Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] kąt wtrysku AKE 180KM

Silniki wysokoprężne
adrian055

[ AKE 2.5 180 KM] kąt wtrysku AKE 180KM

Post autor: adrian055 » 26 gru 2012, 15:29

Witam wiem że tematów już troche było ale prosze o konkretną odpowiedz po w każdym temacie jesty tysiąć różnych jaki powinien byc prawidłowy kąt wtrysku dla ake 180km 2.5tdi i czy lepiej jest jak jest ustawiony na atdc czy btdc?????? prosze o konkretne odpowiedzi i jak to procentowo wyglada na programie cold start valve ile procent??? prosze o konkretne wypowiedzi pozdrawiam

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 26 gru 2012, 20:08

Witaj powinien 2%

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 26 gru 2012, 21:37

jak ja mam 2,2atdc ma być 2 inni pisza 1,-1atd.
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 26 gru 2012, 21:38

następny znawca 2% hi hi <rotfl> kolego 2 na layt jest dobrze ale według piotrusia najlepiej jest jak najbliżej zera atdc

adrian055

Post autor: adrian055 » 27 gru 2012, 17:43

kąt wtrysku ustawiłem na 1.6-1.4atdc wtedy dobrze pali doszedłem do wniosku że kąt trzeba ustawiać według własnego silnika bo w każdym aucie zwłaszcza używanym elementy są różnie zużyte i i powinno się ustawiać według własnych potrzeb powiedzcie mi tylko czy kąt wtrysku może mieć wachać???

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 27 gru 2012, 17:54

Na pewno będzie się wahał zależy od temp silnika dobrze napisałeś nie każdy silnik będzie dobrze chodził np na ustawieniach fabrycznych trzeba ustawić tak aby praca auta była jak najlepsza A jeszcze jakie masz te wahania?

adrian055

Post autor: adrian055 » 27 gru 2012, 18:44

wachania ma od 1.2 do 1.4, 1.6ATDC ale to 1.2 to żadko wskakuje przeważnie 1.4 1.6

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 28 gru 2012, 09:40

adrian055 pisze:wachania ma od 1.2 do 1.4, 1.6ATDC ale to 1.2 to żadko wskakuje przeważnie 1.4 1.6

Mam tak samo :)
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6. ;)

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 28 gru 2012, 11:01

Powiedzcie mi odnośnie tego ustawiania kąta wtrysku...
Ostatnio przed świętami postanowiłem u siebie ustawić i po poluzowaniu 3 śrub za cholerę nie mogłem ruszyć kołem regulacyjnym...

Jak dokręcaliście te śruby po przeprowadzonej operacji ? Piotrek kiedyś pisał, że max nm to 20...

adrian055

Post autor: adrian055 » 28 gru 2012, 12:02

ja zakładam na koło regulacyjne sciągacz ze skurzaną obejmą do filtra oleju bo na grzechote lub inny klucz przynajmniej dla mnie jest zamało miejsca:) sróby dokręcam z wyczuciem dosyć mocno ale żeby nie przesadzić.

wie ktoś czy błąd 550 może się pojawiać z innych przyczyn niż ze złego kąta wtrysku???
załóżmy kąt wtrysku jest ok a błąd wywala????

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 28 gru 2012, 14:32

Nie chcę namieszać, także po nowym roku podjadę do mechanika ( polecanego na forum ) aby rzucił okiem.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 28 gru 2012, 22:29

michok,
upewnij sie ze masz jeszcze miejsce na regulacje .... (byc moze sruba przylega juz do krawedzi wyciecia w kole zebatym), wowczas nalezaloby poluzowac napinacz i przestawic pasek pompy 'o ząbek'.
adrian055 pisze: wie ktoś czy błąd 550 może się pojawiać z innych przyczyn niż ze złego kąta wtrysku???
załóżmy kąt wtrysku jest ok a błąd wywala????
niestety moze - najczesciej oznacza to (kosztowna) wizyte w boschu. Przytarty 'tloczek przestawiacza' kąta.

adrian055

Post autor: adrian055 » 28 gru 2012, 22:37

I po wielu próbach kąt wtrysku ustawiłem jak wyżej ale wcześniej naciągnołem pasek pompy wtryskowej i wreszczie lampka esp sie nie zapala przejechałem 130km i narazie spokój:) wczesniej kąt był ustawiony na dobry ale pasek był bardzo luźny i przez luz na nim według mnie kąt przy niskich obrotach przekraczał dopuszczalną wartość co przyczynaiło się do wywalenia błedu 550 i zaświecenia lampki esp mam nadzieje że mam już spokuj z lampką i błedem 550

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 28 gru 2012, 23:43

tx-didi pisze:michok,
upewnij sie ze masz jeszcze miejsce na regulacje .... (byc moze sruba przylega juz do krawedzi wyciecia w kole zebatym), wowczas nalezaloby poluzowac napinacz i przestawic pasek pompy 'o ząbek'.
adrian055 pisze: wie ktoś czy błąd 550 może się pojawiać z innych przyczyn niż ze złego kąta wtrysku???
załóżmy kąt wtrysku jest ok a błąd wywala????
niestety moze - najczesciej oznacza to (kosztowna) wizyte w boschu. Przytarty 'tloczek przestawiacza' kąta.
ja już odpuszczam z tymi eksperymentami :P.

Koło nie chciało drgnąć w żadną stronę... jeszcze do tego połamałem osłonę rozrządu...
2 stycznia jadę do polecanego Carseb. Przez telefon wydawał się ogarnięty :)

adrian055

Post autor: adrian055 » 28 gru 2012, 23:52

a czym przesuwałeś koło? i poluzowałeś 3 srubki? koło pompy dosyć ciężko chodzi ręcznie nieda się go ruszyć

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga