[ ACK 2.6 193 KM] Problem z zagrzaniem silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Witam ponownie.Jak panowie z temperaturą bo problem powrócił gdy temperatura spadła w okolice zera.Układ odpowietrzałem podciśnieniowo.Termostat nowy,czujnik temperatury był walnięty-został wymieniony i...dalej trzeba jechać minimum 12km żeby osiągnąć upragnione o tej porze roku 90 stopni.Potem temperatura trzyma się cały czas o ile nie przekroczę 100km/h.Przy wyższych prędkościach spada do około 80.Brak już mi sił i pomysłów
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
witam . mam to samo wymieniłem też czujnik chociaż stary był ok i dalej to samo zaczynam myśleć że ten typ tak ma .zastanawia mnie jedno co zauważyłem że podczas rozgrzewania i jazdy po zakrętach zaraz za zakrętem zaczyna lecieć cieplejsze powietrze w SPAM do tego które leci z nawiewów podczas jazdy po prostej .pozdro
tylko quatrro !
- krychu30
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
- Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie
Koledzy ja miałem taka sytuację niedawno czujnik wymieniony, termostat wymieniony i dalej to samo u mnie okazało się że w zegarkach były zasniedziale połączenia na wskaźniku temperatury wykrecilem nakretki wskaźnika i streciłem ponownie na smar miedziany teraz mam 90 na blacie.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
Koledzy ostatnio wymieniłem pompe wody na Runnvila i po wymianie oczywiście odpowietrzanie układu temperatura na wskazniku 90 odpowietrznik odkręcony węże gorące z nawiewu leci ciepłe powietrze. Po zgaszeniu i odpaleniu leci już letnie powietrze nawet po osiągnięciu 90 stopni po dodaniu gazu zaczyna dmuchać ciepłym, myślałem że coś z nagrzewnicą ale podłączyłem pod nią wąż z wodą i ma dobry przepływ. Podczas jazdy dmucha ciepłym tem na wskażniku 90 a oleju rośnie ponad 100 wcześniej miałem 80-90. Rano zapalam samochód i ruszam do pracy z nawiewu wieje zimnym powietrzem chociaż temperatura osiągnęła 70 stopni jazda na benzynie co wcześniej już dawno przełanczał się na gaz. Założyłem z powrotem starą pompę i ogrzewanie powróciło rano kilka minut po odpaleniu przełancza się na gaz i zaczyna lecieć ciepłe powietrze i wszystko jest ok. Wymieniłem pompę na drugą nową SKF i znów ta sama sytuacja nie wiem co jest grane dlaczego tak się dzieje nie możliwe że dwie nowe pompy są uszkodzone wszystko wsazuje na małą wydajność pomp ale czy to możliwe proszę o pomoc
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
- krychu30
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
- Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie
Niski poziom płynu lub zapowietrzony układ chłodzenia, wirnik w nowej pompie jest taki sam ja w starej ?tapir173 pisze:Koledzy ostatnio wymieniłem pompe wody na Runnvila i po wymianie oczywiście odpowietrzanie układu temperatura na wskazniku 90 odpowietrznik odkręcony węże gorące z nawiewu leci ciepłe powietrze. Po zgaszeniu i odpaleniu leci już letnie powietrze nawet po osiągnięciu 90 stopni po dodaniu gazu zaczyna dmuchać ciepłym, myślałem że coś z nagrzewnicą ale podłączyłem pod nią wąż z wodą i ma dobry przepływ. Podczas jazdy dmucha ciepłym tem na wskażniku 90 a oleju rośnie ponad 100 wcześniej miałem 80-90. Rano zapalam samochód i ruszam do pracy z nawiewu wieje zimnym powietrzem chociaż temperatura osiągnęła 70 stopni jazda na benzynie co wcześniej już dawno przełanczał się na gaz. Założyłem z powrotem starą pompę i ogrzewanie powróciło rano kilka minut po odpaleniu przełancza się na gaz i zaczyna lecieć ciepłe powietrze i wszystko jest ok. Wymieniłem pompę na drugą nową SKF i znów ta sama sytuacja nie wiem co jest grane dlaczego tak się dzieje nie możliwe że dwie nowe pompy są uszkodzone wszystko wsazuje na małą wydajność pomp ale czy to możliwe proszę o pomoc
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
Węże od wody przy reduktorze zimne poziom płynu na maxa łopatki wirnika w nowej pompie powiedziałbym że większe niż w starej. Dziś spróbuje odpowietrzyć ponownie
[ Dodano: 2012-11-16, 17:22 ]
Dziś podjechałem do znajomego mechanika opowiedziałem co robiłem po kolei od razu zapytał o węże czy są drożne zaczął badać węże czy są ciepłe i okazało się że wężyk przelewowy z głównego grubego węża od chłodnicy idący do zbiorniczka wyrównawczego w jego górnej części jest zapchany kamieniem. Krótkie czyszczenie i po problemie ogrzewanie powróciło i wszystko hula aż miło teraz w spokoju mogę wypić piwko nie wiemy tylko dlaczego auto grzało na starej pompie ale to już nie istotne dzięki wszystkim za pomoc
[ Dodano: 2012-11-16, 17:22 ]
Dziś podjechałem do znajomego mechanika opowiedziałem co robiłem po kolei od razu zapytał o węże czy są drożne zaczął badać węże czy są ciepłe i okazało się że wężyk przelewowy z głównego grubego węża od chłodnicy idący do zbiorniczka wyrównawczego w jego górnej części jest zapchany kamieniem. Krótkie czyszczenie i po problemie ogrzewanie powróciło i wszystko hula aż miło teraz w spokoju mogę wypić piwko nie wiemy tylko dlaczego auto grzało na starej pompie ale to już nie istotne dzięki wszystkim za pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 lip 2012, 14:06
- Lokalizacja: brechen/hessen
Witam
U mnie po wymianie nagrzewnicy wystepuje ciekawe zjawisko *btw nie mam gazu"
Na autostradzie temperatura okolo 60 stopni (jezdze wolno tak 110-120)
W miescie nagrzewa sie normalnie do 90stopni czasami troche spadnie ale ogolnie temp trzyma
Nawiew jest okey dmucha cieplym tak wiec nagrzewnica okey
plyn mam na max rowno z wskaznikiem lecz na zakretach potrafi pokazac mi brak plynu po kilku sek kontrolka gasnie
Wczoraj na postoju nagrzalem silnik do 90stopni,zdjelem pokrywe zbiorniczka i po zalaczeniu drugiego obiegu zaczelo mi bulkac w zbiorniku z przewodu przelewowego,natomiast po dodaniu gazu zaczelo wywalac plyn i pare wodna (nie czulem spalin ,oleju tez nie znalazlem.
Jakies pomysly zanim zaczne wyszarpywac uszczelki glowicy ?
aha jest to silnik w ukladzie V i pomiedzy lewymi a prawymi cylindrami mam dwie rury ta jedna po stronie kierowcy idzie do weza gumowego nagrzewnicy i w miejscu w ktorym wchodzi w silnik jest cala upackana w oleistym plynie jak i reszta silnika w tym miejscu .
Czy jest mozliwe ze w tym typie ukladu chlodzenia przez te nieszczelne poloczenie moze wywalac plyn chlodniczy a tym samym zapowietrzac uklad i czy mozna te polaczenie jakos uszczelnic .
Aha i jeszcze jedno ma ktos elektroniczna forme ksiazki napraw audi ? najlepiej w jezyku angielskim -z niemieckim jeszcze sobie nie do konca radze ale od biedy mogl by byc
U mnie po wymianie nagrzewnicy wystepuje ciekawe zjawisko *btw nie mam gazu"
Na autostradzie temperatura okolo 60 stopni (jezdze wolno tak 110-120)
W miescie nagrzewa sie normalnie do 90stopni czasami troche spadnie ale ogolnie temp trzyma
Nawiew jest okey dmucha cieplym tak wiec nagrzewnica okey
plyn mam na max rowno z wskaznikiem lecz na zakretach potrafi pokazac mi brak plynu po kilku sek kontrolka gasnie
Wczoraj na postoju nagrzalem silnik do 90stopni,zdjelem pokrywe zbiorniczka i po zalaczeniu drugiego obiegu zaczelo mi bulkac w zbiorniku z przewodu przelewowego,natomiast po dodaniu gazu zaczelo wywalac plyn i pare wodna (nie czulem spalin ,oleju tez nie znalazlem.
Jakies pomysly zanim zaczne wyszarpywac uszczelki glowicy ?
aha jest to silnik w ukladzie V i pomiedzy lewymi a prawymi cylindrami mam dwie rury ta jedna po stronie kierowcy idzie do weza gumowego nagrzewnicy i w miejscu w ktorym wchodzi w silnik jest cala upackana w oleistym plynie jak i reszta silnika w tym miejscu .
Czy jest mozliwe ze w tym typie ukladu chlodzenia przez te nieszczelne poloczenie moze wywalac plyn chlodniczy a tym samym zapowietrzac uklad i czy mozna te polaczenie jakos uszczelnic .
Aha i jeszcze jedno ma ktos elektroniczna forme ksiazki napraw audi ? najlepiej w jezyku angielskim -z niemieckim jeszcze sobie nie do konca radze ale od biedy mogl by byc
Spokojnie nie oznacza to jeszcze uszczelki musisz dobrze osadzić wąż na rurze i skręcić opaską to miejsce jest podatne na uszkodzenia u mnie też puścił wąż w tym miejscu opaska go przecieła obciąłem kawałek i osadziłem na nowo. To że wywala płyn i pare po rozgrzaniu zbiornikiem to normalne ciśnienie, dodatkowo nieszczelność zapowietrza układ . Jak miałem walniętą uszczelkę to węże były jak skała nie dały się nacisnąć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 lip 2012, 14:06
- Lokalizacja: brechen/hessen
mi chodzi bardziej o drugi koniec tej metalowej rurki -w miejscu w ktorym laczy sie z silnikiem
weze powymienialem przy okazji wymiany nagrzewnicy -przy wymianie dowiedzialem sie ,ze znam mase przeklenstw i nie tylko w jezyku polskim
a projektanci Audi sie w grobie przewracali jak im slalem krotkie i dlugie :D
weze powymienialem przy okazji wymiany nagrzewnicy -przy wymianie dowiedzialem sie ,ze znam mase przeklenstw i nie tylko w jezyku polskim
a projektanci Audi sie w grobie przewracali jak im slalem krotkie i dlugie :D
To już grubszy temat trzeba by zdjąć kolektor ssący żeby ją wyjąć ewentualnie poluzować i wyciągnąć z bloku tylko nie pamiętam czy się da bez wyjęcia kolektora. Na końcach są chyba oringi o ile pamiętam jak montowałem tą rurę to dodatkowo pojechałem to miejsce silikonem. Miałem ułatwione zadanie bo miałem wyjęty silnik
[ Dodano: 2012-11-20, 12:06 ]
Jak zapalisz to widać jak coś leci na tych połączeniach czy tylko jest zapocone
[ Dodano: 2012-11-20, 12:06 ]
Jak zapalisz to widać jak coś leci na tych połączeniach czy tylko jest zapocone
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 lip 2012, 14:06
- Lokalizacja: brechen/hessen
w sumie to bardziej wyglada na zalane niz zapocone
teraz odpowietrzalem sobie uklad i widac struge plynu ciagnaca sie od tej rurki do tylu
zastanawiam sie nad jakims tymczasowym rozwiazaniem na miesiac lub dwa (klej termoutwardzalny lub cos w tym stylu
jade w grudniu do polski i przy okazji zamontuje gaz /jak wstawie na warsztat to niech wstawia jakies dobre uszczelki i zrobia porzadek z gniazdami ,zaworami i innym scierwem glowicy :D
tylko czym to cholerstwo uszczelnic
teraz odpowietrzalem sobie uklad i widac struge plynu ciagnaca sie od tej rurki do tylu
zastanawiam sie nad jakims tymczasowym rozwiazaniem na miesiac lub dwa (klej termoutwardzalny lub cos w tym stylu
jade w grudniu do polski i przy okazji zamontuje gaz /jak wstawie na warsztat to niech wstawia jakies dobre uszczelki i zrobia porzadek z gniazdami ,zaworami i innym scierwem glowicy :D
tylko czym to cholerstwo uszczelnic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 lip 2012, 14:06
- Lokalizacja: brechen/hessen
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga