[ APU 1.8 150 KM] obroty silnika a wiatraka
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
termostat wymieniony i działa wszystko jak potrzeba tzn temperatura wchodzi ładnie na 90st. Wisko wyciagnąłem podmuchałem poczyściłem załozyłem i mam tak ,że jak odpale auto to moge je reką zatrzymać ale nie wiem ile mam czekac by włączył sie wiatrak lub by nie mozna było go ręka zatrzymać. Na obroty ciągle wchodzi jak dodaje gazu.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
zarzyk,Jak dla mnie wygląda to na zabrudzone lub zapieczone łożyska które mogą dać efekt jakby to sprzęgło było winowajcą.Wadliwe sprzęgło też da podobne objawy.Nie musi być całkowicie zasprzęglone aby działało poprawnie,to się odbywa stopniowo jak sama nazwa na to wskazuje.I to może być przyczyną,sprzęgło zapiekło się i nie wysprzęgla kiedy jest zimne.Opór jest mały,ale wystarczający by wprawić go w ruch.Najlepszym rozwiązaniem jest wymiana na nowy.Po przejechaniu 10km i wyłączeniu silnika na postoju,sprawdziłem ile obrotów zrobi wiatrak po wprawieniu go w ruch.Było to od 1,5-2 obrotów.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2012, 15:32 przez Bilskirnir, łącznie zmieniany 2 razy.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Tzn. co ? chciałbyś rozebrać wisko, wylać olej (płyn), wyczyścić i złozyć z powrotem tak aby jeszcze mogło działać a nie było tylko kupką złomuBilskirnir pisze:Ja bym spróbował go oczyśćić jakimś dobrym środkiem czyszczącym który nie ma właściwośći smarnych

A wiesz, jak to działa i jest zbudowane


Części samochodowe online - Motostacja pl
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Bilskirnir, hehe, bardziej chyba mi chodziło o to, ze niezbyt sobie wyobrazam jak by to mozna rozebrać w taki sposób żeby możliwe było ponowne złożenie
?
A tak doświadczalnie to nawet jak silnik zimny to wisko nie kręci sie zupelnie luźno na łożyskach. Tez wystepuje jakiś opór cieczy. Jesli więc zwiekszamy obroty silnika to logiczne, że i obroty wiatraka się zwiekszą
To tak co do zasady. Natomiast gdyby ktoś chciał robic jakieś pomiary, to nie bardzo wiem jak ?


A tak doświadczalnie to nawet jak silnik zimny to wisko nie kręci sie zupelnie luźno na łożyskach. Tez wystepuje jakiś opór cieczy. Jesli więc zwiekszamy obroty silnika to logiczne, że i obroty wiatraka się zwiekszą

To tak co do zasady. Natomiast gdyby ktoś chciał robic jakieś pomiary, to nie bardzo wiem jak ?

Części samochodowe online - Motostacja pl
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
RomanS,to że się nie da tego rozebrać to wiem,tylko z tymi łożyskami to nie wiem co mnie ugryzło
.Jeżeli silnik nie był odpalany przez długi czas,to olej który znajduje się w sprzęgle wisco opada na dół co generalnie nie pozwoli na swobodne obracanie się wiatraka,przez opór jaki wywoła ten nagromadzony w jednym miejscu olej.Po odpaleniu,ten nagromadzony olej rozkłada się równomiernie na śćiankach poprzez siłę odśrodkową obracającego się wiatraka.Po kilku minutach pracy silnika i ponownym wyłączeniu go,wiatrak powinien się obracac swobodniej,choć nigdy nie będzie to aż tak swobodnie jak koło z rowera wprowadzone w ruch,wiadomo.Chciałem mu dać jakiś odnośnik do sytuacji.Czy pomocny ? Nie wiem ale mam taką nadzieję że tak,przynajmniej ma lepszy obraz co i jak.Pozdro

Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Dzieki za info. jak bede miał jakiś fundusz to chetnie zainwestuje w wisko narazie brzmi fajnie nie grzeje sie nie studi nadmiernie jest dobrze. Sprawdze też te obroty na zimnym juz wiem , że robi mało a na ciepłym sprawdze przy okazji. W serwisie mają jakieś blaszki do blokowania wiatraka. Tłumaczyli mi, że ręką to nie wolno a tym jak wiatrak jest zasprzęgnięty to spadną blaszki i tyle jak nie to bedzie stał. Na zimnym zgadza się wszystko a ciepły sprawdze 

Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a