[ A6 C5] Węższe opony a te same felgi
- MaRRcin929
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
- Kontakt:
A ja troche z innej beczki. Moze ktos wie jak wygląda sprawa szerokich (tzn 225) opon przy silniku 2.5 tdi, 150 km? Czy auto dużo słabnie? Ja aktualnie jeżdze właśnie na 205, ale na wiosne chciałem założyć większe felgi co sie wiąże jednoczesnie z szerszą oponą, a nie chciałbym odczuć spadku mocy bo mi jej szkoda.
- MaRRcin929
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
nie wiem czy to komus pomoże ale ja miałem okazje zmienic 245 r18 na letnie r15 195 smigałem jedna zime zadnej róznicy w przyspieszeniu itp , róznica jedynie na koleinach na naszych cudownych polskich drogach
obecnie mam Lato 18" 245/40 continetal sportcontact
Zima 18" 225/40 pirelli sottozero 09r tutaj troche wyszedł trapez \_/ cos takiego bo na 245 |_|tak wyglada jedyne czego sie teraz boje to krawężniki rant ochronny nie istnieje
obecnie mam Lato 18" 245/40 continetal sportcontact
Zima 18" 225/40 pirelli sottozero 09r tutaj troche wyszedł trapez \_/ cos takiego bo na 245 |_|tak wyglada jedyne czego sie teraz boje to krawężniki rant ochronny nie istnieje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Przy 1.9 i tak duzej budzie czuc roznice ale przy 2.8 slowo honoru , nawet takie samo przyspieszenie tzn porownywalne bo na 195 pewnie minimalnie szybciej , ale nie odczuwalem roznicy , na 15 byl super komfort ale tragedia w zakretach bujalo na wysokim profilu , teraz jest twardo i sztywno troche szkoda komfortu ale cos za cosrafalpe pisze:raftor pisze:nie wiem czy to komus pomoże ale ja miałem okazje zmienic 245 r18 na letnie r15 195 smigałem jedna zime zadnej róznicy w przyspieszeniu itp , róznica jedynie na koleinach na naszych cudownych polskich drogach
obecnie mam Lato 18" 245/40 continetal sportcontact
Zima 18" 225/40 pirelli sottozero 09r tutaj troche wyszedł trapez \_/ cos takiego bo na 245 |_|tak wyglada jedyne czego sie teraz boje to krawężniki rant ochronny nie istnieje
245 vs 195 i nie odczuwasz różnicy w przyspieszeniu? <szok> <szok> <szok>
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 sie 2012, 19:29
- Lokalizacja: Warszawa
Albo lans, albo komfort. W Omedze i w Audi zawsze zimówki miałem nieśmiertelne 195/65/15 pomimo, że latem gościły nawet 17 tki. Mniejsza powierzchnia styku generuje większy nacisk jednostkowy, w koleniach nie rzuca mnie jak na szerszych kapciach i auto nieco żwawsze. Próbowałem zimówek i na 16 i na 17...nasze drogi wybrały za mnie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Theo van Zupper
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
Mniejsza powierzchnia styku generuje większy nacisk jednostkowy,.
masz rację ale dotyczy to jedynie opon okolcowanych oraz starej generacji zimówek w których bieżnik przypominał kostkę .
obecnie za przyczepnośc odpowiedzialne są lamele -nacięcia na bieżniku .im więcej tym lepsza przyczepnośc a na szerszej oponie zmieści się ich więcej .
takie pocięcie opony możliwe było dopiero po wynalezieniu mieszanek silikonowych a te weszły w latach 1995-2000. obecnie im szerzej tym lepiej oczywiście w granicach rozsądku.
obecne auta klasy średniej to szerokości minimalne 215 np mondeo passat audi i nić węższego nie założysz bo nie spełni indexu nośności .
tyle teoria .a praktyka- ja jeżdzę na 225/55r16 i jest zdecydowanie lepsza przyczepnośc niż na org rozmiarze 195/65r15 . jedynie cena jest minusem przy zakupie
masz rację ale dotyczy to jedynie opon okolcowanych oraz starej generacji zimówek w których bieżnik przypominał kostkę .
obecnie za przyczepnośc odpowiedzialne są lamele -nacięcia na bieżniku .im więcej tym lepsza przyczepnośc a na szerszej oponie zmieści się ich więcej .
takie pocięcie opony możliwe było dopiero po wynalezieniu mieszanek silikonowych a te weszły w latach 1995-2000. obecnie im szerzej tym lepiej oczywiście w granicach rozsądku.
obecne auta klasy średniej to szerokości minimalne 215 np mondeo passat audi i nić węższego nie założysz bo nie spełni indexu nośności .
tyle teoria .a praktyka- ja jeżdzę na 225/55r16 i jest zdecydowanie lepsza przyczepnośc niż na org rozmiarze 195/65r15 . jedynie cena jest minusem przy zakupie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 sie 2012, 19:29
- Lokalizacja: Warszawa
enduro7 pisze:Mniejsza powierzchnia styku generuje większy nacisk jednostkowy,.
masz rację ale dotyczy to jedynie opon okolcowanych oraz starej generacji zimówek w których bieżnik przypominał kostkę .
obecnie za przyczepnośc odpowiedzialne są lamele -nacięcia na bieżniku .im więcej tym lepsza przyczepnośc a na szerszej oponie zmieści się ich więcej .
takie pocięcie opony możliwe było dopiero po wynalezieniu mieszanek silikonowych a te weszły w latach 1995-2000. obecnie im szerzej tym lepiej oczywiście w granicach rozsądku.
obecne auta klasy średniej to szerokości minimalne 215 np mondeo passat audi i nić węższego nie założysz bo nie spełni indexu nośności .
tyle teoria .a praktyka- ja jeżdzę na 225/55r16 i jest zdecydowanie lepsza przyczepnośc niż na org rozmiarze 195/65r15 . jedynie cena jest minusem przy zakupie
Masz w zupełności rację. Nie zmienia to jednak faktu, że węższa opona generująca większy nacisk powierzchniowy nadal jest zalecana w katalogach i instrukcjach użytkowania, także nowych samochodów ostatniej 5 latki. Każdy z nas ma inne doświadczenia i staż. Kombinowałem jak koń pod górę z rożnymi opcjami, łącznie z napędem na tył i 200 KM mocy. Kompromis zawsze znajdowałem w szynobusie na 195/65/15. Mam tu na mysli Mercedesa,Opla i Audi. Opcja oczywiście dotyczy powierzchni ograniczonej rzekami Odrą, Bugiem, Zakopanem i Helem Resume - i tak każdy pojedzie na kompromisie ceny & dostępności i komfortu.
Pozdro
Theo van Zupper
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Resume - i tak każdy pojedzie na kompromisie ceny & dostępności i komfortu.
ja jak narazie wybieram wyglad
a jeszcze sie wypowiem o oponkach 195 gdyż na nich smigałem jakis czas , wygodnie i moze było ale a6 z Tip quattro jest stosunkowo cięzkie 1700Kg , co w zakretach dawało maly komfort budą troche bujalo , na niskim profili nie ma tej przypadłosci
zależnosc jest prosta
niski profil :
ładny wyglad
lepiej jedzie w zakretach
wysoki profil :
komfort
cena
pozdrawiam
ja jak narazie wybieram wyglad
a jeszcze sie wypowiem o oponkach 195 gdyż na nich smigałem jakis czas , wygodnie i moze było ale a6 z Tip quattro jest stosunkowo cięzkie 1700Kg , co w zakretach dawało maly komfort budą troche bujalo , na niskim profili nie ma tej przypadłosci
zależnosc jest prosta
niski profil :
ładny wyglad
lepiej jedzie w zakretach
wysoki profil :
komfort
cena
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 sie 2012, 19:29
- Lokalizacja: Warszawa
raftor pisze:Resume - i tak każdy pojedzie na kompromisie ceny & dostępności i komfortu.
ja jak narazie wybieram wyglad
a jeszcze sie wypowiem o oponkach 195 gdyż na nich smigałem jakis czas , wygodnie i moze było ale a6 z Tip quattro jest stosunkowo cięzkie 1700Kg , co w zakretach dawało maly komfort budą troche bujalo , na niskim profili nie ma tej przypadłosci
zależnosc jest prosta
niski profil :
ładny wyglad
lepiej jedzie w zakretach
wysoki profil :
komfort
cena
pozdrawiam
Słusznie. Ja miałem Omegę 3.2 i na 17 wyglądała jak królowa i miała pałer. Na 17 tkach trzymała się jak na szynach, ale to nadawało się na autostradę. Polskie realia wyleczyły mnie i zszedłem do 15 tek
Teraz mam 1.8T więc się nie napinam już....
Pozdro
Na autostradzie
Wspomnień czar
Theo van Zupper
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga