Koledzy mam prośbę o identyfikację części od odmy, załączam rysunek pogladowy (nietechniczny). Okazało się że ułamał się plastik dochodzący do łącznika łączącego rurę od filtra powietrza i przepustnicę.
Z ciekawostek powiem że w samochodzie na postoju śmierdziało spalonym olejem. Zacząłem drążyć temat i wyczytałem, że za to może być odpowiedzialny ezektor, ezektor wymienię jak do mnie dotrze, wcześniej wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów. Pomogło ale nie na długo. Silnik delikatnie się pocił spod pokrywy zaworów.
Dodatkowo podczas jazdy, po wciśnięciu sprzęgła obroty spadały do 600 na min, i podnosiły się do 1000 następnie stabilizowały na 800.
Wyczytałem, że może to być wina przepustnicy, wziąłem się za jej czyszczenie (zasyfiona równo) i zauważyłem, że mam brudny od oleju blok silnika od strony przepustnicy, oraz że połączenie od tej plastikowej części z rysunku i zaznaczonego na zdjęciu łącznika jest przerwane, rurka odchodząca od cylindra również była umłamana. Doraźnie, pokleiłem rozgrzanym do czerwoności pogrzebaczem , wzmocniłem taśmą oraz dałem zbrojoną gumową rurkę i opaski i połączyłem wszystko tak jak być powinno.
Potrzebuję zamówić tą część (i w wolnej chwili wymienić) a nie wiem jak się nazywa i jaki ma numer.
Najlepiej by było wrzucić coś z etki.
Po czyszczeniu przepustnicy i jej adaptacj silnik nie ma już objawów czkawki obrotowej a po delikatnej druciarskiej naprawie części z rysunku poglądowego, w samochodzie nie czuć olejem i silnik przestał się pocić spod pokrywy zaworów.
Dzięki za pomoc.
Kracy
[ Dodano: 2012-03-12, 11:25 ]
Już nieaktualne.
Udało mi się zidentyfikować nazwę i numer części. Wrzucam linka gdyby ktoś miał w przyszłowsci podobny problem.
Nazwa: EXHAUST PIPE nr kat 06B103211A
Link do oryginalnego zdjęcia
[ ARH 1.8 125 KM] Prośba o pomoc w identyfikacji części
[ ARH 1.8 125 KM] Prośba o pomoc w identyfikacji części
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nr tej części, według kwita z serwisu skody to 06B103211A - nazywa się "rura" zapłaciłem za to w marcu 128zł tutaj na stronie sklepu firmy gajos http://sklep.gajos.com.pl/sklep/ możesz kupić za ok 150zł - wysyłka chyba gratis.
Co do samodzielnej wymiany to jest z tym trochę pracy. Zaopatrz się od razu w opaski zaciskowe (8szt) i wymień je przy okazji zdemontowania tych gumowych łączników łączących kolektor ssący z silnikiem. Tylko przy składaniu uważaj ponieważ w moim przypadku jeden z gumowych łączników był podgięty, od góry wyglądało wszystko ok ale od dołu łapał lewe powietrze i silnik chodził nierówno.
Przed wymianą sprawdziłbym również drożność ezektora (ja swój wymieniłem na wszelki wypadek) oraz rurki odchodzącej od pokrywy zaworów, a także czy rurka odchodząca od azektora a prowadząca do przepustnicy nie jest "miekka" po rozgrzaniu silnika - jej nr to 06B133783C - u mnie mięknie i się zapada - więc postanowiłem wymienić na wszelki wypadek w gajosie zamówiłem nową - koszt z przesyłką ok 56zł.
Co do samodzielnej wymiany to jest z tym trochę pracy. Zaopatrz się od razu w opaski zaciskowe (8szt) i wymień je przy okazji zdemontowania tych gumowych łączników łączących kolektor ssący z silnikiem. Tylko przy składaniu uważaj ponieważ w moim przypadku jeden z gumowych łączników był podgięty, od góry wyglądało wszystko ok ale od dołu łapał lewe powietrze i silnik chodził nierówno.
Przed wymianą sprawdziłbym również drożność ezektora (ja swój wymieniłem na wszelki wypadek) oraz rurki odchodzącej od pokrywy zaworów, a także czy rurka odchodząca od azektora a prowadząca do przepustnicy nie jest "miekka" po rozgrzaniu silnika - jej nr to 06B133783C - u mnie mięknie i się zapada - więc postanowiłem wymienić na wszelki wypadek w gajosie zamówiłem nową - koszt z przesyłką ok 56zł.
Kracy,
Dziekuje, zamowilem w ASO, koszt niby 160zl, ale okaze sie w poniedzialek, bo z fotki w ASO to niby ta rura, ale okazac tez sie moze ze to tylko lacznik, troche maja z tym problem, a druga wersia to taka ze calosc moze kosztowac 600, wiec wtedy podziekuje i zamowie ta z Twojego linka, juz dzis zakupie opaski i sprawdze wszystko jak opisales, jeszcze raz dziekuje.
[ Dodano: 2013-02-24, 16:14 ]
Wymieniłem tą rurę, nadmienię tylko że wymieniłem bez demontowania kolektora ssącego, troszkę się na wyginałem, ale dałem radę. Koszt rury to 160 zł w ASO Jeszcze raz dziękuje za pomoc
Dziekuje, zamowilem w ASO, koszt niby 160zl, ale okaze sie w poniedzialek, bo z fotki w ASO to niby ta rura, ale okazac tez sie moze ze to tylko lacznik, troche maja z tym problem, a druga wersia to taka ze calosc moze kosztowac 600, wiec wtedy podziekuje i zamowie ta z Twojego linka, juz dzis zakupie opaski i sprawdze wszystko jak opisales, jeszcze raz dziekuje.
[ Dodano: 2013-02-24, 16:14 ]
Wymieniłem tą rurę, nadmienię tylko że wymieniłem bez demontowania kolektora ssącego, troszkę się na wyginałem, ale dałem radę. Koszt rury to 160 zł w ASO Jeszcze raz dziękuje za pomoc