[ APU 1.8 150 KM] obroty silnika a wiatraka
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
[ APU 1.8 150 KM] obroty silnika a wiatraka
Czy w silniku apu tak jest jak np w starych bmw, że dodając gazu obroty rosną normalka ale wiatrak tez wchodzi na obroty? czy to jest zaciete sprzeglo jakies wiskotyczne na wiatraku? strasznie chlodzi mi silnik jak jade co prawda mysle, że to termostat ale jesli to sprzeglo to jakies porady jak je sprawdzic jak wymienic gdzie szukac nowego, uzywki i w aucie?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
taka sciaga - Sprzęgło wentylatora chłodnicy[edytuj]
Jednym z elementów układu regulacji temperatury silnika jest wentylator kierujący (w razie potrzeby) strumień powietrza na chłodnicę. Wentylator ten może mieć napęd elektryczny, bądź też może być połączony sprzęgłem wiskotycznym z innym obracającym się elementem, napędzanym przez silnik, np. wałem wirnika pompy cieczy chłodzącej silnik. Umieszczenie wentylatora na takim wale bez użycia sprzęgła byłoby nieekonomiczne, gdyż obracałby się on również wówczas, gdy nie zachodzi potrzeba dodatkowej wentylacji chłodnicy. Zwiększałoby to opory ruchu silnika i utrudniałoby osiągnięcie właściwej temperatury pracy.
Sprzęgło wentylatora ma za zadanie sprawić, że wentylator w stanie wyłączonym obraca się znacznie wolniej od wirnika pompy chłodzenia, zaś w miarę wzrostu temperatury (i zarazem zapotrzebowania na wentylację) jego prędkość obrotowa ulega zwiększeniu, zbliżając się stopniowo do prędkości obrotowej wirnika. Stosowane np.BMW E36
Wśród stosowanych sprzęgieł wentylatora spotyka się zarówno urządzenia działające w oparciu o wzrost lepkości specjalnego płynu wraz ze wzrostem temperatury, jak i sprzęgła, w których następuje zmiana ilości cieczy znajdującej się pomiędzy okładkami (tarczami) sprzęgła - wówczas wzrostowi temperatury towarzyszy wpompowanie cieczy pomiędzy okładki sprzęgła przez tłoczek połączony z płytką bimetalu; wzrost temperatury płytki powoduje jej odkształcenie i przepompowanie cieczy.
Jednym z elementów układu regulacji temperatury silnika jest wentylator kierujący (w razie potrzeby) strumień powietrza na chłodnicę. Wentylator ten może mieć napęd elektryczny, bądź też może być połączony sprzęgłem wiskotycznym z innym obracającym się elementem, napędzanym przez silnik, np. wałem wirnika pompy cieczy chłodzącej silnik. Umieszczenie wentylatora na takim wale bez użycia sprzęgła byłoby nieekonomiczne, gdyż obracałby się on również wówczas, gdy nie zachodzi potrzeba dodatkowej wentylacji chłodnicy. Zwiększałoby to opory ruchu silnika i utrudniałoby osiągnięcie właściwej temperatury pracy.
Sprzęgło wentylatora ma za zadanie sprawić, że wentylator w stanie wyłączonym obraca się znacznie wolniej od wirnika pompy chłodzenia, zaś w miarę wzrostu temperatury (i zarazem zapotrzebowania na wentylację) jego prędkość obrotowa ulega zwiększeniu, zbliżając się stopniowo do prędkości obrotowej wirnika. Stosowane np.BMW E36
Wśród stosowanych sprzęgieł wentylatora spotyka się zarówno urządzenia działające w oparciu o wzrost lepkości specjalnego płynu wraz ze wzrostem temperatury, jak i sprzęgła, w których następuje zmiana ilości cieczy znajdującej się pomiędzy okładkami (tarczami) sprzęgła - wówczas wzrostowi temperatury towarzyszy wpompowanie cieczy pomiędzy okładki sprzęgła przez tłoczek połączony z płytką bimetalu; wzrost temperatury płytki powoduje jej odkształcenie i przepompowanie cieczy.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Fajny eleborat
, ale czy z tego wynika jak ma kolega sprawdzić wiskozę?
Do autora, na zimnym silniku sprawdź czy wirnik od wiskozy luźno się kręci, po popchnięciu ręką powinien się swobodnie obracać, jeśli nie ruszy, szukaj nowej wiskozy.
To jedyny scenariusz mogący powodować niedogrzanie silnika, choć wiskoza potrafi paść i "w drugą stronę" tzn nie spina sięjak nalezy i wiatrak kręci się luźno nawet na nagrzanym silniku.

Do autora, na zimnym silniku sprawdź czy wirnik od wiskozy luźno się kręci, po popchnięciu ręką powinien się swobodnie obracać, jeśli nie ruszy, szukaj nowej wiskozy.
To jedyny scenariusz mogący powodować niedogrzanie silnika, choć wiskoza potrafi paść i "w drugą stronę" tzn nie spina sięjak nalezy i wiatrak kręci się luźno nawet na nagrzanym silniku.
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
czyli na zimnym nie odpalonym silniku zakrecic wiatrakiem tak? generalnie idzie go zakrecic bo juz krecilem nim. Nie kreci sie tak szybko widac ze jakies tam opory ma ale sie kreci. zrobie rano filmik i powiecie czy o to chodzi?
http://czesci.4cars.pl/samochodowe/AUDI,A6,A6_Avant_4B_C5,all,5619,Uklad_chlodzenia,Sprzeglo_hydrokinetyczne,0,0.php
http://czesci.4cars.pl/samochodowe/AUDI,A6,A6_Avant_4B_C5,all,5619,Uklad_chlodzenia,Sprzeglo_hydrokinetyczne,0,0.php
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
no tak ale jak jade z bydgoszczy do ÂŁodzi jakieś 300km to cały czas na zegarach jak i na VAG-u 57 stopni owszem jak sie zatrzymałem zgasiłem auto i odpale po minucie to temp jest wieksza ale przejade kawałek i szybko spada. termostat wymienie na dniach bo chce gaz założyć. Ide sprawdzic tą wiskoze o ile umiem to sprawdzić. Jak to bedzie ona to kupie nowa opis jak zmienic znalazlem w els-ie.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Sprawdziłem tak jak potrafiłem wiatrak nawet po mocnym ruchu reki obruci sie mniej niz 1/4 obrotu. Nie wiem jak wyglada sprawna wiskoza ale kombinowałem trzymając różne cześci i krącić smigłem i wsztstko obraca się razem. jeszcze może złapać za wałek czymś i obrucic kołem wiatraka chce sprobować. chyba, że to już widać na usterke sprzegla to powiedzcie i wymienie
[ Dodano: 2012-11-13, 12:09 ]
hmmm posta pisalismy w tym samym czasie
Dobra termostat wymienie w sobote jak sie uda z pogodą. co do wiskozy to działa poprawnie? No dobra najpierw termostat.

[ Dodano: 2012-11-13, 12:09 ]
hmmm posta pisalismy w tym samym czasie

Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
To u mnie jest chyba sprzęgnięte na sztywno zaraz po odpaleniu chodzi jak odrzutowiec po czym po chwili cichnie ale cały czas zasuwa. Próbowałem zatrzymać ale nie dało rady. Jeszcze rano zobaczę bo dzisiaj sprawdzałem po godzinnym postoju auta. Visko się naprawia, wymienia lóżysko czy lepiej kupić nowe? Są różne rodzaje?
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
mysle ze mozna sprobowac samemu naprawic tak dla zabawy moze sie uda ale nowe jak patrzylem to od 70zł jest w linku ktory podałem. Co do rodzaji to nie wiem licze ze dobiora cos do vinu. A jak dodajesz gazu to też obroty rosną?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Jeżeli chodzi o temperaturę to na bank termostat. Wisko na zimnym silniku jak dodajesz gazu to powinno kręcić się powoli, jakby obrotami biegu jałowego, a skoro na zimno w miarę ciężko się obraca to pewnie kręci się cały czas razem z obrotami silnika. Tak jest właśnie u mnie, jak go wkręcam na obroty na 2 to dźwięk jakby samolot startował, szum jest dobry. Ja już dwa kupiłem, oba oddałem na reklamację bo chodziły tak samo. Jedno było z Thermoteca a drugie z Valeo. Chwilo odpuściłem temat bo miałem ważniejsze sprawy, ale jak już kupię to tylko Behra. Pomimo że w kilku autach już wymieniałem na thermoteca i działa wszystko ok, może tylko ja miałem takie szczęście 

AUDI S6 340KM 2000r - wreszcie V8
BMW E46 330d 184KM 2001r - genialne auto
Escort 1.6 16V 90KM 1995r - krótka przygoda
Astra 1.4 60KM 1993r - pierwsze własne auto
BMW E46 330d 184KM 2001r - genialne auto
Escort 1.6 16V 90KM 1995r - krótka przygoda
Astra 1.4 60KM 1993r - pierwsze własne auto
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
jak cos to moge dac instrukcje wymiany tyle, że to instrukcja z programu elsa i tam pisza ze trzeba zdjac pare rurek
ale jak sie da bez zdejmowania niczego to idealnie
[ Dodano: 2012-11-14, 19:07 ]
a właśnie visco jest do silnika dobieranie to chodzi o pojemnosc czy typ awt apu itd?


[ Dodano: 2012-11-14, 19:07 ]
a właśnie visco jest do silnika dobieranie to chodzi o pojemnosc czy typ awt apu itd?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a