Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Wymiana tylnich tarcz i klocków

Warsztat
KissEK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 10 lis 2011, 23:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: KissEK » 21 maja 2012, 23:30

na wstepie to chciałem podziekować za fotorelacje koledze alukard jego relacja jest w zupełności wystarczająca do wymiany tarcz i klocków ;)
Chociaż pozwole sobie uzupełnic zdjęciami temat, tak dla osób które się wahają czy sobie poradzą czy też nie ;)


Obrazek


Obrazek


Tutaj widzimy specjalne urządzanie skonstruowane prze ze mnie specjalnie do tej operacji ;) heh Pomaga wcisnąć tłoczek ;p
Obrazek


Możemy poradzić sobie sami z tym wszystkim, kręcąc tłoczek kluczem "żabką" co chwilkę pomału dokręcać śrubę z mojego specjalistycznego urządzania która wciska tłoczek, oczywiście bez tego też się powinno obejść. Wszystko najlepiej robić powoli i się nie śpieszyć, przecież mamy czas ;)
Obrazek


Obrazek

I polecam wszystko to co widać na zdjęciu porządnie wyczyścić, w dłoĂą lapiemy szczotkę druciana o jedziemy ;)
Obrazek


Wszystko skoĂączone skręcamy bardzo łatwo i szybko.
Obrazek

Oczywiście próby pierwszego hamowania lepiej wykonać ostrożnie i nie rozpędzać się 80km/h w ścianę ob budyku...
Tarcze oczywiście należy dokładnie wyczyścić żeby nie było że za nie długi okres czasu znów się coś podobnego przydarzy :)

jarcun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 27 maja 2012, 17:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jarcun » 29 maja 2012, 21:28

no i nie wolno smarować prowadnic ani miejsc z gumą smarem miedzianym

pawel_puma2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 19 lip 2011, 18:46
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: pawel_puma2 » 13 cze 2012, 11:31

z waszego opisu wychodzi na to że aby schować tłoczki na swoje miejsce nie wystarczy zwykły ścisk stolarski? ja zawsze chowałem te tłoczki właśnie za pomocą zwykłych ścisków stolarskich xD a Tu w audi trzeba je obracać jeszcze tak? Jak jeden kolega napisał że obracać kluczem (żabą) to chyba nie jest najlepszy pomysł bo może później źle chodzić po prowadnicy.

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 13 cze 2012, 13:23

kręcisz sam tłoczek tak na prawdę, i tak musi być jest związane z hamulcem ręcznym. Inaczej nie schowasz tłoczka do zacisku. Na 107% wszystko będzie ok tylko musisz uważać by nie uszkodzić osłony gumowej tłoczyska.

Elber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 09 sty 2010, 19:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Elber » 18 cze 2012, 21:59

ostatnio zauważyłem ze praktycznie nie mam kloców z tył samochodu były juz prawie same blachy:/ postanowiłem wymienić , jednak przy wymianie klocków zauważyłem ze tarcze tez są bardzo lichutkie i nadają sie do wymiany ale niestety byłem przed podrożą i musiałem tak to złożyć (nowe klocki,stare tarcze) odrazu po wymianie odczuwałem bicie na pedale tak jakby tarcza była krzywa przejechałem tak ok 800 km i teraz pytanie czy mogę kupić teraz same tarcze i włożyć do tych kloców czy tez trzeba wymienić to i to na nowe ? :)

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 18 cze 2012, 23:12

Ja Ci powiem tak kup nowe tarcze a klocki delikatnie przeszlifuj ręcznie na papierze ściernym z doświadczenia wiem że najlepszy nr 80 na papierze kolor bordowy na sucho idzie jak po maśle. ÂŚlady zużycia i tak będą minimalne.

Elber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 09 sty 2010, 19:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Elber » 19 cze 2012, 00:34

jak znajdę chwile ściągnę je i spróbuje tak jak piszesz zobaczę czy sie mocno odkształciły ponieważ na starych tarczach czuc wyżłobione rowki od nierównego wytarcia a nie chciał bym nowych tarcz pokrzywić

szuwarek1912
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 30 mar 2008, 21:11
Imię: Krzysztof
Moje auto: A4 B8
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Otwock

a może to pomoże......

Post autor: szuwarek1912 » 01 paź 2012, 20:52

witam
a może taki zestaw do wyciskania tłoczków hamulcowych np. za 90 zł
i nie ma problemu

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 02 paź 2012, 20:39

Panowie,czy wymiana kolcków(i tarcz) z przodu wygląda tak samo? <mysli>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 02 paź 2012, 23:37

długas pisze:Panowie,czy wymiana kolcków(i tarcz) z przodu wygląda tak samo? <mysli>
Nie tak samo, z przodu masz inne zaciski, tłoczki się tylko wciska, bez wkręcania. A przy wymianie tarcz musisz odkręcic jarzma bo tarcz nie wyciągniesz inaczej <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 17 paź 2012, 19:07

Mam jeszcze jedno pytanie-czy po wymianie klocków z tyłu trzeba ustawiać ręczny?
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 17 paź 2012, 19:35

To zależy na jakim ząbku Ci łapie ręczny hamulec. Powinien brać na jakimś 3 lub 4 kliknięciu dźwigni ręcznego.
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 17 paź 2012, 20:37

długas pisze:Mam jeszcze jedno pytanie-czy po wymianie klocków z tyłu trzeba ustawiać ręczny?
Jezeli na starycch klockach miałeś ręczny Ok, to na nowych będzie tak samo. Sama wymiana klocków niczego nie zmienia <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 17 gru 2012, 15:43

A jak można podciągnąć ręczny?
Mi łapie bardzo wysoko około 10 ząbek.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 18 gru 2012, 09:00

musisz odkręcić mieszek od ręcznego - jedna wkręt krzyżak od tyłu - podnosisz do i z przodu masz dwie linki i na nich nakrętki na śrubkę 10 albo 8. Tam podkręcasz w miarę równo żeby było i już. Każda jest od osobnego koła. Mam nadzieje że dasz rade :)
Fuck Fuel Economy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga