Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Węższe opony a te same felgi

Koła, felgi i opony
ODPOWIEDZ
lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 11 lis 2012, 15:22


Awatar użytkownika
MaRRcin929
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
Kontakt:

Post autor: MaRRcin929 » 11 lis 2012, 21:05

A ja troche z innej beczki. Moze ktos wie jak wygląda sprawa szerokich (tzn 225) opon przy silniku 2.5 tdi, 150 km? Czy auto dużo słabnie? Ja aktualnie jeżdze właśnie na 205, ale na wiosne chciałem założyć większe felgi co sie wiąże jednoczesnie z szerszą oponą, a nie chciałbym odczuć spadku mocy bo mi jej szkoda.

skiba2323
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:35
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: skiba2323 » 11 lis 2012, 21:12

Ja mam na lato 225/45/17 a na zimę 205/55/16 i po zmianie na letnie nie odczuwam spadku mocy tylko cięzej troszkę się kręci kierownicą w miejscu <rotfl>
180KM-215KM
CCCO

Awatar użytkownika
MaRRcin929
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
Kontakt:

Post autor: MaRRcin929 » 11 lis 2012, 21:43

Dokładnie taką samą konfiguracje chce mieć u siebie tzn na lato też 225/45/17 tylko widze ze Ty masz wersje 180-konną i jeszcze po chipe ;) Ciekawe jak by było na 150KM

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 11 lis 2012, 21:47

nie wiem czy to komus pomoże ale ja miałem okazje zmienic 245 r18 na letnie r15 195 smigałem jedna zime zadnej róznicy w przyspieszeniu itp , róznica jedynie na koleinach na naszych cudownych polskich drogach

obecnie mam Lato 18" 245/40 continetal sportcontact
Zima 18" 225/40 pirelli sottozero 09r tutaj troche wyszedł trapez \_/ cos takiego bo na 245 |_|tak wyglada jedyne czego sie teraz boje to krawężniki ;/ rant ochronny nie istnieje

skiba2323
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:35
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: skiba2323 » 11 lis 2012, 22:26

w poprzednim audi a4 b5 1.9TDI miałem te same fele założone 17'' i nie było spadku mocy :)
180KM-215KM
CCCO

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 12 lis 2012, 02:16

rafalpe pisze:
raftor pisze:nie wiem czy to komus pomoże ale ja miałem okazje zmienic 245 r18 na letnie r15 195 smigałem jedna zime zadnej róznicy w przyspieszeniu itp , róznica jedynie na koleinach na naszych cudownych polskich drogach

obecnie mam Lato 18" 245/40 continetal sportcontact
Zima 18" 225/40 pirelli sottozero 09r tutaj troche wyszedł trapez \_/ cos takiego bo na 245 |_|tak wyglada jedyne czego sie teraz boje to krawężniki ;/ rant ochronny nie istnieje

245 vs 195 i nie odczuwasz różnicy w przyspieszeniu? <szok> <szok> <szok>
Przy 1.9 i tak duzej budzie czuc roznice ale przy 2.8 slowo honoru , nawet takie samo przyspieszenie tzn porownywalne bo na 195 pewnie minimalnie szybciej , ale nie odczuwalem roznicy , na 15 byl super komfort ale tragedia w zakretach bujalo na wysokim profilu , teraz jest twardo i sztywno troche szkoda komfortu ale cos za cos ;)

Theo van Zupper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 19 sie 2012, 19:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Theo van Zupper » 12 lis 2012, 10:42

Albo lans, albo komfort. W Omedze i w Audi zawsze zimówki miałem nieśmiertelne 195/65/15 pomimo, że latem gościły nawet 17 tki. Mniejsza powierzchnia styku generuje większy nacisk jednostkowy, w koleniach nie rzuca mnie jak na szerszych kapciach i auto nieco żwawsze. Próbowałem zimówek i na 16 i na 17...nasze drogi wybrały za mnie.
Pozdrawiam
Theo van Zupper

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 12 lis 2012, 19:29

Mniejsza powierzchnia styku generuje większy nacisk jednostkowy,.
masz rację ale dotyczy to jedynie opon okolcowanych oraz starej generacji zimówek w których bieżnik przypominał kostkę .
obecnie za przyczepnośc odpowiedzialne są lamele -nacięcia na bieżniku .im więcej tym lepsza przyczepnośc a na szerszej oponie zmieści się ich więcej .
takie pocięcie opony możliwe było dopiero po wynalezieniu mieszanek silikonowych a te weszły w latach 1995-2000. obecnie im szerzej tym lepiej oczywiście w granicach rozsądku.
obecne auta klasy średniej to szerokości minimalne 215 np mondeo passat audi i nić węższego nie założysz bo nie spełni indexu nośności .
tyle teoria .a praktyka- ja jeżdzę na 225/55r16 i jest zdecydowanie lepsza przyczepnośc niż na org rozmiarze 195/65r15 . jedynie cena jest minusem przy zakupie

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 12 lis 2012, 22:20

ja 225/50r16 lato i 225/55 r16 zima

Theo van Zupper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 19 sie 2012, 19:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Theo van Zupper » 13 lis 2012, 14:46

enduro7 pisze:Mniejsza powierzchnia styku generuje większy nacisk jednostkowy,.
masz rację ale dotyczy to jedynie opon okolcowanych oraz starej generacji zimówek w których bieżnik przypominał kostkę .
obecnie za przyczepnośc odpowiedzialne są lamele -nacięcia na bieżniku .im więcej tym lepsza przyczepnośc a na szerszej oponie zmieści się ich więcej .
takie pocięcie opony możliwe było dopiero po wynalezieniu mieszanek silikonowych a te weszły w latach 1995-2000. obecnie im szerzej tym lepiej oczywiście w granicach rozsądku.
obecne auta klasy średniej to szerokości minimalne 215 np mondeo passat audi i nić węższego nie założysz bo nie spełni indexu nośności .
tyle teoria .a praktyka- ja jeżdzę na 225/55r16 i jest zdecydowanie lepsza przyczepnośc niż na org rozmiarze 195/65r15 . jedynie cena jest minusem przy zakupie

Masz w zupełności rację. Nie zmienia to jednak faktu, że węższa opona generująca większy nacisk powierzchniowy nadal jest zalecana w katalogach i instrukcjach użytkowania, także nowych samochodów ostatniej 5 latki. Każdy z nas ma inne doświadczenia i staż. Kombinowałem jak koń pod górę z rożnymi opcjami, łącznie z napędem na tył i 200 KM mocy. Kompromis zawsze znajdowałem w szynobusie na 195/65/15. Mam tu na mysli Mercedesa,Opla i Audi. Opcja oczywiście dotyczy powierzchni ograniczonej rzekami Odrą, Bugiem, Zakopanem i Helem :-) Resume - i tak każdy pojedzie na kompromisie ceny & dostępności i komfortu.
Pozdro
Theo van Zupper

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 13 lis 2012, 16:53

Resume - i tak każdy pojedzie na kompromisie ceny & dostępności i komfortu.

ja jak narazie wybieram wyglad :)

a jeszcze sie wypowiem o oponkach 195 gdyż na nich smigałem jakis czas , wygodnie i moze było ale a6 z Tip quattro jest stosunkowo cięzkie 1700Kg , co w zakretach dawało maly komfort budą troche bujalo , na niskim profili nie ma tej przypadłosci

zależnosc jest prosta
niski profil :
ładny wyglad
lepiej jedzie w zakretach

wysoki profil :
komfort
cena

pozdrawiam

Theo van Zupper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 19 sie 2012, 19:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Theo van Zupper » 13 lis 2012, 18:28

raftor pisze:Resume - i tak każdy pojedzie na kompromisie ceny & dostępności i komfortu.

ja jak narazie wybieram wyglad :)

a jeszcze sie wypowiem o oponkach 195 gdyż na nich smigałem jakis czas , wygodnie i moze było ale a6 z Tip quattro jest stosunkowo cięzkie 1700Kg , co w zakretach dawało maly komfort budą troche bujalo , na niskim profili nie ma tej przypadłosci

zależnosc jest prosta
niski profil :
ładny wyglad
lepiej jedzie w zakretach

wysoki profil :
komfort
cena

pozdrawiam

Słusznie. Ja miałem Omegę 3.2 i na 17 wyglądała jak królowa i miała pałer. Na 17 tkach trzymała się jak na szynach, ale to nadawało się na autostradę. Polskie realia wyleczyły mnie i zszedłem do 15 tek :-)
Teraz mam 1.8T więc się nie napinam już....
Pozdro
Na autostradzie
Wspomnień czar
Theo van Zupper

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga