[A6 C6] Parktronic - co potrzeba?
Witam
No to i ja się podepnę pod temat.
U mnie w autku (4F z 2007) nie ma w ogóle czujników. Generalnie mi to nie potrzebne ale moja żonka marudzi że beemce było a tu nie
Wydaje mi się że mam kompletną listę. Chodzi mi o taki zestaw, który będzie wyświetlał mi info na MMI 2G High (kolorowe). Tył mi wystarczy w zupełności. Mógłby ktoś obeznany w temacie looknąć na to i powiedzieć czy coś pominąłem.
Moduły:
4F0 919 283F, 4F0 910 283F, 4F0 910 283N - chyba mają grafikę w standardzie
4F0 907 179A - uchwyt do modułu
Sensory:
7H0 919 275E - tył x4
Buzer/brzęczyk:
8E0 919 279
Kable od Kufatec x2
Czy oprócz tylnego zderzaka coś jeszcze potrzebuję? Czy sensory i moduły inne jakieś też pasują?
Pozdro i dzięki
No to i ja się podepnę pod temat.
U mnie w autku (4F z 2007) nie ma w ogóle czujników. Generalnie mi to nie potrzebne ale moja żonka marudzi że beemce było a tu nie
Wydaje mi się że mam kompletną listę. Chodzi mi o taki zestaw, który będzie wyświetlał mi info na MMI 2G High (kolorowe). Tył mi wystarczy w zupełności. Mógłby ktoś obeznany w temacie looknąć na to i powiedzieć czy coś pominąłem.
Moduły:
4F0 919 283F, 4F0 910 283F, 4F0 910 283N - chyba mają grafikę w standardzie
4F0 907 179A - uchwyt do modułu
Sensory:
7H0 919 275E - tył x4
Buzer/brzęczyk:
8E0 919 279
Kable od Kufatec x2
Czy oprócz tylnego zderzaka coś jeszcze potrzebuję? Czy sensory i moduły inne jakieś też pasują?
Pozdro i dzięki
Wygląda OK. Ja kupiłem moduł z końcówką zdaje się "B" i był z grafiką już, działający z 4 czujnikami. Widzę, że kable chcesz zamówić w Kufatec'u i to jest chyba najrozsądniejsze wyjście, chociaż patrząc po fotach na ich stronie nie wiedziałbym do czego służy większość przewodów Tak jakby trochę za dużo ich tam było. Jeśli zapragnąłbyś nagle robić kabelki samemu, to tylko jedna rada z mojej strony:
! UWAGA NA PINY DO WTYCZEK W ASO !
To gówno kosztuje po 12 zł za sztukę, a trochę ich potrzeba. Najlepiej kup zderzak już z czujnikami, tylko uważaj czy jakiś geniusz przy demontażu nie upierdzielił wtyczki tak jak to było w moim przypadku. Aha, i jeśli masz przypadkiem oryginalny hak ze sterownikiem to uchwytu już nie potrzebujesz, bo te stery mają wspólny.
Powodzenia w montażu.
! UWAGA NA PINY DO WTYCZEK W ASO !
To gówno kosztuje po 12 zł za sztukę, a trochę ich potrzeba. Najlepiej kup zderzak już z czujnikami, tylko uważaj czy jakiś geniusz przy demontażu nie upierdzielił wtyczki tak jak to było w moim przypadku. Aha, i jeśli masz przypadkiem oryginalny hak ze sterownikiem to uchwytu już nie potrzebujesz, bo te stery mają wspólny.
Powodzenia w montażu.
- Ravsik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 148
- Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:42
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Galway IRL/Rybnik PL
Tak jak z tym opisem podlaczenia tych luznych kabli od KUFATECa moze ktos wyslac na PW. Dzieki
Montaż PDC tył Audi A6 C6 /]Forum dyskusujne.[/URL]
Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6
Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6
- Ravsik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 148
- Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:42
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Galway IRL/Rybnik PL
do tego kabla nie ma
Montaż PDC tył Audi A6 C6 /]Forum dyskusujne.[/URL]
Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6
Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6
A pytales ich? Jeszcze mi sie nie zdarzylo zeby nie dali opisu. Jesli sie nie myle. Jeden idzie na mase, jeden terminal 30, jeden term. 15. I masz jeszcze 2 na CAN
[EDIT]
Poszperałem i coś ci znalazłem
Z wtyczki T16a PIN 3 -> Terminal 30 (bezpiecznik 11 na uchwycie bezpieczników ST1)
Z wtyczki T16a PIN 1 -> Terminal 15 (bezpiecznik 7 na uchwycie bezpieczników ST2)
Z wtyczki T16a PIN 8 -> Masa
Teraz CANy
Z wtyczki T16a PIN 7 -> kostka T32 PIN 1 systemu Komfortu (w bagazniku)
Z wtyczki T16a PIN 14 -> kostka T32 PIN 17 systemu Komfortu (w bagazniku)
Kolory CAN
HIGH -> pomaranczowo-zielony
LOW -> pomaranczowo-brazowy
To tyle. Milej zabawy
[EDIT]
Poszperałem i coś ci znalazłem
Z wtyczki T16a PIN 3 -> Terminal 30 (bezpiecznik 11 na uchwycie bezpieczników ST1)
Z wtyczki T16a PIN 1 -> Terminal 15 (bezpiecznik 7 na uchwycie bezpieczników ST2)
Z wtyczki T16a PIN 8 -> Masa
Teraz CANy
Z wtyczki T16a PIN 7 -> kostka T32 PIN 1 systemu Komfortu (w bagazniku)
Z wtyczki T16a PIN 14 -> kostka T32 PIN 17 systemu Komfortu (w bagazniku)
Kolory CAN
HIGH -> pomaranczowo-zielony
LOW -> pomaranczowo-brazowy
To tyle. Milej zabawy
- Ravsik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 148
- Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:42
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Galway IRL/Rybnik PL
Takie pytanko. Wiazka z Kufatka ma jakby dwie male wiazki jedna do glosniczka a druga mala wiazka do bezpiecznikow, canow i masa. Tylko jak to podlaczyc skoro bezpieczniki sa z przodu po lewej a cany w bagazniku po prawej? Mam rozplatac ta wiazke i leciec z 2 kablami do przedu czy moze moge sie podlaczyc do bezpiecznikow z tylu blisko modulu komfortu. Jesli mozna z tylu to ktore bezpieczniki?
Montaż PDC tył Audi A6 C6 /]Forum dyskusujne.[/URL]
Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6
Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6
- Ravsik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 148
- Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:42
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Galway IRL/Rybnik PL
Olsen ten twoj opis i fotka to sa bezpieczniki z przodu
Montaż PDC tył Audi A6 C6 /]Forum dyskusujne.[/URL]
Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6
Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6
- Ravsik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 148
- Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:42
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Galway IRL/Rybnik PL
No niestety u mnie z tylu jest tylko stale zasilanie bo juz to sprawdzilem. Tak wiec podpialem sie do przodu.
Montaż PDC tył Audi A6 C6 /]Forum dyskusujne.[/URL]
Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6
Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6
Montowałem ostatnio u siebie tył parktronic w oryginale , więc mogę coś na ten temat więcej , zderzak kupiłem w kolorze z czujnikami i wiązką z wtyczką oraz fajny sterownik 4F0 910 283F, który wymagał tylko przekodowania na wyświetlanie graficzne.
Zasilane z gniazda zapalniczki w bagażniku
napięcie po kluczyku z kostki która idzie do klapy bagażnika.
Can z modułu komfortu.
Podłączenie już gdzieś było ale przypomnę:
A1 - 15+ ( po kluczyku)
A3 - 30+ (zasilane stałe)
A8 - GND
A7 , A14 - CAN L, CAN H
nie pamiętam które to dokładnie ale te przewody idą razem w przeplocie pomarańczowe jeden z brązowym a drugi z zielonym paskiem.
Buzzerek , to malutki Głośniczek za 5zł ze sklepu elektronicznego.
Podłączamy do A2 i A10.
Po zamontowaniu trzeba jeszcze wykonać kilka czynności za pomocą komputera, ja używalem VAG CAN PROFESSIONAL.
1.Przekodować sterownik na wyświetlanie graficzne , odpowiednie parametry na screenie ,ale najważniejsze to na pozycji drugiej ma być "2", reszta według wyposażenia auta , ja mam tak "0200116"
2. Pasuje jeszcze zakodować listę urządzeń do CAN GATEWAY żeby nie wyświetlało błędów typu niezakodowany moduł,
3. Dla mmi trzeba zrobić odpowiednie dopasowanie wyposażenia, czyli do tego wyposażenia co mamy dodać +00008 jeśli tylko parctronic na tył , ewentualnie +00004 na przód.
Wszystko na screenach z programu.
Na koniec trzeba jeszcze włączyć w menu CAR setup MMI AUDI parking system i aktywować wyświetlanie graficzne.
Po tym wszystkim można cieszyć się z nowego systemu w naszym Audi.
Zasilane z gniazda zapalniczki w bagażniku
napięcie po kluczyku z kostki która idzie do klapy bagażnika.
Can z modułu komfortu.
Podłączenie już gdzieś było ale przypomnę:
A1 - 15+ ( po kluczyku)
A3 - 30+ (zasilane stałe)
A8 - GND
A7 , A14 - CAN L, CAN H
nie pamiętam które to dokładnie ale te przewody idą razem w przeplocie pomarańczowe jeden z brązowym a drugi z zielonym paskiem.
Buzzerek , to malutki Głośniczek za 5zł ze sklepu elektronicznego.
Podłączamy do A2 i A10.
Po zamontowaniu trzeba jeszcze wykonać kilka czynności za pomocą komputera, ja używalem VAG CAN PROFESSIONAL.
1.Przekodować sterownik na wyświetlanie graficzne , odpowiednie parametry na screenie ,ale najważniejsze to na pozycji drugiej ma być "2", reszta według wyposażenia auta , ja mam tak "0200116"
2. Pasuje jeszcze zakodować listę urządzeń do CAN GATEWAY żeby nie wyświetlało błędów typu niezakodowany moduł,
3. Dla mmi trzeba zrobić odpowiednie dopasowanie wyposażenia, czyli do tego wyposażenia co mamy dodać +00008 jeśli tylko parctronic na tył , ewentualnie +00004 na przód.
Wszystko na screenach z programu.
Na koniec trzeba jeszcze włączyć w menu CAR setup MMI AUDI parking system i aktywować wyświetlanie graficzne.
Po tym wszystkim można cieszyć się z nowego systemu w naszym Audi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga