Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ARS 4.2 299 KM] Pytanie o motor 4.2 do posiadaczy :)

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Kamil_D
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 06 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Kamil_D » 11 gru 2012, 22:51

Ja ekspertem?? które moje wypowiedzi swiadcza o tym ze chce cos takiego udowodnic?? napisalem kilka stwierdzen ktore uslyszalem od ludzi ktorych szanuje w danych dziedzinach i nic wiecej...
A forumowy "kolega" się czepia każdego mojego slowa...
Ma w samochodzie LPG, więc będzie twierdzil ze to super zdrowe dla auta.
Tylko czemu nowe auta Audi czy innych dobrych marek nie mają LPG seryjnie??? przecież to by zmniejszyło koszty eksploatacji, a tym samym zwiekszylo sprzedawalność...
hmmm... może jednak to nie takie zdrowe
głowice 5v mają bardzo cienkie scianki pomiedzy zaworami i potrafią się tam robić przedmuchy, szczególnie jeżdżąc na podtlenku... 2 komplety takich uszkodzonych głowic widziałem na stole u tego fachowca który mi taką informację podał...

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 11 gru 2012, 23:00

Kolejny mit o lpg wielu producentów sprzedaje nowe auta z lpg dajać gwarancje a najwięcej do powiedzenia mają ci co nigdny nie mieli lpg.
Dobra instalka i zamontowana zgodnie ze sztuką daje 100% zadowolenia.
np. http://www.v10.pl/Nowy,Volkswagen,Golf, ... 32405.html

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 11 gru 2012, 23:02

Kamil_D, Weź człowieku przeczytaj jeszcze raz ten wątek i zobacz kto pierwszy zaczął walkę na noże poprzez prywatny najazd na Zagóra. Jak dla mnie powinieneś oberwać ostrzeżeniem od admina za takie teksty.

Co do LPG to oczywiście, że nie jest to tak samo dobre paliwo jak benzyna ale te silniki (dla przypomnienia dla Ciebie 4.2 V8 w A6/S6 C5) świetnie go znoszą. Jedyne problemy z jakimi spotkałem się tutaj na forum to ODMA i ezektor które bardziej potrafią być zasyfione.

Teraz to co "gdzieś od kogoś" zasłyszałeś to nie jest konkretną informacją opartą na twardych faktach bo nie wiesz co spowodowało taką usterkę więc też sobie daruj i nie wprowadzaj zamieszania. Widać, że nie jestes w temacie LPG bo i tak tata daje hajs na paliwo więc A6 4.2 stać cię jeździć na benzynie. Pomyśl sobie, że dla wielu warsztatów ten silnik to jednak wielka abstrakcja np. potrafią źle ustawić dawkowanie gazu albo zastosować złą instalację i jej podzespoły. W efekcie czego mogą wyjść właśnie takie opisywane przez Ciebie kwiatki. Tak ciężko na to wpaść?!?! Ale nieee... lepiej bić pianę na forum na którym zarejestrowałem się 5 dni temu...

[ Dodano: 2012-12-11, 23:09 ]
PS.: Mój samochód lata na BRC już ponad 3 lata i.... tylko tankuje i ew. raz do roku wpadam wymienić filtry <okok>

Awatar użytkownika
Kamil_D
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 06 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Kamil_D » 11 gru 2012, 23:17

strasznie wybujałe ego tu wszyscy macie
mam 23lata, stac mnie na utrzymanie auta w idealnym stanie i benzynę
i to jest ten powod dla ktorego sie czepiacie mnie??
Piszesz cos o "prywatnych najazdach", a sam robisz to samo dwukrotnie.
Jak zarabiam pieniądze nie musisz wiedzieć...

polecam MELISAL FORTE, taki syropik na uspokojenie. Może wybujałe ego ostudzi trochę ;)

[ Dodano: 2012-12-11, 23:18 ]
znow sorki za OT, no ale co zrobić...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 gru 2012, 23:40

Panowie... jeszcze raz zaczniecie pisać 'ad personam' a nie na temat auta, to zamknę temat <nerwus>

RobsonTurbo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2012, 20:39
Lokalizacja: Lry

Post autor: RobsonTurbo » 12 gru 2012, 10:13

Tarq, zawsze mozesz pokusić się o 2.7 bit ze względu na mozliwości tego motoru.. oczywiście wymaga więcej uwagi aczkolwiek kiedy ,,zbraknie Ci mocy,, mozesz go podkręcić:D

Co do s6 również super wozidło jednak chciałbym się spytać posiadaczy czy któryś mierzył moc swojej i czy naprawde ten problem z uciekaniem koni jest prawdziwy?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 gru 2012, 10:28

RobsonTurbo pisze:Tarq, zawsze mozesz pokusić się o 2.7 bit ze względu na mozliwości tego motoru.. oczywiście wymaga więcej uwagi aczkolwiek kiedy ,,zbraknie Ci mocy,, mozesz go podkręcić:D

Co do s6 również super wozidło jednak chciałbym się spytać posiadaczy czy któryś mierzył moc swojej i czy naprawde ten problem z uciekaniem koni jest prawdziwy?
Tarq Powinien przejechać się 4.2 i 2.7bT zobaczyć, czy to co oferują te auta wystarcza.
Zakładając utratę 10% (bo taki spadek mocy podobno w V8 się obserwuje, a może to wina hamowni?) to skoro te 300PS mu starczy, to wybór jest prosty = 4.2.
Prosty motor, lepsza skrzynia (jeśli myśli o automacie), mniej kosztownego osprzętu.
Jeśli 300KM mało, a chciałby pójść drogą naszego kolegi - Sebastiana z zielonym Helmutem 2.7bT, to oczywiście = 2.7bT - z tym, że warto byłoby Sebę zapytać o koszty, bo małe nie są :(

RobsonTurbo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2012, 20:39
Lokalizacja: Lry

Post autor: RobsonTurbo » 12 gru 2012, 13:39

Zagór, Pozwole sobie zacytować pewną informację
Tuning 2.7 - 300-310 KM / 450-520 Nm hamownia obowiązkowa !
- zmiana programu ECU (CHIP)
- ewentualna zmiana trójnika gumowego od przepustnicy na wzmacniany
(orginalny może pękac przy ciśnieniu powyżej 1 bar)
- wskaznik doładowania turbo aby kontrolować wskazania (1,1-1,2 bar)

Koszta tej modyfikacji pod warunkiem sprawnego motoru w wyspecjalizowanej firmie 1500zł za program. i mamy moc praktycznie taką samą jak S6:)


Tuning 2.7 - 320 - 330 KM / 500 Nm
- zmiana programu
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu (tylnią część lub cały)
- wkład filtru K&N
- zmiana obu Intercooler na większe z RS4 (są całe aluminiowe)
dadzą lepsze chłodzenie w ciepłe dni
- wskaznik doładowania turbo
- ewent. zmiana DV Bypass na inne lepsze


Tuning 2.7 - 360 - 380 KM / 520 Nm
- zmiana programu
- większe turbo 2 xK04, inlet pipe rury
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- Intercooler z RS4
- wtryski 6 x 360-440cc (orginalne 320cc dają rade do 360-370 KM)
- zmiana pompy paliwa (orginalna daje rade do 340-350 KM)
- map sensor
- ewent. modyfikacja kolektora ssącego (lub zamiana od RS4)
- ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra)
- ewent. podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło od RS4
- wskaznik doładowania turbo
- ewent. zmiana DV Bypass na inne lepsze
- ewent. chłodnica oleju
- pomyśleć o zmianie HAMULCÓW ! ! ! seryjne są za słabe

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 gru 2012, 14:17

To wszystko prawda :), ale z tipem nie da rady :( już pierwszy stage, to za dużo Nm dla konwertera w 5hp19. Z tego co pamiętam 5hp19A to max 320Nm :( Oczywiście problem nie istnieje w przypadku zakupu MT :)

RobsonTurbo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2012, 20:39
Lokalizacja: Lry

Post autor: RobsonTurbo » 12 gru 2012, 14:24

U kolegi Artiego wytrzymala rok 320km i 421 Nm i jezdzi dalej:D

Oczywiście warto szukać manuala. Komfort może mniejszy ale problemów i kosztów o wiele mniej:0

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 gru 2012, 14:39

RobsonTurbo pisze:U kolegi Artiego wytrzymala rok 320km i 421 Nm i jezdzi dalej:D

Oczywiście warto szukać manuala. Komfort może mniejszy ale problemów i kosztów o wiele mniej:0
Każdy robi po swojemu, ja bym się nie zdecydował tak przeciążać konwertera, tani nie jest to raz, dwa to "czasem" zdaża się że auto jest 1,5k km od garażu, nie chcę po drodze zastanawiać się czy to tym razem padnie napęd.
Ale swoją drogą dobra informacja - spory zapas zostawili :)
Ostatnio zmieniony 12 gru 2012, 23:04 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 17 gru 2012, 19:26

RobsonTurbo pisze:Zagór, Pozwole sobie zacytować pewną informację
Tuning 2.7 - 300-310 KM / 450-520 Nm hamownia obowiązkowa !
- zmiana programu ECU (CHIP)
- ewentualna zmiana trójnika gumowego od przepustnicy na wzmacniany
(orginalny może pękac przy ciśnieniu powyżej 1 bar)
- wskaznik doładowania turbo aby kontrolować wskazania (1,1-1,2 bar)

Koszta tej modyfikacji pod warunkiem sprawnego motoru w wyspecjalizowanej firmie 1500zł za program. i mamy moc praktycznie taką samą jak S6:)


Tuning 2.7 - 320 - 330 KM / 500 Nm
- zmiana programu
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu (tylnią część lub cały)
- wkład filtru K&N
- zmiana obu Intercooler na większe z RS4 (są całe aluminiowe)
dadzą lepsze chłodzenie w ciepłe dni
- wskaznik doładowania turbo
- ewent. zmiana DV Bypass na inne lepsze


Tuning 2.7 - 360 - 380 KM / 520 Nm
- zmiana programu
- większe turbo 2 xK04, inlet pipe rury
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- Intercooler z RS4
- wtryski 6 x 360-440cc (orginalne 320cc dają rade do 360-370 KM)
- zmiana pompy paliwa (orginalna daje rade do 340-350 KM)
- map sensor
- ewent. modyfikacja kolektora ssącego (lub zamiana od RS4)
- ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra)
- ewent. podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło od RS4
- wskaznik doładowania turbo
- ewent. zmiana DV Bypass na inne lepsze
- ewent. chłodnica oleju
- pomyśleć o zmianie HAMULCÓW ! ! ! seryjne są za słabe
ale do s6 brakuje Ci poszerzonej budy, dźwięku V8, często recaro, carbonu, alcantary, innych zderzaków,zegarów itp. to dalej zwykłe a6 ze zmodyfikowanym silnikiem, ja bym wolał s6 - no ale co kto woli

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 17 gru 2012, 19:37

Oczywiście zgadzam się z koleghą Paputem ale na litość Panowie nie zachowujcie się jak "chłopcy na testosteronie". Audi A6 raczej kupuje się aby jeździć wygodnie, z klasą, posiadać wystarczająco miejsca dla rodziny i psa :-) (C5 to teraz taki luksus dla klasy średniej)

Do wyścigów od świateł do świateł to są inne auta mniejsze/lżejsze z podkreconymi silnikami, utwardzonym zawieszeniem itd. itp. Nie wiem jak wy ale ja jak kupowałem moją A6 to naprawde osiągi były na przed ostatnim miejscu w kryteriach wyboru bo nie oszukujmy się, że dzień dzisiejeszy przyspieszenie do setki w okolicy 6-7 sekund to żaden WOW jak na ulicach emek, esek, ersow, prosiakow i cholera wie co jeszcze. W dobie spotykanego już na polskich ulicach nismo gt-r <szok> ciężko dyskotować o przyspieszeniu jak to cholerstwo z F-16 może się do setki ścigać <brawo>

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 gru 2012, 09:57

vax pisze:i oczym tu mowa jak to cholerstwo z F-16 może się do setki ścigać <brawo>
Na YT jest filmik jak to cholerstwo objechało hayabuzę ;)
Zagór pisze:Z tego co pamiętam 5hp19A to max 320Nm
Jeśli dobrze kojarzę to Sebastian w swoim zielonym helmucie zeswapował aftomata na manual grubo powyżej 350KM, więc i moment był gruuubo powyżej 400Nm <okok>
Nie zmienia to faktu, że manuale są o wiele bardziej "idiotoodporne" i wybaczają/wytrzymują o wiele więcej... <lol>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 18 gru 2012, 10:21

metyoo pisze:vax napisał/a:
i oczym tu mowa jak to cholerstwo z F-16 może się do setki ścigać

Na YT jest filmik jak to cholerstwo objechało hayabuzę
Ehh, a nie może sibie poradzić z A1 2.0 TFSI ;)



Oczywiście pewnie setup GT-R'a nie był optymalnie ustawiony na mokrą nawierzchnię, ale albo ma się ultra-sports car, i się nim jeździ, a jak mam jeździć takim czymś z włączonymi pomagaczmi - to wolę swoim kondoniastym Avantem latać, przynajmniej jak jadę wolno, to nikt mnie palcem nie pokazuje ;)
Oczywiście przyjemność pozamatania też ma jakieś znaczenie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja