http://imageshack.us/photo/my-images/58/24436946.jpg/
u nas po prostu nie ma tego połączenia n18 -> n75 -> filtr powietrza. U nas jest to zaślepione na zaworkach. Reszta identyczna i bardzo czytelna
[ AVF 1.9 131 KM] Problem z silnikiem - naprawione :-)
Jest jest jest jest!!!
- Zdjąłem wąż podciśnienia EGR ten od zaworka N18 (podciśnienie jest) i go zatkałem - efekt taki, że nie ma problemu. Nie dymi i spaliny nie śmierdzą (widocznie faktycznie stara przepływka była uszkodzona i mój wydatek nie poszedł na marne).
- Zrobiłem BSa i sprawdziłem sztangę - efekt sztanga działa w pełnym zakresie a turbina pompuje na wolnych od 950bar do 1150 barów. Wyjechałem na trasę i rura. 0 dymu i zbiera się jakby wyjechał z fabryki JUPIIIIIIIIIII !
- Termostat nowy ale dziwnie się zachowuje. Słabo się podgrzewa samochód tak między 70-75-80 albo w ogóle jest szybki przeskok z 70 na 80 ale do 90 nie dociąga.
W przyszłym miesiącu kupuję nowy EGR i będzie po kłopocie.
Historia naprawy i co się działo po kolei z diagnozą zapieczonej geometrii turbiny + uszkodzonej przepływki po rozwalony egr itd jest też w innym poście:
Historia naprawy
- Zdjąłem wąż podciśnienia EGR ten od zaworka N18 (podciśnienie jest) i go zatkałem - efekt taki, że nie ma problemu. Nie dymi i spaliny nie śmierdzą (widocznie faktycznie stara przepływka była uszkodzona i mój wydatek nie poszedł na marne).
- Zrobiłem BSa i sprawdziłem sztangę - efekt sztanga działa w pełnym zakresie a turbina pompuje na wolnych od 950bar do 1150 barów. Wyjechałem na trasę i rura. 0 dymu i zbiera się jakby wyjechał z fabryki JUPIIIIIIIIIII !
- Termostat nowy ale dziwnie się zachowuje. Słabo się podgrzewa samochód tak między 70-75-80 albo w ogóle jest szybki przeskok z 70 na 80 ale do 90 nie dociąga.
W przyszłym miesiącu kupuję nowy EGR i będzie po kłopocie.
Historia naprawy i co się działo po kolei z diagnozą zapieczonej geometrii turbiny + uszkodzonej przepływki po rozwalony egr itd jest też w innym poście:
Historia naprawy
Ja bym tak od razu EGRu nie wymieniał ale sprawdzil czy N18 nie padł. Z EGRem jest taki problem, ze brudzi się od spalin co jest naturalne. Wystarczy go wyczyścić i powinien ożyć. Po zdemontowaniu jak zaciągniesz ustami w miejscu gdzie podczepiasz wężyk w środku zaworek powinien się ładnie podnosić : ).
Mam nadzieję, że wraz z kolegą zibi06 się przydalismy.
PS
Możesz opieprzyć mechanika i mam nadzieję, że nie śmiał okradać Cię z pieniędzy w przypadku, gdy oddał Ci furę na lince...
albo jak chcesz to śmigaj z zaślepionym... oczywiście jeśli nie jesteś jakiś mega ekolog. Wymysł, z którym tylko więcej problemów jak korzyści.
Mam nadzieję, że wraz z kolegą zibi06 się przydalismy.
PS
Możesz opieprzyć mechanika i mam nadzieję, że nie śmiał okradać Cię z pieniędzy w przypadku, gdy oddał Ci furę na lince...
albo jak chcesz to śmigaj z zaślepionym... oczywiście jeśli nie jesteś jakiś mega ekolog. Wymysł, z którym tylko więcej problemów jak korzyści.
EGR czyściłem specjalnym preparatem i niestety ten zaworek się nie rusza w ogóle. W wężu jest podciśnienie na razy zanika, kiedy robię test BS i zmienia się z ON na OFF także N18 działa. Ważne, że śmiga
Mechanik się ze wstydu zapali i zadymi jak aszóstka przed naprawą jak jutro zadzwonię do niego i odprawie mu koronkę do NMP.
EGR wymienię bo jestem psychopatą na punkcie działania całego osprzętu
Dzięki Panowie dzban i zibi06 za cenne porady
Mechanik się ze wstydu zapali i zadymi jak aszóstka przed naprawą jak jutro zadzwonię do niego i odprawie mu koronkę do NMP.
EGR wymienię bo jestem psychopatą na punkcie działania całego osprzętu
Dzięki Panowie dzban i zibi06 za cenne porady
zibi06,
- termostat za 95zł z intercars. Z Twojego opisu widać, że nie działa tak jak powinien bo mówię o wskazaniach z zegarów.Termostat oryginalny ? Piszesz o wskazaniu na VAG-u, czy zegarach (tu akurat po rozgrzaniu wskazówka powinna stać jak drut na 90*)?
- BSy zrobię jak wrócę z Katowic z delegacji bo ostatni mam bardzo mało czasu + jestem chory i "waruję" przy samochodzie.Jeżeli autko już "śmiga" to możesz zrobić zestaw logów (stat, BS-y) po "naprawie" (oczywiście jeżeli chcesz)
- log robiony był na uszkodzonym przepływomierzu także nowe logi pewnie będą trochę lepsze.dawka paliwa biegu jałowego za ciekawie nie wygląda (001)
- Na pewno niczego nie wymieniał bo zdarł ode mnie tylko 50zł. Ja wymieniałem filtr podczas wymiany przepływki. Olej i filtr oleju był wymieniony w połowie listopada.Tak z ciekawości. Rozumiem że mechanik wymienił olej, filtr oleju i powietrza ?
Raczej wymagane przy "nowej' turbinie.
Jesli chodzi o temperature silnika to jeśli po wymianie termostatu nie wskazuje 90*C to znaczy że poleciał czujnik temperatury G2/G62. Sprawdź sobie coś takiego i powinno sie wyjaśnić.
termostat oraz G2/G62
niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.
w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.
w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.
czujniki związane z badaniem termostatu:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.
1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.
2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.
temperaturę należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.
jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.
jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].
termostat oraz G2/G62
niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.
w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.
w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.
czujniki związane z badaniem termostatu:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.
1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.
2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.
temperaturę należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.
jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.
jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.
ppeppe, Dzięki za pomoc. Miałem okazję przetestować termostat na autostradzie a2 i widzę, że działa on poprawnie bo strzałka trzymała cały czas na maxa. Po prostu jestem przewrażliwiony i spodziewałem się że będzie się szybciej nagrzewał niż 5km (po prostu doświadczenie z renault 19 z 91 roku, który w 15st. mrozie nagrzewał się bardzo szybko).
Znów kocham moją Aszóstkę bo śmiga jak szalona i nie puszcza nawet deka dymu!
Kupiłem preparat Liqui Moly do czyszczenia pompek więc za jakiś czas wrzucę porównanie logów sprzed terapii i po terapii i przed zmianą przepływki, egr i turbiny i po zmianach. Mam nadzieję, że ktoś skorzysta z tego tematu i może dzięki niemu rozwiąże swoje problemy z autkiem.
Znów kocham moją Aszóstkę bo śmiga jak szalona i nie puszcza nawet deka dymu!
Kupiłem preparat Liqui Moly do czyszczenia pompek więc za jakiś czas wrzucę porównanie logów sprzed terapii i po terapii i przed zmianą przepływki, egr i turbiny i po zmianach. Mam nadzieję, że ktoś skorzysta z tego tematu i może dzięki niemu rozwiąże swoje problemy z autkiem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga