Witam. Mam ogromną prośbę ponieważ albo faktycznie źle szukam ale nigdzie nie mogę znaleźć tematu dotyczącego demontażu pompy vp44. W jaki sposób zablokować i czy w ogóle trzeba blokować rozrząd itp. Niestety w mojej audiczce rok temu popa chwyciła błąd i auto zapaliło po czym zgasło i nie dało się odpalić. Sprawdzany był cały układ paliwowy od pompki w baku aż do pompy wtryskowej przyjechał do mnie znajomy który ma kompa podpiął skasował błąd i autko zapaliło od szczała aczkolwiek zakomunikował mi że to już będzie koniec tej pompy i czeka nas regeneracja. No i stało się parę dni temu wyjeżdżając z domu ujechałem jakieś 4km po czym bez żadnych oznak szarpania dławienia itp silnik zgasł i nie dał się uruchomić. Zaciągnąłem auto do znajomego elektromechanika podpiął komputer i od razu stwierdził że padła owa pompa ponieważ żadnych innych błędów nie było. I tu moja gorąca prośba o jakie kolwiek instrukcje (schematy jeżeli istnieją) w jaki sposób wymontować ją aby potem bez problemów zamontować ją do autka i żeby nie było komplikacji z rozrządem. Dokładnie chodzi mi czy trzeba w jakiś sposób blokować rozrząd.
Dodam iż pompę mam zamiar zawieźć do serwisu BOSCH Adamczyk Center w Piekarach ÂŚląskich. Jeżeli ktoś korzystał z usług owego serwisu będę wdzięczny za opinię.
[ AKN 2.5 150 KM] Pomoc w sprawie demontażu pompy vp44
Zobacz jak Ci pięknie znalazłem od instrukcję od mistrzunia PiotrusiaWybudowanie pompy VP44 z silnika:
1. Zdemontuj rurę łączącą kolektory ssące.
2. Odepnij przednie pokrywy / osłony paska rozrządu
3. Ustaw silnik w okolicach napisu OT (widocznego przez otwór wlewu oleju na wałku rozrządu) - tak aby mozna było założyć blokadę pompy (naturalnie nie musisz dysponować profi-blokadą - wystarczy dopasowany śrubokręt krzyżakowy lub "coś" w tym kształcie).
4. Poluzuj rolkę napinającą pasek pompy - ale zgodnie ze sztuką, czyli zluzowanie nakrętki kontrującej wyłącznie przy zablokowaniu imbusem ośki (w przeciwnym razie może nastąpić poluzowanie śruby regulacyjnej od ośki i urwanie rolki np. po kilkuset kilometrach)
5. Zaznacz kierunek obrotów paska zębatego
6. Wykręć 3 śruby z koła napędzającego pasek pompy i zdejmij je
7. Wyjmij pasek pompy
8. Poluzuj, a najlepiej całkiem zdemontuj uchwyty spinające rurki wysokiego ciśnienia.
9. Wykręć pokolei rurki ciśnieniowe - zaczynając (po stronie pompy) od górnych, potem środkowych", a na końcu "dolnych". Każdą odjętą rurkę oznacz markerem zgodnie z numeracją cylindrów (lub własną).
10. Wykręć śruby drążone od rurek zasilającej oraz powrotnej paliwa ("od strony" filtra paliwa).
11. Wyjmij plastikowy łącznik znajdujący się pomiędzy lewą i prawą osłoną paska rozrządu.
12. Wykręć śruby przytrzymujące osłony paska rozrządu do pompy wtryskowej.
13. Wykręć 4 śruby trzymające pompę do blku silnika. UÂŻYWAJ TYLKO SUPERDOPASOWANYCH IMBUSÓW - w przeciwnym razie istnieje ryzyko, że śruby (jedna lub nawet wszystkie) ani drgną, a drążone gniazda na klucz imbusowe zrobią się okrągłe ... .
14. Przed ponownym montażem pompy do silnika zaopatrz się w ASO w odpowiednie pierścienie uszczelniające przewody zasilania i powrotu (te od strony filtra paliwa).
15. Montaż powinien przebiegać w odwrotnej kolejności lecz tylko do pewnego momentu, ponieważ pompę należy starannie odpowietrzyć
16. "Po wszystkim" będziesz zmuszony wyregulować kąt wtrysku - ale to oczywiste.
Skrócona instrukcja montażu VP44 do silnika:
Ustaw silnik na OT, przykręć pompę, załóż pasek najpierw na koło pompy i "plecami" na rolkę napinającą, potem przyłóż koło zębate w ten sposób, żeby uzyskać możlliwie "środek regulacji" na imbusach. Wstępnie wszystko podociągaj i imbusem ustaw naciąg rolki, wyjmij imbus i załóż nasadkę żeby dociągnąć nakrętkę zabezpieczającą oraz dokręć śruby trzymające koło napędu pompy do koła na wałku rozrządu.
Wyjmij blokadę z pompy.

Generalnie każdy chyba serwis BOSCHA pownien być dobry

Pozdro