[ AKN 2.5 150 KM] Auto słabnie, zapala się trakcja odcina tu
[ AKN 2.5 150 KM] Auto słabnie, zapala się trakcja odcina tu
Witam, mój problem polega na tym że pojawił się problem tego typu że podczas jazdy zapala się kontrolka kontroli trakcji i słychać jak odłącza się turbina po chwili znowu się załącza itd. Przykładowo jade sobie prędkością 90 wszystko ok nagle zaczyna mrugać mi trakcja po czym gaśnie czasem zapala się i zostaje na stałe. W tedy słychać jak wyłącza się turbina przestaje świszczeć po czym znowu się załączy itd. Vag pokazuje regulację początku wtrysku lecz początek wtrysku jest ustawiony dobrze. Mechanicy mówili mi że to przez Vacum pompe która na 100% jest u mnie padnięta. Dziś odpaliłem auto stało na wolnych i widziałem jak zawór od turbiny otwierał się i zamykał wtedy gdy zapalała się trakcja. Czyli ją odcina kiedy chce i turbina nie jest napędzana. Gdy ją odetnie podczas przyspieszania auto nie wkręca się w obroty trzeba chwile poczekać i po przekroczeniu ok 2.5 tys obrotów turbina załączy się i auto zaczyna przyspieszać. Wyraźnie słychać to po dźwięku jest syk nagle go nie ma i auto nie jedzie. Mechanicy wymienili na szybko pompę vacum mieli na stanie pompę od AKE a przypominam że mój silnik to AKN. Lecz na nic się to nie zdało bo mówili że pompa jest za mocna i klapka od turbiny otwiera się już na wolnych obrotach. Czu potrzebuję pompy od AKN ? Wiem że pompa jest padnięta ponieważ czasem jest problem z do hamowaniem robi się twardy pedał. Dodam jeszcze że jak połączę się Polskim Vagiem wejdę w silnik i kliknę ustawienia pierwotne to zwiększą się troche obroty i turbina pompuje cały czas nie wyłącza się.
2. Zauważyłem dziś rano po przekręceniu kluczyka a było leciutko na - że temp płynu chłodniczego nie leży na 0 a przecież powinna nie wierzę że przez całą noc silnik nie ostygł. Po odpaleniu pracował nie równo rzucało trochę silnikiem i kopcił na biało. Szarpanie znika po około 1 minucie a dymienie po nagrzaniu silnika. Podejrzewam padnięty czujnik płynu chłodzącego co o tym sądzicie ? Nie powtarza się to przy odpalaniu na ciepłym silniku.
2. Zauważyłem dziś rano po przekręceniu kluczyka a było leciutko na - że temp płynu chłodniczego nie leży na 0 a przecież powinna nie wierzę że przez całą noc silnik nie ostygł. Po odpaleniu pracował nie równo rzucało trochę silnikiem i kopcił na biało. Szarpanie znika po około 1 minucie a dymienie po nagrzaniu silnika. Podejrzewam padnięty czujnik płynu chłodzącego co o tym sądzicie ? Nie powtarza się to przy odpalaniu na ciepłym silniku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 lis 2012, 22:16
- Lokalizacja: Legnica
jeżeli w grupie 7 przed odpaleniem silnika rano po zalogowaniu na 4 pozycji temperatura będzie znacząco różnić się od temperatur paliwa, powietrza zasysanego oraz oleju, to czujnik do śmieci i załóż nowy polecam EPS , albo ori jak kto woli.
sterownik silnika który otrzymuje niewłaściwy sygnał z czujnika temperatury może mieć problem z kalkulacją obciążenia, to samo dotyczy skrzyni oraz abs/esp, gdybyś sprawdził tam błędy to prawdopodobnie będą właśnie takie jak napisałęm.
W temacie turbiny , podłącz podciśnienie przed oraz za zaworem N75 , i sprawdz czy pulsacja jest od vac pompy czy od zaworu, jezeli od zaworu sprawdz jakie otrzymuje sygnały (wypełnienie impulsu w stanie prądowych) oraz jakie według mapy z grupy 11.
Napisz jak wyszło sprawdzenie ,
sterownik silnika który otrzymuje niewłaściwy sygnał z czujnika temperatury może mieć problem z kalkulacją obciążenia, to samo dotyczy skrzyni oraz abs/esp, gdybyś sprawdził tam błędy to prawdopodobnie będą właśnie takie jak napisałęm.
W temacie turbiny , podłącz podciśnienie przed oraz za zaworem N75 , i sprawdz czy pulsacja jest od vac pompy czy od zaworu, jezeli od zaworu sprawdz jakie otrzymuje sygnały (wypełnienie impulsu w stanie prądowych) oraz jakie według mapy z grupy 11.
Napisz jak wyszło sprawdzenie ,
Zadowolenie z niskiej ceny trwa krócej niż rozczarowanie niską jakością.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 lis 2012, 22:16
- Lokalizacja: Legnica
sprawna vac pompa na wyjsciu przed zaworami (zasilanie podcisnieniem) powinna wyssać do 0,1 - 0,2 bara vacuometr, i ta wartość dotyczy wszystkich odbiorników , również servo. Jeżeli masz gdziesz nieszczelność w układzie vac albo uszkodzoną pompę podciśnienia to na wejściu przed zaworem N75 albo N18 albo na króćcu przy servo będzie pulsacja na vakuometrze, natomiast jeżeli podciśnienie przed zaworem będzie ok a za zaworem na wyjściu na gruszkę turbo będzie pulsacja podciśnienia to uszkodzeniu uległ zawór sterujący, albo otrzymuje masę przy niewłaściwym sygnale , sprawdz wtedy czy jest stały plus przed zaworem , natomiast do wypełnienia impulsu potrzebny będzie albo miernik z częstotliwością albo oscyloskop , nie wiem co masz więc napisałem ogólnie. Może być problem z instalacją, ale najpierw sprawdz te wartości przed zaworem.
Zadowolenie z niskiej ceny trwa krócej niż rozczarowanie niską jakością.
kuba94 podepnij kompa zrob komplet logow statycznych + BS (jak nie wiesz jak wykonac to na forum jest instrukcja jak i w google
) I bedziemy widziec jak pracuje N75 i reszta
Pompe podcisnienia (vakumm) najlepiej jest tylko sprawdzic za pomoca wakuometra czymś takim:
http://allegro.pl/vacuometr-wakuometr-1 ... 81729.html
wpinasz sie zaraz za Vakummpompa w taki malutki króciec zaślepiony zielonym kapturkiem (o ile juz ktos go nie ułamal, Ty tez uwazaj zeby go nie ulamac jest bardzo delikatny) i podciśnienie na biegu jałowym powinno wynosic minimum ~-0,7bar do -1bar. Podeptaj tez po hamulcu i zobacz jak szybko te ciśnienie sie odbudowuje (powinno w miare szybko)
A skoro bład 00550 wyskakuje to pewnie kąt jest do poprawy
Pozdro


Pompe podcisnienia (vakumm) najlepiej jest tylko sprawdzic za pomoca wakuometra czymś takim:
http://allegro.pl/vacuometr-wakuometr-1 ... 81729.html
wpinasz sie zaraz za Vakummpompa w taki malutki króciec zaślepiony zielonym kapturkiem (o ile juz ktos go nie ułamal, Ty tez uwazaj zeby go nie ulamac jest bardzo delikatny) i podciśnienie na biegu jałowym powinno wynosic minimum ~-0,7bar do -1bar. Podeptaj tez po hamulcu i zobacz jak szybko te ciśnienie sie odbudowuje (powinno w miare szybko)

A skoro bład 00550 wyskakuje to pewnie kąt jest do poprawy

Pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 lis 2012, 22:16
- Lokalizacja: Legnica
nie ma ciśnienia ujemnego , to podstawowe prawa fizyki i szkoła podstawowaBacc pisze:-0,7bar do -1bar

żeby można było cokolwiek powiedzieć na temat dynamicznego kąta , temperatury silnika i paliwa muszą być poprawnie odczytywane , w przeciwnym razie zawór regulacyjny dynamicznego kąta nie będzie działał prawidłowoBacc pisze:A skoro bład 00550 wyskakuje to pewnie kąt jest do poprawy
pozdrowienia
Zadowolenie z niskiej ceny trwa krócej niż rozczarowanie niską jakością.
tdiservice no to chyba chodziles do prywatnej podstawowy ze jestes taki do przodu bo ja w podstawowce nie mialem fiziki jak kazdy chyba uczeszczajacy do panstwowej
a zauwaz ze na manometrze ktory podeslalem podcisnienie tez jest okreslane jako np. -0,5bar., a nad cisnienie jako 0,5bar wiec oznaczenie '-' jest tutaj prawidlowe (twoje 0,1 -0,2 jest zbyt niskie na wyjsciu zaraz za vakumm, nie mowiac o tym ze kolega moglby go pomylic z nadcisnieniem)wiec napisalem to po to zeby wszystko bylo jasne i klarowne
i o to chodzi zeby kolega kuba94 wszystko zczail na chlopski rozum, a nie pisac o prawach fiziki i pulsacjach cisnienia jak i implusach wypelnienia masa, bo kolega kuba nie jest wtajemniczony w te sprawy
oczywiscie nie pisze tego zeby sie tutaj z Toba kłócić bo chcemy koledze pomoc, a to jest najwazniejsze
A przy odpowiedniej regulacji/pracy przestawiacza kata wtrysku blad by sie nie pojawiał
Tak czekamy na jakies logi, jak i wyniki z pomiarów kuba94
Pozdro





Tak czekamy na jakies logi, jak i wyniki z pomiarów kuba94

Pozdro
Nie mam możliwości zrobienia dziś statycznych bo nie mam jak jeździć ale za moment zrobię BS i wrzucę. Najdziwniejsze jest to że jak kliknę ustawienia pierwotne to auto normalnie jeździ więc vacum odpada bo to tylko mechanika nie ma tam żadnej elektryki gdyby była padnięta vacum to nie dawało by nam nic klikanie w ustawienia pierwotne
[ Dodano: 2012-11-15, 17:39 ]
Panowie nie mam już siły na te auto, nie mogę się połączyć z silnikiem jak się połączy to tylko na sekundke i rozłącza nie wiem co jest tego przyczyną zawsze w nim tak było więc nie mam dla was też logów paranoja jakaś tyle już w niego poszło kasy a on dalej nie jeździ tak jak trzeba. Co do czujnika temperatury to go zmieniłem i teraz pokazuje tem poprawnie.
[ Dodano: 2012-11-15, 17:39 ]
Panowie nie mam już siły na te auto, nie mogę się połączyć z silnikiem jak się połączy to tylko na sekundke i rozłącza nie wiem co jest tego przyczyną zawsze w nim tak było więc nie mam dla was też logów paranoja jakaś tyle już w niego poszło kasy a on dalej nie jeździ tak jak trzeba. Co do czujnika temperatury to go zmieniłem i teraz pokazuje tem poprawnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 lis 2012, 22:16
- Lokalizacja: Legnica
Napiszę tylko raz i nie będę już do tego wracał, ciśnienia ujemnego nie ma, To że ktoś na vacuometrze napisze wam -1 to znaczy że producent miał ten sam problem. Rozumiem co chciałeś napisać Bacc, ale nie napisałeś najważniejszej rzeczy czy masz na myśli ciśnienie bezwzględne czy względne. Wszystkie wartości na mapach w sterowniku są ciśnieniami bezwzględnymi czy wliczone jest ciśnienie absolutne które nas otacza. W uproszczeniu możemy przyjąć że to 1 bar. Więc wszystko poniżej ciśnienia absolutnego jest również ciśnieniem ale ze względu na fakt że jest niższe niż otaczające nas nazywamy je podciśnieniem. Więc ciśnienie absolutne 0,1 - 0,2 oznacza że pompa jest w super stanie bo absolutnego 0 nie uzyska nigdy w życiu nawet sprawna pompa.
kuba94 musisz miec pewnosc ze masz szczelny uklad, w silnikach na pompkach bywa czesto ze króciec od vac (pompa tandemowa) sie obluzowuje i raz jest podcisnienie, raz go nie ma raz ma gdybys mial uszkodzona gruszke to tez bedzie podobnie, jezeli masz pewnosc ze uklad vac jest na 100 % szczelny to w mojej opinii bedzie to usterka elektryczna. Ale nie chce niczego wyrokowac bo pewien jestem tylko aut ktore mam mozliwosc zbadania osobiscie.
kuba94 musisz miec pewnosc ze masz szczelny uklad, w silnikach na pompkach bywa czesto ze króciec od vac (pompa tandemowa) sie obluzowuje i raz jest podcisnienie, raz go nie ma raz ma gdybys mial uszkodzona gruszke to tez bedzie podobnie, jezeli masz pewnosc ze uklad vac jest na 100 % szczelny to w mojej opinii bedzie to usterka elektryczna. Ale nie chce niczego wyrokowac bo pewien jestem tylko aut ktore mam mozliwosc zbadania osobiscie.
Zadowolenie z niskiej ceny trwa krócej niż rozczarowanie niską jakością.
tdiservice zgadzam sie w 100% z twoja wypowiedzia ladnie to wytlumaczyłes
kuba94jak dla mnie to...powinienes sie zaopatrzec w taki manometr jak Ci przeslalem (czy tylko vakuometr) zeby sprawdzic te nie szczesne podciśnienie z vakumm pompy, jak i właśnie sprawdź ten króciec wychodzący z vakumpompy bo tdiservice ma racje one bardzo często się obluzowują i podciśnienie się traci zdiagnozuj to jak i przejrzyj całą instalacje tych wężyków w których "płynie" te nieszczęsne podciśnienie to jest ważne
Sprawdź też właśnie gruszkę jak i EGR czy ich membrany są szczelne czyli ściągnij wężyki które są na nie nałożone załóż swój osobny i zaciągnij siła ust na ile możesz gruszkę od turbo jak i EGR, i chodzi o to żebyś nie umiał zaciągnąć powietrza musi być grucha jak i EGR szczelny brak "lewego luftu" da się zrozumieć ?
Przy czym w gruszce możesz zauważyć jak podnosi się jej sztanga i wtedy (jak zaciągniesz i podniesie się ona troszkę ) nie może opadać
Teraz powiedz jak masz ustawiony kąt wtrysku ze uważasz że jest on dobrze ustawiony ? Bo powinno być tak ze wchodzisz w BS ( czyli jak Ty to ujmujesz ustawienia pierwotne
) i gdy pompa przełączy się z EARLY na LATE wartość będzie mieścić się w przedziale od 1st.ATDC do 2stATDC, jeżeli będzie inaczej to spróbuj wyregulować kąt wtrysku.
I dlatego "odcina" Ci moc, czyli jak Ty opisujesz nie ma świstu od turbo i wgl brak mocy, bo jeżeli ECU wykrywa błąd 00550 to wprowadza silnik i skrzynie w tryb serwisowy normalne zjawisko z automatyczna skrzynia biegów w naszych wozach
Ale postaraj się zrobić te logi, sprawdź czy aku jest wystarczająco naładowany itp może się już połączysz normalnie
Pozdro, Paweł
[ Dodano: 2012-11-15, 23:50 ]
a6-c5-25-afbblad-550-regkata-wyprzwtrys ... hlight=550 Piotruś ładnie to wyjaśnił co do kąta wtrysku

kuba94jak dla mnie to...powinienes sie zaopatrzec w taki manometr jak Ci przeslalem (czy tylko vakuometr) zeby sprawdzic te nie szczesne podciśnienie z vakumm pompy, jak i właśnie sprawdź ten króciec wychodzący z vakumpompy bo tdiservice ma racje one bardzo często się obluzowują i podciśnienie się traci zdiagnozuj to jak i przejrzyj całą instalacje tych wężyków w których "płynie" te nieszczęsne podciśnienie to jest ważne



Teraz powiedz jak masz ustawiony kąt wtrysku ze uważasz że jest on dobrze ustawiony ? Bo powinno być tak ze wchodzisz w BS ( czyli jak Ty to ujmujesz ustawienia pierwotne

I dlatego "odcina" Ci moc, czyli jak Ty opisujesz nie ma świstu od turbo i wgl brak mocy, bo jeżeli ECU wykrywa błąd 00550 to wprowadza silnik i skrzynie w tryb serwisowy normalne zjawisko z automatyczna skrzynia biegów w naszych wozach


Pozdro, Paweł
[ Dodano: 2012-11-15, 23:50 ]
a6-c5-25-afbblad-550-regkata-wyprzwtrys ... hlight=550 Piotruś ładnie to wyjaśnił co do kąta wtrysku

Panowie dziękuję bardzo za zainteresowanie moim tematem. Kąt wtrysku był ustawiany kilka krotnie wcześniej połączyłem się z kompem gdzieś na minute i z tego co pamiętam to było 0,0*BTDC jest to możliwe ? bo nie pamiętam czy ATDC czy BTDC wtedy było. Aku mam nowe i nie mam pojęcia co blokuje mi kompa czasem żeby połączyć się z nim na sekundę potrzebuje godziny prób i w końcu na sekundę się z nim połączę. Na razie nic więcej nie zrobię wczoraj padła mi skrzynia po raz 4 która jest na gwarancji
Moim skromnym zdaniem może być.Można go co prawda podregulować dla miększej pracy V-ki,ale do tego potrzebny jest 004 statycznie i bs.
Ale.
Ale.
Dobrze rozumiem że w 011bs turbo pompuje cały czas?Tak nie powinno być.Prawdopodobnie n75 uszkodzony.Podmień na próbę n18 od egr.Przewody idące do egr na czas prób zaślep.kuba94 pisze:Dodam jeszcze że jak połączę się Polskim Vagiem wejdę w silnik i kliknę ustawienia pierwotne to zwiększą się troche obroty i turbina pompuje cały czas nie wyłącza się.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2012, 19:30 przez maestro100, łącznie zmieniany 1 raz.