[A6 C6] 3.0TDI kontrolka silnika "check engine"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 25 lip 2009, 08:49
- Lokalizacja: Amsterdam
[A6 C6] 3.0TDI kontrolka silnika "check engine"
Witam.W Audicy A6 C6 3.0TDI z 2005r. którą oglądałem świeci się nieustannie kontrolka silnika.Ale auto jeździ w porządku nic nie stuka silnik pracuje idealnie nic nie dźwięczy.Co ciekawe ma też rąbnięty wskaźnik paliwa stoi cały czas na 0 i świeci się żeby zatankować.
Auto jest od początku serwisowane u dealera.Wydaje mi się też że ta " gruba stalowa rura która widać po prawej stronie pod maską jest mokra przy uszczelce.Nic spod niej nie kapie.
Co jej może dolegać,VAGa niestety nie mam.
Auto jest od początku serwisowane u dealera.Wydaje mi się też że ta " gruba stalowa rura która widać po prawej stronie pod maską jest mokra przy uszczelce.Nic spod niej nie kapie.
Co jej może dolegać,VAGa niestety nie mam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Takiego samochodu nie bierz
!
Gdyby to było coś błachego - to wierz mi, że na 100% sprzedający by usunął te usterki.
A jeśli to jakiś syf (np. uwalona turbina, brak kompresji, inne poważne usterki), to już spotkałem się z takimi posunięciami, że handlarz celowo wywołuje jakąś inną mało istotną usterkę (np. odłącza czujnik poziomu paliwa), po to żeby zasugerować napalonemu kupującemu iż za "max. dwadzieścia euro się naprawi i auto będzie jak nowe" :lol:
Pozdr
_TMr

Gdyby to było coś błachego - to wierz mi, że na 100% sprzedający by usunął te usterki.
A jeśli to jakiś syf (np. uwalona turbina, brak kompresji, inne poważne usterki), to już spotkałem się z takimi posunięciami, że handlarz celowo wywołuje jakąś inną mało istotną usterkę (np. odłącza czujnik poziomu paliwa), po to żeby zasugerować napalonemu kupującemu iż za "max. dwadzieścia euro się naprawi i auto będzie jak nowe" :lol:
Pozdr
_TMr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 25 lip 2009, 08:49
- Lokalizacja: Amsterdam
tmr pisze:Takiego samochodu nie bierz!
Gdyby to było coś błachego - to wierz mi, że na 100% sprzedający by usunął te usterki.
A jeśli to jakiś syf (np. uwalona turbina, brak kompresji, inne poważne usterki), to już spotkałem się z takimi posunięciami, że handlarz celowo wywołuje jakąś inną mało istotną usterkę (np. odłącza czujnik poziomu paliwa), po to żeby zasugerować napalonemu kupującemu iż za "max. dwadzieścia euro się naprawi i auto będzie jak nowe" :lol:
Pozdr
_TMr
Witam
Czy uszkodzony czujnik poziomu paliwa może powodować że pali się check engine?
Dzięki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 25 lip 2009, 08:49
- Lokalizacja: Amsterdam
Ha, tego się nie spodziewałem że ktoś odpisze w 3-letnim wątku!
Check Engine paliło się bo był jakiś problem z przepustnicą. Sprzedawca zrobił cały przegląd i usunął na swój koszt wszystkie usterki (1700 eur!)
Autko ma w tej chwili około 292.000km na liczniku
Poza drobnostkami typu uszkodzony przełącznik opuszczania szyb, czy słynne zaworki od ogrzewania które co jakiś czas trzeba smarować (skubani francuzi, nawet tego nie potrafią zrobić dobrze! Niby BOSCH ale Made in France i są efekty
) to auto śmiga jak nowe.

Check Engine paliło się bo był jakiś problem z przepustnicą. Sprzedawca zrobił cały przegląd i usunął na swój koszt wszystkie usterki (1700 eur!)
Autko ma w tej chwili około 292.000km na liczniku


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 25 lip 2009, 08:49
- Lokalizacja: Amsterdam
Po pierwsze: piszę się u "siebie wymieniłeś", a nie u "Ciebie wymieniłeś".KL4K50N pisze:A myślisz, że wszyscy wymieniają rozrząd za 8-10tysięcy? Jak tak to śmieszny jesteś. Chyba, że u Ciebie wymieniłeś same górne napinacze i ulżyłeś sobie na sercu myśląc, że po problemie...nikos pisze:Te 99 % to chyba sobie napisałeś, żeby ulżyć na sercu ...
Piszmy po Polsku.
ÂŚmieszny to jesteś ty kolego, zagłuszając swoje sumienie, że każdy tak ma .... Poczytaj sobie przypadek Arona, czy inne tutaj lub np na forum A8team. Albo najlepiej popytaj w fachowym warsztacie zajmującym się Audi np. SSerwis lub ASO. Dowiesz się jak takie grzechotanie się kończy. Albo czasem go nie słychać, a też przeskakuje. To po drugie.
Po 3 Znam przypadki 3.0 tdi z przebiegami ponad 300 tyś. km i nic nie słychać. Odpala idealnie, żadnego grzechotania. Więc Twoje 99 % jest mylne co najmniej o 40 %.
Po 4 - wymiana górnych napinaczy - zmniejsza ryzyko przeskoczenia łańcucha ( w górnej części). Pozostaje nadal dół ....
Po 5 Wymieniłem cały rozrząd na nowych ORI częściach Audi pozbawionych wad fabrycznych. Obecnie mam około 206 tyś, do 190 tyś nie było słychać. Więc coś w tym jest, że rozrząd wytrzymuje 200 tyś km ...
Po 6 Wcale nie miałem jakiegoś tragicznego grzechotania przy odpalaniu (1-2 s.), jednak zgłębiłem temat dokładnie ( od marcu się tym zajmowałem) i postanowiłem na wymianę samej góry, jednak przy rozebraniu samochodu z mechanikiem zdecydowaliśmy się na wymianę całości.
Czy wymieniać czy nie to jest pytanie równoznaczne temu czy wymieniać olej w TiP ?
Oczywiście grzechotanie nie jest normalnym objawem w takim samochodzie - chyba się zgodzisz ?
Można z tym jeździć, jednak im dłużej jeździsz, tym napinacz coraz mniej napina łańcuch, co zwiększa ryzyko przeskoczenia. Zima zwiększa ryzyko przeskoczenia.
Po ente jeśli stać mnie na masło to też musi mnie być stać na bułki.