Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 Avant2,5 TDI] Po chipie i co dalej

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Andreus1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:34
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[A6 C5 Avant2,5 TDI] Po chipie i co dalej

Post autor: Andreus1979 » 21 gru 2008, 12:57

Witam!!!
A6 2,5 TDI 150PS z przebiegiem 198tyś z walniętą pompą sam przywiozłem z Niemiec na początku 2008r. Pompke regenerowałem w lubartowie, nastepnie przychipowałem auto w DVT (Ożarów). serynie na hamowni wyszło 147Ps i 298Nm. Po zmianie programu wyszło 174Ps i 355Nm. Gościu powiedział że z tego silnika powinno być około 190Ps i 380Nm, ale że pompa jest już po regeneracjii i niestety nie puści więcej paliwa!!!
Po chipie zrobiłem 25tyś km i auto spisuje się bez zarzutów. Jeździ się o niebo lepiej szczególnie powyżej 100km/h widać dużą różnice a spalanie naprawde sie nie zmieniło. Lecz pozostał niedosyt w związku z tym mam pytania:

Czy do 150-tki AKN można zamontować wydajniejszą pompe wtryskową od 180-tki?

Czy do 150-tki można zainstalować lepsze wtryski od 180-tki
Ostatnio zmieniony 22 gru 2008, 13:56 przez Andreus1979, łącznie zmieniany 2 razy.

Andreus1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:34
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Andreus1979 » 22 gru 2008, 07:25

Co to sa tagi?

ninja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 17 lip 2008, 22:35
Lokalizacja: RZeszów
Kontakt:

Post autor: ninja » 22 gru 2008, 23:57

spora róznica jes między 150 ps a 180ps??

jeśli można wiedzieć ile zapłaciłeś za prodramik w DVT???

thx pozdro ;-)

Andreus1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:34
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Andreus1979 » 23 gru 2008, 07:34

Różnica jest naprawde duża, i nie ma wpływu na spalanie. Szczególnie na wyższych biegach powyżej 2000tyś obrotów, rozpędza się rewelacyjnie. Np ścigałem się z Betką 530d (184 Ps) i nie dała mi rady. Ale tak to jest że zawsze i tak mało. Jeśli wymieniłbym wtryski i udało sie założyć wydajniejszą pompe to przekroczyłbym 200Ps i 400Nm. Za program w DVT dałem 1100PLN

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 25 gru 2008, 14:25

tak tylko z czystej ciekawości, do ilu można max podkręcić KM i Nm w 2,5 TDI 180KM żeby sprzęgło wytrzymało no i żeby silnik nie przekręcił się po kilku tys km ??
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Andreus1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:34
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Andreus1979 » 26 gru 2008, 10:05

180-tke max do około 220Ps 420Nm. Sprzęgło, skrzynia i reszta da rade do więcej, lecz pompa niestety wiecej diesla nie puści i to przeważnie jest maxymalnie ile można z tego silnika wycisnąć

Awatar użytkownika
userPL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 23 gru 2008, 11:02
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: userPL » 21 sty 2009, 20:49

Jezeli pompa regenerowana , to ogolnie jestes w kropce , bo ani lepsze turbo , ani nic :D
i Jak po szynach ...........

Andreus1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:34
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Andreus1979 » 28 sty 2009, 17:19

Akurat mi musieli kiepsko zregenerować :-( . Bo wiem że 2,5 TDI większość tych motorów z nową lub regenerowaną pompą puszcza 190 koni. Wymienię jeszcze wtryski na te wydajniejsze od 180-tki, powinno pomóc ;-)


Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-03-07, 17:14 ]
I po zabiegu, teraz mam nowiotkie wtryski od 180-tki. Wyrzuciłem jeszcze katalizator, bo już mocno przypchany był i na pewno roli swej nie spełniał.
Po tych modyfikacjach pojechałem do tunera, wynik 189,2Ps i 427,3Nm.
I teraz nareszcie to autko jeździ :-)

[ Dodano: 2009-03-13, 09:52 ]
Elastyczność na 4-tym biegu 60-100 5,5sek
Na 5-tym od 80-120 7,2sek
Załączniki
DVT.JPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja