[A6 C5 ] Odnowa lamp - przednich.
jak plastik zrobił się żółty to polerka Ci wystarczy a stłuczka chyba tu nie ma żadnego znaczenia. A pisałeś, że już to robiłeś w innych autach (ps. passeratti - dobre) to nie masz co się wahać w swoim przypadku. Ja za pierwszym razem za słabo przetarłem papierem i musiał po jakimś czasie proceder powtórzyć bo jednak nie byłem w pełni zadowolony z efektu.
od wewnątrz się nie poleruje. Wewnętrzną stronę klosza jedynie można umyć bo się mocno kurzy. Z zewnątrz lampa żółknie i matuje się przez np obijanie kamieniami, nieodpowiednie mycie auta (lamp), zimowe skrobanie szronu itd. czyli wszystko co może porysować klosze. A w środku czego takiego nie ma więc ludwik wystarczy (jeśli będziesz rozklejał lampę.
PZDR
PZDR
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 31 paź 2012, 21:14
- Lokalizacja: Woźniki, Śląskie
Witam,
opiszę jak ja wyczyściłem moje lampy bez ich demontażu.
Były bardzo zanieczyszczone i chyba od początku nikt ich nie regenerował.
Postanowiłem oczyścić tylko zewnętrzną część.
Na początku papier wodny 1500, później 2000 i na koniec 2500. Oczywiście na klocku korkowym, ruchy okrągłe.
Następnie pasta polerska Farecla ( 20 zł tubka ). Odrobinę pasty i wody na gąbkę i najmniejsze obroty na maszynce polerskiej.
Mnie zajęło to ok 1 godziny i efekt : lampy są jak nowe.
Pozdrawiam.
opiszę jak ja wyczyściłem moje lampy bez ich demontażu.
Były bardzo zanieczyszczone i chyba od początku nikt ich nie regenerował.
Postanowiłem oczyścić tylko zewnętrzną część.
Na początku papier wodny 1500, później 2000 i na koniec 2500. Oczywiście na klocku korkowym, ruchy okrągłe.
Następnie pasta polerska Farecla ( 20 zł tubka ). Odrobinę pasty i wody na gąbkę i najmniejsze obroty na maszynce polerskiej.
Mnie zajęło to ok 1 godziny i efekt : lampy są jak nowe.

Pozdrawiam.
1. Fiat 126p
2. Golf 3 2.8 - VR 6
3. Ford Cougar 2.5
4. Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
2. Golf 3 2.8 - VR 6
3. Ford Cougar 2.5
4. Audi A6 C5 3.0 Quattro Avant
Witam , zabrałem się za czyszczenie lamp ,po totalnym ich rozbrojeniu na czynniki pierwsze okazało się że mam soczewki większe niż myślałem , dlatego podzielę się z wami bardzo udanym tuningiem lamp przedliftowych które teraz świecą rewelacyjnie ,ponieważ powiększyłem średnicę osłony soczewki i zmniejszyłem odległość soczewki od niej ,wyeliminowałem gumowe poduszki dystansowe przez co soczewka wysunęła się i zwiększył się kąt świecenia lamp na jezdni .
Dodam że kolega posiada passata 2001 i właśnie u niego soczewka wygląda identycznie jak moja teraz po tej modernizacji .
Zrobiłem kilka fotek poglądowych i porównawczych lampy normalnej i po modernizacji , jest to bardzo prosta operacja do wykonania (otwór powiększyłem pilnikiem zdzierakaiem recznie szlifując ale można drymlem itp.) a efekt końcowy jest piorunujący w postaci szerszego kąta i ilości światła przed naszym autem.
Dołączyłem też fotki halogenów które też czyściłem i rozebrałem na czynniki pierwsze może komuś się przydadzą .
http://sdrv.ms/REHfkt
Dodam że kolega posiada passata 2001 i właśnie u niego soczewka wygląda identycznie jak moja teraz po tej modernizacji .
Zrobiłem kilka fotek poglądowych i porównawczych lampy normalnej i po modernizacji , jest to bardzo prosta operacja do wykonania (otwór powiększyłem pilnikiem zdzierakaiem recznie szlifując ale można drymlem itp.) a efekt końcowy jest piorunujący w postaci szerszego kąta i ilości światła przed naszym autem.
Dołączyłem też fotki halogenów które też czyściłem i rozebrałem na czynniki pierwsze może komuś się przydadzą .
http://sdrv.ms/REHfkt
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No teoretycznie, jak już michalpt, napisał świecą szerzej, więc może nawet na autostradzie bedą walić na przeciwległe pasy ruchukrzysztofput pisze:czy po tej modernizacji Hid-y nie bedą jeszcze bardziej oslepiały ?

Cos jak halogeny przeciwmgielne. Czyli jak sie naklada światło z jednej lampy na druga to efekt jasniejszy musi być <szok>
Nie bez powodu swiatła drogowe i mijania sa inaczej konstruowane niz halogeny przeciwmgielne. Maja świecić do przodu, cześciowo tylko się nakąłdając, na końcu zasiegu, tam gdzie natężenie światła jest mniejsze.
Porownanie z Passatem B5FL nie jest zbyt szczęśliwe, bo owszem Passat ma jakby bardziej na wierzchu soczewki ale są one umieszczone w dosyć głębokich "rurach" (takie uksztaltowanie odbłysnika "zewnetrznego") i swiatło może świecić wybitnie do przodu a nie na boki. W A6C5 soczewki są umieszczone bardziej "wyłupiasto" a teraz po przeróbce sa jeszcze bardziej na wierzchu.
Części samochodowe online - Motostacja pl
Przeczytaj mój temat z podpisu od przeróbce lamp tam wszystko opisanemichalpt pisze:Witam , zabrałem się za czyszczenie lamp ,po totalnym ich rozbrojeniu na czynniki pierwsze okazało się że mam soczewki większe niż myślałem , dlatego podzielę się z wami bardzo udanym tuningiem lamp przedliftowych które teraz świecą rewelacyjnie ,ponieważ powiększyłem średnicę osłony soczewki i zmniejszyłem odległość soczewki od niej ,wyeliminowałem gumowe poduszki dystansowe przez co soczewka wysunęła się i zwiększył się kąt świecenia lamp na jezdni .
Dodam że kolega posiada passata 2001 i właśnie u niego soczewka wygląda identycznie jak moja teraz po tej modernizacji .
Zrobiłem kilka fotek poglądowych i porównawczych lampy normalnej i po modernizacji , jest to bardzo prosta operacja do wykonania (otwór powiększyłem pilnikiem zdzierakaiem recznie szlifując ale można drymlem itp.) a efekt końcowy jest piorunujący w postaci szerszego kąta i ilości światła przed naszym autem.
Dołączyłem też fotki halogenów które też czyściłem i rozebrałem na czynniki pierwsze może komuś się przydadzą .
http://sdrv.ms/REHfkt


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 151
- Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Namysłów
Nie miałem w planach odnawiać lamp ale po wizycie na stacji obsługi, celem ustawienia świateł, zmuszony byłem zdemontować i naprawić prawą lampę - diagnosta tak kręcił regulacją wysokości, że przekręcił mi platikową zębatkę na poziomym trzpieniu aż odpadła i spadła gdzieś na osłonę silnika. Zdemontowałem osłonę, zębatkę znalazłem, godzinę mordowałem się z wyjęciem lampy (utrudniał mi to ten plastikowy uchwyt od strony chłodnicy) i kiedy już zająlem się klejeniem zębatki stwierdziłem, że na kloszu lampu jest wiele drobnych rys a w szczególności w miejscu gdzie świeci wiązka świtała przez soczewkę. Ktoś musiał często w tym miejscu trzeć klosz
. Szlifowałem klosz papierem 1000 i 2000 a następnie polerowałem mechanicznie gąbką z użyciem pasty Tempo, lekkościernej. W efekcie pozbyłem sie większości zarysowań, klosz jest bardzo gładki i przeźroczysty, efekt wydawał się super, ale... Kiedy porównałem klosz z drugim, niepolerowanym to mimo wielu rys, które posiada jego przeźroczystość jest bardziej "krystaliczna", "szklana" (nie wiem jak to inaczej określić). Czy może to być wina pasty polerskiej, różnie mówi się o Tempo w tym wątku, czy też efekt oczekiwany da zastosowanie jakiegoś lakieru bezbarwnego (zabezpieczy też przed UV)?

