[ ASN 3.0 220 KM] moc 3.0 ASN
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
[ ASN 3.0 220 KM] moc 3.0 ASN
Koledzy , znalazłem w necie taki filmik
Nie wiem jak do tego się odnieść.Na filmie osiągi ma 28 sekund i niby przy wyciętych dwóch z czterech katalizatów i jazda lekko pod górkę!!!
Moja A6 silniczek ma we wzorowej kondycji 138tys.oryginał i nie dolewam oleju (0-40mobil). Nie wydaje mi się by moja audinka była zamulona , a jednak jak zmierzyłem na idealnie prostej drodze od 0-200 wychodziło mi 33, 34 sekundy, bez względu na to czy na LPG czy na Pb. 5,6 sekund różnicy to przecież przepaść!!Mam skrzynie manual i kręciłem do 6,5tys.Zmierzyłem też dynamikę od 40km/h do 120km/h. na szóstym biegu. Wynik : zawsze 22 sekundy.
Błędów "vag" nie mam żadnych, więc o co chodzi. Ja rozumiem 2 wycięte katy to może z 7 koni ale czy taka byłaby różnica mocy?
Robił ktoś już podobne pomiary mocy ASN?
Nie wiem jak do tego się odnieść.Na filmie osiągi ma 28 sekund i niby przy wyciętych dwóch z czterech katalizatów i jazda lekko pod górkę!!!
Moja A6 silniczek ma we wzorowej kondycji 138tys.oryginał i nie dolewam oleju (0-40mobil). Nie wydaje mi się by moja audinka była zamulona , a jednak jak zmierzyłem na idealnie prostej drodze od 0-200 wychodziło mi 33, 34 sekundy, bez względu na to czy na LPG czy na Pb. 5,6 sekund różnicy to przecież przepaść!!Mam skrzynie manual i kręciłem do 6,5tys.Zmierzyłem też dynamikę od 40km/h do 120km/h. na szóstym biegu. Wynik : zawsze 22 sekundy.
Błędów "vag" nie mam żadnych, więc o co chodzi. Ja rozumiem 2 wycięte katy to może z 7 koni ale czy taka byłaby różnica mocy?
Robił ktoś już podobne pomiary mocy ASN?
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
Witam
Ja u siebie nie mierzyłem i ja mam jeszcze automat wiec troche gorzej jeszcze pewnie wyjdzie, ale nie o to chodzi zeby sprint byl mega szybki tylko wygodna jazda automatem. Zauważ kolego że na tym filmiku kierowca strzelił ze sprzęgła, a to też ma znaczenie w przyśpieszeniu i urwaniu jakiś paru sekund.
Ja u siebie nie mierzyłem i ja mam jeszcze automat wiec troche gorzej jeszcze pewnie wyjdzie, ale nie o to chodzi zeby sprint byl mega szybki tylko wygodna jazda automatem. Zauważ kolego że na tym filmiku kierowca strzelił ze sprzęgła, a to też ma znaczenie w przyśpieszeniu i urwaniu jakiś paru sekund.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
arturn29 Nie wiem czy dasz rade , bo nie miałem nigdy skrzyni automatycznej , ale może byś przestawił w "tipie" na ostatni bieg i zmierzył dynamikę od 40 -120. Do dobrego pomiaru używałem sygnalizacji przekroczenia drugiej prędkości na komputerze w liczniku.Ustawiłem na wyłączonym silniku 110/h(lewy wciśnięty guzik od zegara w liczniku i przyciskiem od manetki wycieraczki zmieniałem prędkość) . Zawsze "Pika" jeśli się przekroczy dokładnie o 10km/h.
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
arturn29, dzięki ,dzięki, ale sprint do setki to są zbyt małe różnice by coś powiedzieć o mocy.
Mi jak sie posypał pierwszy katalizator, i zapchał częściowo drugi , od 40-120 na 6 biegu miałem 30,31 sekund, po wymianie katów mam 22sekundy i ten pomiar dla mnie jest miarodajny i dokładny bo wszystko trwa wolno i można dokładnie zmierzyć
Mi jak sie posypał pierwszy katalizator, i zapchał częściowo drugi , od 40-120 na 6 biegu miałem 30,31 sekund, po wymianie katów mam 22sekundy i ten pomiar dla mnie jest miarodajny i dokładny bo wszystko trwa wolno i można dokładnie zmierzyć

Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
szkoda, dziś zmierzyłem a4 mojej żony, seryjne1.8t bez q. Na piątce z 40-120 ma 29sekund, więc dynamika mojego silnika asn jest chyba dobra. Chyba czeka mnie hamownia , bo ten filmik żyć mi nie daje 

Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Masz ~140tyś przebiegu i Ci się katy wysypały?? Ile na gazie już przejechałeś??dareka44 pisze: Mi jak sie posypał pierwszy katalizator, i zapchał częściowo drugi , od 40-120 na 6 biegu miałem 30,31 sekund, po wymianie katów mam 22sekundy i ten pomiar dla mnie jest miarodajny i dokładny bo wszystko trwa wolno i można dokładnie zmierzyć
Tipa z manualem nie ma co porównywać, bo biegi w tipie są o wiele dłuższe (I-prawie 70km/h, II-prawie 130km/h), poza tym zmiana biegu trwa całą dekadę i nie da się ostro wystartować (no chyba, że ktoś zaryzykuje metodę gaz i hamulec na raz)
Ogólnie tip na pewno nie ma predyspozycji sportowych - to jest stworzone tylko dla komfortu.
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
Masz ~140tyś przebiegu i Ci się katy wysypały?? Ile na gazie już przejechałeś??
Na gazie przelatane jest około 35 tyś. Katy posypały się w tym czasie jak padły mi cewki.Wnioskuję , że największym winowajcą sypania się katów wstępnych są po padające cewki, ponieważ najpierw padła jedna strona cewek, po czym ta sama strona katalizatorów się zapchała a później identyczny motyw był z drugą stroną.Niespalone paliwo dopala się w katalizatorach powstaje dużo wyższa temperatura i czasem katalizatory wstępne nie wytrzymują.
A Ty masz jeszcze oryginały katy i cewki ?Ile masz najechane ?
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Ja mam obecnie 127tyś i przy 110tyś miał wymienione wszystkie cewki i świece na akcji serwisowej. Katy są oryginał, a gaz mam od 10tyś. Na ten moment nie mam żadnych objawów jakichkolwiek usterek ale jak Ci przy 140tyś padły to się zmartwiłem. W starym B4 kat padł przy 280tyś ale to już starość mocno wpłynęła. Są ludzie na tym forum co i 400tyś mają i na ori katalizatorach jeżdżą.
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
Koledzy z forum w swoich ASN również wymieniali u siebie katalizatory. Można pomyśleć ze po prostu nie są zbyt trwałe. W 2.7 wstępne katy są metalowe dlatego są prawie nieśmiertelne, a na pewno nie zapchają tych dużych katalizatorów tak jak występuje to w asn. Moje duże katalizatory były bez najmniejszych ubytków, no ale musiałem wymienić bo były zapchane. Kolejna sprawa w starszych autach nie ma wstępnych katalizatorów , są tylko te duże które znajdują się daleko od kolektora wydechowego, dlatego też nie są narażone na tak wysokie temperatury a co za tym idzie tak szybko się nie stopią.
Wszystkie cewki wymienili Ci na akcji serwisowej , a przerywały Ci już ?
Wszystkie cewki wymienili Ci na akcji serwisowej , a przerywały Ci już ?
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
komplet 4 katalizatorów kosztował mnie 1 tyś zł , w tym moje oryginalne oddałem za 600 zł. więc dużo to mnie nie kosztowało Na pocieszenie mogę dodać , że zmian w dźwięku nie ma, czego najbardziej się obawiałem 

Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
Witam Panowie.
Szukałem już wszędzie co można by było zastosować zamiast tych wstępnych prekatów i nic nie znalazłem. Znalazłem jedynie post Dareka44 na temat Bosala BOSO/45 Euro3 ale żadnego kata nie znalazłem. Za oryginał w ASO chcą 6200zł na prawą stronę - bank2.
Jak ktoś posiada dokładny numer Bosala, JMJ lub coś innego to proszę o kontakt.
Z góry dziękuję.
Szukałem już wszędzie co można by było zastosować zamiast tych wstępnych prekatów i nic nie znalazłem. Znalazłem jedynie post Dareka44 na temat Bosala BOSO/45 Euro3 ale żadnego kata nie znalazłem. Za oryginał w ASO chcą 6200zł na prawą stronę - bank2.
Jak ktoś posiada dokładny numer Bosala, JMJ lub coś innego to proszę o kontakt.
Z góry dziękuję.
Kolego ja jak szukałem to w tym miejscu:
http://webautoservice.pl/Module.Catalog ... 0&x=32&y=6
http://webautoservice.pl/Module.Catalog ... 0&x=32&y=6
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999