[c5 allroad] Zawieszenie pneumatyczne
[c5 allroad] Zawieszenie pneumatyczne
Witam forumowiczów,
Niosę się z zamiarem zakupu pierwszego allroada - więc przybyłem po wsparcie na forum.
Jest to 2002, 2.5 TDI Tip.
Jest to auto dalszego znajomego, wiem, że było prawidłowo użytkowane, konserwowane itd.
Znajomy ten mieszka poza polska i auto kompletnie stało - bez żadnego ruchu - przez ostatni ponad rok.
Satysfakcjonuje mnie ono pod wszelkimi względami - silnik i reszta komponentów OK.
Dzisiaj po podpięciu pod VAG wyszły dwa błedy:
- Czujnik poziomu pojazdu lewy tył
- Czujnik poziomu xenonów
- Ponadto błąd g291 - ten z tym ciśnieniem - ale skasowałem go i się już nie pojawia.
Pneumatyka działa - auto się unosi, opuszcza - reguluje. Stoi raczej prosto na wszystkich kołach.
Podczas przekręcenia kluczyka przed zapłonem - słychać taki dziwny dźwięk przez kilka sekund właśnie w tym tylnym lewym kole. Potem ustaje. To dosłownie kilka sekund.
Opłaca się to brać ? - jak widzicie możliwości poradzenia sobie z tym ? - wiem, że pod innymi względami technicznymi jest OK - ta pneumatyka mnie tylko trochę przeraża. Po prostu chciałbym unikąć sytuacji, że będę wydawał tysiące złotych na zdiagnozowanie tego problemu, aż dojdzie do tego, że wymienię w końcu cały ten układ pneumatyczny.
Btw- w aucie były wymieniane xenony - tamte ktoś ukradł (!) - podczas gdy auto stało. Chyba nie miały robionej kalibracji.
Niosę się z zamiarem zakupu pierwszego allroada - więc przybyłem po wsparcie na forum.
Jest to 2002, 2.5 TDI Tip.
Jest to auto dalszego znajomego, wiem, że było prawidłowo użytkowane, konserwowane itd.
Znajomy ten mieszka poza polska i auto kompletnie stało - bez żadnego ruchu - przez ostatni ponad rok.
Satysfakcjonuje mnie ono pod wszelkimi względami - silnik i reszta komponentów OK.
Dzisiaj po podpięciu pod VAG wyszły dwa błedy:
- Czujnik poziomu pojazdu lewy tył
- Czujnik poziomu xenonów
- Ponadto błąd g291 - ten z tym ciśnieniem - ale skasowałem go i się już nie pojawia.
Pneumatyka działa - auto się unosi, opuszcza - reguluje. Stoi raczej prosto na wszystkich kołach.
Podczas przekręcenia kluczyka przed zapłonem - słychać taki dziwny dźwięk przez kilka sekund właśnie w tym tylnym lewym kole. Potem ustaje. To dosłownie kilka sekund.
Opłaca się to brać ? - jak widzicie możliwości poradzenia sobie z tym ? - wiem, że pod innymi względami technicznymi jest OK - ta pneumatyka mnie tylko trochę przeraża. Po prostu chciałbym unikąć sytuacji, że będę wydawał tysiące złotych na zdiagnozowanie tego problemu, aż dojdzie do tego, że wymienię w końcu cały ten układ pneumatyczny.
Btw- w aucie były wymieniane xenony - tamte ktoś ukradł (!) - podczas gdy auto stało. Chyba nie miały robionej kalibracji.
Co do ksenonów - jeżeli na wyświetlaczu FIS nie ma zółtego komunikatu o braku poziomowania świateł to tylko błąd pozostał po wymienionym czujniku poziomowania, jeżeli nie to taki czujnik 280 zł ori.
Co do zawiechy - w tylnym lewym nadkolu masz kompresor, zawsze na początku jak odpalisz on się załącza aby dorównać ciśnienie w miechach. Pewnie to słyszałes. Blędy inne związane z zawieszeniem mogły zapisac sie w pamięci komputera od długiego postoju, skasuj błedy i pojeździj autem troche. A żeby być pewnym w 100% to tylko serwis.
Dziś już jest na allegro dużo części zawieszenia allroad w całkiem przystępnych cenach, więc tego nie ma co się bać, problem może być tylko w miejscach (poza serwisem) gdzie będzie ktoś, kto zdiagnozuje ewentualne problemy zawieszenia allroada.
A przy okazji allroad jest mega wygony i mięciutki
Co do zawiechy - w tylnym lewym nadkolu masz kompresor, zawsze na początku jak odpalisz on się załącza aby dorównać ciśnienie w miechach. Pewnie to słyszałes. Blędy inne związane z zawieszeniem mogły zapisac sie w pamięci komputera od długiego postoju, skasuj błedy i pojeździj autem troche. A żeby być pewnym w 100% to tylko serwis.
Dziś już jest na allegro dużo części zawieszenia allroad w całkiem przystępnych cenach, więc tego nie ma co się bać, problem może być tylko w miejscach (poza serwisem) gdzie będzie ktoś, kto zdiagnozuje ewentualne problemy zawieszenia allroada.
A przy okazji allroad jest mega wygony i mięciutki
Extra, dziękuje za informację i rekomendację. Samochód wezmę, bo stoi takie ładne biedaczysko już tyle czasu, aż zal ściska że nikt tym nie jeździ. i cena jest OK.
Ten błąd czujnika poziomu zawieszenia wyświetla się również jako permanentnie zapalona kontrolka zawieszenia pneumatycznego na zegarach.
Jest jakaś możliwa wstępna procedura jaką mógłbym wykonać samodzielnie na kanale, aby to sprawdzić przed wizytą w Audi ? - przeczyścić go? sprawdzić czy przewód jest cały? (czytałem tutaj na forum, że pewien użytkownik znalazł przerwanie w kablu pod kanapą tylną chyba ? )
PS. Słyszałem, że po jego ewentualnej wymianie (tego czujnika) należy skalibrowac zawiechę. Posiadam jedynie przenośnego vaga w formie tej maszynki ( nie do komputera złącze ) - rozumiem, że takim tego nie wykonam ?
Czy jest ktoś na forum z okolic Trójmiasta kto umie wykonać taką kalibrację i ma sprzęt do tego? (oczywiście wynagrodzę poświęcony czas)
Ten błąd czujnika poziomu zawieszenia wyświetla się również jako permanentnie zapalona kontrolka zawieszenia pneumatycznego na zegarach.
Jest jakaś możliwa wstępna procedura jaką mógłbym wykonać samodzielnie na kanale, aby to sprawdzić przed wizytą w Audi ? - przeczyścić go? sprawdzić czy przewód jest cały? (czytałem tutaj na forum, że pewien użytkownik znalazł przerwanie w kablu pod kanapą tylną chyba ? )
PS. Słyszałem, że po jego ewentualnej wymianie (tego czujnika) należy skalibrowac zawiechę. Posiadam jedynie przenośnego vaga w formie tej maszynki ( nie do komputera złącze ) - rozumiem, że takim tego nie wykonam ?
Czy jest ktoś na forum z okolic Trójmiasta kto umie wykonać taką kalibrację i ma sprzęt do tego? (oczywiście wynagrodzę poświęcony czas)
- bart3k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
- Imię: Bartek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/Piaski
- Kontakt:
A dlaczego tak?Zagór pisze:Przez rok, nikt go nie odpalił, nie wziął na małe kółeczko raz w miesiącu?
To odpuść, bo popłyniesz na dzień dobry na grube kilka tysi
Ja bym się mocno zastanowił... chyba że cena mocno atrakcyjna
Na forum A6Klub.PL miałem 1.9, dalej było 2.5...teraz czas Pb 2.4? 3.0? a może 2.7?
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tak na szybko co mi teraz przychodzi do głowy, bo już padam na twarzbart3k pisze:A dlaczego tak?Zagór pisze:Przez rok, nikt go nie odpalił, nie wziął na małe kółeczko raz w miesiącu?
To odpuść, bo popłyniesz na dzień dobry na grube kilka tysi
Ja bym się mocno zastanowił... chyba że cena mocno atrakcyjna
- opony
- łożyska kół
- wiadomo - wszystkie płyny
- paski (wieloklin i zębaty)
- uszczelnienie silnika - bo na 90% zacznie się z niego lać jak również z napędów
- tarcze, klocki
i pewnie coś jeszcze o czym zapomniałem
Dzięki za żywą dyskusję koledzy.
Cena jest atrakcyjna, a poza tym auto jeździ pięknie. Tip/Zawieszenie/Silnik wzorowo.
Były właściciel to marynarz. Zostawił w nim dobre paręnaście tysiecy przez okres użytkowania.To mój znajomy zresztą, i sam osobiście kiedyś zamawiałem mu samych cześci zamiennych z Intercars po rabacie do tego allroad-a za 8 tysięcy. Raz kółko ktoś zrobił. Ale generalnie stało i puszczało korzenie w asfalt.
Jedyny powodem który to wszystko przedłuża to ta cholerna kontrolka peumatyki i błąd czujnika, to mnie trochę odsuwa od zakupu.
Na co trzeba jeszcze zwrócić uwagę przy tym pneumacie przy oględzinach powiedzcie ?. Pojutrze jadę raz jeszcze popatrzeć jak ta zawiecha pracuje bo trochę poczytałem podpowiedzi na forum już.
Pozdrawiam!
Cena jest atrakcyjna, a poza tym auto jeździ pięknie. Tip/Zawieszenie/Silnik wzorowo.
Były właściciel to marynarz. Zostawił w nim dobre paręnaście tysiecy przez okres użytkowania.To mój znajomy zresztą, i sam osobiście kiedyś zamawiałem mu samych cześci zamiennych z Intercars po rabacie do tego allroad-a za 8 tysięcy. Raz kółko ktoś zrobił. Ale generalnie stało i puszczało korzenie w asfalt.
Jedyny powodem który to wszystko przedłuża to ta cholerna kontrolka peumatyki i błąd czujnika, to mnie trochę odsuwa od zakupu.
Na co trzeba jeszcze zwrócić uwagę przy tym pneumacie przy oględzinach powiedzcie ?. Pojutrze jadę raz jeszcze popatrzeć jak ta zawiecha pracuje bo trochę poczytałem podpowiedzi na forum już.
Pozdrawiam!
Witam
Nabyłem A6 z 2000r 2,5 TDI, oczywiscie wymaga sporo naprawy.
Zrobilem w tej chwili hamulce i planuje wymienic zawieszenie.
Mam dylemat: do wymiany górne wahacze przód po obu stronach - i teraz pytanie?
Czy inwestowac w cale kompletne zawieszenie FEBI (ok.1040 w hurtowni lub allegro 980) czy tylko zdecydowac sie na wymiane samych górnych.
Chcialbym zwrocic uwage iz przebieg 234 tys zapewne nie jest oryginalny więc zawieszenie juz pewnie bylo wymieniane - i tez mzoe byc nie oryginalne.
Prosze o szybką odpowiedz bo wlasnie mam jechac zostawic auto u mechanika....
Będę wdzieczny za wszelkie sugestie...
[ Dodano: 2012-12-14, 11:26 ]
Przepraszam ale przez pospiech umiesciłem posta w złym temacie.
Sugestie jak najbardziej oczekiwane.
Pozdrawiam
Nabyłem A6 z 2000r 2,5 TDI, oczywiscie wymaga sporo naprawy.
Zrobilem w tej chwili hamulce i planuje wymienic zawieszenie.
Mam dylemat: do wymiany górne wahacze przód po obu stronach - i teraz pytanie?
Czy inwestowac w cale kompletne zawieszenie FEBI (ok.1040 w hurtowni lub allegro 980) czy tylko zdecydowac sie na wymiane samych górnych.
Chcialbym zwrocic uwage iz przebieg 234 tys zapewne nie jest oryginalny więc zawieszenie juz pewnie bylo wymieniane - i tez mzoe byc nie oryginalne.
Prosze o szybką odpowiedz bo wlasnie mam jechac zostawic auto u mechanika....
Będę wdzieczny za wszelkie sugestie...
[ Dodano: 2012-12-14, 11:26 ]
Przepraszam ale przez pospiech umiesciłem posta w złym temacie.
Sugestie jak najbardziej oczekiwane.
Pozdrawiam
Czy jest w stanie się ktoś wypowiedzieć w następującej kwestii :
Jeśli wymienię czujnik poziomu zawieszenia na sprawny zgodnie z błędem który wyświetla vag (g-76 - czujnik poziomu zawieszenia) - to kontrolka wyświetlająca błąd zawieszenia na desce rozdzielczej zgaśnie bezpośrednio po tym zabiegu czy dopiero po wykonanej adaptacji zawieszenia ?
Jeśli wymienię czujnik poziomu zawieszenia na sprawny zgodnie z błędem który wyświetla vag (g-76 - czujnik poziomu zawieszenia) - to kontrolka wyświetlająca błąd zawieszenia na desce rozdzielczej zgaśnie bezpośrednio po tym zabiegu czy dopiero po wykonanej adaptacji zawieszenia ?
Panowie, a mnie bardzo zastanawia sprawa miechów zawieszenia w ALL, czy taki długi postój jest im w stanie zaszkodzić?
Pytam ponieważ mam też taki charakter pracy że samochód potrafi postać z 3 miesiące w jednym miejscu.
Czy macie jakieś rady jak uchronić auto, głównie opony miechy, bo o resztę się nie martwię ponieważ postój odbywa się w mocno zadaszonym miejscu i nie mam wilgoci.
Ma ktoś doświadczenia z tematem miechów, czy dłuższy postój im szkodzi?
Pytam ponieważ mam też taki charakter pracy że samochód potrafi postać z 3 miesiące w jednym miejscu.
Czy macie jakieś rady jak uchronić auto, głównie opony miechy, bo o resztę się nie martwię ponieważ postój odbywa się w mocno zadaszonym miejscu i nie mam wilgoci.
Ma ktoś doświadczenia z tematem miechów, czy dłuższy postój im szkodzi?
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga