Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Obfite kopcenie podczas rozruchu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
mariuszr0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:30
Lokalizacja: Toruń

[ AKE 2.5 180 KM] Obfite kopcenie podczas rozruchu

Post autor: mariuszr0 » 22 lis 2012, 15:00

Witam
Proszę o pomoc bo już nie mam siły na autko.
AKE 2,5 tdi po lifcie 2002rok pompa L wtryski F brak błędów w kompie.
Po odpaleniu przez parę sekund ok.30 gdy chodzi na podwyższonych obrotach kopci na jasno-niebieskawo.
Dodam, iż w lato przy temperaturach dużo wyższych nie było tego problemu.
ÂŚwiece sprawdzone (grzeją). Wałki i hydraulika jeszcze w dobrym stanie,turbo suche,oleju nie bierze.
Gdzie szukać przyczyny co jeszcze sprawdzić.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 23 lis 2012, 13:26

z tym niebieskawym to Ci sie wydaje pewnie - to tylko para wodna - skoro piszesz ze w lato nie ma problemu , błedów brak i wszystko ok - to nie ma sie co przejmowac :)

mariuszr0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:30
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mariuszr0 » 23 lis 2012, 14:45

Witam
Para wodna owszem tylko czuć nieprzepaloną ropę.
za autem to nie ma chmurki z tłumików tylko wielki obłok co wież mi nie jest normalne w tych silnikach.
miałem kilka tdi i żaden tak nie robił
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 23 lis 2012, 14:47

Ale 2.5 to nie "kazde" TDI :)
Kazdy posiadacz 2.5TDI ma ten sam objaw gdy temp spada ponizej 5st *C - popytaj na forum :)

mariuszr0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:30
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mariuszr0 » 23 lis 2012, 15:08

może i tak jak piszesz kolego lecz gdy stoją dwa identyczne autka obok siebie to jedno zapala i czysto z tyłu a za drugim "wielka mgła" więc chyba coś nie tak
Piszę o tym na forum gdyż wszystko co wyczytałem min.świecach pompach wtryskach jest ok
teraz jeszcze chcę się zabrać za kąt wtrysku i nie wiem czy to ma sens?

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 23 lis 2012, 15:24

oczywiscie kata wtrysku nie zaszkodzi sprawdzic :)
nieminej jednak ja dalej obstaje przy swoim ze to tylko para , ale niech inni sie wypowiedza.
U mnie przy temp ponizej 0 jest taka chmura ze przez tylną szybe nic nie widac i nigdy mnie to nie niepokoiło - wystarczy przejechac 1-2km i koniec z dymem

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 23 lis 2012, 15:26

u mnie ponizej 5 stopni też kopci mocno , na 100% mam zły kąt wtrysku niedługo za to sie będę brał na chwile obecna nie mam laptopa.
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

mariuszr0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:30
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mariuszr0 » 23 lis 2012, 15:29

oczywiście tak jest bo gdy autko zejdzie z podwyższonych obrotów to jest ok, lecz gdy temp. spadnie poniżej -20 stopni to podejrzewam, że domu nie będzie widać.
pozdro

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 23 lis 2012, 15:36


Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 23 lis 2012, 15:43

mariuszr0, a jak długo jeździsz tym autem ? Bo jak kilka lat i wiesz, że nie miałeś nigdy puszczonego oleju w wydech to nie bylo pytania.
Ale jak np pół roku i nie wiesz co poprzedni własciciel miał za historie to róznie może być. Moga się po prostu oczyszczac tłumiki, trwa to dosyć długo, jeżeli jexdzisz długie trasy to szybciej ale jak tylko krótkie to jeszcze przyrasta ilośc sadzy w nich.

Produkujesz więcej tego dymu bo masz 2 zimne tłumiki a ja mam np 1 <okok>
Silnik mamy identyczny a w Twoim przypadku musisz wygrzac 2x więcej objetości tłumika, co przy tej samej ilości spalin na wolnych obrotach bedzie trwało 2x dłużej.

