[ AKE 2.5 180 KM] Obfite kopcenie podczas rozruchu
[ AKE 2.5 180 KM] Obfite kopcenie podczas rozruchu
Witam
Proszę o pomoc bo już nie mam siły na autko.
AKE 2,5 tdi po lifcie 2002rok pompa L wtryski F brak błędów w kompie.
Po odpaleniu przez parę sekund ok.30 gdy chodzi na podwyższonych obrotach kopci na jasno-niebieskawo.
Dodam, iż w lato przy temperaturach dużo wyższych nie było tego problemu.
ÂŚwiece sprawdzone (grzeją). Wałki i hydraulika jeszcze w dobrym stanie,turbo suche,oleju nie bierze.
Gdzie szukać przyczyny co jeszcze sprawdzić.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
Proszę o pomoc bo już nie mam siły na autko.
AKE 2,5 tdi po lifcie 2002rok pompa L wtryski F brak błędów w kompie.
Po odpaleniu przez parę sekund ok.30 gdy chodzi na podwyższonych obrotach kopci na jasno-niebieskawo.
Dodam, iż w lato przy temperaturach dużo wyższych nie było tego problemu.
ÂŚwiece sprawdzone (grzeją). Wałki i hydraulika jeszcze w dobrym stanie,turbo suche,oleju nie bierze.
Gdzie szukać przyczyny co jeszcze sprawdzić.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
może i tak jak piszesz kolego lecz gdy stoją dwa identyczne autka obok siebie to jedno zapala i czysto z tyłu a za drugim "wielka mgła" więc chyba coś nie tak
Piszę o tym na forum gdyż wszystko co wyczytałem min.świecach pompach wtryskach jest ok
teraz jeszcze chcę się zabrać za kąt wtrysku i nie wiem czy to ma sens?
Piszę o tym na forum gdyż wszystko co wyczytałem min.świecach pompach wtryskach jest ok
teraz jeszcze chcę się zabrać za kąt wtrysku i nie wiem czy to ma sens?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 329
- Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
u mnie ponizej 5 stopni też kopci mocno , na 100% mam zły kąt wtrysku niedługo za to sie będę brał na chwile obecna nie mam laptopa.
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
mariuszr0, a jak długo jeździsz tym autem ? Bo jak kilka lat i wiesz, że nie miałeś nigdy puszczonego oleju w wydech to nie bylo pytania.
Ale jak np pół roku i nie wiesz co poprzedni własciciel miał za historie to róznie może być. Moga się po prostu oczyszczac tłumiki, trwa to dosyć długo, jeżeli jexdzisz długie trasy to szybciej ale jak tylko krótkie to jeszcze przyrasta ilośc sadzy w nich.
Produkujesz więcej tego dymu bo masz 2 zimne tłumiki a ja mam np 1
Silnik mamy identyczny a w Twoim przypadku musisz wygrzac 2x więcej objetości tłumika, co przy tej samej ilości spalin na wolnych obrotach bedzie trwało 2x dłużej.
A smrodek często zalezy od paliwa które zatankowałeś. Najmniej smierdzi (albo wcale) po Shellowskim V-Power albo Statoil Gold
Ale jak np pół roku i nie wiesz co poprzedni własciciel miał za historie to róznie może być. Moga się po prostu oczyszczac tłumiki, trwa to dosyć długo, jeżeli jexdzisz długie trasy to szybciej ale jak tylko krótkie to jeszcze przyrasta ilośc sadzy w nich.
Produkujesz więcej tego dymu bo masz 2 zimne tłumiki a ja mam np 1

Silnik mamy identyczny a w Twoim przypadku musisz wygrzac 2x więcej objetości tłumika, co przy tej samej ilości spalin na wolnych obrotach bedzie trwało 2x dłużej.
A smrodek często zalezy od paliwa które zatankowałeś. Najmniej smierdzi (albo wcale) po Shellowskim V-Power albo Statoil Gold

Części samochodowe online - Motostacja pl
kolego dałeś mi teraz do myślenia bo autko posiadam od roku i przejechałem 10tyś. gdy go zakupiłem było po wymianie turbiny bo padła. Po przejechaniu ok.tysiąca km turbo poszło na reklamację bo łożysko w turbince padło. Osobiście rozebrałem kolektor dolotowy i oczyściłem z oleju. Teraz po tym co wnioskuję może jeszcze trzeba by było wyjąć kata i tłumiki i je dokładnie oczyścić - choć kat powinien się chyba wygrzać bo na autostradzie przegoniłem go dość porządnie przez ok.godzinę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 18 mar 2012, 08:13
- Lokalizacja: Grabów nad Prosną
Witam,
Ja mam też sam problem jak odpalam rano zacznie kopcić na niebiesko ale dosłownie 30 sekund, z tym że dziwnie przygrywa silnik w tym czasie, ale co zauważyłem jak odpalę samochód i od razu ruszę przestaje kopcić i silnik też od razu pracuje normalnie, mnie to strasznie wkurza że tak zakopci i klekocze na zimnym...
auto mam od lutego kupiłem z padniętą pompom ale jak odpalił mechanik okazało sie że pokrywy zaworów była niedokręcone i się lał olej.
Wiec też nie wiem co dokładnie było z samochodem.
Ja mam też sam problem jak odpalam rano zacznie kopcić na niebiesko ale dosłownie 30 sekund, z tym że dziwnie przygrywa silnik w tym czasie, ale co zauważyłem jak odpalę samochód i od razu ruszę przestaje kopcić i silnik też od razu pracuje normalnie, mnie to strasznie wkurza że tak zakopci i klekocze na zimnym...
auto mam od lutego kupiłem z padniętą pompom ale jak odpalił mechanik okazało sie że pokrywy zaworów była niedokręcone i się lał olej.
Wiec też nie wiem co dokładnie było z samochodem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 lis 2012, 14:03
- Lokalizacja: wroclaw
witam wszystkich mam problem audi a6 avant 2.5 tdi 180 koni bylo dobrze odpalal na dotyk nawet po 2 miesiacach stania na dotyk a po wymianie filtra gong niechce odpalac rano i po dluszym postoju wymienilem przelewowe przewody trzeci filtr zaworek na filtrze i nic gdzies dostaje po dluszym postoju lewe powietrze na 2 przewodach wtryskowych jest tluste miedzy wtryskiem a przewodem czy morzliwe ze tam gdzies zasysa powietrze rano dlugo trzeba krecic mechanicy mowia ze pompa a drudzy ze wtrysk sterujacy bylem u pompiarza podloczyl mi sie pod kompa i stwierdzenie kont wtrysku na pompie i wtryskiwacz sterujacy bije na plus pompa regenerowana w niemczech bosch w 2009 wtryskiwacze tesz byly wstawiane nowe czy zapowietrzenie morze pokazywac takie bledy bo gdzies dostaje sie powietrze jak jusz zaskoczy to widac powietrze w przewodzie zasilajacym co mam zrobic wszyscy mowia pompa do regeneracji i nowy wtrysk ja im mowie ze nie ze trzeba znalesc przyczyne zapowietrzania sie a oni 2900 pompa i wtrysk sterujacy 1200 1800 zl jak przetestowac gdzie ciagnie powietrze mam jusz dosc na same wymiany przewodow i filtrow i diagnostow wydalem kase i nic z tego nie mam zamiaru dawac im zarobic tyle kasy silnik zdrowy nie kopci nie bierze oleju kopa ma niesamowitego przyspiesza szybko niedlawi sie tylko nie pali jak palil 2 miesiace temu zaraz po zgaszeniu odrazu odpala po dluszym staniu nie trzeba kilka razy odpalac jak ktos ma jakiegos sensownego pomysla to prosze pomuc pozdrawiam wszystkich
ladny czarny
witam
sprawdź przewody od filtra do pompy i podkładki przy pompie na przewodach (śruby mocujące przewody do pompy jedna chyba zwrotna nie pamiętam) miałem tak samo.
Pomogła wymiana oringu pod zaworkiem zwrotnym na filtrze i wymiana przewodu tego przeźroczystego do pompy bo obracał się lekko na króćcach.
Pozdro
sprawdź przewody od filtra do pompy i podkładki przy pompie na przewodach (śruby mocujące przewody do pompy jedna chyba zwrotna nie pamiętam) miałem tak samo.
Pomogła wymiana oringu pod zaworkiem zwrotnym na filtrze i wymiana przewodu tego przeźroczystego do pompy bo obracał się lekko na króćcach.
Pozdro

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 lis 2012, 14:03
- Lokalizacja: wroclaw
jusz niewiem co robic przewody ok niby ciagnie gdzies powietrze podejrzana jest teraz pompa przez dwa dni odpalal na dotyk jak stanolem na stacji zatankowalem przwie na ful auto nie odpalilo dopiero po kreceniu dluszym odpalilo wczesniej bylem na serwisie wymiana swiec zarowych jedna tylko sprawna bylo ok zatankowalem i lipa spowrotem na serwis przestawiali pompe w ta i wtamta nic nie daje teraz ciezko odpala jak jusz zaskoczy to zawur cisnienia chodzi wyregolowywuje cisnienie i silnik wchodzi na obroty i spada tak wachadlowo audi a6 2.5 tdi 180kon wyzej pisalem co bylo w jaki sposob to doszlo po zapowietrzeniu tak sie teraz robi
ladny czarny