Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,5 TDI] Dziwny problem z ładowaniem

Elektryka
ODPOWIEDZ
tytus84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:58
Lokalizacja: Legnica/Jelenia Góra

[A6 C5 2,5 TDI] Dziwny problem z ładowaniem

Post autor: tytus84 » 29 lis 2012, 13:09

Witam wszystkich.Mam pewien problem z ładowaniem. Otóż po odpaleniu silnika dalej świeci się kontrolka od ładowania a na voltomierzu pokazuje troszeczkę ponad 12V. Po dodaniu gazu kontrolka gaśnie i ładowanie wzrasta do ok 14V.Następnie jak włączę światła mijania ładowanie spada do ok 13V. Kiedy obroty silnika są powyżej 1000obr/min ładowanie jest ok 14V.Proszę o pomoc.Z góry dziękuję

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: [A6 C5 2,5 TDI] Dziwny problem z ładowaniem

Post autor: kot919 » 29 lis 2012, 16:48

tytus84 pisze:Witam wszystkich.Mam pewien problem z ładowaniem. Otóż po odpaleniu silnika dalej świeci się kontrolka od ładowania a na voltomierzu pokazuje troszeczkę ponad 12V. Po dodaniu gazu kontrolka gaśnie i ładowanie wzrasta do ok 14V.Następnie jak włączę światła mijania ładowanie spada do ok 13V. Kiedy obroty silnika są powyżej 1000obr/min ładowanie jest ok 14V.Proszę o pomoc.Z góry dziękuję
Kolego wygląda to na uszkodzony regulator napięcia. U ciebie po prostu ze wzrostem obrotów wzrasta napięcie generowane przez alternator. A gdy włączysz więcej urządzeń (podłączas obciążenie) alternator nie jest wstanie wygenerować odpowienio wysokiego prądu, stąd napięcie maleje.
Rolą regulatora w tym wszystkim jest sterować wzbudzeniem alternatora, tak aby generował on odpowiednie napięcia nie zależnie od obrotów i obciążenia.

Może być też ślizgający się pasek na kole pasowym alternatora, ale to powineneś dostrzec 'poranne piski' oraz możliwe osłabnięcie wspomagania na niskich obrotach.

tytus84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:58
Lokalizacja: Legnica/Jelenia Góra

Post autor: tytus84 » 29 lis 2012, 19:06

Dzięki kolego. Też tak pomyślałem o tym regulatorze.A nie orientujesz się czy żeby się dostać do niego trzeba demontować cały przód?

paprykarz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:29
Lokalizacja: zach.pomorskie

Post autor: paprykarz » 29 lis 2012, 19:38

witam kolegów,jeśli mogę się podłączyć,niestety rozbieramy,i przy okazji sprawdź rozrusznik,ostatnio przerabiałem temat,ale mam też inny problem,strasznie słabo świecą mi światła mijania,to znak że lampy czas wymienić ??
witam wszystkich

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 30 lis 2012, 01:16

paprykarz pisze: ...strasznie słabo świecą mi światła mijania,to znak że lampy czas wymienić ??
Tak OT, niestety degradacja odbłyśników i żółknięcie reflektorów to dość powszechny problem w naszych samochodach. Aby poprawić sytuację czeka Cię polerka lub/oraz ponowne napylenie odbłyśników lub/oraz wymiana reflektorów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl