Witam!
Mam problem...wczoraj i przedwczoraj po odpaleniu pojawił się czerwony termometr na fisie...Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika komunikat zniknął z wyświetlacza...ponadto temperatura silnika oscyluje w granicach 70-80 i nigdy nie nagrzewa się do końca...przy rannym odpalaniu kopci...czujnik temperatury? termostat?
[ AKE 2.5 180 KM] Temperatura silnika
[ AKE 2.5 180 KM] Temperatura silnika
doktor232
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
doktor232 pewnie powrociles po wymianie walkow z calym osprzetem
Co do temperatury to jezeli zaraz na zimnym silniku pojawil sie ten komunikat, to przede wszystkim skontroluj poziom plynu chlodniczego, zobacz czy nie ma zapisanych bledow w ECU, skontroluj wtyczke z czujnika temperatury plynu chlodniczego (obok pompy VP44 zielony), zobacz jaka temperature pokazuje vag na zimnym silku i to chyba tyle
Co do temperatury to jezeli zaraz na zimnym silniku pojawil sie ten komunikat, to przede wszystkim skontroluj poziom plynu chlodniczego, zobacz czy nie ma zapisanych bledow w ECU, skontroluj wtyczke z czujnika temperatury plynu chlodniczego (obok pompy VP44 zielony), zobacz jaka temperature pokazuje vag na zimnym silku i to chyba tyle
Panie i Panowie , opiszę moj problem.. Silnik 2.5TDI 150KM V6, auto posiadam od okoła półtora miesiąca, zrobiłem nim juz jakies 7tys km, cały czas wskaźnik pokazuje temperaturę oleju i wody na 60*C czyli praktycznie nic sie nie rusza, raz na trasie po przegonieniu silnika przy predkosci 190kmh na trasie a2 temperatura wzrosła do 70C a tak to cały czas trzyma się na 60*C , nawet po dłuższej jeździe podłączyłem VAG i pokazuje 59*C chwile pochodzi i spada do 57 i tak trzyma na wolnych obrotach..
Myslę ze jest termostat uszkodzony lub że może go wcale nie być , lecz może to być jeszcze wina czegos innego? Czujnik uszkodzony lub cos? I zeby wymienić termostat trzeba rozkręcać pas przedni czy da sie dojść bez odkręcania go?
Myslę ze jest termostat uszkodzony lub że może go wcale nie być , lecz może to być jeszcze wina czegos innego? Czujnik uszkodzony lub cos? I zeby wymienić termostat trzeba rozkręcać pas przedni czy da sie dojść bez odkręcania go?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
ÂŻyczyłbym Ci czujnikdoktor232 pisze:teraz pytanie czujnik czy termostat?
ale pewnie bedzie termostat
Sprawdź czujnik: porównaj wartości temperatury cieczy chłodzącej w ECU i w Instruments. Jak bedą się dużo różniły to wymien czujnik (zielony). Sprawdź wcześniej piny w czujniku, czy któryś nie zgnił i obejrzyj wtyczkę, kabelki itp.
Jak temperatury się nie będą różniły to teoretycznie jest opcja, że padły obie cześci czujnika ale za wiele na to bym nie liczył tylko szukał termostatu.
Polecam w tym przypadku (czujnik, termostat) oryginały z ASO
Części samochodowe online - Motostacja pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga