Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Geometria problem z kątami

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Geometria problem z kątami

Post autor: xpbit » 27 gru 2012, 12:20

Witam.


ostatnio byłem jeszcze raz ustawiać zbieżność tylko tym razem na laserowym sprzęcie no i z tyłu po spotkaniu z krawężnikiem zbieżność jest już ok osiowość samochodu jest ok tylko teraz problem jest z przodem bo cała zawiecha jest sztywna ale koleś mówił że kątów się niby nie ustawia w a6 chociaż miał tam pokazane że jakoś na kości całej wózka coś można przestawić no i zbieżność ustawili elegancko ale kąty maja po odchyłce -1,24 stopnia

i tu moje pytanie czy można tak jeździć czy nie potnie mi opon ? czy to się jednak ustawia czy nie czy to może zużyte już trochę amory ?


z góry dzięki za odp :D


Pozdrawiam <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 27 gru 2012, 16:34

xpbit, jesli chodzi o kąty przednich kół to można jedynie kombinować w ramach mozliwosci ruchu trawersy na fasolkach. Z tym, ze jak odejmiesz z jednej strony to o tyle dodasz z drugiej. To tak mniej więcej na chłopski rozum, ale oddaje istotę rzeczy <okok>
Jezeli masz obie strony jednakowe wartosci to w ten sposób nic nie zmienisz na lepsze.
Amortyzatory raczej nic do tego nie maja ale np. odkształcone wahacze to juz tak
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 27 gru 2012, 23:47

RomanS pisze:xpbit, jesli chodzi o kąty przednich kół to można jedynie kombinować w ramach mozliwosci ruchu trawersy na fasolkach. Z tym, ze jak odejmiesz z jednej strony to o tyle dodasz z drugiej. To tak mniej więcej na chłopski rozum, ale oddaje istotę rzeczy <okok>
Jezeli masz obie strony jednakowe wartosci to w ten sposób nic nie zmienisz na lepsze.
Amortyzatory raczej nic do tego nie maja ale np. odkształcone wahacze to juz tak
w tym rzecz że wahacze są wstawione nówki. No odchyłki kąta są po obu stronach takie same po -1,24 stopnia i nie wiem czy to tak może zostać żeby mi opon nie pocięło bo zbieżności są ok tylko te kąt z przodu nie wiem co z nimi no właśnie to samo mówili że tam nie ma jak praktycznie tego ustawiać <uoee>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 28 gru 2012, 00:15

xpbit, konkretne wartosci katów zależą od typu zawieszenia.

Ja np. przy 1BE mam -1st18' przy zakresie dopuszczalnym do -1st30'

Więc i Twoje -1st24' wydaje się byc OK (ale nie wiem jakie masz zawieszenie)
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 28 gru 2012, 17:09

RomanS pisze:xpbit, konkretne wartosci katów zależą od typu zawieszenia.

Ja np. przy 1BE mam -1st18' przy zakresie dopuszczalnym do -1st30'

Więc i Twoje -1st24' wydaje się byc OK (ale nie wiem jakie masz zawieszenie)

heh no wlasnie nie wiem jakie mam zawieszenie xD i od czego to zalezy jakie mam xD a gdzie to można sprawdzić ? może na wlepce z tyłu ??
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 28 gru 2012, 17:55

xpbit pisze:heh no wlasnie nie wiem jakie mam zawieszenie xD i od czego to zalezy jakie mam xD a gdzie to można sprawdzić ? może na wlepce z tyłu
Od czego zalezy ? Głównie od tego jakie sobie zażyczył pierwszy nabywca auta jak zamawiałw salonie :)

Być może nie wszystkie kombinacje były mozliwe ale reguł chyba nie ma żadnych.

Tak, na wlepce masz np. "1BE", 1BB, 1BT..."
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 28 gru 2012, 21:43

RomanS pisze:
xpbit pisze:heh no wlasnie nie wiem jakie mam zawieszenie xD i od czego to zalezy jakie mam xD a gdzie to można sprawdzić ? może na wlepce z tyłu
Od czego zalezy ? Głównie od tego jakie sobie zażyczył pierwszy nabywca auta jak zamawiałw salonie :)

Być może nie wszystkie kombinacje były mozliwe ale reguł chyba nie ma żadnych.

Tak, na wlepce masz np. "1BE", 1BB, 1BT..."

właśnie patrzyłem na wlepkę to w kodach mam oznaczenie 1BE czyli pewnie taki rodzaj zawiechy mam :) tzn że na zbieżności musieli zły model wybrać że kąty pokazywało na czerwonym polu że są złe :) ale zbieżność chyba jest ok przy prawie wszystkich w quattro hmm ? bo teraz nie wiem co z tym xD ale kąty mam w normie więc jeden problem z głowy :)

Dzięki za pomoc :)
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 28 gru 2012, 21:58

xpbit pisze:zbieżność chyba jest ok przy prawie wszystkich w quattro hmm ? bo teraz nie wiem co z tym
A na ile masz ustawioną zbiezność ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 29 gru 2012, 13:46

RomanS pisze:
xpbit pisze:zbieżność chyba jest ok przy prawie wszystkich w quattro hmm ? bo teraz nie wiem co z tym
A na ile masz ustawioną zbiezność ?

tzn oni maja tam taki komputerowy sprzęt z taka listwą przed samochodem z laserami. i w kompie wybierają jakie jest właśnie zawieszenie dopiero teraz się skumałem jak mi napisałeś o tym 1BE bo właśnie widziałem tam takie oznaczenia a nie jaki model albo coś auta tylko właśnie rocznik i rodzaj zawiechy no i tam wybierali jakiś z quattro i komputer pokazywał odchyłki jakie są a ustawiali tak żeby było na 0 na zielonym polu jak pokazywał komputer

komputer pokazywał jak jest prawidłowo ustawione a nie jaki jest kąt mi te -1,24 pokazywał na czerwonym polu że niby źle... to może właśnie wybrali nie ten typ zawiechy ?
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 29 gru 2012, 14:10

xpbit, nie majac wartości liczbowych trudno cos sensownego napisać :)

Ale z materiałów które porównuję dla zawieszenia sportowego 1BE i normalnego to wartosci zbiezności w obu przypadkach są identyczne. Tzn. od 0st10' do 0st30'.
Tak jest dla napedu przedniego (FWD), mam takie bo tylko to mnie interesowało, ale dlaczego dla quattro nie miałoby być analogicznie (tzn. sport=normal)?

Może ktoś ma dane dla quattro i mógłby potwierdzić lub sprostować ? :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 14 sty 2013, 11:49

RomanS pisze:xpbit, nie majac wartości liczbowych trudno cos sensownego napisać :)

Ale z materiałów które porównuję dla zawieszenia sportowego 1BE i normalnego to wartosci zbiezności w obu przypadkach są identyczne. Tzn. od 0st10' do 0st30'.
Tak jest dla napedu przedniego (FWD), mam takie bo tylko to mnie interesowało, ale dlaczego dla quattro nie miałoby być analogicznie (tzn. sport=normal)?

Może ktoś ma dane dla quattro i mógłby potwierdzić lub sprostować ? :)

no chyba nikt z forumowiczów nie ma takich informacji <uoee> albo i nie zajrzał jeszcze w ten temat :]


trzeba czekać <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja