witam wszystkich!!!
mam A6 z silnikiem 1.9 TDI 110 AFN 99 r.
Problem zaczął sie już parę miesięcy temu, a mianowicie jadac na trasie zapaliła się kontrolka o niskim poziomie płynu chłodz. miałem akurat tylko zwykłą wode. No i się zaczeło. Po pewnym czasie w zbiorniczku wyrównawczym pojawiła sie rdza. Płukałem układ różnymi środkami do chłodnic,octem coś tam pomogło. Ale zauważyłem że ubywa mi płynu chłodz. i podczas jazdy powyżej 100 km/h temperatura zaczyna sie podnosić,gdy zwolnie do 95,temperatura zaczyna spadać do normalnej 90. ÂŻadnych wycieków płynu z pod samochodu nie ma. Jak uzupełnie płyn i jadę 90 km/h ubywa jakieś 1.3 cm i tak sie utrzymuje.Znów jak temperatura się podniesie powyżej 90 stopni to płyn wylatuje przez zaworek ciśnienia,. W warsztacie wymieniłem termostat mając nadzieje że problem się skończy ale dalej jest tak samo. Najgorsza jest teraz pora zimowa bo jadac 50 km/h na 3 biegu ogrzewanie działa,nie ma szału z temperaturą ale daje rade,ale gdy tylko dojdzie do 90 stopni odcina i wieje zimne powietrze,czasem gdy zredukuje do 3-ki ogrzewanie wraca na jakiś czas. Czasami są oznaki "normalności" i temperatura powyżej 100km/h nie podnosi sie,ogrzewanie działa. Ostatnio wymieniałem rozrząd bo mysłałem że może jest to związane z pompą wody,fakt że pompa była dziurawa ale problem nadal pozostał.Rozważam nawet opcje że może to uszczelka pod głowicą,ale nie kopci,poziom oleju ok. ,płyn chłodniczy nie podnosi sie po odkręceniu korka.Sam juz nie wiem. Mam jeszcze pytanie bo szukałem ale nie mogłem znaleśc czy w A6 jest jeszcze jakis drugi termostat?
[ AVG 1.9 110 KM] Problem układem chłodz.Ciekawy przypadek!!
Witaj nie moge się połapać wiem ze niemasz wycieku ale płynu w zbiorniczku brakuje tak? Jeśli w zbiorniczku brakuje płynu a nie wydostał się pod auto to świadczy ze uszczelka pod głowicą poszła i płyn idzie w spalanie nie koniecznie ciśnienie się zwiększ w układzie chłodzenia przyczna mogła być jazda na wodzie jest tylko jeden termostat
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
opowiem Ci jak było u mnie, również mam afn 1.9 110, robiłem taki lekki remont silnika, uszczelki wszystkie wymieniałem, czyściłem turbo, głowica była zdejmowana, szlifowane zawory, wymiana uszczelniaczy, wykryliśmy na głowicy pewną nierówność, dosyć nie dużą i wtedy popełniliśmy jeden poważny błąd, zaufaliśmy szpilkom, że dociągnął wszystko jak należy i nie będzie problemu, jak się okazało później problemu nie było i owszem ale tylko przez jakieś pół roku, to było akurat w zimie a w lecie zaczęła się bonanza, wystarczyło że przekroczyłem 100 km/h a temperatura od razu ładowała się powyżej 90 stopni i wywalało płyn zbiorniczkiem, węży mało nie rozsadzało takie były napompowane, ale pierwsze co zrobiłem to wymiana termostatu, oryginalny, nic nie pomógł, wyjęcie chłodniczki od klimy (bo ja nie mam sprężarki od klimy) i odsłonięcie chłodnicy również nic nie pomogło, potem cóż, w zbiorniku na dnie zrobiła mi się taka dziwna maź ciemnego koloru i czuć było ze zbiornika spaliny, werdykt był jeden, uszczelka pod głowicą, jak się okazało po zdjęciu głowicy był przedmuch, było widać po uszczelce którędy zresztą pan który szlifował mówił że była krzywa bo po pierwszym razie jak puścił maszynę nie zebrało w jednym miejscu w ogóle materiału, na szczęście szlif kosztował mnie tylko 16 zł i 100 zł uszczelka więc w rozsądnych pieniądzach to się zamknęło, a jeśli mówisz że ciśnienie Ci się nie zwiększa to może Ci się wydaje, cóż mi się też wydawało że tak ma być że węże twarde ale dopiero teraz wiem jak powinno być, węże nawet po przegonce mają być LUÂŹNE, tak żeby bez problemu można było je ściskać ręką, sprawdź jeszcze korek od zbiorniczka, jeśli to nie pomoże to trzeba szlifować głowicę, w naszych a6stkach jest tylko jeden termostat, poZDrawiam