A smrodek często zalezy od paliwa które zatankowałeś. Najmniej smierdzi (albo wcale) po Shellowskim V-Power albo Statoil Gold <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

mariuszr0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:30
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mariuszr0 » 23 lis 2012, 15:57

kolego dałeś mi teraz do myślenia bo autko posiadam od roku i przejechałem 10tyś. gdy go zakupiłem było po wymianie turbiny bo padła. Po przejechaniu ok.tysiąca km turbo poszło na reklamację bo łożysko w turbince padło. Osobiście rozebrałem kolektor dolotowy i oczyściłem z oleju. Teraz po tym co wnioskuję może jeszcze trzeba by było wyjąć kata i tłumiki i je dokładnie oczyścić - choć kat powinien się chyba wygrzać bo na autostradzie przegoniłem go dość porządnie przez ok.godzinę

PolKus.A6.2.5TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 18 mar 2012, 08:13
Lokalizacja: Grabów nad Prosną

Post autor: PolKus.A6.2.5TDI » 27 lis 2012, 07:31

Witam,
Ja mam też sam problem jak odpalam rano zacznie kopcić na niebiesko ale dosłownie 30 sekund, z tym że dziwnie przygrywa silnik w tym czasie, ale co zauważyłem jak odpalę samochód i od razu ruszę przestaje kopcić i silnik też od razu pracuje normalnie, mnie to strasznie wkurza że tak zakopci i klekocze na zimnym...
auto mam od lutego kupiłem z padniętą pompom ale jak odpalił mechanik okazało sie że pokrywy zaworów była niedokręcone i się lał olej.
Wiec też nie wiem co dokładnie było z samochodem.

hipciohipcio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 lis 2012, 14:03
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: hipciohipcio » 03 gru 2012, 00:25

witam wszystkich mam problem audi a6 avant 2.5 tdi 180 koni bylo dobrze odpalal na dotyk nawet po 2 miesiacach stania na dotyk a po wymianie filtra gong niechce odpalac rano i po dluszym postoju wymienilem przelewowe przewody trzeci filtr zaworek na filtrze i nic gdzies dostaje po dluszym postoju lewe powietrze na 2 przewodach wtryskowych jest tluste miedzy wtryskiem a przewodem czy morzliwe ze tam gdzies zasysa powietrze rano dlugo trzeba krecic mechanicy mowia ze pompa a drudzy ze wtrysk sterujacy bylem u pompiarza podloczyl mi sie pod kompa i stwierdzenie kont wtrysku na pompie i wtryskiwacz sterujacy bije na plus pompa regenerowana w niemczech bosch w 2009 wtryskiwacze tesz byly wstawiane nowe czy zapowietrzenie morze pokazywac takie bledy bo gdzies dostaje sie powietrze jak jusz zaskoczy to widac powietrze w przewodzie zasilajacym co mam zrobic wszyscy mowia pompa do regeneracji i nowy wtrysk ja im mowie ze nie ze trzeba znalesc przyczyne zapowietrzania sie a oni 2900 pompa i wtrysk sterujacy 1200 1800 zl jak przetestowac gdzie ciagnie powietrze mam jusz dosc na same wymiany przewodow i filtrow i diagnostow wydalem kase i nic z tego nie mam zamiaru dawac im zarobic tyle kasy silnik zdrowy nie kopci nie bierze oleju kopa ma niesamowitego przyspiesza szybko niedlawi sie tylko nie pali jak palil 2 miesiace temu zaraz po zgaszeniu odrazu odpala po dluszym staniu nie trzeba kilka razy odpalac jak ktos ma jakiegos sensownego pomysla to prosze pomuc pozdrawiam wszystkich
ladny czarny

mariuszr0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:30
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mariuszr0 » 03 gru 2012, 09:36

witam
sprawdź przewody od filtra do pompy i podkładki przy pompie na przewodach (śruby mocujące przewody do pompy jedna chyba zwrotna nie pamiętam) miałem tak samo.
Pomogła wymiana oringu pod zaworkiem zwrotnym na filtrze i wymiana przewodu tego przeźroczystego do pompy bo obracał się lekko na króćcach.
Pozdro <luzik>

hipciohipcio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 lis 2012, 14:03
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: hipciohipcio » 04 gru 2012, 20:27

jusz niewiem co robic przewody ok niby ciagnie gdzies powietrze podejrzana jest teraz pompa przez dwa dni odpalal na dotyk jak stanolem na stacji zatankowalem przwie na ful auto nie odpalilo dopiero po kreceniu dluszym odpalilo wczesniej bylem na serwisie wymiana swiec zarowych jedna tylko sprawna bylo ok zatankowalem i lipa spowrotem na serwis przestawiali pompe w ta i wtamta nic nie daje teraz ciezko odpala jak jusz zaskoczy to zawur cisnienia chodzi wyregolowywuje cisnienie i silnik wchodzi na obroty i spada tak wachadlowo audi a6 2.5 tdi 180kon wyzej pisalem co bylo w jaki sposob to doszlo po zapowietrzeniu tak sie teraz robi
ladny czarny

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja