny znika olej to pierwsze co zdejmuje sie wąż z intercollera,
jak wyleje sie sporo oleju to znaczy że turbina puszcza, jak nie będzie wcale lub śladowe ilości to jest ok.
Nie sprawdzisz turbin bez wyjęcia ich, zdjęcia Ci nic nie dają.
Powodów znikania oleju może być mnóstwo, nie wiem dlaczego sie tak na te turbiny uparłeś, skoro nic z autem sie nie dzieje. <mysli>

piotrasz3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 07 lip 2009, 07:19
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: piotrasz3 » 30 gru 2012, 14:08

Auto posiadam prawie dwa lata i przerabiałem już mnóstwo tematów typowych bolączek.Przekonałem sie ze nie bardzo można liczyć na mechaników.Lubie jak auto jest sprawne i pewne za trzy tygodnie wyjazd na narty a tu znika olej i to ok litr na tyś to chyba nie normalne tym bardziej ze tak nie było.Tak naprwde to nadal nie wiem co wciaga mi olej.Pewne jest to że to nie sa pierscienie ani uszczelniacze.Normalnie nie widać i nie czuc w spalinach oleju.Dwa razy widziałem w lusterku po wymianie oleju(stan oleju max) spore dymienie ale tylko przez chwile potem wszystko wraca do normy Pozostaja dwa tematy odma lub turbo.Prosiłem o pomoć w diagnozie zespołu odmy bo nie wiem jak powinna działac,jaki udział w jej pracy ma n75 wszystko drożne i oczyszczone ze szlamu Ezektor czysty ale ma równiez przelot z małej rurki w kierunku serwa
Na dole jest zawór zwrotny i tez działa.Nie wiem jakie ma działanie 078129101a to na schemacie opisane jest jako zawór
presure limit valve jednak u m nie to wygląda na zwykłą puszkę bo przelot jest swobodny w obie strony.Pytanie ile oleju w przewodach ic to norma (w jednym dwie łyzki stołowe w drugim troche mniej.tak samo było rok temu)

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 30 gru 2012, 17:14

piotrasz3, jak wyeliminowałes z podejżeń pierścienie i uszczelniacze?
Jak by turbo puszczało to też byś miał dymienie, to samo z odmą.
Jak nie dymi i nie smierdzi oliwą w spalinach to znaczy że oleju nie spala,
a to znaczy że raczej jest gdzieś wyciek.
Naprawdę ciężko jest cos poradzić w tej kwestii nie widząc auta.

piotrasz3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 07 lip 2009, 07:19
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: piotrasz3 » 30 gru 2012, 17:33

Miałem juz kilka aut i zazwyczaj stare wiem jak wyglądają spaliny i jaki maja zapach przy pobieraniu przez silnik oliwy z piersacieni lub usczelniaczy.Po za tym wzrost spalania oleju nie pojawia sie nagle.Ma sie wrażenie że co jakiś czas silnik wywali tłumikiem olej .Nie odbywa sie to ciagle dlatego podejżewam że ma to związek z turbiną lub odmą która czasowo powoduje wzrost ciśnienia i wywalenie oleju przez uszczelnienie turbiny do tłumika gdzie nie jest spalony(tak jak przy zamarznięciu odmy).po za tym juz wspominalem że spaliny mają zapach gumy ale nie sa błekitne tak jak w przypadku spalania oleju przez silnik
.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 31 gru 2012, 07:33

Ocena spalania oleju poprzez zapach i wygląd spalin może się w tym przypadku nie sprawdzić. Mój też popija olej, a po spalinach tego nie widać. Jeśli widać nieregularne bąki, to mogą być uszczelniacze. Warto zrobić próbę olejową. Nadal twierdzę, że "gumowy" zapach, to zapach palonego oleju. I nadal sugeruję zmianę oleju na inny jako najtańsze i najprostsze co można zrobić na początek.
Pozdrawiam,
Krisker

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja