Post
autor: Cris9222 » 17 gru 2012, 18:03
'Szybkość reakcji żarówki jest dość niska. Polega ona na tym, że gdy przez żarówkę zacznie płynąć prąd, to żarnik zaczyna się nagrzewać. Jest to proces płynny, więc żarnik najpierw robi się brązowy, potem brunatny, potem czerwony, pomarańczowy a w końcu żółto-biały. Jest to typowe dla nagrzewającego się metalu. Gdy odejmiemy prąd od żarówki to następuje odwrotność wspomnianego procesu. Owe opóźnienie w zapłonie żarówki można zauważyć najlepiej w kierunkowskazach. Ich włączanie i wyłączanie następuje płynnie. Diody, ze względu na brak żarnika mają zapłon praktycznie natychmiastowy i od samego początku świecenia emitują właściwy dla siebie kolor. Z tego względu producenci samochodów zaczęli stosować diody najszybciej w światłach stopu. Szybki zapłon diody spowoduje to, że kierowca jadący z tyłu szybciej to zauważy i szybciej zacznie hamować, co przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa.'
[ Dodano: 2012-12-17, 18:05 ]
jacek528, w takim razie może Nam wytłumaczysz skoro jesteś lepiej zorientowany..
Pomogłem? -> naciśnij 'Pomógł'