Witam po zamontowaniu lamp przymiezałem sie do korekcyjnego ustawienia ale nie było takiej potrzeby , wysokość jest identyczna jak przed przeróbką zaznaczyłem sobie cechy na ścianie i jest ok , a co do kąta,szerokości to jest bardzo dobrze nie oślepia przeciwnego pasa ruchu i nie może bo za to odpowiada przysłona blaszana w środku między odbłyśnikiem a soczewką .Nie jestem fanem wiejskiego tuningu i świecenia lampami po koronach drzew dlatego teraz po przejechaniu ok 3 tyś km że przeróbka jest trafiona .krzysztofput pisze:michalpt, a jak teraz z ustawieniem świateł ? nie ma problemu ? czy po tej modernizacji Hid-y nie bedą jeszcze bardziej oslepiały ?
Przepraszam jeśli już temat wystąpił wcześniej to może moje niedopatrzenie ale po prostu ten pomysł wpadł mi niespodziewanie podczas czyszczenia lamp.
W niedługim czasie będę chciał założyć soczewki bi-xenonowe zastanawiam się bo znalazłem soczewki z z gniazdami na H7 czy też założyć np. D2S co i tak wiąże się z założeniem całego dodatkowego osprzętu .Jednak taniej wychodzi bi-xenon na H7 i kupno takiego zestawu hid do niego.Natomiast z długich świateł zamierzam zrobić swiatła do jazdy dziennej na dobrych ledach odpowiadających naszych H7 .
Co do xenonów to mogę stwierdzić że można śmiało założyć do naszych orginalnych lamp ponieważ jest na dole napis m.in. D2S który właśnie opisuje rodzaj palnika jaki był montowany w tamtych czasach .
A co do oślepiania xenonami to nie wszyscy sie orientują a są dwa rodzaje palników D2S i D2R tak samo sie ma do podróbek z allegro np na gniazdo H7 jest H7 i H7R właśnie litera R to przysłona pod spodem palnika który można zamontować do lampy bez przysłony (my w soczewkach taką mamy ) lub lampy bez soczewkowej ,sam mam taki zestaw H7R (4300 stopni K- barwa najbardziej zbliżona do bieli) w audi A3 z 98r (lampy orgianlne dwukomorowe bez soczewki) i jezdże 2 lata ,na corocznej diagnostyce przechodzi bez problemu .
Podobny zestaw xenonów tylko że na H1 (H1 nie ma z literą R ) miałem w oplu omedze (lampa soczewkowa Hella ) 4 lata i nigdy nie było problemu z oślepianiem ,tylko że lewą przysłonę po stronie kierowcy dałem całkiem w pozycji poziomej ,w naszych lampach w A6 też są takie ruchome blaszki ,generalnie służą do zmiany światła na ruch lewostronny .
Jak wyżej opisałem zależy mi na bardzo dobrym oświetleniu przed samochodem a nie oślepianiu i szpanowaniu np.ksenonami 8000 lub 12000 st K ( katastrofa ) ponieważ jeżdżę głównie gdy jest jeszcze i już ciemno , nie zdarzyło mi się aby auto z przeciwka blindowało mnie mnie swoimi długimi .
Pozdrawiam i czekam na komentarze.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
michalpt, ciesze się, ze jesteś zadowolony ale jednak wprowadzasz tu dosyć dużo informacji niezgodnych z prawdą
Z tego, co pobieżnie zauwazyłem, to
Może na przeglądzie Ci przechodzi, świadczy to tylko o poziomie diagnosty (no chyba, że mu jakoś chwilowo ten poziom obnizasz i nie zauważa
), jak trafisz na rozgarnietego policjanta na drodze to dowód rejestracyjny stracisz i sobie za nim pobiegasz
? <szok> <szok> <szok>
No bo ledy dadzą ze 3 razy mniej światla niż zwykął żarówka
A poza tym idą świeta to może jeszcze dla kompletu wystroju jakaś mała choineczka z bombkami na dach
!
Było mnóstwo razy na forum, poszukaj
Prosiłes o komentarz, wiec pewnie liczyłes się z tym, ze nie tylko pochlebne otrzymasz

Z tego, co pobieżnie zauwazyłem, to
Za ksenona w lampach bez soczewki powinni wieszaćmichalpt pisze:w audi A3 z 98r (lampy orgianlne dwukomorowe bez soczewki) i jezdże 2 lata ,na corocznej diagnostyce przechodzi bez problemu

Może na przeglądzie Ci przechodzi, świadczy to tylko o poziomie diagnosty (no chyba, że mu jakoś chwilowo ten poziom obnizasz i nie zauważa


Totalnie nieprawda, mozesz w ten sposób tylko zmienic na światłą USAmichalpt pisze:w naszych lampach w A6 też są takie ruchome blaszki ,generalnie służą do zmiany światła na ruch lewostronny .

I co, bez długich będziesz jeździłmichalpt pisze:Natomiast z długich świateł zamierzam zrobić swiatła do jazdy dziennej na dobrych ledach odpowiadających naszych H7 .

No bo ledy dadzą ze 3 razy mniej światla niż zwykął żarówka

A poza tym idą świeta to może jeszcze dla kompletu wystroju jakaś mała choineczka z bombkami na dach

Tego nie będę komentował, ale dla porównania" to że na płocie jest napis "dupa" to wcale nie znaczy, że sie da ....michalpt pisze:Co do xenonów to mogę stwierdzić że można śmiało założyć do naszych orginalnych lamp ponieważ jest na dole napis m.in. D2S który właśnie opisuje rodzaj palnika jaki był montowany w tamtych czasach .


Było mnóstwo razy na forum, poszukaj

Prosiłes o komentarz, wiec pewnie liczyłes się z tym, ze nie tylko pochlebne otrzymasz

Części samochodowe online - Motostacja pl
Co ty piszesz Bi-Xenon na H7 chyba nie wiesz jak działa bixenon, to nie są dwie osobne żarówki a specialna konstrukcja soczewki zobacz w moim temacie. Gdzie elektromagnes steruje przesłoną w soczewce.michalpt pisze:W niedługim czasie będę chciał założyć soczewki bi-xenonowe zastanawiam się bo znalazłem soczewki z z gniazdami na H7 czy też założyć np. D2S co i tak wiąże się z założeniem całego dodatkowego osprzętu .Jednak taniej wychodzi bi-xenon na H7 i kupno takiego zestawu hid do niego.Natomiast z długich świateł zamierzam zrobić swiatła do jazdy dziennej na dobrych ledach odpowiadających naszych H7 .krzysztofput pisze:michalpt, a jak teraz z ustawieniem świateł ? nie ma problemu ? czy po tej modernizacji Hid-y nie bedą jeszcze bardziej oslepiały ?
Co do xenonów to mogę stwierdzić że można śmiało założyć do naszych orginalnych lamp ponieważ jest na dole napis m.in. D2S który właśnie opisuje rodzaj palnika jaki był montowany w tamtych czasach .
Druga sprawa to jak piszesz że możesz założyć D2S, można ale sam przerabiałem lampy zwykłe na bi-xenon (ten prawdziwy) i mogę powiedzieć że w lampach zwykłych inny jest odbłyśnik soczewki niż w przypadku xenonu, niby to samo ale nie.
Jak dla mnie wkładanie zestaw HID powinno być zakazane bo praktycznie wszystkie albo mają złą barwe albo lampy są nieprzystosowane do niego. Na allegro można kupić porysowane lampy xenon zregenerować je, dokupić przetwornice i cieszyć się prawdziwymi xenonami. Dodatkowo wymagane jest jeszcze poziomowanie i spryski. Ja muszę dodać spryski do swojego auta tak samo poziomowanie, bo na przeglądzie mogą się czepiać.
Wiem że to "troszkę" temat nie dotyczący mojego auta ale odnośnie regeneracji/odnowy reflektorów zostało tu już tak wiele powiedziane że żal zakładać nowy topik. Chcę tylko poinformować wszystkich zainteresowanych od A6 C6 regeneracją odbłyśnika, że można wymontować bez rozklejania klosza odbłyśnik razem z soczewką z lampy ale podobno tylko w ksenonach "nie skrętnych" !Jestem właśnie po własnoręcznym demontażu odbłyśników z lamp. Jeden problem to odbłyśnik jest z nitowany razem z soczewką, ale jak przedzwoniłem do Pana "speca" od lamp (0x4B25A i igo_89 dzięki chłopaki
) to powiedział że niestanowi to problemu w regeneracji odbłyśnika (on sobie z tym poradzi). Więc teraz wysyłka... mała polerka.... żarniki nówki Ultra Blue 6000 K i....sam jestem ciekaw efektów
Ale mam też pytanko do wtajemniczonych w polerkę z lakierowaniem. Chcę polakierować po polerce i zastanawiam się czy lakierować odrazu po przetarciu papierem np. 2000 a później tylko polerka pastą, czy też może przetrzeć papierem 2000, później lakier (2 - 3 razy), pózniej znowu papier 2500 i dopiero polerka pastą
Nie wiem jak z tym lakierem bo nie za wiele padło informacji na ten temat. I jak długo musi schnąć taki lakier żeby można było go polerować ?
Wielkie dzięki za info


Ale mam też pytanko do wtajemniczonych w polerkę z lakierowaniem. Chcę polakierować po polerce i zastanawiam się czy lakierować odrazu po przetarciu papierem np. 2000 a później tylko polerka pastą, czy też może przetrzeć papierem 2000, później lakier (2 - 3 razy), pózniej znowu papier 2500 i dopiero polerka pastą

Wielkie dzięki za info
Witam jak wyżej napisałem jest zasadnicza róznica miedzy palnikami xenonowymi dlatego zastosowałem palnik typu R z przysłoną i nie oślepia ,takie własnie sa montowane seryjnie w lagunie volvo i innych gdzie nie ma soczweki ,wiem ze rodzaj odbłyśnika tez jest wazny , zapraszam na do obejżenia mojej A3 i zapewniam że nie oślepiają ,poniewaz nie świeci pełna lampa tylko jak to się ma np. w zarówkach h4 gdzie jest tez taka przysłona na żarniku świateł mijania.Napiszę jescze raz nie ma mowy o oślepianiu poniważ dól palnika jest przysłoniety blaszną osłoną , proponuje poczytać gdzie i jakie palnki xenonowe sie stosuje a nie wyśmiewać się.
ÂŻeby nie być gołosłowny podaję stronki :
http://www.aliveboard.com.pl/szablon_al ... ytania.htm
http://www.poradnik.xenonowy.pl/
Zastanawia mnie ze nie spotkaliście orginalnej soczewki na żarówke H7 z przysłoną na elektromagnes (gdzie ona odpowiada za światła krótkie i długie) jak to sie ma w ori bi-xenon soczewkach np. na D2S i podobna różnica polega na gnieździe w jakie wkładamy żarnik H7 lub H1 czy tez palnik D1S ,D2S, D4S itp .Otrzymałem informację od sprzedawcy że w zalezności od zastosowanych w pojezdzie zarówek lub palników dopasowuje gniazdo do oświetlenia w samochodzie .
Kolejna stronka
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/porow ... eflektorow
Wiem że zaraz rozpiszecie sie co do różnicy w samych odbłyśnikach tylko napiszcie mi jak jesteście tacy mądrzy dlaczego na moich lampach mam zamontowane żarówki H1 a na kloszu pisze że mozna w nich stosować palnik D2S ,podobnie miałem w oplu omedze 2001r, zawieszenie tył nivo ,spryski na lampach a zarówka H1 po zmianie na xenony z przetwornicami żadnego efektu oślepiania na diagnostyce ( prawie 4 lata i 3 stacje diagnostyczne dlatego prosze nie piszcie takich żeczy ) idealne odcięcie światła i cienia ,obojetnie co tam wsadzisz bo widocznie to dla niektórych jest niezrozumiałe ,jest przysłona blaszana i czy to xenon czy zarówka czy świeczka nie przełamie tej bariery i nie oslepi powyżej nic i nikogo .Przejezdziłem kilkadziesiat tyś. km a wy tu na mnie jakies du.. wieszacie .
Prosty przykład zasłonić dłonią połowę klosza latarki poświecić na scianę ,zmienić zarówkę lub zamontować zestaw z xenonem zaswiecić i skierować na ścianę ? to jest taka aluzja ale tak to działa ,jeżeli nie zmienimy ogniskowej (bardzo istotne )to wszystko ok ,natomiast natężenie strumienia świetlnego będzie większe a oto nam przecież chodzi.
Widocznie niezrumiale napisałem o co mi dokładnie chodzi.np ze światłami do jazdy dziennej proponuje popatrzyć na np A8 , A4 ,passat B6 z seryjnymi światłami do jazdy dziennej montowanymi tam gzie ja mam światła długie . Moje długie były by w soczewce własnie z przysłoną elektromagnetycznie włączaną i na źarnik lub palnik H7 .
Jeszce jedno co sądzicie o przekaźnikach obniżających napięcie, dają identyczny efekt co w orgianalnych ale biedniejszych wersjach np.A8 gdzie wewnętrzne lampy do jazdy dziennej zamiast diód żarzą się pożółkłym światłem żarówki . Na marginesie do zastosowania światła do jazdy dziennej wystarczy już żarówka 21W przy 12V już lata temu były stosowane np. w maluchach ,dla dociekliwych jedna z wielu stron http://www.motofakty.pl/artykul/swiatla ... j-led.html
Jestem jak najbardziej daleki od montowania oświetlenia które oślepia lub w jakiś inny sposób powoduje utrudnienie poruszających się na przeciwnym pasie ruchu pojazdów ,i uważam właśnie że po to się tworzy takie tematy aby niektórzy zdali sobie z tego sprawę.
Dzięki za odzew , ponieważ są to moje przemyślenia i nie uważam że wszystkie mogą być trafne dlatego liczę się również z waszymi słowami krytyki .
Pozdrawiam i czekam na wasze opinie.
ÂŻeby nie być gołosłowny podaję stronki :
http://www.aliveboard.com.pl/szablon_al ... ytania.htm
http://www.poradnik.xenonowy.pl/
Zastanawia mnie ze nie spotkaliście orginalnej soczewki na żarówke H7 z przysłoną na elektromagnes (gdzie ona odpowiada za światła krótkie i długie) jak to sie ma w ori bi-xenon soczewkach np. na D2S i podobna różnica polega na gnieździe w jakie wkładamy żarnik H7 lub H1 czy tez palnik D1S ,D2S, D4S itp .Otrzymałem informację od sprzedawcy że w zalezności od zastosowanych w pojezdzie zarówek lub palników dopasowuje gniazdo do oświetlenia w samochodzie .
Kolejna stronka
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/porow ... eflektorow
Wiem że zaraz rozpiszecie sie co do różnicy w samych odbłyśnikach tylko napiszcie mi jak jesteście tacy mądrzy dlaczego na moich lampach mam zamontowane żarówki H1 a na kloszu pisze że mozna w nich stosować palnik D2S ,podobnie miałem w oplu omedze 2001r, zawieszenie tył nivo ,spryski na lampach a zarówka H1 po zmianie na xenony z przetwornicami żadnego efektu oślepiania na diagnostyce ( prawie 4 lata i 3 stacje diagnostyczne dlatego prosze nie piszcie takich żeczy ) idealne odcięcie światła i cienia ,obojetnie co tam wsadzisz bo widocznie to dla niektórych jest niezrozumiałe ,jest przysłona blaszana i czy to xenon czy zarówka czy świeczka nie przełamie tej bariery i nie oslepi powyżej nic i nikogo .Przejezdziłem kilkadziesiat tyś. km a wy tu na mnie jakies du.. wieszacie .
Prosty przykład zasłonić dłonią połowę klosza latarki poświecić na scianę ,zmienić zarówkę lub zamontować zestaw z xenonem zaswiecić i skierować na ścianę ? to jest taka aluzja ale tak to działa ,jeżeli nie zmienimy ogniskowej (bardzo istotne )to wszystko ok ,natomiast natężenie strumienia świetlnego będzie większe a oto nam przecież chodzi.
Widocznie niezrumiale napisałem o co mi dokładnie chodzi.np ze światłami do jazdy dziennej proponuje popatrzyć na np A8 , A4 ,passat B6 z seryjnymi światłami do jazdy dziennej montowanymi tam gzie ja mam światła długie . Moje długie były by w soczewce własnie z przysłoną elektromagnetycznie włączaną i na źarnik lub palnik H7 .
Jeszce jedno co sądzicie o przekaźnikach obniżających napięcie, dają identyczny efekt co w orgianalnych ale biedniejszych wersjach np.A8 gdzie wewnętrzne lampy do jazdy dziennej zamiast diód żarzą się pożółkłym światłem żarówki . Na marginesie do zastosowania światła do jazdy dziennej wystarczy już żarówka 21W przy 12V już lata temu były stosowane np. w maluchach ,dla dociekliwych jedna z wielu stron http://www.motofakty.pl/artykul/swiatla ... j-led.html
Jestem jak najbardziej daleki od montowania oświetlenia które oślepia lub w jakiś inny sposób powoduje utrudnienie poruszających się na przeciwnym pasie ruchu pojazdów ,i uważam właśnie że po to się tworzy takie tematy aby niektórzy zdali sobie z tego sprawę.
Dzięki za odzew , ponieważ są to moje przemyślenia i nie uważam że wszystkie mogą być trafne dlatego liczę się również z waszymi słowami krytyki .
Pozdrawiam i czekam na wasze opinie.